klonka wrote:Tvrditi da međuljudimakojiponekadvozebicikl nema stoke bezobrazne bilo bi jednako glupo kao i tvrditi da je nema među onimakojipješače ili onimakojivoze, ali treba razdvojiti individualni nemar od njegove sistemske podloge. Trubiti o biciklističkom nemaru u trenutku dok je biciklistička infrastruktura u gradu u onakvom stanju u kakvom jest ekvivalentno je trubiti o tome kako su pješaci stoka neodgovorna jer pretrčavaju preko brze prometnice u području u kojem nema ni pothodnika ni nathodnika ni zebre ni semafora. Elem, glupo i stoga fakof.
Ako je u tim okolnostima toliko neizvedivo biti odgovoran sudionik u prometu, zašto uopće koristiti bicikl?
Ja bih imala mnogo više razumijevanja za nedostatke biciklističke infrastrukture da ne vidim svaki dan barem desetak biciklista koji voze nedozvoljenim smjerom u jednosmjernoj ulici, ili neoznačenim pločnikom ili slalomaše kroz kljakave penziće na zebri. Pa si mislim - gle, imaju kolnik, ne, nije idealno, ali radije su komotna stoka (i na moj račun, ubr) - njima ta infrastruktura ni ne treba.
Dok god se biciklisti ponašaju po principu "Prometna pravila - želimo da ih više poštujete kad smo mi na cesti ili želimo da nas pustite da ih ne poštujemo koliko nam volja" nitko ovu samozvanu poziciju žrtve neće ozbiljno shvaćati.
I ne vidim zašto se stokovito ponašanje bilo vozača, bilo pješaka u prometu uporno koristi za relativiziranje takvog ponašanja kod biciklista. To ponašanje biciklista ne čini ni manje bezobraznim ni više opravdanim, ali jest krasan izgovor svima koji ne poštuju pravila da ih i dalje ne poštuju. Pa, vi im davajte municije za samoobranu, a ja ću i dalje veliku većinu biciklista smatrati neodgovornom i neodgojenom opasnošću u prometu, koristili oni bicikl povremeno ili stalno.