Virtualna škola u Hrvatskoj funkcionira?

O djeci, brigama i radostima roditeljstva
User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 14631
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Virtualna škola u Hrvatskoj funkcionira?

Post by Stitch »

Hrvatska uspješno održava hvaljenu Nastavu na daljinu. Lijepio sam na Fejsu strane reportaže o tome, sad ih neću tražiti. :o

Bilo je problema na početku. Jedni su ih objašnjavali nemarom za servere i bandwith, a drugi neodgovornim hakerskim napadom na servise CARNeta i Srca. Potonji iz Ministarstva znanosti i obrazovanja na čelu s ministricom Blaženkom Divjak ne spominju učitelje i nastavnike, koji podnose najveći teret i pucaju po šavovima jer su non-stop onlajn, ali zahvaljuju roditeljima i prijateljima i obećavaju da će sve redovito teći do kraja. :kokos:

Što ste vi čuli? Moje su informacije suprotne, gomila je nezadovoljnih. Hoćemo li izgurati tu Nastavu na daljinu ili će se sustav raspasti? :rolleyes:


Potpisi su za budale.

User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 14631
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Post by Stitch »

Stitch wrote:
04 Apr 2020, 04:10
Lijepio sam na Fejsu strane reportaže o tome, sad ih neću tražiti. :o
Evo jedne, dalje mi se ne da. :frajer:

Hrvatska postala ogledni primjer
Novinska agencija Reuters u utorak je posjetila Hrvatsku radioteleviziju (HRT) kako bi snimila reportažu i videoprilog o "Školi na Trećem", izvijestio je HRT. Reuters, navodi HRT u priopćenju, radi prilog kako se jedna mala zemlja EU "putem svoje javne televizije i u suradnji s Nacionalnim kriznim stožerom civilne zaštite te resornim Ministarstvom znanosti i obrazovanja uspješno organizirala u ratu protiv epidemije Covida-19".

"Tako je Hrvatska sa svojim javnim servisom postala ogledni primjer kako i u tim izvanrednim kriznim uvjetima organizirati normalno funkcioniranje života, s posebnim naglaskom na školstvo i ostale sustave na dobrobit svojih građana", priopćio je HRT citirajući Reuters.
Bit je u tome da znamo improvizirati, genijalni smo kad nas situacija pritisne, ali nismo uporni ni dosljedni. Ideja je izvrsna, svaka čast, no fali tu planiranja. I infrastrukture, što je stara boljka. :mudri:
Potpisi su za budale.

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

Pratim samo komentare koje usput pročitam na Fejsu, a najviše mi se svidio komentar naše Perzefone o "visokoj informatičkoj pismenosti" današnje mlađarije: te kod mene toga nema, ja to ne vidim i kompjutor mi je pojeo zadaću, a najbolji je izgovor "to je nemoguće jer ni moj tata to ne zna". :D Koliko sam razumjela nju i kolegice koje su se pridružile s komentarima, nastavnici više vremena provode u objašnjavanju što i kako s kompjuterom ili tabletom nego u samoj nastavi.

Dalje, općenito smo, čak ne bih rekla informatički nepismeni, nego funkcionalno nepismeni. Unatoč obećanjima i tvrdnjama, čini se da nisu baš svi klinci dobili tablete pa se sad na sve strane žica tehnologija na posudbu ili poklon, a malo kome pada na pamet da se obrati školi i zatraži informacije. Okej, ni meni nije jasno zašto je Ministarstvo obrazovanja predvidjelo tablete za pete i sedme razrede, a za šeste i osme nije, kao što i za srednjoškolsku nastavu škole trebaju procjenjivati "socijalno-ekonomski status" pojedinih učenika.

Oni roditelji kojima nije omogućeno da rade od kuće žale se kako po povratku s posla moraju s klincima "raditi zadaću". Ako su im klinci toliko nesposobni, onda to moraju i inače. Zar je naša škola bila toliko jednostavnija da ja nikad starce žicala pomoć u pisanju zadaća ili u učenju? Oni koji rade od kuće žale se da "nemaju mira od klinaca". E, to više nije stvar virtualne škole.

Ideja, inače, uopće nije nova: u Australiji već odavno funkcionira.

User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 14631
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Post by Stitch »

MmeTipfeler wrote:
04 Apr 2020, 08:13
Pratim samo komentare koje usput pročitam na Fejsu, a najviše mi se svidio komentar naše Perzefone o "visokoj informatičkoj pismenosti" današnje mlađarije: te kod mene toga nema, ja to ne vidim i kompjutor mi je pojeo zadaću, a najbolji je izgovor "to je nemoguće jer ni moj tata to ne zna". :D Koliko sam razumjela nju i kolegice koje su se pridružile s komentarima, nastavnici više vremena provode u objašnjavanju što i kako s kompjuterom ili tabletom nego u samoj nastavi.
Dodaj tomu i specifičnu pripremu materijala. Neke se učiteljice čak snimaju, ne izrađuju samo prezentacije i pedeefove. Nisam jednom pročitao da posao taj dan završe u jedan ujutro. Jer imaju grupu za roditelje, grupu za učenike, grupu za kolege... Dok svima sve objasne, prođe vlak. O razumijevanju tih uputa bolje da ne govorim. Ako pitanje glasi npr. "neka se javi onaj tko nije napravio to i to", redovito će komentirati svi koji jesu napravili. :D
Potpisi su za budale.

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

Stitch wrote:
04 Apr 2020, 17:45
Ako pitanje glasi npr. "neka se javi onaj tko nije napravio to i to", redovito će komentirati svi koji jesu napravili. :D
To je FB sindrom. :D

Ne znam rade li nastavnici više ili manje nego inače, znam samo da sam uvijek smatrala bezobraznima tvrdnje o ne znam koliko mjeseci praznika i svega nekoliko radnih sati dnevno, pogotovo kad je netko početnik u nastavničkom poslu pa se prvi put susreće, recimo, sa sastavljanjem testova i planiranjem nastavnog sata. Poslije je lakše.

Navodno su dobili 70 stranica uputa za virtualnu nastavu. :rolleyes: Vidjela objavu na Fejsu, ali sam komentirala kako neću ni čitati jer više nisam u struci, ali da se sjećam kako su izgledale učeničke želje otkako su se počela po školama organizirati razna vijeća za zaštitu učeničkih prava. Ili tako nekako. Prvo, nemojte me pitati. Drugo, ako baš morate, nemojte me ocjeniti. Treće, ako baš morate upisati ocjenu u imenik, neka bude bar četvorka. Još bolje petica. :cerek:

Okej, u pitanju je bila srednja škola pa sam im mogla reći da je samo OŠ obavezna, a tko neće, ne mora - neka se dogovori s roditeljima i ode nešto raditi.

Vjerujem da je i ovo u prvi mah sve zateklo, ali ima i mnogo prednosti: predavanje se može snimiti i ne mora se pratiti u realnom vremenu. Bar pretpostavljam da je to tako organizirano. Ako nije, krivo je Ministarstvo.

Da predajem danas i u ovim uvjetima, prilagodila bih gradivo tako da klinci svaki dan dobiju zadaću u tipu testa - odgovori na sljedeća pitanja, a da je moraju predati do toliko i toliko sati. Tko ne preda, jedinica. Pa da vidiš! :o

User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 14631
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Post by Stitch »

MmeTipfeler wrote:
04 Apr 2020, 18:35
Da predajem danas i u ovim uvjetima, prilagodila bih gradivo tako da klinci svaki dan dobiju zadaću u tipu testa - odgovori na sljedeća pitanja, a da je moraju predati do toliko i toliko sati. Tko ne preda, jedinica. Pa da vidiš! :o
Ove moje to i rade. Nekim prosvjetarima doista skidam kapu; treba im spomenik dići, a ne povećati plaću. Mnogo je tu uloženog truda, često na štetu vlastite obitelji, koja je također zaključana u kući i traži više vremena, živaca, energije... nego inače. :)
Potpisi su za budale.

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

Ne znam tko su to "ove tvoje", ali chapeau bas. Bude li ih trebalo podržati, javi! Image

User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 14631
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Post by Stitch »

Vrzmam se jednim pretežno ženskim forumom s mnogo učiteljica i medicinskih sestara. Ostvarenje svih mojih fantazija! :cerek:
Potpisi su za budale.

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

:rofl:

User avatar
Marsovac7
Svemirka
Posts: 601
Joined: 27 Mar 2019, 16:14
Location: Negdje u svemiru
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Post by Marsovac7 »

Stitch wrote:
04 Apr 2020, 19:59
Vrzmam se jednim pretežno ženskim forumom s mnogo učiteljica i medicinskih sestara. Ostvarenje svih mojih fantazija! :cerek:
Koji, koji? Nabaci link. :kokice:

Kao da već i previše vremena ne porazbacam na forume. A posao stoji. :facepalm:
Wow, postala sam moderatorica. :)

User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 14631
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Post by Stitch »

Marsovac7 wrote:
05 Apr 2020, 12:09
Koji, koji? Nabaci link. :kokice:
Taman posla, nađi si svoj fetiš. :D
Potpisi su za budale.

User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 14631
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Post by Stitch »

MmeTipfeler wrote:
11 Apr 2020, 09:27
Ne valja biti previše radoznao. Tako gubiš duševni mir. :D

Jasno da sam kliknula na prvi razred srednje škole i naletjela na predavanje o Antigoni. Došla sam do mita o kralju Edipu i "umne mape" (da ih jebala umna mapa!) pa sad (ili zasad) odustajem i idem nešto čitati, usisavati kuću, kuhati ručak - zvijeri danas ostaju doma jer mene boli noga. No to nije razlog za ljutnju zbog predavanja.

Najprije, sve bi nastavnike trebalo poslati logopedu prije nego što počnu raditi u školi, a naročito nastavnike hrvatskog jezika. Ako ova sirotica ovako naglašava i zamuckuje u školi, nazdravlje! Drugo, ne znam tko je pisao priručnik za nastavnike (postoji li takvo što?), ali u grčkom kazalištu nije orkestar, nego orkestra, što je ujedno i bila pozornica, a ne kako je pogrešno obilježeno na fotografiji. Ono na fotki jest σϰηνή (skena), što znači "šator", a služio je kao garderoba - poslije se umjesto šatora podizala drvena koliba. Da, od te je riječi nastala današnja scena, to jest pozornica, ali pozornica je mjesto na kojem se glumi, a u skeni se to sigurno nije radilo. U grčkom se teatru glumilo na orkestri. Točka. I nije stazim, nego stasim odnosno stajaća pjesma. Više se ne sjećam je li spomenula epodu - strofa i antistrofa ne mogu bez nje.

Zašto se služe Racovim prijevodom, nije mi jasno. Klinci pola od toga ne razumiju. Rac je bio sjajan prevodilac, vjernije se držao originala od Klaića, ali Klaićev bi prijevod klinci bar razumjeli.

P. S. Mislim da ću poslije ipak odgledati do kraja. Zanima me hoće li objaviti odgovore na pitanje zašto o događajima izvan pozornice izvještava glasnik. Nadam se da će se naći bar jedan klinac koji će kokoši od nastavnice objasniti da u to doba nije bilo ni kamere ni montaže pa bi se malo teže prebacivali s orkestre u Jokastinu ložnicu. Primjerice. :cerek: I uopće nisu u pitanju "scene nasilja" - Hipolit koji pogiba vozeći se kolima uz more nije scena nasilja, nego prometna nesreća. :raspa:
Sviđa mi se osvrt, više bi mi se svidjelo da još štogod prokomentiraš, a kvalitetu pripremljenih materijala nisam stigao procijeniti, tek sam linkove stavio. Nadam se da je ostatak gradiva bolji od ovoga, pogotovo što je riječ o srednjoj školi. Mlađi klinci stići će putem ispraviti nedostatke, što vlastitim trudom, što zalaganjem drugih nastavnika, ali stariji vjerojatno Sofokla više neće imati u programu pa je šteta što im se daju pogrešne informacije. Nije ta učiteljica Miru Mohoberac na fakultetu imala. Da jest, sve bi to pjevala! :cerek:
Potpisi su za budale.

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

Stitch wrote:
11 Apr 2020, 10:01
Sviđa mi se osvrt, više bi mi se svidjelo da još štogod prokomentiraš, a kvalitetu pripremljenih materijala nisam stigao procijeniti, tek sam linkove stavio. Nadam se da je ostatak gradiva bolji od ovoga, pogotovo što je riječ o srednjoj školi. Mlađi klinci stići će putem ispraviti nedostatke, što vlastitim trudom, što zalaganjem drugih nastavnika, ali stariji vjerojatno Sofokla više neće imati u programu pa je šteta što im se daju pogrešne informacije. Nije ta učiteljica Miru Mohoberac na fakultetu imala. Da jest, sve bi to pjevala! :cerek:
Stvar je u tome da se i nema puno toga komentirati: žena daje natuknice umjesto da se raspriča o Sofoklu, Edipu i Antigoni. Dobro, ne mora im baš spomenuti Sofoklovo spolno opredjeljenje, a ni Freuda. :D No nema u tom predavanju vatre, nema zanosa. Recimo, uvalila im je link na engleskom: filmić je zgodan, ali je to sve ona trebala ispričati, dakako, služeći se odgovarajućim slikama kojih nema malo na internetu. Trebalo je spomenuti koturne zahvaljujući kojima su glumci bili viši od koreuta, a čini se da su imale i akustički efekt. Uz Tespisa (Tespida) mogla je spomenuti i Tespisova kola, navodnu putujuću družinu. Sve su to, da tako kažem, ukrasni dodaci, nisu bitni za analizu Antigone, ali znaš i sam da od količine primljenog znanja u učeničkim glavama ostane otprilike 10 %, što znači da moraš gradivo desetorostruko podebljati u odnosu na ono što želiš da klinci zapamte, a samim ga time činiš i zanimljivijim.

Kladim se da ih je bar polovica zaspala nakon prvih deset minuta. :D

User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 14631
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Post by Stitch »

MmeTipfeler wrote:
11 Apr 2020, 10:32
No nema u tom predavanju vatre, nema zanosa. Recimo, uvalila im je link na engleskom: filmić je zgodan, ali je to sve ona trebala ispričati, dakako, služeći se odgovarajućim slikama kojih nema malo na internetu.
Zabavan filmić, kratak je i informativan, ali pretjerali su s nepotrebnim detaljima. Što će im primjerice gregorijanski koral u pozadini? Samo učenike navode na krivi trag. Ako su željeli dočarati izvedbu i ozračje, trebali su pjevati i skandirati, čitati stihove po ritmu naglašavajući stope. Stamać je na predavanjima iz poetike nacrtao crtovlje s tonovima D i G, ali nije želio "rekonstruirati" skandiranje, tek je ispod napisao "μῆνιν ἄειδε θεὰ Πηληϊάδεω Ἀχιλῆος (menin aeide thea Peleiadeo Achileos)". :D
Potpisi su za budale.

User avatar
Marsovac7
Svemirka
Posts: 601
Joined: 27 Mar 2019, 16:14
Location: Negdje u svemiru
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Post by Marsovac7 »

MmeTipfeler wrote:
11 Apr 2020, 10:32
Stvar je u tome da se i nema puno toga komentirati: žena daje natuknice umjesto da se raspriča o Sofoklu, Edipu i Antigoni. Dobro, ne mora im baš spomenuti Sofoklovo spolno opredjeljenje, a ni Freuda. :D No nema u tom predavanju vatre, nema zanosa. Recimo, uvalila im je link na engleskom: filmić je zgodan, ali je to sve ona trebala ispričati, dakako, služeći se odgovarajućim slikama kojih nema malo na internetu. Trebalo je spomenuti koturne zahvaljujući kojima su glumci bili viši od koreuta, a čini se da su imale i akustički efekt. Uz Tespisa (Tespida) mogla je spomenuti i Tespisova kola, navodnu putujuću družinu. Sve su to, da tako kažem, ukrasni dodaci, nisu bitni za analizu Antigone, ali znaš i sam da od količine primljenog znanja u učeničkim glavama ostane otprilike 10 %, što znači da moraš gradivo desetorostruko podebljati u odnosu na ono što želiš da klinci zapamte, a samim ga time činiš i zanimljivijim.

Kladim se da ih je bar polovica zaspala nakon prvih deset minuta. :D
Čini mi se da si malo previše kritična. Ne znam jesu li ova predavanja snimljena već prije u okviru projekta "Škola za život" ili su rađeni kad se počela održavati online nastava. Ako je ovo drugo, onda im treba skinuti kapu što su se tako brzo uspjeli organizirati.
Wow, postala sam moderatorica. :)

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

Marsovac7 wrote:
11 Apr 2020, 12:14
Čini mi se da si malo previše kritična. Ne znam jesu li ova predavanja snimljena već prije u okviru projekta "Škola za život" ili su rađeni kad se počela održavati online nastava. Ako je ovo drugo, onda im treba skinuti kapu što su se tako brzo uspjeli organizirati.
Pa predavanja držiš onako kako bi ih držala i u razredu. Eventualno, netko može imati tremu da se pojavi na YT-u. Meni se čini posve suvišnim prikaz nastavnice u desnom donjem kutu, a osim toga ponekad i prekriva tekst. Bilo bi dovoljno da se pojavila u prvom kadru i najavila tematsku cjelinu, a poslije bi bio dovoljan i glas.

Osim svega, nastavnik hrvatskog jezika ne smije - ne mogu to dovoljno puta ponoviti - upotrebljavati konstrukcije za + infinitiv, radi umjesto zbog (u jednom od pitanja stoji "opisuju bitku radi čijeg je ishoda Kreont postao kralj") te nadasve pogrešno naglašavati. Bez obzira na medij.

User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 14631
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Post by Stitch »

Predavanja su snimljena u hodu, sve je improvizacija jer dosad ništa slično nismo imali. Trebao bih više toga pogledati, ali ovo je kao alternativna, zamjenska nastava okej. Bolje išta nego ništa.
Potpisi su za budale.

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

Stitch wrote:
11 Apr 2020, 17:00
Predavanja su snimljena u hodu, sve je improvizacija jer dosad ništa slično nismo imali. Trebao bih više toga pogledati, ali ovo je kao alternativna, zamjenska nastava okej. Bolje išta nego ništa.
Improvizacija je da nastavnica hrvatskog jezika ne zna govoriti i pisati hrvatski? :facepalm:

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

A sada dopusti da ti nešto objasnim kao bivša nastavnica, iako je u srednjoj školi tada to zvalo profesorica, koja je u MIOC-u predavala latinski. Između ostaloga. Možeš li zamisliti kako je klipanima koje društvene znanosti, a pogotovo jezici, uopće ne zanimaju predavati nešto što im "nikad u životu neće trebati". Anegdotu s genijalcem koji je pod satom latinskog pisao domaću zadaću iz matematike i na digitronu množio 1 × 10 mislim da sam već ispričala. :D A moraš ih pošto-poto natjerati da se zainteresiraju inače niti će što naučiti, a nisam nikome namjeravala poklanjati ocjenu, pa makar to bila i dvojka, niti ću imati mir i tišinu u razredu.

Ono što fali u ovoj virtualnoj nastavi jest mogućnost da, dok predaješ, šećeš po razredu. Nisam još smislila čime bi se to moglo zamijeniti, ali to više i nije moj posao: mogu se pozabaviti tom idejom čisto intelektualne radoznalosti radi. Sve ostale elemente imaš na raspolaganju: uvod i okvir, a zatim razradu. Ovisno o tome što smo koji sat imali "na programu", moja je priprema izgledala ovako: 1. gramatički dio (morfologija odnosno sintaksa: deklinacija, konjugacija, sintaksa padeža, sintaksa rečenica bla-bla) - nemaš pojma koliko se uz malo mašte i volje obična blesava deklinacija, samo singular i plural, svaki sa samo šest padeža, može učiniti zabavnom; 2. pitanja: Je li vam sve jasno? Jest. Super, a zašto onda... Muk. Hajde da malo razmislimo... Pa, recimo, nije li vam čudno što...?, 3. iznimke: sad smo naučili pravilo, ali jasno je da u jeziku nije sve uvijek pravilno - taj su štos vrlo brzo naučili, već me na trećem satu u pravom trenutku dočekao povik: "A sad iznimke!" I na kraju im zadaš zadaću za sljedeći put i ne obazireš se na "ufff" i "joooj". Prvi i treći dio najkraći su, pretpostavlja se da i sam znaš gradivo, ali pamćenje u svakom trenutku može otkazati pa pripremu stavljaš na papir: II. ili o-deklinacija - muški rod, srednji po mogućnosti ostavljaš za sljedeći sat; iznimke u rodu - ima ih i u oblicima, ali to im napomeneš kad u tekstu slučajno naletite na to; ako radiš mušku deklinaciju na -us istodobno sa srednjom na -um - meni se to pokazalo nespretnim, napišeš zabilješku tipa: množina sr. r. u nom., ak. i vok. završava na -a - pitanje: Poznajete li još koji jezik u kojem imamo isti takav slučaj? Hrvatski, jasno. :D (Radiš li pak paralelno muške imenice na -us i imenice na -er pa dođeš do nepostojanoga e, podsjetiš ih da u hrvatskome postoji nepostojano a.) Pišeš u kraticama, ali ih lako možeš pretočiti u rečenice.

Tako da, pretpostavimo li da je odradila pripremu, ova nastavnica mora sva pitanja koja postavlja klincima negdje imati zapisana, mora imati fotke, mora imati zabilježene podatke. Jedino je za virtualni prikaz morala to sve strpati u filmić. Što danas znaju već i petogodišnjaci. :cerek:

Dosadna je u vražju mater, a vjerojatno je takva i uživo. I dođe mi svaki put da nečim gađam ekran kad kaže Ìsmena. Isména, jebo te ja gluvu! :p

User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 14631
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 14 times
Been thanked: 8 times

Post by Stitch »

MmeTipfeler wrote:
11 Apr 2020, 18:00
Improvizacija je da nastavnica hrvatskog jezika ne zna govoriti i pisati hrvatski? :facepalm:
Ne, improvizacija su nastavna sredstva i metode kojima se dosad nije služila. Virtualna škola svima je novost.
Potpisi su za budale.

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

Stitch wrote:
11 Apr 2020, 19:03
Ne, improvizacija su nastavna sredstva i metode kojima se dosad nije služila. Virtualna škola svima je novost.
Ama, koje metode? Glavna joj je metoda govor - predaje kao što bi i inače predavala u razredu. Ako ima tremu, a to sam već napisala, neka se pojavi samo u prvom kadru, a dalje je dovoljan glas. Nastavna sredstva dapače su joj pojednostavljena: ne mora pisati na ploču, prikazivati dijapozitive ili što se već danas upotrebljava u školama - samo redom slaže elemente potrebne za predavanja. A mislim da su imali dva tjedna za pripremu virtualne nastave. Za dva tjedna možeš proči cijelu povijest grčke književnosti.

I prije je na YT-u bilo filmića na kojima su pojedini nastavnici tumačili pojedine probleme. Dakako, ja odmah naletim na neznalicu: plebs je ženskoga roda. Kolebam se hoću li mu to staviti u komentar ili ne. No to je primjer nastavnika koji se ne priprema za sat.

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

Ovo je, primjerice, bliže onome kako ja zamišljam virtualnu nastavu.

User avatar
Marsovac7
Svemirka
Posts: 601
Joined: 27 Mar 2019, 16:14
Location: Negdje u svemiru
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Post by Marsovac7 »

MmeTipfeler wrote:
11 Apr 2020, 19:59
Ovo je, primjerice, bliže onome kako ja zamišljam virtualnu nastavu.
Hajde da se i nas dvije jednom složimo oko nečega. :lux:

Super je Tonči (ili Tonći?). Bila sam s njim i još nekim profaći(ca)ma u Ravenni. :D
Wow, postala sam moderatorica. :)

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

Marsovac7 wrote:
12 Apr 2020, 12:20
Hajde da se i nas dvije jednom složimo oko nečega. :lux:

Super je Tonči (ili Tonći?). Bila sam s njim i još nekim profaći(ca)ma u Ravenni. :D
A vidiš da se i sam piše sa ć. Ne znaju ti oni izgovoriti č, sve i da hoće. :D

Žao mi je jedino što baš i nema primjera za osnovnu školu. Na YT-u, mislim.

MmeTipfeler

Post by MmeTipfeler »

Još riječ-dvije o onom predavanju i obećajem da je to posljednje.

Danas sam se dosjetila na što me asociralo pitanje s početka predavanja: "je li važnija lojalnost prema domovini ili prema obitelji?" Tako nekako, ne sjećam se točne formulacije. Antigona je višeslojna i može se analizirati s raznih gledišta, ali ovome pitanju tu nekako nema mjesta - previše je politički, ratnički obojeno.

A onda su mi jutros pali na pamet stihovi Пусть он землю бережёт родную /
А любовь Катюша сбережёт
. Iz ruske ratne pjesme Катюша u kojoj se obrana zemlje stavlja usporedo sa zadržavanjem ljubavi.

Who is online

Users browsing this forum: CCBot and 0 guests