Klasicna glazba
- Emericzy
- Posts: 3983
- Joined: 20 Sep 2011, 19:00
Vidje li tko od vas uživo ili online Carmen u Lisinskom u izvedbi zagrebačkih studenata?
Velik doživljaj. Nevjerojatna grupna energija nekoliko stotina (!) studenata koji su stvorili ovu moderniziranu verziju. (Nisu svi na pozornici Ali sveukupno ih je oko 350 radilo na predstavi.)
Mezzosopran Jelena Kordić impozantna. Vrlo netipična Carmen, ali jako uvjerljiva.
Naturalistička inscenacija -- radnja je prebačena u moderno doba, a protagonisti su sumnjivci iz podzemlja i ne puno bolja policija. Prilično uspješno. Skidam kapu Krešimiru Dolenčiću koji je režirao.
Izvrstan Akademijin zbor. Za moje uho odličan orkestar.
Velik doživljaj. Nevjerojatna grupna energija nekoliko stotina (!) studenata koji su stvorili ovu moderniziranu verziju. (Nisu svi na pozornici Ali sveukupno ih je oko 350 radilo na predstavi.)
Mezzosopran Jelena Kordić impozantna. Vrlo netipična Carmen, ali jako uvjerljiva.
Naturalistička inscenacija -- radnja je prebačena u moderno doba, a protagonisti su sumnjivci iz podzemlja i ne puno bolja policija. Prilično uspješno. Skidam kapu Krešimiru Dolenčiću koji je režirao.
Izvrstan Akademijin zbor. Za moje uho odličan orkestar.
- Polina Belilowsky
- Posts: 304
- Joined: 07 Dec 2011, 22:46
Kad ugledah tu reč crnu u smeh tuga se obrnu zarad sviju starih dana što taj nick obeležiše. Mada dugo piso nisi dobrodošo ovde ti si na svaki topic Trkeljanja da ti opet nama svraćaš mani ovaj chat i kaži kada se na forum vraćaš. Reče Elvis - nikad više.
- Emericzy
- Posts: 3983
- Joined: 20 Sep 2011, 19:00
Bio neki dan na Pogoreliću. Chopinov koncert za klavir i gudače u e-molu br. 1, opus 11.
Nisam ga našao na YouTubeu; tamo je uglavnom drugi Chopinov klavirski koncert, ne prvi. Evo prvoga u izvedbi Marthe Argerich, žene koja je na neki način 'otkrila' fenomen Pogorelić:
Nije mi prvi put da slušam tog čovjeka uživo, ali svaki put je šok. Može se on nekome sviđati ili ne, ali on je apsolutni gospodar klavira, od kojeg radi što god želi i ne jebe živu silu. Isto tako pristupa i kompoziciji koju svira. Ne mari ni za autora ni za tradiciju i običaje. On sve to razmontira na sastavne dijelove, sve dobro prouči i razmisli o njima i onda opet sastavi na nekakav svoj način.
Ovog je Chopina totalno rasturio. A skoro i klavir. Ali, tko se mogao uživiti u njegovu izvedbu, otišao je u drugi svijet, u kojem je Chopin najednom silno važan, presudan. I glazba je silno važna i sve se oko nje vrti i nema ničeg drugoga. Vražja glazba koja ne da mira.
I neobično je kako on od toga ne radi predstavu. Dođe, nakloni se, odsvira, nakloni se, ode. Imaš dojam da je to nešto između njega i Chopina i klavira, da se to njih trojica oko važne stvari raspravljaju, a mi smo slučajno tu i slušamo ih. I znamo da smo prisutni nečemu jako važnom.
Nisam ga našao na YouTubeu; tamo je uglavnom drugi Chopinov klavirski koncert, ne prvi. Evo prvoga u izvedbi Marthe Argerich, žene koja je na neki način 'otkrila' fenomen Pogorelić:
Nije mi prvi put da slušam tog čovjeka uživo, ali svaki put je šok. Može se on nekome sviđati ili ne, ali on je apsolutni gospodar klavira, od kojeg radi što god želi i ne jebe živu silu. Isto tako pristupa i kompoziciji koju svira. Ne mari ni za autora ni za tradiciju i običaje. On sve to razmontira na sastavne dijelove, sve dobro prouči i razmisli o njima i onda opet sastavi na nekakav svoj način.
Ovog je Chopina totalno rasturio. A skoro i klavir. Ali, tko se mogao uživiti u njegovu izvedbu, otišao je u drugi svijet, u kojem je Chopin najednom silno važan, presudan. I glazba je silno važna i sve se oko nje vrti i nema ničeg drugoga. Vražja glazba koja ne da mira.
I neobično je kako on od toga ne radi predstavu. Dođe, nakloni se, odsvira, nakloni se, ode. Imaš dojam da je to nešto između njega i Chopina i klavira, da se to njih trojica oko važne stvari raspravljaju, a mi smo slučajno tu i slušamo ih. I znamo da smo prisutni nečemu jako važnom.
- Stitch
- Head Honcho
- Posts: 16389
- Joined: 17 Sep 2011, 23:06
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
- Gender:
- Contact:
Lijep osvrt, podsjetio me na dokumentarac o dirigentu Carlosu Kleiberu koji sam nedavno gledao. I njemu su štošta prigovarali - da je tiranin, da bezveze maše onim svojim štapićem jer se tako ne dirigira - ali i on je imao "svoje" kompozitore i djela, i on je unosio sebe u sve što radi. Jedinstven čovjek.
Potpisi su za budale.
- blue
- Asgard
- Posts: 3913
- Joined: 20 Sep 2011, 10:42
Slušao mi se baš Rahmanjinov jučer
Rachmaninoff 1st Piano Sonata Op28 Mov.1 Valentina Lisitsa
Disclaimer: Ne bi ulazila u ikakve opise, objašnjavanja, totalni sam nepoznavatelj klasike, al ima stvari koje dotiču - Rahmanjinove su među tima.
Rachmaninoff 1st Piano Sonata Op28 Mov.1 Valentina Lisitsa
Disclaimer: Ne bi ulazila u ikakve opise, objašnjavanja, totalni sam nepoznavatelj klasike, al ima stvari koje dotiču - Rahmanjinove su među tima.
- judolino
- Swine Who Must Be Obeyed
- Posts: 6223
- Joined: 25 Sep 2011, 09:03
Jebo porniće, od sada drkam samo na klasiku!Stitch wrote:Ja volim violiniste - Menjuhina, Perlmana, Heifetza... Mislim da nitko nije imao tako čistu i preciznu tehniku kao Jascha - evo kako izgleda kad svira Paganinija. Snimka je, nažalost, prastara. I ne, ne podnosim kad to čini Vanessa Mae.
Od velikih, virtuoznih djela za taj instrument, tu je i Vivaldi, naravno.
Zima iz Četiri godišnja doba u interpretaciji Mari Samuelsen. Mala je strašna, vidio sam je u nekoliko prigoda, ali nikad uživo. Strastvena je.
- drug mile
- Posts: 177
- Joined: 10 Jun 2012, 14:59
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 6 times
- Contact:
Kći svira violinu, uz nju sam i ja zavolio (iako sam oduvijek više fan riječi nego glazbe). Dobar zvuk je teško uhvatiti snimkom, znam biti oduševljen kako neki nastup zvuči uživo, a kasnije snimka istog koncerta zvuči blah.Stitch wrote: ↑13 Nov 2011, 13:49Ja volim violiniste - Menjuhina, Perlmana, Heifetza... Mislim da nitko nije imao tako čistu i preciznu tehniku kao Jascha - evo kako izgleda kad svira Paganinija. Snimka je, nažalost, prastara. I ne, ne podnosim kad to čini Vanessa Mae.
Od velikih, virtuoznih djela za taj instrument, tu je i Vivaldi, naravno.
Zima iz Četiri godišnja doba u interpretaciji Mari Samuelsen. Mala je strašna, vidio sam je u nekoliko prigoda, ali nikad uživo. Strastvena je.
Ovo nam je do sad jedna od dražih snimki (koju na žalost ne mogu danas otvoriti jer youtube ne vjeruje koliko imam godina ):
Posve drugačije zvuči nego ista stvar u izvedbi Itzhaka Perlmana. Koji nam je kao izvođač vrh!