Amerikanci i VW
Imas tamo na onom forumu temu o ovome na automobilima. Uglavnom su rekli da svi varaju, a njemce ce kaznit zbog njemacke politike koaliranja s rusima.Pero » wrote:http://autoklub.jutarnji.hr/produbljuje ... -/1423307/
Da me jebeš, meni ko nekom kurčevom tehničaru nije jasno kako je ovo moguće - da SW lažira sastav ispušnih plinova.
Karambole, jel ti to kužiš?
A izgleda da ne samo kako je to moguce, vec je ocito jasno kako je to moguce jer je i sam VW prizno varanje, i ne u samo po miljuna auta, vec u 10-11 miljuna automobila.
- karambol
- Posts: 8110
- Joined: 09 Jan 2012, 12:55
Ameri kažu da su ugrađivali software koji pri mjerenju očitava manje CO2...Ne znam kako ga oni mjere?
Bosch koji radi sve te komponente za VW se ograđuje od svega izjavom da rade po specifikacijama koje im daje VW, a VW je odgovoran za njihovu ugradnju...
Meni ti se čini da je to:
a. Piechova namještaljka Winterkornu
b. Winterkornova želja da bude najjači šef VW-a u povijesti, a nije tome dorastao
c. Nastavak američanske destabilizacije EU i igra za potpisivanje TTIP-a :Miky:
d. Obična posljedica bahatosti i opuštenosti na tržištu kad zaboraviš na oprez
Bosch koji radi sve te komponente za VW se ograđuje od svega izjavom da rade po specifikacijama koje im daje VW, a VW je odgovoran za njihovu ugradnju...
Meni ti se čini da je to:
a. Piechova namještaljka Winterkornu
b. Winterkornova želja da bude najjači šef VW-a u povijesti, a nije tome dorastao
c. Nastavak američanske destabilizacije EU i igra za potpisivanje TTIP-a :Miky:
d. Obična posljedica bahatosti i opuštenosti na tržištu kad zaboraviš na oprez
Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
Imas tamo na onom forumu temu o ovome na automobilima. Uglavnom su rekli da svi varaju, a njemce ce kaznit zbog njemacke politike koaliranja s rusima.Pero » wrote:http://autoklub.jutarnji.hr/produbljuje ... -/1423307/
Da me jebeš, meni ko nekom kurčevom tehničaru nije jasno kako je ovo moguće - da SW lažira sastav ispušnih plinova.
Karambole, jel ti to kužiš?
A izgleda da ne samo kako je to moguce, vec je ocito jasno kako je to moguce jer je i sam VW prizno varanje, i ne u samo po miljuna auta, vec u 10-11 miljuna automobila.
- Pero
- Posts: 2161
- Joined: 24 Feb 2012, 09:12
Pregledao sam ja tu temu tamo i nisam našao ništa pametno - kako to SW lažira ispušne plinove? S kolegom sam raspravljao o tome - on mi veli da mu je ženin Clio deklariran na 3,7l/100km, a na kraju ispada da troši 4,5. Ja velim da znam da svi lažu u potrošnji, ali kako je moguće lagati u emisiji i to pomoću SW? Gdje npr. nestaje ili kako ne nastaje višak CO2 prilikom testiranja, a u vožnji nastaje? Čitao sam i strane portale i ništa pametno ne navode - specijalan SW koji pazi na položaj volana , barometarski pritisak i onda kao skuži da je na testu. Umjetna inteligencija koju bi trebalo koristiti za kućne robote.
Ali vajda to, kad je na testu onda on skuzi da je ma testu, test pozitivno prodje, i on krene na prodaju, auto se proda, kupac ga kupi, dodje inspektor novom kupcu i kaze STOP, ajmo na pregled, i softver ne skuzi da je na testu, i hopla la, ode VW ukurac.Pero » wrote:Pregledao sam ja tu temu tamo i nisam našao ništa pametno - kako to SW lažira ispušne plinove? S kolegom sam raspravljao o tome - on mi veli da mu je ženin Clio deklariran na 3,7l/100km, a na kraju ispada da troši 4,5. Ja velim da znam da svi lažu u potrošnji, ali kako je moguće lagati u emisiji i to pomoću SW? Gdje npr. nestaje ili kako ne nastaje višak CO2 prilikom testiranja, a u vožnji nastaje? Čitao sam i strane portale i ništa pametno ne navode - specijalan SW koji pazi na položaj volana , barometarski pritisak i onda kao skuži da je na testu. Umjetna inteligencija koju bi trebalo koristiti za kućne robote.
Ali mene muci nesto drugo, sta ce bit sa skodom
- karambol
- Posts: 8110
- Joined: 09 Jan 2012, 12:55
Da, ako postoji taj inteligentni software onda je zaista glupo ga koristiti u tu svrhu. Naravno da svi lažu, ali ovo je karanje s razlogom.Pero » wrote:Pregledao sam ja tu temu tamo i nisam našao ništa pametno - kako to SW lažira ispušne plinove? S kolegom sam raspravljao o tome - on mi veli da mu je ženin Clio deklariran na 3,7l/100km, a na kraju ispada da troši 4,5. Ja velim da znam da svi lažu u potrošnji, ali kako je moguće lagati u emisiji i to pomoću SW? Gdje npr. nestaje ili kako ne nastaje višak CO2 prilikom testiranja, a u vožnji nastaje? Čitao sam i strane portale i ništa pametno ne navode - specijalan SW koji pazi na položaj volana , barometarski pritisak i onda kao skuži da je na testu. Umjetna inteligencija koju bi trebalo koristiti za kućne robote.
Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
- karambol
- Posts: 8110
- Joined: 09 Jan 2012, 12:55
Aj kako skuži da je na testu?? Kako?miky0 » wrote:
Ali vajda to, kad je na testu onda on skuzi da je ma testu, test pozitivno prodje, i on krene na prodaju, auto se proda, kupac ga kupi, dodje inspektor novom kupcu i kaze STOP, ajmo na pregled, i softver ne skuzi da je na testu, i hopla la, ode VW ukurac.
Ali mene muci nesto drugo, sta ce bit sa skodom
Neće biti ništa sa Škodom. Vratit će se Favorit i stodvadesetka i vozat dalje.
Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
Sta ja znam kako. Mozda je programiran na vremensko razdoblje ili na kilometrrazu, pa se softver samoubije nakon 5-10 km, i aj cakarambol » wrote: Aj kako skuži da je na testu?? Kako?
O jebem mu, i ja mislimkarambol » wrote: Neće biti ništa sa Škodom. Vratit će se Favorit i stodvadesetka i vozat dalje.
Mislis li da su skodini inzinjeri toliko sposobni da mogu samostalno gurat skodu na ovoj danasnjoj razini?
- karambol
- Posts: 8110
- Joined: 09 Jan 2012, 12:55
Ne sumLJaj u Škodu. VW je od škode uzeo sadašnji 1.4 litreni motor kao bazni mali benzinac za cijeli koncern jer je bolje napravljen od njihovog dotadašnjeg. A to su škodini inženjeri učinili.miky0 » wrote:
Mislis li da su skodini inzinjeri toliko sposobni da mogu samostalno gurat skodu na ovoj danasnjoj razini?
Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
- Pero
- Posts: 2161
- Joined: 24 Feb 2012, 09:12
Ja sam davno imao gazdu koji je imao fiks ideju da njegovi programeri pišu softver koji radi na svakom hardveru. Neki su šutili i radili svoje, neki su popizdili i otišli iz firme i on je na kraju umro a da nije ostvario svoj san.miky0 » wrote:
Sta ja znam kako. Mozda je programiran na vremensko razdoblje ili na kilometrrazu, pa se softver samoubije nakon 5-10 km, i aj ca
Kolateral je uvijek kolateralPero » wrote:Škoda nije Amerima zanimljiva, to je auto za istočnu Europu.
Znam ja da su cesi jedni od najpametnijih inzinjera, ali bi mi bilo zao da skoda propadne, jer koncern odluci zatvorit tvornicu, pa onda skoda kaze da nema vise superba ili octavijekarambol » wrote:
Ne sumLJaj u Škodu. VW je od škode uzeo sadašnji 1.4 litreni motor kao bazni mali benzinac za cijeli koncern jer je bolje napravljen od njihovog dotadašnjeg. A to su škodini inženjeri učinili.
Aj sad prevediPero » wrote: Ja sam davno imao gazdu koji je imao fiks ideju da njegovi programeri pišu softver koji radi na svakom hardveru. Neki su šutili i radili svoje, neki su popizdili i otišli iz firme i on je na kraju umro a da nije ostvario svoj san.
To se sve dogodilo jer sam ja uzea oktavijancaPero » wrote: Ma ne brini, ako VW propadne, Škodu će kupit Toyota, GM, Ford..., naći se već netko. Neš ti ostat bez originalnog filtera za pelud na godišnjem servisu.
- karambol
- Posts: 8110
- Joined: 09 Jan 2012, 12:55
Dobro si kupio. Da si kupio Hondu...miky0 » wrote:
To se sve dogodilo jer sam ja uzea oktavijanca
"Onda rečemo neka Hondu kupi vaš brat Jure"
"E, on bi moga. On je budala!"
"Znači za primjer vaš brat Jure kupi japansko auto, jel onda on Japanac?"
"Je...Nije. On je govno, brate"
Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
- Pero
- Posts: 2161
- Joined: 24 Feb 2012, 09:12
Ajmo probat pojednostavit stvar. Ako imaš, kao ja iPhone, onda imaš Safari na njemu kao web browser za pristup internetu, aplikativni SW prilagođen Appleovom IOS-u koji funkcionalno radi isto što i Chrome/Firefox/Explorer na Windowsima na PC. Gazdina ideja je bila da se piše SW koji isto radi gdje god hoćeš - oćeš na Mac-u, oćeš na PC-ju, oćeš na telefonu, oćeš na PLC-u, oćeš na elektronici vešmašine, oćeš na frekventnom pretvaraču, oćeš u autu.... Jel sad jasnije - kupiš jednom SW za geolokaciju kojeg bez problema instaliraš na svom PC-ju, telefonu i svojoj Škodi i on isto radi i isto izgleda svugdje. Jesam malo pojasnio?miky0 » wrote:
Aj sad prevedi
- Pero
- Posts: 2161
- Joined: 24 Feb 2012, 09:12
http://www.telegram.hr/biznis-tech/guar ... -sokantni/
Evo, našao sam i ovo - navodno je izgleda riječ o NOx, ali kako, to se opet ne govori.
Evo, našao sam i ovo - navodno je izgleda riječ o NOx, ali kako, to se opet ne govori.
Cekaj, zelis rec da ona moja ideja nije izvediva o samounistenju softvera nakon neke rabotePero » wrote: Ajmo probat pojednostavit stvar. Ako imaš, kao ja iPhone, onda imaš Safari na njemu kao web browser za pristup internetu, aplikativni SW prilagođen Appleovom IOS-u koji funkcionalno radi isto što i Chrome/Firefox/Explorer na Windowsima na PC. Gazdina ideja je bila da se piše SW koji isto radi gdje god hoćeš - oćeš na Mac-u, oćeš na PC-ju, oćeš na telefonu, oćeš na PLC-u, oćeš na elektronici vešmašine, oćeš na frekventnom pretvaraču, oćeš u autu.... Jel sad jasnije - kupiš jednom SW za geolokaciju kojeg bez problema instaliraš na svom PC-ju, telefonu i svojoj Škodi i on isto radi i isto izgleda svugdje. Jesam malo pojasnio?
- Pero
- Posts: 2161
- Joined: 24 Feb 2012, 09:12
Je, bez brige, ja sam osobno radio stvari kako bi npr. nakon isteka određenog vremena stvar prestala funkcionirati. To smo koristili kad smo izvozili opremu u neke malo platežno problematičnije države, kako bi se osigurali da nam plate npr. zadnjih 10% ukupnog iznosa kad postrojenje proradi. Ne plate li do određenog roka, SW prestane funkcionirati, iako istina nikad se to nije zaista dogodilo, bilo je natezanja, al su platili. Ali mene muči priča kako se na temelju položaja volana, pritiska i co (kako sam na više mjesta pročitao) može zaključiti da je vozilo na testiranju - što imaju senzor kad mu gurne onu cijev u auspuh?miky0 » wrote:
Cekaj, zelis rec da ona moja ideja nije izvediva o samounistenju softvera nakon neke rabote
- ..a unda
- Undaminator
- Posts: 21246
- Joined: 18 Sep 2011, 16:27
slabo, skoro nista nisam pratio ovo sa vw, samo sam vidio da se radi o nekom laziranju tih nekih ispusnih plinova.
sad ovdje vidim da se radi i o softveru koji to nesto kao lazira.
menio sve to izgleda vrlo moguce, tj nista nesto pretjerano da se ne bi dalo izvest.
ali ovako..
1. zasto bi uopce to vw lazirao?
tu mi je samo jedan odgovor.. lova. profit. dakle, imamo to nesto sto se zove.. trzista, pa profiti, pa onda neke zakonske regulative, opet vezane s nekim tehnoloskim i tehnickim standardima, itd, i treba zadovoljiti te neke danas kriterije tehnoloske, robne, jucer su bili jedni standardi, danas drugi, sutra treci, ali za zadovoljavanje tih standarda treba mijenjat i neke tehnologije, pristupe, pronalaziti neka rjesenja i sve to kosta.
meni je logicno da se tu zeli prevarit, tj zajebat. mislim, ako to evc nisu osnove eknomije, ond asu sigurno kapitalizma, samo je pitanje u kojem dijelu procesa do konacnog obracuna prfita (barem onog koji se predocava sluzbeno u nekoj bilanci stanja) odvijaju ti neki zajebi.
dakle, ili je vw htio nekako ustedit, tj smanjit troskove za ne znam, licence, razvoj, nabavke neke ili je.. sta? ne znam sta drugo moze bit.
mozda neko pranje, nesto fiktivno da je nabavio, napravio, ugradio, pa onda nije to napravio, nabavio, ugradio, mislim..najprije mi nije jasan motiv ili barem taj dio zasto se to tako odlucilo (a izgleda da se odlucilo, nesto je vw priznao, ali ne znam sto tocno), ali ako je bilo te neke prevare, tko je sve znao za to, kako se to moglo odlucit i kad?
2) pise da se radi o nekom softveru. ok, meni je to isto sasvim moguce, ali ni tu nisam uspio nesto vise saznat.
tj, kako su to amerikanci otkrili, o kakvim mjerenjima se radi, kako se to radi, na koji nacin, kad se rade ta testiranja?
jel to ono, tehnicki pregled neki, dakle, nesto stalno, konstantno, jel se tu radi o nekim uzorcima, kako se to radi i sto se to sve mjeri?
jesu li isti standardi tih testiranja npr u eu i americi?
jel mozda moguce da se radi o nekoj gresci, o nekom losem kalibriranju, o nekom bagu?
a opet, vw je kako vidim priznao laziranje.
dakle, ako postoje neki standardi, ako se zna dapostoji tri, cetri, pet ili jedan nacin na koji se vrse ta mjerenja, tj u ili pod kakvim uvjetima, mislim da je moguce prilagodit ili napravit softver koji ce davat pogresne podatke.
3) da se radi o softveru, meni je isto to najlogicnije. ne znam kakav je hardver potreban za ta mjerenja, ali mislim da je jeftinije to softverski rijesit, nego nekako drugacije.
ocito se tu radi o nekom bekdoru, taj softver sigurno radi jos zajedno s nekim drugim softverima, mozda ima i neki os, tj mora imat neki os, bilo gdje, a opet, i hardverski tu neki uvjeti moraju bit, pa il je i u startu kokstrukcijskom hardverski tu nesto predvidjeno ili se mozda naknado uocio neki sw/hw, recimo nedostatak ili mogucnost da se softver prilagodi i iskoristi tu rupu, pilaz, pristup..
e, sad, jest da se radi o softveru, ali sve kosta, trebalo bi zaista imat srece da netko kaze.. a gle ovo, dosad to nismo vidjeli, a sad kad je vec tako, amo mi to iskoristit, tj ako se islo s nekom prevarom, islo se dakle unaprijed, od inzinjerske neke ranije faze, i to, kazem, kosta, a ako kosta, mora, kao prvo, postojat neki trag, a kao drugo, morala se napravit kalkulacija da se vidi da ce se taj, jel, trosak isplatit.
nadalje, ako se svjesno islo varat, sigurno su tu konzultirani i pravnici, predvidjali su se tu neki rizici i s te strane i ako su imali sve informacije, a odlucili su se za tu prevaru, znaci da su bili dosta sigurni da se ta prevara nece otkriti. ono, pristali su na taj ukalkulirani rizik neki.
eto, pada mi jos pitanja na pamet, ali sad mi je ovo nekako interesantno..
sad ovdje vidim da se radi i o softveru koji to nesto kao lazira.
menio sve to izgleda vrlo moguce, tj nista nesto pretjerano da se ne bi dalo izvest.
ali ovako..
1. zasto bi uopce to vw lazirao?
tu mi je samo jedan odgovor.. lova. profit. dakle, imamo to nesto sto se zove.. trzista, pa profiti, pa onda neke zakonske regulative, opet vezane s nekim tehnoloskim i tehnickim standardima, itd, i treba zadovoljiti te neke danas kriterije tehnoloske, robne, jucer su bili jedni standardi, danas drugi, sutra treci, ali za zadovoljavanje tih standarda treba mijenjat i neke tehnologije, pristupe, pronalaziti neka rjesenja i sve to kosta.
meni je logicno da se tu zeli prevarit, tj zajebat. mislim, ako to evc nisu osnove eknomije, ond asu sigurno kapitalizma, samo je pitanje u kojem dijelu procesa do konacnog obracuna prfita (barem onog koji se predocava sluzbeno u nekoj bilanci stanja) odvijaju ti neki zajebi.
dakle, ili je vw htio nekako ustedit, tj smanjit troskove za ne znam, licence, razvoj, nabavke neke ili je.. sta? ne znam sta drugo moze bit.
mozda neko pranje, nesto fiktivno da je nabavio, napravio, ugradio, pa onda nije to napravio, nabavio, ugradio, mislim..najprije mi nije jasan motiv ili barem taj dio zasto se to tako odlucilo (a izgleda da se odlucilo, nesto je vw priznao, ali ne znam sto tocno), ali ako je bilo te neke prevare, tko je sve znao za to, kako se to moglo odlucit i kad?
2) pise da se radi o nekom softveru. ok, meni je to isto sasvim moguce, ali ni tu nisam uspio nesto vise saznat.
tj, kako su to amerikanci otkrili, o kakvim mjerenjima se radi, kako se to radi, na koji nacin, kad se rade ta testiranja?
jel to ono, tehnicki pregled neki, dakle, nesto stalno, konstantno, jel se tu radi o nekim uzorcima, kako se to radi i sto se to sve mjeri?
jesu li isti standardi tih testiranja npr u eu i americi?
jel mozda moguce da se radi o nekoj gresci, o nekom losem kalibriranju, o nekom bagu?
a opet, vw je kako vidim priznao laziranje.
dakle, ako postoje neki standardi, ako se zna dapostoji tri, cetri, pet ili jedan nacin na koji se vrse ta mjerenja, tj u ili pod kakvim uvjetima, mislim da je moguce prilagodit ili napravit softver koji ce davat pogresne podatke.
3) da se radi o softveru, meni je isto to najlogicnije. ne znam kakav je hardver potreban za ta mjerenja, ali mislim da je jeftinije to softverski rijesit, nego nekako drugacije.
ocito se tu radi o nekom bekdoru, taj softver sigurno radi jos zajedno s nekim drugim softverima, mozda ima i neki os, tj mora imat neki os, bilo gdje, a opet, i hardverski tu neki uvjeti moraju bit, pa il je i u startu kokstrukcijskom hardverski tu nesto predvidjeno ili se mozda naknado uocio neki sw/hw, recimo nedostatak ili mogucnost da se softver prilagodi i iskoristi tu rupu, pilaz, pristup..
e, sad, jest da se radi o softveru, ali sve kosta, trebalo bi zaista imat srece da netko kaze.. a gle ovo, dosad to nismo vidjeli, a sad kad je vec tako, amo mi to iskoristit, tj ako se islo s nekom prevarom, islo se dakle unaprijed, od inzinjerske neke ranije faze, i to, kazem, kosta, a ako kosta, mora, kao prvo, postojat neki trag, a kao drugo, morala se napravit kalkulacija da se vidi da ce se taj, jel, trosak isplatit.
nadalje, ako se svjesno islo varat, sigurno su tu konzultirani i pravnici, predvidjali su se tu neki rizici i s te strane i ako su imali sve informacije, a odlucili su se za tu prevaru, znaci da su bili dosta sigurni da se ta prevara nece otkriti. ono, pristali su na taj ukalkulirani rizik neki.
eto, pada mi jos pitanja na pamet, ali sad mi je ovo nekako interesantno..
Izgleda da se istraga prosiruje na cijelu VAG grupu, svicarci stopirali prodaju dizelaskih skoda
- Pero
- Posts: 2161
- Joined: 24 Feb 2012, 09:12
http://www.vox.com/2015/9/23/9383663/vw ... ndal-photo
Ovo bi trebao biti hardware za ustanovljavanje prave emisije NOx. Sad mi je tek još manje jasno kako software lažira. I koliko je truda netko uložio u VW. I kako nema buke za ostale proizvođače, ne mogu vjerovati da VW sam radi "prljave" diesele.
Ovo bi trebao biti hardware za ustanovljavanje prave emisije NOx. Sad mi je tek još manje jasno kako software lažira. I koliko je truda netko uložio u VW. I kako nema buke za ostale proizvođače, ne mogu vjerovati da VW sam radi "prljave" diesele.