U Bibliji piše da je briga štetna, da je pogrešno brinuti se. Ni ptice se ne brinu zbog hrane, zašto bi onda čovjek? Kao katolik, oslobođen sam od brige.
A što kažu ovi tvoji? Da se prebaciš k nama?
Jooooo... da te Bozanić čuje...ili Irinej.
Kao da oni to ne znaju.
A bokte... ...ček', jesi ti siguran da nisi preturio na islam? Msm, zvučiš k'o musliman koji, kao takav, ne zarezuje posrednike ni 2% - jer su...posrednici.
Aha.Ali doista, kojeg se god područja prihvatio - posla, ljubavi, zdravlja, može i ekologije, na prikladnoj smo temi - teško da ćeš naći čovjeka koji mari za skromnost, poniznost, poštenje, velikodušnost... Kršćanska etika podrazumijeva krepost u svakom djelovanju pod kapom nebeskom, a ne samo kada te drugi vide. Ili kad te snimaju TV kamere.
A što će mi posrednici ako i bez njih mogu komunicirati s Njim? I što će mi posrednici ako vlastitom nesavršenošću i pogrešnim interpretacijama kvare tu komunikaciju s Njim?Šabović Adis wrote: ↑21 May 2019, 02:39A bokte... ...ček', jesi ti siguran da nisi preturio na islam? Msm, zvučiš k'o musliman koji, kao takav, ne zarezuje posrednike ni 2% - jer su...posrednici.
Teško pitanje. Mislim da tek manjina djeluje iz uvjerenja, a većina djeluje iz straha. Što je krivo, dobro je činiti dobro. I lijepo je znati da si komu pomogao.Šabović Adis wrote: ↑21 May 2019, 02:39A šta je s božjom kamerom? Jel' krepostan sam (po)sebi ili (po)Njemu, gore?
A šta ako je pomozi sirotu na svoju sramotu? Šta onda?Teško pitanje. Mislim da tek manjina djeluje iz uvjerenja, a većina djeluje iz straha. Što je krivo, dobro je činiti dobro. I lijepo je znati da si komu pomogao.
Zadnji živući čovjek koji je mario za poniznost, a kojega sam poznavala, bio je moj otac. On je čak malo (bar za moj ukus) pretjerivao u toj svojoj poniznosti, ali danas je to, izgleda, prestalo biti vrlinom i postalo manom, bar sudeći po tome kako se svi ponašamo.Stitch wrote: ↑21 May 2019, 01:40Kao da oni to ne znaju.
Ali doista, kojeg se god područja prihvatio - posla, ljubavi, zdravlja, može i ekologije, na prikladnoj smo temi - teško da ćeš naći čovjeka koji mari za skromnost, poniznost, poštenje, velikodušnost... Kršćanska etika podrazumijeva krepost u svakom djelovanju pod kapom nebeskom, a ne samo kada te drugi vide. Ili kad te snimaju TV kamere.
Hjoooj, koliko puta sam ovo doživjela. Ima i ona (mislim da je Oscara Wildea): "Nijedno dobro djelo ne ostaje nekažnjeno".Šabović Adis wrote: ↑21 May 2019, 09:24Aha, dakle, nulla salus...ok, da znam.
A šta ako je pomozi sirotu na svoju sramotu? Šta onda?
Pa i razumljivo je biti ponizan s poniznima. Ali biti ponizan - da bi neko mogao da se bahati...to...ehm......ma neš ba bit veći šupak odmene taman das pita! Eto!Marsovac7 wrote: ↑22 May 2019, 15:49Zadnji živući čovjek koji je mario za poniznost, a kojega sam poznavala, bio je moj otac. On je čak malo (bar za moj ukus) pretjerivao u toj svojoj poniznosti, ali danas je to, izgleda, prestalo biti vrlinom i postalo manom, bar sudeći po tome kako se svi ponašamo.
Jesi kad pomogla prosjaku?
Nije istina. Prosjaku pomažeš onako kako se i inače pomaže onima kojima se pomaže. Konkretno: čučneš, osloniš se o onaj zidić, nabaciš neku tužnu facu, ispružiš ruku i...započneš s pomaganjem.
Na drugom forumu govorim o etici. I tamo tvrdim da etika ne mora biti povezana s religijom. U odnosu na izvor moralnoga, etička pozicija u osnovi može biti heteronomna (kada je izvor morala izvan čovjeka) ili autonomna (imanentna čovjeku) te u svezi s tim aprioristička, evolucionistička, intelektualistička, naturalistička ili voluntaristička.
Pa šta kažu tamo? Je li etika ljudska stvar ili nije? Ljudski ekskluzivitet ili ne-ljudski?Stitch wrote: ↑24 May 2019, 16:49Na drugom forumu govorim o etici. I tamo tvrdim da etika ne mora biti povezana s religijom. U odnosu na izvor moralnoga, etička pozicija u osnovi može biti heteronomna (kada je izvor morala izvan čovjeka) ili autonomna (imanentna čovjeku) te u svezi s tim aprioristička, evolucionistička, intelektualistička, naturalistička ili voluntaristička.
Teško da etika može biti autonomna. Ni istina to nije, niti može biti, a kamoli etika. Čovjek je autonoman. A i autohton. Uzgred je i etičan, moralan itd. A to što se ljudska svojstva i osobine pripisuju koječemu, i to prostom projekcijom, pa se zamjenom teza čovjek uslovljava moralnošću ili etičnošću (a istina je to da su i moralnost i etičnost uslovljene čovječnošću, koja je, opet, uslovljena čovjekom samim, jel', a čovjek ničim - čovjek bezuslovno!) pa, nađe se i pokoji kukolj u svekolikom žitu književništva - nisu nepoznate ni basne ni bajke kao takve. Osim onima kojima jesu...njima su bajke, rećemo, zakon! Al' bukvalno. Malo pamfletići, malo prozelitizam, malo demagogija malo povuci-potegni i etogac.Bez obzira na pristup, autonomna etika jamči svijest o moralnom djelovanju pa će ono biti prisutno i kad Boga ne bude.
Očitovat će se, polako.Šabović Adis wrote: ↑24 May 2019, 18:22Pa šta kažu tamo? Je li etika ljudska stvar ili nije? Ljudski ekskluzivitet ili ne-ljudski?
Tako i piše. Ne žuri se, vrag odnija prišu.Šabović Adis wrote: ↑24 May 2019, 18:22Teško da etika može biti autonomna. Ni istina to nije, niti može biti, a kamoli etika. Čovjek je autonoman. A i autohton. Uzgred je i etičan, moralan itd.
Etička pozicija označava uzrok. Šejtan izaziva strah od kazne za grijehe pa te to može motivirati da živiš neporočnim životom. Opet, možeš i meditirati, istraživati, čitati i putovati... Razna te iskustva mogu navesti da spoznaš kako je Dobro ono čemu sve teži. To je i početak Nikomahove etike, usput. Nije Aristotel blesav bio, znao je čovjek u čemu je kvaka.
Daj, ubrzaj to jebemu...
Hjoooj...Tako i piše. Ne žuri se, vrag odnija prišu.
Uzrok čega?Etička pozicija označava uzrok.
Šejtan izaziva strah od kazne za grijehe pa te to može motivirati da živiš neporočnim životom.
Sollwert?! A ne Istwert?!Opet, možeš i meditirati, istraživati, čitati i putovati... Razna te iskustva mogu navesti da spoznaš kako je Dobro ono čemu sve teži. To je i početak Nikomahove etike, usput. Nije Aristotel blesav bio, znao je čovjek u čemu je kvaka.
Nije kriv ni Aristotel ni prevodilac, nego ne treba misli trgati iz konteksta. Naime, u nastavku Aristotel govori o različitim ciljevima kojima ljudi teže. Nemamo svi isti cilj. Dobro se zaodijeva u razne pričine.Šabović Adis wrote: ↑24 May 2019, 20:27Momentalno me razočarao Aristotel. Ako ne on, onda prevodilac.
A ako ne ni prevodilac, onda tumač/pripovjedač. Neka se ta trojica izvole među sobom dogovoriti ko će da poturi glavu na panj! :Rišelje:
Moralnog djelovanja.
A kako nema veze s čovjekom? Vidio si religioznu mačku? Ili patku?Šabović Adis wrote: ↑24 May 2019, 20:27Ovo boldano ima veze s čovjekom - kako tačno? Siguran si da nije neka podvala, ili makar pokušaj?!