Kuba, Bahami, Dominikanska Republika, Jamajka i ostali Karibi

Jer ja sam skitnica, daljine me vuku...

Moderator: Nukac

User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Kuba, Bahami, Dominikanska Republika, Jamajka i ostali Karibi

Post by nvnk » 16 May 2017, 17:32

U slijedećih ću nekoliko dana prozborit koju o svojem putu oko svijeta. Mislim da nema smisla otvarat posebnu temu o samom putu, kakva postoji na fhr, nego ću upisivati sve u odgovarajuće teme za pojedine destinacije. A kako takve teme za sve destinacije ne postoje, usput ću neke i pootvarat.

S obzirom na veličinu foruma, mislim da nema smisla imat temu samo za Kubu, pa sam, eto otvorio jednu s proširenim naslovom. Nukac, ako se ne slažeš, slobodno skrati naslov u samo "Kuba".

Za prvi upis ću samo navesti nekoliko tehnikalija:

Na Kubi postoje dvije službene valute: Obezvrijeđeni kubanski peso (CUP, ponekad označavan i MN, moneta nacional) i takozvani "kubanski konvertibilni peso" (CUC). Ovo drugo je izvorna kubanska izmišljotina i predstavlja novac koji nije priznat nigdje drugdje nego na Kubi.

Zadnja rečenica djeluje pomalo brutalno, kao da je CUC nekakav "monopoli novac", no, u skakodnevnoj praksi jednog turista na Kubi, CUC je jedini pravi novac, a CUP je taj koji više liči na nešto apstraktno.

U ovom je trenutku odnos među njima 1 CUC = 25 CUP.

Za CUP-ove se mogu kupiti samo najosnovnije živežne namirnice, nešto što turiste ne zanima. U načelu, CUP-ove velika većina stranih turista niti ne vidi. Uostalom, da itko od europskih turista i uspije nabaviti CUP-ove, nitko ih od njih ne bi htio primiti. Ma što kupovali, od vas će svi hrjeti samo CUC-ove.

"Osjetljiva"/"luksuzna" roba poput alkohola (i rum i pivo), cigara, uvozne robe i slično ionako svugdje ima istaknute 2 cijene: manju brojku u CUC-ovima i (25×) veću u CUP-ovima. Npr. rum u dućanu:

Image

Inače, promet alkoholom (rum i pivo) te cigaretama kontroliran je od strane države, pa si u cijene tih proizvoda ama baš svugdje apsolutno jednake. Nije važno kupuješ li u rupetini od lokalnog špeceraja, u nekom malo "ekskluzivnijem" dućanu s probranom robom za turiste, u tvorničkom shopu same destilerije ili pak u aerodromakom djutiću, cijene su svugdje jednake do u centavos!



User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 16 May 2017, 18:14

Još malo o novcu: Iako je 1 CUC umjetno postavljen tako da vrijedi točno 1 $US, nije uputno na Kubu ići s novćanicama američkih dolara. To je zato jer postoji 10%-tna "kazna" za američki novac. Doduše, i ako u CUC-ove mijenjate eure, kanadske dolare, funte, bilo što, opalit će vam nekih 4-5 % provizije, ali ako mijenjate američke dolare, opalit će vam istih tih 4-5% plus još 10% "kazne"! :p

Par riječi o kreditnim i bankovnim karticama te o bankomatima:

Iako sam pred put o bankomatima i dizanju novca s njih imao mahom negativne informacije, ja ih kao takve nisam iskusio.

Frend koji je na Kubi bio triput (zadnji put prije dvije godine) tvrdio je da je "nemoguće" dići CUC-ove na aerodromskom bankomatu. Na TA sam pak pročitao relativno friško iskustvo (od lani) kako se na bilo kojem bankomatu na Kubi lova može dići samo s VISA karticom i ni jednom drugom. Zbog ovog zadnjeg sam krenuo na put sa ZABA-inom VISA Electron karticom te sam pomoću nje odmah po dolasku na aerodromu bez problema digo CUC-ove. Uštedio sam si time dosta vremena, vjerojatno i živaca, jer su repine na mjenjačnicama bile ogromne. Provizije za dizanje mi je domaća, kubanska banka uzela 1%, a ZABA još 3,5%, ali ništa manje me ne bi koštalo ni mijenjanje love u mjenjačnici.

Par dana kasnije sam, na vlastito nemalo iznenađenje, također bez ikakvog problema digao i CUC-ove Maestrom ZABA-e (dakle, s kunskog računa, uz iste provizije) na bankomatu u gradu, kod Hotela Sevilla.

Glede pak kupovine robe po dućanima na kreditne kartice, ta je mogućnost jako rijetka, s njom jednostavno ne treba računat.

Zadnji sam dan u državnoj suvenirnici na početku Obispa (glavne i najživlje pješačke ulice u Staroj Havani) kupovao neke suvenire, majice itd. i, kako nisam više imao puno CUC-ova, a u dodatno dizanje i zamjenu mi se nije dalo, pitao sam primaju li eure. Na moje iznenađenje, stara mi je trgovkinja pokazala pano na kojem je pisalo da imaju akciju 20% popusta pri plaćanju Mastercardom! :eek:

Naravno Kuba ne bi bila Kuba kad bi to bilo sam tak. Da bih platio Mastercardom i ostvario popust, morao sam ići u jedan ured na drugom katu gdje mi je jedna žemska karticu "provukla" kroz - internetsko plaćanje! :D Jedna talijanka koja je bila na redu prije mene morala je odustati jer joj kartica nije bila predviđena za internet. Ja sam pak uredno prek mobitela dobio 3d-security kod i obavio kupnju - "prek interneta". Slipa, naravno, nije bilo, nego mi je žemska isprintala potvrdu na muzejskom EPSONU iz prošlog tisućljeća. :rofl:

Image

Osim na spomenuti EPSON (lijevo), pažnju treba obratiti i na ploču gore desno; Kakav bi to socijalizam bio kad se plan (u ma čemu) ne bi prebacivao ama baš svaki božji mjesec. :rofl:

Suprotno ovom iskustvu u Havani, u djutiću na aerodromu Varadero su mi za plaćanje Mastercardom pokušali naplatiti 20% više od ceha, jer, kako kažu, Mastercard predstavlja "američki novac". :mad:

Nisu uspjeli, otkazao sam cijelu kupnju. :durica:



User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 16 May 2017, 18:49

Evo i nekaj malo boljih fotki od ovih dviju gore:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image



User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 10377
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Contact:

Post by Stitch » 16 May 2017, 21:26

To je sve Havana? Dijelovi lijepo izgledaju. Pretpostavljam da je predgrađe ipak manje lijepo. :D


Potpisi su za budale.

User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 17 May 2017, 09:56

Stitch wrote:
16 May 2017, 21:26
To je sve Havana? Dijelovi lijepo izgledaju. Pretpostavljam da je predgrađe ipak manje lijepo. :D
Predgrađe?

Ovo je pogled s balkona moje sobe, a ne da nisam stanovao u predgrađu nego u kvartu koji se zove ... erhmm ... Centro ( :D ):

Image

Da, ovdje ljudi žive, nije to neki slučajni napušteni ćošak ili kaj sličnoga. Bez brige, ja nisam stanovao u nečem takvom ( :D ), Hostal Balcones je u zgradi koja "strši" uređenošću u tom dijelu.

Ulica na lijevo (zapadno):

Image

U središnjoj Havani su tri turistima zanimljiva kvarta (od istoka prema zapadu): Habana Vieja (Stara Havana), Centro i Vedad.

Stara Havana je baš onaj klasični turistički dio, to je povijesna jezgra s najviše atrakcija, (kolonijalnih i inih) zdanja od interesa, crkava, muzeja, štosnih (kolonijalnih, "Hemingwayevih" i inih) kafića, hotela i slično. Većina fotki iz mog prethodnog upisa baš su tamo snimljene, a tamo želi i stanovati većina turista. Ipak, te su vizure s mojih fotki odabrane kao najljepše, i u trenucima kada sam ih snimao i kad sam birao fotke za taj upis.

Već i u Staroj Havani ima svakakvih ulica i vizura, a Centro, ma kako ta riječ sama po sebi asocira na nekakav najbolji kvart, u stvari je jedan veliki - slam! Granica između ta dva kvarta je avenija Prado (stari i danas neslužbeni naziv široke ulice projektirane da bude "kopija" barcelonske La Ramble koja ide u smjeru sjever - jug). Budući da je u zadnjih cca godinu - dvije (od Obaminog posjeta, pa bili su tu još i Papa te Stonesi...) došlo do jako velikog turističkog buma koji se drastično odrazio na cijene hotelskog smještaja (frend je prije 2 godine u hotelu Ambus Mundos - gdje je Hemingway odsjedao - plaćao 50€ noć - sada je 220!! :eek:) te na dostupnost privatnog smještaja u Staroj Havani (sve što vrijedi bilo je rezervirano već nekih 6-7 mjeseci unaprijed - također na veliko iznenađenje spomenutog frenda koji kaže da se to prije nije događalo), bio sam prisiljen uzeti smještaj malo izvan. To malo je uistinu malo, formalno jesam bio u Centru, ali na prvoj uzdužnoj ulici paralelnoj s Pradom. Već pogled na desno s mog balkona (prema Pradu) bio je osjetno bolji:

Image

Treći kvart koji spominjem je Vedad, također jako zanimljiv za turiste. Ako su Staru Havanu izgradili za svoje kolonijelne vlasti Španjolci (pa su ju onda primitivizmom i nemarom uništili prvo američki neokolonijalni kriminalci, zatim i Castrove komunjare, a tek se u zadnjih nekoliko desetljeća i tek jedan dio obnovio, zalaganjem i ljubavlju u stvari jednog malog broja ljudi na čelu s povjesničarem Eusebiom Lealom), onda je Vedad arhitektonski i kulturološki doprinos Amera. Tu su još u doma prohibicije počeli dolaziti Ameri lokat i tulumarit u lokalima koje su im izgradili i vlasnici im bili njihovi krminalci, tu je i "druga generacija" kriminalaca, nakon prohibicije, izgradila hotelčine u velebnim neboderčinama u kojima su pootvarali kockarnice. Tu se u stvari odvijaju (iako, ako se ne varam, nisu tu stvarno snimane) scene "veće od života" koje nariču nad bijegom Amera i njihove mafije pred Fidelovim barbudosima u siječnju 1959 iz filmova poput Kum2 (FFC), Havana (S. Pollack), Cuba (R. Lester), ... I iako je Fidel ušao u povijest kad je, ušavši tada u Havanu, odmah zaposjeo cijeli kat Habana Hiltona, trenutačno mu promijenio ime u Habana Libre i tu mjesecima imao svoje sjedište, Vedad je još uvijek i dan danas najameričkiji kvart u Havani, najvjerojatnije i na cijeloj Kubi. Skylineom, ali i duhom. Tu su najbolji restorani te noćni i ini (npr. jazz) klubovi, tu su i kafići koji najduže rade, tu je još uvijek i legendarna Tropicana, dakle - tu je središte noćnog života Havane. U njegovom južnom pak dijelu je Plaza de la Revolucion, možda i najveći doprinos Castrovog režima svemu onome što turisti vole vidjet u Havani (šesta fotka iz mog prethodnog upisa).

OK, uzimam opet odmor. :kava:



User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 10377
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Contact:

Post by Stitch » 17 May 2017, 11:25

Ružan grad, onako u globalu. To mi je prvi dojam nakon što sam pogledao te fotke. Djeluje zapušteno i sivo. Ne računam uređena pročelja, jasno. Govorim samo o onome što se krije iza njih. Potemkinova sela s Krima preseljena na Kubu. :D


Potpisi su za budale.

User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 17 May 2017, 15:57

Stitch wrote:
17 May 2017, 11:25
Ružan grad, onako u globalu. To mi je prvi dojam nakon što sam pogledao te fotke. Djeluje zapušteno i sivo. Ne računam uređena pročelja, jasno. Govorim samo o onome što se krije iza njih. Potemkinova sela s Krima preseljena na Kubu. :D
Ne bi se štel mešat u "ružan"/"lijep". To drugo ziher nije, ali da ima neki unutarnji šarm i dušu - ima. No, ključna riječe je boldana - zapušteno ne samo da djeluje nego je vjerojatno jedan od najzapuštenijih gradova koje sam posjetio. Nije to prvi ni jedini primjer grada kojeg su kao lijepog i uređenog u neka bivša vremena izgradili mrski dušmani kolonizatori, a zatim su došli slavni osloboditelji i - uništili ga zapuštanjem. :flop:

Kad sam se prvo jutro prošetao Pradom, odmah sam primijetio sličnost s Ramblom (tek sam kasnije namjernost te sličnosti potvrdio guglanjem), ali sam istovremeno bio zgranut razlikom, koja se očituje upravo tom zapuštenošću. Podsjetilo me je to na Tunis (grad) čiji mnogi trgovi i ulice jako sliče pariškima, ali njihovoj zapuštenoj inačici.

No, ovdje, u Havani, ta je zapuštenost još i puno gora nego u Tunisu, ona je na jednoj upravo šokantnoj razini. Kolnici i (ionako najčešće preuski) nogostupi desetljećima nisu obnavljani, neravnine, procjepi, rupe se otvaraju posvuda, treba paziti doslovce na svaki korak, a vjerojatno i vozači moraju jako oprezno vozit kako si ne bi auto uništili upadanjem u kakvu rupetinu.

Image

Image

Image

Image

Image

Sve ove fotke nisu ni iz kakvog "predgrađa", one su iz Stare Havane, dakle iz povijesne jezgre.

Na zadnjoj fotki iz mog prethodnog upisa, na kojoj sam fotić uperio prema desno, prema Pradu, na desnoj strani kolnika dosta dobro se uočavaju dvije lokve. Ona bliža je vjerojatno nastala zbog noćne kiše, ali ona udaljenija, veća, nije. Ona je tu stalno i tu u stvari najvjerojatnije probija kanalizacija odozdo (ili se tako čini). Smrdi po govnima koja se, u stvari, tu i tamo daju čak i vidjet. :eek:

I to nije jedino takvo mjesto u Havani, toga ima dosta i nisam stekao dojam da su ta izbijanja kanalizacije "od jučer". Tu su već jako digo vremena i nikome ne pada na pamet to sanirat. :rolleyes:

Glede pak Patjomkinovih sela, taj si dojam vjerojatno stekao temeljem iste te fotke na kojoj se, na lijevoj strani, vide dvije zgrade, jedna potpuno zapuštena, očito desetljećima neobnavljana, a druga s obnovljenom fasadom. E, sad, ne znam je li ta kuća s obnovljenom fasadom uistinu takva lijepa samo izvana (što bi opravdavalo dojam patjomkina) ili je obnovljena i iznutra, ali činjenica je da takvih "parova" zgrada po Staroj Havani ima dosta. Slika je to koja ukazuje na nedostatak sustavnog održavanja, obnavljaju se i održavaju tek pojedine izdvojene zgrade (ili zato jer su državne ili zato jer ih je kao povijesno i/ili kulturno važne izdvojila ekipa oko Eusebija Leala).



User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 10377
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Contact:

Post by Stitch » 17 May 2017, 16:31

Kužim. Hvala na objašnjenju. :top:


Potpisi su za budale.

User avatar
Lolita
Posts: 1299
Joined: 22 Feb 2017, 07:29
Location: Madness

Post by Lolita » 18 May 2017, 13:24

Odlično nvnk, odlično. :S Ima li još?



User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 18 May 2017, 13:37

Ima. Kad stignem, obradit ću Hemingwaya. :)



User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 22 May 2017, 00:04

Prvo jutro u Havani, za doručkom u Hostalu Balcones, dvoje mlađahnih Nijemaca kažu mi da je sve što u Havani ima veze s Hemingwayem "jako turističko". U prvi sam ih mah poklopio rekavši da mi, eto, jesmo turisti i tu si ne možemo pomoći, jer je to i inače moje općenito razmišljanje: Ne volim kad se pretjeruje s izbjegavanjem turističkih atrakcija, ma kako one (ili bar neke od njih) bile "previše turističke". To je ono kad ti netko oduševljeno priča kako je na svojim putešestvijama negdje bio u birtiji u kojoj su bili "sve sami lokalci"... Ma nemoj, a kaj si ti bio u njoj? Isto lokalac? :misli:

Često nismo svjesni koliko kao turisti kontaminiramo prostor u kojem se domaći ljudi zabavljaju ili jedu ili jednostavno borave, a najčešće niti ne zaslužujemo ništa bolje nego da za nas pripreme neki lažni prostor (npr. neki bar ili kafić) više u skladu s našim očekivanjima nego s lokalnim običajima.

Pa ipak, u nastavku sam razgovara morao priznati svojim sugovornicima da sam prethodne večeri, svoje prve u Havani, kasnom dolasku usprkos, uspio prije zatvaranja ući u La Floriditu, jedan od dvaju "Hemingwayevih" lokala u Havani i da sam dobio baš taj osjećaj. Gužva turista iz svih krajeva svijeta, a najviše glasnih Amera, do šanka se ne možeš ni probiti, a kad se i probiješ, smuči ti se naručiti "slavni" daiquiri kad vidiš kako ga "industrijski" (ko na tekućoj traci) rade i toče iz blendera. :facepalm:

U jednom je ćošku, za šankom, i Hemnigwayev kip u prirodnoj veličini. Nemoguće mu je prići od kandidata za fotkanje i selfije.

Naravno, i cijene su poprilično "napumpane".

Floridita je, u stvari, vrlo štosna uređena birtija (fotkano par dana kasnije):

Image

Image

Image

Taj mučan osjećaj mi se pojačao drugi dan prije podne ispred La Bodeguite del Medio, druge "Hemingwayove" birtije u Havani, također poznate po jednom koktelu, mojitu. Valjda je nekoliko turističkih agencija autobusima dofuralo hrpetine turista istovremeno, ne da se u LaBdeM nije moglo ući, nego se uopće ispred nje nije moglo proći ulicom, a sama je birtija otvorila (kako se kasnije ispostavilo samo privremeni) štand s druge strane ulice za masovno štancanje mojita turistima, slično onome kakvo sam prethodne večeri vidio u Floriditi s daiquirijima. :rolleyes:

Image

Image

Ipak, moram priznati, kasnije popodne, kad su valjda prošli svi ti jutarnji bus-turisti s vodičima, te kad je osoblje uklonilo štand, ukazala mi se puno ugodnija LaBdelM. Također, i njihov mi se osvježavajući mojito više sviđao od onog kremastog sranja od daiquirija koje je izlazilo iz Floriditinih blendera. U lokal, okićen Hemnigwayevim, ali i posvetama i mnogih drugih slavnih osoba koje su ovdje lokale (od Pabla Nerude i Francoise Sagan do Salvadora Allendea), uspio se utrpati višečlani bend koji je svirao kubanske standarde, kuruzne, ali sjajne... Tako da sam se čak i pomalo zapio. :)

Image

Image

La Floridita i La Bodeguita del Medio su dvije "muste see" atrakcije vezane uz Hemingwaya, no, osim njih, u Staroj Havani ima još sijaset lokala koji, izravno ili neizravno te više ili manje suptilno sugeriraju da je Papa Ernesto (naziv jednog od njih) baš tu lokao... što bi, s obzirom kakav je pijanac bio, moglo čak i sve biti istina. :misli:

Hotel pak u kojem je boravio 30-tih godina (i u kojem je započeo pisat Za koga zvona zvone), Ambos Mundos, već sam spominjao kao jednog od onih koji su u najnovijem kubanskom turističkom bumu bezobrazno digli cijene. Njegova je soba, br. 511 na 5. katu svojevrsni mini-muzej, a memorabilijske su fotke i svugdje po hotelskom predvorju:

Image

Hemingway je prestao dolaziti u taj hotel nakon što je kupio kuću poznatu pod imenom Finca Vigia i koja je danas muzej. Imao sam izvorno u planu ju posjetiti, ali ipak nisam; Malo zato jer nisam imao vremena (dosta izvan centra je), a malo zato jer mi se cijela ta idolatrija ipak, ma koliko ja samom sebi priznavao da sam "samo turist" - pomalo zgadila. Ipak, s ove distance, pomalo mi je i žao što sam to propustio.

I, napokon, treba spomenuti kako su se u Staroj Havani, kao prirodna reakcija, u zadnje vrijeme počele otvarati i "antihemingwayevske" birtije jedna od njih se zove El Chanchullero. U glavnom, da ne bude zabune, radi se također o vrlo "turističkoj" rupi u kojoj je gužvetina turista (i oko nje, tako da se teško dobiva mjesto - mojito sam morao popiti na klupi s druge strane ulice), samo je image potpuno obrnut, buntovnički u odnosu na sveopću idolatriju:

Image

Za one koji ne hablaju, "Aqui jamas estuvo Hemingway" znači da Hemingway tu nikad nije bio. :p

A i mojito im je drugačiji nego drugdje, "buntovničkiji" i nekako "rockerskiji" ... Čitaj "pijaniji", jer u njega stavljaju dvostruku dozu ruma. :D



User avatar
marko_31
Posts: 411
Joined: 23 Feb 2017, 09:31

Post by marko_31 » 22 May 2017, 14:51

:S
-lijepo, zanimljivo, iako Kuba nije na mom popisu zemalja koje namjeravam posjetiti u bližoj budućnosti
-u svakom slučaju očekujemo kada stigneš i ostale putopise... :kokice:



User avatar
Lolita
Posts: 1299
Joined: 22 Feb 2017, 07:29
Location: Madness

Post by Lolita » 23 May 2017, 10:20

Odlično. Nasmija me me ovo zadnje. :rofl:

p.s. “My mojito in La Bodeguita, my daiquiri in El Floridita” :)



User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 23 May 2017, 10:31

Lolita wrote:
23 May 2017, 10:20
p.s. “My mojito in La Bodeguita, my daiquiri in El Floridita” :)
Visi iza šanka u Bodeguiti:

Image

Doduše, povjesničari književnosti tvrde da se radi o fejku.

Floridita je malo uskogrudnija, imaju samo "svoju" polovicu te poruke i to na ulaznoj tendi.



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 652
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 19 Jun 2017, 11:12

Kako si riješio vizu?
Imaš li prijedlog obilaska Kube za 7 dana?
Jesi li donosio cigare? Pošto su i kako to ide?

Najviše me zanima obilazak Havane i možda nešto mora.


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 19 Jun 2017, 11:24

Vizu ne trebaš.

Ostalo ti odgovorim kasnije.



User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 19 Jun 2017, 13:08

Glede cigara, podsjećam da sam već napisao slijedeće:
nvnk wrote:
16 May 2017, 17:32
Inače, promet alkoholom (rum i pivo) te cigaretama kontroliran je od strane države, pa si u cijene tih proizvoda ama baš svugdje apsolutno jednake. Nije važno kupuješ li u rupetini od lokalnog špeceraja, u nekom malo "ekskluzivnijem" dućanu s probranom robom za turiste, u tvorničkom shopu same destilerije ili pak u aerodromakom djutiću, cijene su svugdje jednake do u centavos!
Ja nisam kupovao cigare, ali jedan dio cijena možeš vidjet ovdje (fotkao sam baš zbog cijena i usporedbe):

https://s7.postimg.org/lz6eo8rhn/IMG_0961.jpg

Nisam neki jako veliki stručnjak, ali rekao bih da cijene i nisu baš za usrećit se. Jesu bitno niže nego igdje u HR, ali se po svijetu (npr. u djutiću na DXB) daju pronaći bar približno jednake, ako ne i niže.

Jedno upozorenje:

Svugdje po Kubi će te vući za rukav s uvijek istim već legendarnim uletom kako on/ona ima, eto, rođaka koji je "nešto" (neki kažu "direktor", neki "inspektor", neki "šef smjene" itd) u tvornici cigara i kako se prek njega mogu dobiti "prave" kubanske cigara u, štajaznam, pola cijene ili tako nekako.

Ta prevara već ima bradurinu odavde do Himalaja, ali nikako da od nje odustanu.

Cigare koje se na taj način nabave su fejk i ne da nisu ni blizu tako dobre ko izvornici, nego ne odgovaraju ni kvaliteti proporcionalno umanjenoj za razliku u cijeni.

To izbjeći, bez obzira tko ti nudio! Čiča na ulici koji kaže "ajm hongri", gazdarica u apartmanu s kojom si se baš dobro skompao ili pak "doživotni prijatelj" s kojim si lokao mohitose tri večeri za redom ... Tkogot ti nudio - radi se o klasičnoj i poznatoj prevari, cigare su fejk!

EDIT: Na mojoj fotki se vide cijene, ali sad vidim da se u linkanoj rezoluciji ne vidi o kojim se cigarama radi. Dakle, to je ovako:

Romeo y Julieta NO. 1 (kom) - 6 CUC
Romeo y Julieta NO. 2 (kom) - 5,5 CUC
Romeo y Julieta NO. 2 (5 kom) - 27,5 CUC

Npr. u Dubaiju pakiranje od 25 komada "jedinice" dobiješ za 166 doloresa, dakle tek za oko 10% skuplje.
Last edited by nvnk on 19 Jun 2017, 13:31, edited 2 times in total.



User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 19 Jun 2017, 13:21

Glede pak itinerera za cijelu Kubu, ja sam bio samo u Havani, pa i nisam baš najpogodniji za to. Ipak, ako i tebe ko i mene najviše zanima baš Havana, ja bih ti predložio 3 dana Havane (ko što sam i ja bio) i 4 dana samo u zapadnom dijelu Kube, jer za cijelu Kubu u tom slučaj više i nemaš vremena.

Npr. nešto ovakvo (prijedlog je u stvari iz LP, sam raspoređuj dane): (Havana) >> Las Terrazas >> Vinales (UNESCO World heritage) >> Boca de Guama >> Playa Larga/Cienaga de Zapata >> Cienfuegos >> Colon >> San Miguel de Banhos >> Cardenas (tri navodno dobra muzeja) >> Varadero >> Matanzas >> (Havana)

Ako hoćeš na plažu iz same Havane, predlažem ti bus T3 za Playas del Este:

Image

Fura po načelu hop-on-hop-off, a dnevna karta je 5 CUCova.

Naravno, plaža ima i u Varaderu te još nekim od predloženih mjesta.



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 652
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 20 Jun 2017, 21:08

Imam 6 noćenja. Odlučio sam za Havanu i Varadero.
Gledam smještaj u Havani.
Ima jako puno Homestaya. Nikad nisam uzimao tako nešto.
Hostela gotovo da i nema.

Kako si ti riješavao smještaj i imaš li neki prijedlog?

Mislim možda odmah za Varadero prvi dan, biti tamo 2-3 dana i onda 3 dana u Havani.


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 21 Jun 2017, 13:33

Tyrion Lannister wrote:
20 Jun 2017, 21:08
Imam 6 noćenja. Odlučio sam za Havanu i Varadero.
Gledam smještaj u Havani.
Ima jako puno Homestaya. Nikad nisam uzimao tako nešto.
Hostela gotovo da i nema.

Kako si ti riješavao smještaj i imaš li neki prijedlog?
Da, to je i meni bilo jako problematično, nešto malo sam o tome već i pisao ...
nvnk wrote:
17 May 2017, 09:56
Budući da je u zadnjih cca godinu - dvije (od Obaminog posjeta, pa bili su tu još i Papa te Stonesi...) došlo do jako velikog turističkog buma koji se drastično odrazio na cijene hotelskog smještaja (frend je prije 2 godine u hotelu Ambus Mundos - gdje je Hemingway odsjedao - plaćao 50€ noć - sada je 220!! :eek:) te na dostupnost privatnog smještaja u Staroj Havani (sve što vrijedi bilo je rezervirano već nekih 6-7 mjeseci unaprijed - također na veliko iznenađenje spomenutog frenda koji kaže da se to prije nije događalo), bio sam prisiljen uzeti smještaj malo izvan.
... a, budući da me "vučeš za jezik", mogao bih i još koju dodat.

Dakle, hoteli su ili užasno skupi za "zapadne" turiste (nema ispod 200€ na noć) ili socrealistične špelunke za domaće goste te po kako-tako normalnim cijenama.

Tržište pak onog što se kod nas zove zimmerfrei je još upovojima, što će reći da vrvi od neprofesionalnosti, nebrige za goste, nepridržavanja dogovorenoga i sličnog. Također, prilikom čitanja odgovora na kritike, većinom izvire jedan socijalistički stav tipa "nisam ja sretan što si ti meni došao u goste, nego ti moraš biti sretan što sam te ja ugostio i ima da čkomiš". Nešto stariji će se sjetiti da je slično bilo i kod nas, tamo negdje 60-tih, pa još jednim dijelom i 70-tih, kad je također i kod nas takva djelatnost bila u svojim počecima.

Česte situacije iz kritika na Tripadvisoru i/ili Airbnbu:

Ugovoriš smještaj s nekoliko dobrih kritika i opisa koji te zadovoljavaju, ali, kad si došao tamo, gazdarica kaže da nema slobodnih soba (klasično namjerno prebukiravanje), ali da će te za iste pare smjestiti kod svoje susjede ... Koja, naravno, skužiš to tek kasnije, nema uopće uređen stan za primanje gostiju, nemaš ni svoj WC/tuš kao što si ugovorio, ni ikakvu svoju privatnost (jer ti kroz sobu svi prolaze) itd...

Ili, pak, sa gazdaricom ugovoriš prijevoz s aerodroma za 40 CUC-ova, no "zaboravila" ti je reći da se nećeš voziti sam, nego će vozač skupiti jor 3-4 osobe s kojima se tiskaš ... Dok normalni taxi u kojem bi bio jedini putnik za istu relaciju košta 25 CUC-ova.

E, sad, takav jedan zimmerfrei (homestay kako ti kažeš) bez privatnosti i u kojem si ti na nekoliko dana praktički intimni član jedne kubanske obitelji, nekima od zapadnih gostiju, kako se da isčitati iz kritika na TA i ABB, čak i paše, ali meni baš i ne. A "dešifrirati" radi li se u nekom konkretnom slučaju o tome ili o normalnom b'n'b-u s vlastitom sobom i kupaonicom, nije jednostavno.

Uglavnom, da skratim, ja sam uspio skužiti da je Hostal Balcones jedan takav profesionalno vođeni b'n'b s kakvom-takvom tradicijom i bez neugodnih iznenađenja, koliko je to već za današnje kubanske prilike moguće i nisam se prevario.

Cijene su možda nešto malo više (40 ili 45 CUC na noć, ne sjećam se točno, plus 5 CUC doručak svako jutro), ali ja sam bio zadovoljan i stoga ga preporučam:

https://www.tripadvisor.com/Hotel_Revie ... _Cuba.html

Ako ti je pak gušt onaj drugi način zimmerfreia (s posranom kubanskom djecom koja ti skaču po glavi), možeš proći i za 30-tak CUC-ova, možda i 25 na noć.

5 CUC za doručak je standardna cijena, tako je svugdje u privatnom smještaju.

Ja sam od Hostala Balcones uzeo i prijevoz s aerodroma za 30 CUC, što je tek malo više od uobičajene cijene. Ali sam bar bio siguran da će me dovesti do ugovorenog smještaja. Naime, taksisti koji voze s aerodroma često "zalutaju" pa te umjesto do smještaja čiju si im adresu dao, odvezu nekom svom rođaku koji se, eto, "baš slučajno", bavi iznajmljivanjem soba turistima.



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 652
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 21 Jun 2017, 14:31

Na kraju sam izabrao hostel u Havani.
http://www.hostelworld.com/hosteldetail ... 1&sc_pos=4
Sad sam gledao i vidim da ima samo 7 reviewa. Malo se strah toga.

Varadero mislim preskočiti jer mi se ne da 50ak eura za neki hotelčić, a plažu imam i u Havani. Preporuka za plaže?
Da sam 3 dana više onda bi mi Varadero došao kao budali šamar.

Pokušavam pronaći javni prijevoz do grada s aerodroma.
30 kukija mi je previše, ako može s rajom za jedan kuki.


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 21 Jun 2017, 15:04

Tyrion Lannister wrote:
21 Jun 2017, 14:31
... a plažu imam i u Havani. Preporuka za plaže?
To sam ti prekjučer već napisao.



User avatar
nvnk
Posts: 1052
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 21 Jun 2017, 15:29

Glede pak javnog prijevoza, ima neki bus P16 na 2-3 km od aerodroma pa do centra.

Nisam probao, ali kažu da je za nas gringose i inače vožnja busom u Havani neprimjerena avantura. (Ne zbog nesigurnosti nego zbog nepouzdanosti i neudobnosti buseva.) Ako ćeš imati prtljagu i osobito ako će ti dolazak biti večernji/noćni - ja bih na tvom mjestu preskočio principe i potražio (najjeftiniji) taxi. Kažu da ga se da i za 20 CUC-ova dobit (ali najvjerojatnije šerani).



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 652
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 21 Jun 2017, 16:14

nvnk wrote:
21 Jun 2017, 15:04
To sam ti prekjučer već napisao.
vidio sam to prekjučer.
mislio sam da si išao na još koju playu. :mig:


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 652
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 21 Jun 2017, 16:15

nvnk wrote:
21 Jun 2017, 15:29
Glede pak javnog prijevoza, ima neki bus P16 na 2-3 km od aerodroma pa do centra.

Nisam probao, ali kažu da je za nas gringose i inače vožnja busom u Havani neprimjerena avantura. (Ne zbog nesigurnosti nego zbog nepouzdanosti i neudobnosti buseva.) Ako ćeš imati prtljagu i osobito ako će ti dolazak biti večernji/noćni - ja bih na tvom mjestu preskočio principe i potražio (najjeftiniji) taxi. Kažu da ga se da i za 20 CUC-ova dobit (ali najvjerojatnije šerani).
Imat ću jedan backpack ne prevelike veličine. max 60l, ali poluprazan, srednje tvrdi na granici s mekanim.


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

Post Reply