Aerodromi (snalaženje, procedura, kako doći, parkiranje)

Jer ja sam skitnica, daljine me vuku...

Moderators: Nukac, miky0

User avatar
Prolaznica
Posts: 648
Joined: 22 Feb 2017, 09:53

Re: Aerodromi (snalaženje, procedura, kako doći, parkiranje)

Post by Prolaznica » 05 Sep 2018, 14:03

Joooj top! hvala puno :)


collect moments, not things

User avatar
nvnk
Posts: 1644
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 05 Sep 2018, 18:29

Za javni prijevoz od Nepligeta (Flix vozi na taj kolodvor) je bar lako. M3 do kraja, pa na 200E.

Pitanje je samo kaj od cca 10 ili 11 na večer do cca 5 u jutro. Diners saloni na tom aerodromu, koliko ja znam, ne rade noću. :ne zna:

Po meni, let je prerano za traženje smještaja oko aerodroma, pol vremena za "spavanje" pojeo bi transfer vamo-tamo.



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 840
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 05 Sep 2018, 20:11

Iz bogatog iskustva teško izvedivo.
Najbolje uzeti taksi/uber ili biti na aerodromu pa u lounge.


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
nvnk
Posts: 1644
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 06 Sep 2018, 07:17

Da ponovim: Lounge ni jedan na BUD ne radi noću.



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 840
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 06 Sep 2018, 08:33

To sam i mislio. Sjrdiš do 4 sata pa polako na security i onda u lounge.


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 840
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 19 Sep 2018, 22:26

Nukac wrote:Jel itko koristio ovaj Flixbus do Venecije Marco Polo.
Naime, imam dilemu. Idem s četvrtka na petak iz Zagreba do VCE. I super mi odgovara Flixbus, dolazi u 4:20, meni je avion u 6:50, tako da je skoro pa savršeno.
ALi me malo brine granica, autobusi na granici znaju čekati vrlo dugo i bojim se da ne zakasnim. Iako je to kasna većernja ura, i sumnjam da je gužva na granici.
Naravno, opcija je Goopti, ali on je cca 15-tak EUR skuplji. On granicu ne prelazi na busnoj traci, nego ide kao osobni auto, pa nema straha da će biti gužva.
Da li si možda koristio ovu liniju i da li ima kakvih promjena na granici u zadnje vrijeme?
Meni je let u 6:30, a bua bi trebao biti na aerodromu u 4:20.
Malo mi je to napeto iako idem direkt na security.


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
Lolita
Posts: 1683
Joined: 22 Feb 2017, 07:29

Post by Lolita » 09 Oct 2018, 10:12

Domaćini, iz Zagreba do aerodroma u Ljubljani je najbolje Gooptijem ili? Pitanje za frenda, nisam na ti sa ljubljanskim aerodromom. :)



User avatar
nvnk
Posts: 1644
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 09 Oct 2018, 10:32

Onak, "na prvu loptu", rekao bih da jest. Nekom drugom kombinacijom (npr. bus ili vlak pa onda od LJ kolodvora na Pučnika) teško da se išta dobiva financijski (štoviše, možda se i gubi), a ziher se gubi na vremenu.

To ne vrijedi ako se ne radi o uzimanju GoOptija na vrijeme, tj. više tjedana (ili, po mogućnosti, mjeseci) unaprijed. Za prijevoze samo nekoliko dana unaprijed, GoOpti ima jako visoke cijene.



User avatar
Lolita
Posts: 1683
Joined: 22 Feb 2017, 07:29

Post by Lolita » 09 Oct 2018, 10:45

Ok, tenks. Prenijet ću.



User avatar
nvnk
Posts: 1644
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 28 Dec 2018, 13:55

Je li itko u međuvremenu isprobao neki od privatnih (novih i starih) parkinga oko Tuđmana?

Od starih, vidim da je Rooms Pleso, moj favorit prije prelaska na novi terminal, uveo prijevoz na aerodrom kao posebni dio usluge (5€ po smjeru), pa me zanima koliko su profesionalni u tom segmentu.

Također, primiječujem da je izniklo i nekoliko neovih. Recimo, Park & Fly u Petini ima dosta profesionalnu stranicu, a i fotke samog parkinga odaju da se ne radi o običnom pripuštanju "tamo nekih turista" na "gmajnu iza hiže" (što mi i jest bio opći dojam kod Rooms Pleso varijante) nego o ozbiljnoj investiciji u uređenje sigurnog parkinga i dugoročnog biznisa. Opis same usluge (na podstranici "Informacije") odličan je, vidi se da znaju kaj trebamo i na kaj smo navikli kopd sličnih off-airport parkinga vani.

Naravno, i u tom mi je slučaju najvažnije pitanje kako štima taj prijevoz do aerodroma i nazad. Čeka li ga se dugo (u oba smjera) ili je on praktički trenutačan (kao kod većine budimpeštanskih parkola)?

Cijela je stvar naročito bitna jer ja većinom s FT-a letim "pekarskim" letovima, a vraćam se kasno na večer. (Što nije neko čudo, jer se većinom radi o vezanim letovima za i od nekud uz presjedanje na kakvom Minkenu, Frankfurtu, Amsterdamu ili gdje već.) Kad se letilo sa starog terminala nije mi neki problem bio to što su ukućani od Room Pleso obrta bili svi u dubokom snu kad bih u 5 ili pol 6 u jutro došao ostavit auto, jer se radilo samo o tome - ostavljanju auta i ničem drugom. A prek "žice" sam do terminala samo odgurao torbu i to je bilo to. No, mislim si, kad bi se radilo još i o vožnji do novog terminala, ne bih volio u cik zore svog vozača nakon 10 minuta zvonjave naći krmeljavog i u piđami ... I da mi sav bunovan tepa "evo, evo, sad ću" ... "samo da pronađem ključeve od auta" ... "ženo, gdje si ih večeras stavila kad si se vratila?" ... "kaj ste vi stvarno rezervirali i prijevoz?" ... itd. :D



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4701
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 28 Dec 2018, 14:12

Mozda je Cartman isprobao uslugu ovog drugog parkinga jer su ih reklamirali na stranici.



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4701
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 22 Jan 2019, 10:11

I dalje je otvaranje aerodroma u Istanbulu pod velikim znakom pitanja...

Aviation experts and members of parliament doubt Turkey will be able to open its third Istanbul airport by March, after authorities already delayed its full launch late last year, and some say the site is prone to frequent flooding.

When the new Istanbul Airport held its soft opening in November, concerns remained about workers’ conditions at the construction site and when it would fully open to air traffic. In recent days, heavy rains have left airport shuttles and buses under water, renewing questions over whether the project was rushed.

Uncertainty remains about when the full transfer of equipment from the city’s existing Atatürk International Airport will be completed. The project timeline was originally set for November, but the General Directorate of State Airports delayed that to March 3. Aviation experts say even that revised goal is also unlikely to be met.



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4701
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 23 Jan 2019, 07:58

Gradi se još jedan potpuno novi aerodrom.
Iako je prije par godina u Pekingu otvoren potpuno novi terminal, Kinezi grade potpuno novi aerodrom, Peking - Daxing.
Prediđa se da će aerodrom biti otvoren 30.9.2019.
Arhitekti: The terminal building was designed by ADPI in collaboration with Zaha Hadid Architects and other consultants.

Slike novog aerodroma iz zraka izgledaju prilično impresivno.

http://www.airliners.net/photo/-/-/5372081
http://www.airliners.net/photo/-/-/5372083



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4701
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 30 Jan 2019, 08:13

Ako netko danas putuje preko Amsterdama, pripremite se za kaos.

SNOW: FEWER TRAINS, CANCELED FLIGHTS, BUSY RUSH HOURS EXPECTED

The Netherlands is getting snow on Wednesday and that will have consequences for all forms of traffic. NS is running fewer trains. Schiphol expects flight delays and cancelations. And ANWB expects busier than usual rush hours in the morning and evening. Meteorological institute KNMI issued a code yellow warning for the entire country.

Due to the weather, NS adjusted its timetable to run 20 percent fewer trains than usual on a working day. The trains that are running will be extended where possible. In many places trains will run every 30 minutes instead of every 15 minutes. And routes that have trains every 10 minutes, will have trains every 15 minutes on Wednesday. The limited train schedule is in place so the NS can quickly respond to problems, and provide more accurate travel information, the railway said. Passengers can expect longer travel times and more crowded trains.

KLM already canceled 21 departures and 21 arrivals for Wednesday. All these flights are within Europe. The company is keeping an eye on the weather forecast and will decide on that basis whether more flights will be canceled, according to NOS. Schiphol warns of possible delays and cancelations. Travelers are advised to check their flight status before leaving for the airport.



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4701
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 02 Feb 2019, 13:02

Par slika novog terminala na aerodromu u Splitu.

https://www.tportal.hr/vijesti/clanak/t ... o-20190202



User avatar
Prolaznica
Posts: 648
Joined: 22 Feb 2017, 09:53

Post by Prolaznica » 24 Feb 2019, 21:08

Znam da se pričalo, ali ne nalazim, koji transfer iz Beograda preporučate? Nisam čak nikada letjela od tamo :(


collect moments, not things

User avatar
nvnk
Posts: 1644
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 24 Feb 2019, 23:32

Ja sam koristio ovaj:

https://geatours.rs/kombi-prevoz-putnika/

Ali se čini da im Zagreb više nije na popisu. :misli:



User avatar
miky0
ST Leader
Posts: 10548
Joined: 29 Sep 2012, 09:38

Post by miky0 » 25 Feb 2019, 00:02

Opcenito postoje problemi s prijevozom kombijem izmedju drzava. Naime, kombiji nemaju licenciju za medjunarodni promet, pa mozda zato ne vidis sluzbeno relaciju ZG-BG, ali posalji mail s upitom, vjerojatno ce odgovorit pozitivno, iako su u Srbiji nedavno promjenili zakon o unutarnjem cestovnom prijevozu putnika.



User avatar
nvnk
Posts: 1644
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 25 Feb 2019, 09:39

Tada kada sam ih ja koristio pisalo se po starom forumu da su vozači putnicima ponekad govorili da ne smiju reći da plaćaju put. Također, kad sam ja išao, bila je velika gužva na prijelazu Bajakovo, ali vozač je rekao da ne smijemo na Šid. Očito su imali "dogovor" s posadama na Batrovcima/Bajakovu.

Inače, putovanje je u oba smjera bilo vrlo profesionalno odrađeno, a cijela stvar je funkcionirala na door-to-door načelu. Znači, nisam čak niti do Antunovića morao ići (kao kod GoOptija), došli su po mene pred zgradu, a isto tako su me isporučili u povratku.



User avatar
miky0
ST Leader
Posts: 10548
Joined: 29 Sep 2012, 09:38

Post by miky0 » 25 Feb 2019, 10:33

nvnk wrote:
25 Feb 2019, 09:39
Tada kada sam ih ja koristio pisalo se po starom forumu da su vozači putnicima ponekad govorili da ne smiju reći da plaćaju put. Također, kad sam ja išao, bila je velika gužva na prijelazu Bajakovo, ali vozač je rekao da ne smijemo na Šid. Očito su imali "dogovor" s posadama na Batrovcima/Bajakovu.

Inače, putovanje je u oba smjera bilo vrlo profesionalno odrađeno, a cijela stvar je funkcionirala na door-to-door načelu. Znači, nisam čak niti do Antunovića morao ići (kao kod GoOptija), došli su po mene pred zgradu, a isto tako su me isporučili u povratku.
Tako i ja dan-danas kazem putnicima da kazu kako nema naplate kad idemo u Medjugorje ili Mostar.



User avatar
Prolaznica
Posts: 648
Joined: 22 Feb 2017, 09:53

Post by Prolaznica » 25 Feb 2019, 14:03

Koliko sam uspjela nać, ono što je radila Gea tours, sada radi Gea travel.

Također, naišla sam i na Wizz travel, no netko je negdje nešto loše napisao o Wizz busevima, pa sam tu malo skeptična.

Cijene su inače iste, 30 eur po smjeru, 60 povratno.

Imam još dosta vremena za odlučiti, svakako se javim kako je prošlo.


collect moments, not things

User avatar
nvnk
Posts: 1644
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 25 Feb 2019, 19:24

Cijena je kod Gea Toursa u početku bila 2×25 (toliko sam ja platio), kasnije je dignuto na tih 2×30, da bi onda ponovo bilo srušeno na 2×25.

A ono da su Wizz busevi nepouzdani sam ja napisao, mene su preveslali u Londonu. Doduše, prije desetak godina, ali i ja sam i nakon toga čuo dosta lošega o njima.

U svakom slučaju, ak buš išla s Gea Travelom, opiši iskustvo.



User avatar
nvnk
Posts: 1644
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 17 Mar 2019, 09:44

nvnk wrote:
28 Dec 2018, 13:55
Je li itko u međuvremenu isprobao neki od privatnih (novih i starih) parkinga oko Tuđmana?

Od starih, vidim da je Rooms Pleso, moj favorit prije prelaska na novi terminal, uveo prijevoz na aerodrom kao posebni dio usluge (5€ po smjeru), pa me zanima koliko su profesionalni u tom segmentu.

Također, primiječujem da je izniklo i nekoliko neovih. Recimo, Park & Fly u Petini ima dosta profesionalnu stranicu, a i fotke samog parkinga odaju da se ne radi o običnom pripuštanju "tamo nekih turista" na "gmajnu iza hiže" (što mi i jest bio opći dojam kod Rooms Pleso varijante) nego o ozbiljnoj investiciji u uređenje sigurnog parkinga i dugoročnog biznisa. Opis same usluge (na podstranici "Informacije") odličan je, vidi se da znaju kaj trebamo i na kaj smo navikli kopd sličnih off-airport parkinga vani.

Naravno, i u tom mi je slučaju najvažnije pitanje kako štima taj prijevoz do aerodroma i nazad. Čeka li ga se dugo (u oba smjera) ili je on praktički trenutačan (kao kod većine budimpeštanskih parkola)?

Cijela je stvar naročito bitna jer ja većinom s FT-a letim "pekarskim" letovima, a vraćam se kasno na večer. (Što nije neko čudo, jer se većinom radi o vezanim letovima za i od nekud uz presjedanje na kakvom Minkenu, Frankfurtu, Amsterdamu ili gdje već.) Kad se letilo sa starog terminala nije mi neki problem bio to što su ukućani od Room Pleso obrta bili svi u dubokom snu kad bih u 5 ili pol 6 u jutro došao ostavit auto, jer se radilo samo o tome - ostavljanju auta i ničem drugom. A prek "žice" sam do terminala samo odgurao torbu i to je bilo to. No, mislim si, kad bi se radilo još i o vožnji do novog terminala, ne bih volio u cik zore svog vozača nakon 10 minuta zvonjave naći krmeljavog i u piđami ... I da mi sav bunovan tepa "evo, evo, sad ću" ... "samo da pronađem ključeve od auta" ... "ženo, gdje si ih večeras stavila kad si se vratila?" ... "kaj ste vi stvarno rezervirali i prijevoz?" ... itd. :D

Evo, da odgovorim samom sebi, isprobao sam ovo u Petini i funkcionira baš onako kako treba. Parking je onakav ko na fotkama, samo pun ko oko (dakle, i drugi ga koriste), a prijevoz odande do aerodroma je trenutačan. Povratak je također vrlo brz, ak lik kaže "dolazim za 5 minuta", uistinu tak brzo i dođe.

Doduše, u povratku ga jesam isprobao s kasnim letom, ali nisam u odlasku s pekarskim, no razina profesionalizma koju sam vidio daje mi dobre nade i za takav slučaj.

Cijena je bila 200 kn za 4 dana, a prijevoz je uvijek u nju uračunat. Službeni bi parking za isto vrijeme koštao 354 kn. Platio sam kešom, no kažu da su prija 2 tjedna i kartice uveli.



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4701
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 17 Mar 2019, 10:49

Hvala za info. Bas mi treba ovaj tjedan.
Inace sam auto ostavljao u Velikoj gorici ispred jednih stambenih zgrada pa Uberom do aerodroma.
Cca 20 kn je Uber.
Problem je za nazad, jer ni jedan Uber ne zeli vozit do Gorice. Voznja je 20 kn a on izgubi red.



User avatar
nvnk
Posts: 1644
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 18 Mar 2019, 09:37

Jedna zanimljivost glede prolaska kroz frankfurtski aerodrom. Već zadnjih par godina pizdim svaki put kad prilikom presjedanja prolazim securtity. Svaki hebeni put se suočavam s lošom organizacijom (radi se "čovjek po čovjek"), potkapacitiranošću (ne opreme nego ljudstva koje dela na toj opremi, tjh. od 8 "špura" radi jedna ili dvije i slično) i sporošću do i preko granice indiferentnosti. Presjedanja tamo mahom su kratka i svaki put popizdim.

Prekjučer se to nije dogodilo, radilo je više paralelnih "špura", a na njima se radilo s više ljudi paralelno... Ali NE govorim o securtityju između schengenskog i neschengenskog dijela aerodroma (koji bi trebalo koristiti prilikom presjedanja) nego o ulaznom securtityju koji sam morao proći jer sam prethodno izašao u Luxx lounge. ;)

Dakle, ak to nije bilo slučajno, ispada da se prilikom presjedanja više isplati izaći na landside pa ponovo ući na airside nego prolaziti kroz transfer zonu po normalnoj predviđenoj transfer putanji unutar aerodroma. :ne zna: