nvnk wrote: ↑29 Jan 2018, 09:47
Daklem, autoritarni režimi jesu politički zajebani, ali su zato vrlo često dušu dali za razvoj infrastrukture. Svim probijanjima rokova usprkos, brzina kojom se istanbulska mreža metroa i masovnog/brzog urbanog transporta razvija ipak je zapanjujuća. Evo, od rujna kad sam zadnji put bio tamo uspjeli su još jednu metro liniju otvorit i to M5. Jedino kaj nije baš jasno koji njezin dio (zna se samo da ju nisu još cijelu izgradili).
Osvježenu mapu je, naravno, na netu jako teško naći (već sam u očaju bio počeo "ručno" prepravljat jednu na kojoj je M5 narisana "prazna", tj. tek u planu), no čini se da bi to moglo biti ovo:
http://www.metro.istanbul/media/113745/ ... ritasi.jpg
Tu je narisano da je otvorena od Üsküdara do Yamaneviera, no daju se naći podaci da je otvorena ipak samo do Ümraniyea, a postoje i treći izvori koji kažu da već sada ide sve do Čekmekoya.
Kako bilo da bilo, izgleda da po svim izvorima vozi kroz Kisikli, dakle do Čamlice se može metroom. A sutra popodne će u Istanbulu po prognozama biti lijepo pa se mislim zaputiti gore.
Dakle, samo da potvrdim da metro M5 uistinu i vozi do Yamaneviera i da je time (te prethodnim otvaranjem Marmaraya) Čamlica postala prvorazredna i svim turistima sa smještajem u europskom dijelu Istanbula (a to je većina) bitno lakše dostupnija atrakcija neko prije.
Inače, zamijetio sam jedan onako "tipično turski" detalj glede cijene prijevoza. U Istanbulu, naime, na zajedničkim stanicama više linija metroa nema presjedanja bez izlaženja iz sustava, tj, takav neki jedinstveni sustav niti ne postoji. Dakle, kad se, recimo, na stanici Yenikapi presjeda s M1 na M2 (ili obrnuto), mora se izaći i ponovno ući, a pri ponovnom ulasku mora se - štancati nova karta. S Istanbulkartom je pri tome zadržan kompliciran i ne baš sasvim transparentan sustav popusta za tu drugu vožnju kakav je postojao kod legendarnog Akbila. Koliko je to nejasno i tragikomično svjedoči i moj primjer:
Krenuo sam linijom M1 sa stanice Vezneciler, na stanici Yenikapi presjeo na Marmaray, a na stanici Üsküdar na M5. Izašao sam na stanici Kisikli. Ukupno mi je pri tome s Istanbulkarta skinuto 5,20 TL. Vraćao sam se identičnim putem, sve tri skinute brojke bile su različite nego prvi put, a ukupno sam platio 5,90 TL.
Uzgrad, kad već spominjem turske apsurede, jesam ja jedini primijetio džumbus s vremenom i vremenskom zonom?
Turska je oduvijek bila za jednu vremensku zonu, dakle za jedan sat pomaknuta u odnosu na nas. Bila je, dakle u istočnoeuropskoj zoni. No, prije dvije i pol godine "privremeno", a prije godinu i pol trajno, ukinula je povratak s tzv. "ljetnog" na tzv. "zimsko" vrijeme, pa je time efktivno u stvari prešla s istočnoeuropske na moskovku zonu. Bez promjene vremena zima-ljeto, to znači da je razlika u odnosu na nas jedan sat ljeti, a dva sata zimi.
Priča je do sada u stvari sasvim normalna, bilo je (i bit će) već slučajeva da pojedine zemlje mijenjanju vremenske zone.
Međutim, kako se čini, tu promjenu nisu pratili automatski satovi koji sinkroniziraju, recimo, mobilne uređaje. Tak da sam ja, konkretno, nakon što sam rano popodne sletio u Istanbul, ručno namjestio vremensku zonu na mobitelu, onako kako je rečeno prek razglasa u avionu, ali sam istovremenu tabletu dopustio za "povuče" vrijeme iz mreže. Nakon čega sam s tim tabletom sinkronizirao vrijeme na Vivofitu kojeg koristim (i) kao ručni sat.
I tek na večer oko 9 sati sam skužio da ta dva vremena nisu identična.
Manje bi bilo smiješno da sam imao presjedanje na drugi avion još isti dan i zbog te vure razlike na taj avion - zakasnio.