Mi prmjenili put. Idemo veceras za Izmir i ostajemo dva dana pa onda prema pammukale. Znaci kontra smjer. Nije mi se dalo skakat a i nasli u Izmiru dobrog domacina na couchsurfing pa mi je bolje nego pammukale sa dolaskom u ponoc. Steta i zal mi je jer bi se vidjeli opet al ko zna vjerojatno budemo. Idem doma 14tog ili 15tog vjerojatno avionom treba iti doma grozde brat
Turska (i Istanbul)
Je, tak vam je bolje, taj kasni dolazak u Denizli je uistinu grdi.
Možda se vidimo preksutra u Seldžuku/Efezu?
Ili si mahnemo kroz prozore vlakova koji idu u kontra smjerovima negdje na otvorenoj pruzi između Seldžuka i Denizlija.
Možda se vidimo preksutra u Seldžuku/Efezu?
Ili si mahnemo kroz prozore vlakova koji idu u kontra smjerovima negdje na otvorenoj pruzi između Seldžuka i Denizlija.
Da trebali bi se vidjeti. Sutra je plan plaza a prekosutra Efez. Javim ti sutra vise kad stignemo
Kratki osvrt na Eskisehir. Simpatican grad,lijepa setnica uz rijeku u centru,ljudi susretljivi,opusteno,ustvari turist je tam pojam i glavna atrakcija. Na momenat sam se osjecal ko u Kini. Uglavnom sve super do zadnjeg sata kad sam isel u mali restorancic na veceru (nvnk znas ono mjesto di sam narucil raznice a donio je krivo). Sad sam mu poslikal prije kak izgledaju raznici i pokazal mu. Prvo se mrstil jer je moral rezati meso pa je bil toliko lijen da ih stavi na stapic nego je samo tak na kockice ispekel. Ocito je to bil razlog i kad smo mi bili. I pocnu sa ispitavanjima od kud sam,da imaju turisticku agenciju,da bi mene vodili sutra nekam bla bla. Ja sve ljubazno odbil jer za jedan sat idem na vlak za Izmir. Kad dosel trenutak za platiti on meni utipka na digitron 28lira. Ja pitam kak 28? Imal te raznice(15), Lora je uzela nekj za 3 i ja kolu. I sad ispada da je moja kola dosla 10lira. Kaj mi je malo smjesna cijena. I kad sam pocel ispitivati digla se dva teskasa i pocela buljiti u mene. Platil sam to i otisel. Inace to nisu Turci nego Iracani.
Da, slažem se, Eskišehir je bio ugodno iznenađenje, ne zbog nekih atrakcija (kojih, kako se čini, baš i nema), nego zbog svojih sjajnih stanovnika, opuštenog život duž onog riječnog zavoja...
I sami Seldžuk je meni bio ugodno izndnađenje u onom spletu pješačkih uličica s arkadnim zelenilom, kafićima i restorančićima.
O uobičajenim atrakcijama tipa Efez i Pamukkale kad se vratim, na normalnoj tipkovnici.
I sami Seldžuk je meni bio ugodno izndnađenje u onom spletu pješačkih uličica s arkadnim zelenilom, kafićima i restorančićima.
O uobičajenim atrakcijama tipa Efez i Pamukkale kad se vratim, na normalnoj tipkovnici.
Da, ako red letenja to dopušta te ako su cijene letova prihvatljive, onako čisto vremenski, sve se seldžučke atrakcije daju u 4-8 sati proći, dakle izvediv je jednodnevni izlet.
Naročito je dobra stvar što postoji izravan vlak s izmirskog aerodroma do Seldžuka i natrag, što znači da u sam Izmir ni ne moraš ulazit ak te ne zanima. A onak objektivno, i nema te kaj puno zanimat. Vlak vozi oko sat vremena nekih 6-7 puta dnevno, a baš ovih dana su trebali do Seldžuka produžiti tzv. IZBAN, izmirsku prigradsku željeznicu (tipa RER-a ili S-bahna), čime bi se frekvencija te veze praktički udvostručila.
Kažem "trebali su" jer je svečano otvaranje tog produžetka (uz ušminkavanje stanice, televizijske kamere, dolazak političke kreme na čelu s turskim premijerom, nastupe stradnih zvijezda po ad-hoc pozornicama, murju u punoj ratnoj spremi "na stražnjim nogama" i sav ostali pripadajući političko-marketinški "folklor") obavljeno u stvari baš na dan kad smo Niko i ja bili tamo (prije skoro već 3 tjedna). Zbog cijele komične su strke kasnili bar pol vure ama baš svi vlakovi kojima smo tih dana komunicirali u i iz Seldžuka, ali spomenuto je pompozno "otvorenje" IZBAN-a u stvari bilo "Patjomkinovo", tj. lažno, a na moj "naivan" upit vozi li IZBAN (bilo je dosta jasno da ne vozi), jedan od likova koji su se u svečanim ajncugima i sa službenim propusnicama oko vrata motali oko stanice prvo se je iskreno nasmijao, a zatim mi je (očito ne znajući ni riječ engleskog) samo prstima pokazao broj 6. Na moj daljnji upit radi li se o 6 dana, tjedana ili mjeseci (valjda ne godina? ) nemoćno je slegnuo ramenima.
Ipak, moj prijedlog ti je da učiniš ono što sam i ja napravio. Spomenuti vlakovi (ne i IZBAN, čak i ako već vozi) idu većinom u stvari sve do Denizlija (tj. Pamukkalea), pa je logično proći "trokut" koji sam i ja prošao:
Istanbul-Denizli/Pamukkale(avion) + Denizli/Pamukkale-Seldžuk/Efez(vlak) + Seldžuk/Efez-Istanbul(avion)
Od Denizlija do Seldžuka vlak vozi cca tri i pol vure, a gornji trokut-itinerer, ovisno o redu letenja aviona, možeš proći i obrnutim smjerom.
Nastavk slijedi, ne volim čitat preduge upise pa se onda i sam trudim da ih ne pišem.
Naročito je dobra stvar što postoji izravan vlak s izmirskog aerodroma do Seldžuka i natrag, što znači da u sam Izmir ni ne moraš ulazit ak te ne zanima. A onak objektivno, i nema te kaj puno zanimat. Vlak vozi oko sat vremena nekih 6-7 puta dnevno, a baš ovih dana su trebali do Seldžuka produžiti tzv. IZBAN, izmirsku prigradsku željeznicu (tipa RER-a ili S-bahna), čime bi se frekvencija te veze praktički udvostručila.
Kažem "trebali su" jer je svečano otvaranje tog produžetka (uz ušminkavanje stanice, televizijske kamere, dolazak političke kreme na čelu s turskim premijerom, nastupe stradnih zvijezda po ad-hoc pozornicama, murju u punoj ratnoj spremi "na stražnjim nogama" i sav ostali pripadajući političko-marketinški "folklor") obavljeno u stvari baš na dan kad smo Niko i ja bili tamo (prije skoro već 3 tjedna). Zbog cijele komične su strke kasnili bar pol vure ama baš svi vlakovi kojima smo tih dana komunicirali u i iz Seldžuka, ali spomenuto je pompozno "otvorenje" IZBAN-a u stvari bilo "Patjomkinovo", tj. lažno, a na moj "naivan" upit vozi li IZBAN (bilo je dosta jasno da ne vozi), jedan od likova koji su se u svečanim ajncugima i sa službenim propusnicama oko vrata motali oko stanice prvo se je iskreno nasmijao, a zatim mi je (očito ne znajući ni riječ engleskog) samo prstima pokazao broj 6. Na moj daljnji upit radi li se o 6 dana, tjedana ili mjeseci (valjda ne godina? ) nemoćno je slegnuo ramenima.
Ipak, moj prijedlog ti je da učiniš ono što sam i ja napravio. Spomenuti vlakovi (ne i IZBAN, čak i ako već vozi) idu većinom u stvari sve do Denizlija (tj. Pamukkalea), pa je logično proći "trokut" koji sam i ja prošao:
Istanbul-Denizli/Pamukkale(avion) + Denizli/Pamukkale-Seldžuk/Efez(vlak) + Seldžuk/Efez-Istanbul(avion)
Od Denizlija do Seldžuka vlak vozi cca tri i pol vure, a gornji trokut-itinerer, ovisno o redu letenja aviona, možeš proći i obrnutim smjerom.
Nastavk slijedi, ne volim čitat preduge upise pa se onda i sam trudim da ih ne pišem.
Ima letova rano ujutro pa sve do kasno navečer (mislim da je zadnji povratak oko 22:45 ali ipak bih ranije). Povratna je za sada oko 38 eura, možda bi trebalo pogledati Rumbo ili Jetcost jel se da ušićarit nešto.
Razmisliti ću još o ovome, druga opcija su mi Prinčevski otoci ispred Istanbula.
Izmir me ne zanima na ovako kratko, Efez želim vidjet već dugo pa se kontam možda izvesti ovakav izlet jer dok stignem do tog dijela Turske jednom, ode voz.
Dakle, tri se glavne atrakcije vežu uz grad Seldžuk. Najpoznatija, ona glavna je, naravno, Efez, a dvije "manje" su bazilika sv. Ivana s tvrđavom Ayasuluk i tzv. "Marijina kuća".
Odmah da kažem, tko nije baš jako i ozbiljno religiozan, ovu zadnju može preskočit, predstavlja gubitak vremena i novca.
Radi se o omanjoj zidanoj bajtici iz 6. stoljeća, bez nekog posebnog karaktera ili ozračja, a ime "Marijina kuća" opravdava se (između ostaloga i) time što je izgrađena na temeljima iz 1. stoljeća. Za sv. Mariju, Isusovu majku, može se s popriličnom sigurnošču reći da najvjerojatnije jest živjela u Efezu, ali to da je baš ta kuća "njezina" ... E, to je ne nedokazano nego na razini najobičnije maštarije. Vrhunac svega je da tih, efektivno, par minuta koliko se provede u i oko nje, košta i previše novaca. Javnog prijevoza do nje nema nego se ide taxijem. Cijena? Prava sitnica, 80 TL (20€). OK, bilo nas je troje pa smo podijelili, ali svejedno... Nadalje, na licu se mjesta još plaća i ulaznica 25 TL po glavi stanovnika.
Usporedbe radi, zajednička ulaznica za baziliku sv. Ivana i Ayasuluk tvrđavu, puno zanimljivije, sadržajnije i fascinantnije mjesto, košta 10 TL. (A još je i u centru mjesta, ne treba se ni u čemu tamo vozit.)
Sami pak Efez, mislim da ne treba ni spominjati, vrijedno je arheološko nalazište jednog od najvažnijih gradova mediteranskog antičkog svijeta (neko je vrijeme bio drugi najvažniji grad Rimskog carstva iza samog Rima). Do njega se iz Seldžuka (s autobusnog kolodvora) ide dolmušima za sitnu lovu (ak se dobro sjećam, 2 TL).
Odmah da kažem, tko nije baš jako i ozbiljno religiozan, ovu zadnju može preskočit, predstavlja gubitak vremena i novca.
Radi se o omanjoj zidanoj bajtici iz 6. stoljeća, bez nekog posebnog karaktera ili ozračja, a ime "Marijina kuća" opravdava se (između ostaloga i) time što je izgrađena na temeljima iz 1. stoljeća. Za sv. Mariju, Isusovu majku, može se s popriličnom sigurnošču reći da najvjerojatnije jest živjela u Efezu, ali to da je baš ta kuća "njezina" ... E, to je ne nedokazano nego na razini najobičnije maštarije. Vrhunac svega je da tih, efektivno, par minuta koliko se provede u i oko nje, košta i previše novaca. Javnog prijevoza do nje nema nego se ide taxijem. Cijena? Prava sitnica, 80 TL (20€). OK, bilo nas je troje pa smo podijelili, ali svejedno... Nadalje, na licu se mjesta još plaća i ulaznica 25 TL po glavi stanovnika.
Usporedbe radi, zajednička ulaznica za baziliku sv. Ivana i Ayasuluk tvrđavu, puno zanimljivije, sadržajnije i fascinantnije mjesto, košta 10 TL. (A još je i u centru mjesta, ne treba se ni u čemu tamo vozit.)
Sami pak Efez, mislim da ne treba ni spominjati, vrijedno je arheološko nalazište jednog od najvažnijih gradova mediteranskog antičkog svijeta (neko je vrijeme bio drugi najvažniji grad Rimskog carstva iza samog Rima). Do njega se iz Seldžuka (s autobusnog kolodvora) ide dolmušima za sitnu lovu (ak se dobro sjećam, 2 TL).
Last edited by nvnk on 27 Sep 2017, 12:48, edited 2 times in total.
Odlično, poštedio si me guglanja. Hvala.nvnk wrote: ↑27 Sep 2017, 12:42Samo pak Efez, mislim da ne treba ni spominjati, vrijedno je arheološko nalazište jednog od najvažnijih gradova mediteranskog antičkog svijeta (neko je vrijeme bio drugi najvažniji grad Rimskog carstva iza samog Rima). Do njega se iz Seldžuka (s autobusnog kolodvora) ide dolmušima za sitnu lovu (ak se dobro sjećam, 2 TL).
Ako odem, imam u planu samo Efez i crkvu Sv.Ivana. Marijinu kuću sam odmah otpisala.
Ne sjećam se točno, ali siguran sam da je ulaznica u Efez 40 ili 45 lira. No, za razliku od Marijine kuće, vrijedi te novce. Unutar samog kompleksa postoji jedan natkriveni dio (zove ze Terasasta kuća ili tak nekak). Ulaz u to se plaća još dodatnih 20TL, ali nismo to plaćali jer nije bilo nikakvog vidljivog opravdanja/razloga.
Inače, na više mjesta na kojima sam bio nudi se i Turkish Museum Pass po cijeni od 185TL. Navodno vrijedi za "sve" turske muzeje, ali to, naravno, nije istina (npr, za Marijunu fejk kuću ne vrijedi). E, sad, meni se za ovu moju turnejicu ne bi isplatila (45 Efez + 10 sv. Ivan + 35 Pamukkale = 90 TL), ali da sam još nekaj ozbiljnije posjetio (npr. u Istanbulu), tko zna, možda bih i došao do nekakve isplativosti. Uglavnom, proguglaj malo, usporedi sa svojim planovim i vidi jel' bi se tebi možda isplatila.
Karte za vlak se kupuju na kolodvoru. (Prek neta se, ako se ne varam, mogu kupiti karte samo za ultrabrzi YHT vlak, ali ovuda ide tek lokalni.)
Inače, na više mjesta na kojima sam bio nudi se i Turkish Museum Pass po cijeni od 185TL. Navodno vrijedi za "sve" turske muzeje, ali to, naravno, nije istina (npr, za Marijunu fejk kuću ne vrijedi). E, sad, meni se za ovu moju turnejicu ne bi isplatila (45 Efez + 10 sv. Ivan + 35 Pamukkale = 90 TL), ali da sam još nekaj ozbiljnije posjetio (npr. u Istanbulu), tko zna, možda bih i došao do nekakve isplativosti. Uglavnom, proguglaj malo, usporedi sa svojim planovim i vidi jel' bi se tebi možda isplatila.
Karte za vlak se kupuju na kolodvoru. (Prek neta se, ako se ne varam, mogu kupiti karte samo za ultrabrzi YHT vlak, ali ovuda ide tek lokalni.)
Last edited by nvnk on 27 Sep 2017, 13:21, edited 1 time in total.
U Istanbulu ću opet u Aju, to obavezno. Ostalo sam manje više obišla a i ne gledaju mi se pretjerano palače i muzeji ovaj put (zanimljivi su mi jedino Rahmi Koc i eventualno Sakip Sabanci, u njima nisam bila ali to ako stignem) tako da se ni meni pretjerano ne isplati.
Last edited by Lolita on 27 Sep 2017, 13:24, edited 1 time in total.
Mislim da neću. To ću drugom turom. Za ovaj put dosta je Efez, bojim se da će mi biti kratak dan za dodati još i Pamukkale.