Rasprave i upiti o avionskim kartama, kompanijama i putovanjima avionom

Jer ja sam skitnica, daljine me vuku...

Moderators: Nukac, miky0

User avatar
Lolita
Posts: 1726
Joined: 22 Feb 2017, 07:29

Re: Rasprave i upiti o avionskim kartama, kompanijama i putovanjima avionom

Post by Lolita » 19 Mar 2019, 17:26

Da, bilo je to danas na Flightradaru. Dabogda u propast otišli. Na Boeing mislim.



User avatar
Lolita
Posts: 1726
Joined: 22 Feb 2017, 07:29

Post by Lolita » 19 Mar 2019, 17:33

Jedan Ryanov Boeing se danas vratio natrag u Bristol, bio na putu za Malagu.
Medical emergency. Ali trzamo svi na bilo kakave vijesti o Boeingu. :)
https://www.irishpost.com/news/ryanair- ... mshQG-NdL4



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 19 Mar 2019, 18:05

Meni se Ryanai zamjerio radi njihovih pilota i letenja i spustanja kao da voze vrece krumpira.
Dajte malo olabavite taj gas.
Letenje s njima nije ugodno, cak ponekad prelazi u nelagodu. A pogotovo kad na traju tresne na zemlju. Da zaboli trtica.



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 881
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 23 Mar 2019, 09:06

Zagreb, Tuđman aerodrom, najbolji? WTH?

https://novac.jutarnji.hr/karijere/prvi ... m/8487569/


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 23 Mar 2019, 09:27

Osim sto se dugo ceka prtljaga (u zadnje vrijeme se i to popravlja), i sto su carinici nasilni ako dolazis izvan EU, nemam nekih zamjerki na aerodrom.
U svojoj kategoriji aerodroma je jedan poprilicno dobar i efikasan aerodrom. U svojoj kategoriji aerodroma.



User avatar
neno1966
Posts: 243
Joined: 23 Feb 2017, 11:54

Post by neno1966 » 23 Mar 2019, 13:18

Nukac wrote:
23 Mar 2019, 09:27
Osim sto se dugo ceka prtljaga (u zadnje vrijeme se i to popravlja), i sto su carinici nasilni ako dolazis izvan EU, nemam nekih zamjerki na aerodrom.
U svojoj kategoriji aerodroma je jedan poprilicno dobar i efikasan aerodrom. U svojoj kategoriji aerodroma.
Osim? :eek: Odnos carinika je krucijalna stvar na povratku, ja sve i da živim u susjedstvu tog aerodroma radije bi vozio par sto km do nekog normalnog.


I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.

User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 23 Mar 2019, 14:14

Odnos carinika nema veze s aerodromom, nego s drzavom u kojoj se nalazi.



User avatar
neno1966
Posts: 243
Joined: 23 Feb 2017, 11:54

Post by neno1966 » 23 Mar 2019, 14:34

Nukac wrote:
23 Mar 2019, 14:14
Odnos carinika nema veze s aerodromom, nego s drzavom u kojoj se nalazi.
To je istina ali ako korisnici nisu zadovoljni nekim postupkom ili uslugom imaju loše mišljenje o aerodromu kao takvom.


I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.

User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 23 Mar 2019, 15:50

Svako ima pravo na svoje misljenje.
Ali generalno gledano, zagrebacki aerodrom je super aerodrom ako se usporedi s aerodromima slicne velicine.



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 24 Mar 2019, 11:09

Virtualna setnja putnickom varijantom KLM-ovog Boeinga 747-400.
Zanimljiva je pilotska sobica iza pilotske kabine.

https://my.matterport.com/show/?m=wy1ai ... 26uAtgwW8E



User avatar
Lolita
Posts: 1726
Joined: 22 Feb 2017, 07:29

Post by Lolita » 25 Mar 2019, 13:27

Nukac wrote:
19 Mar 2019, 18:05
Meni se Ryanai zamjerio radi njihovih pilota i letenja i spustanja kao da voze vrece krumpira.
Dajte malo olabavite taj gas.
Letenje s njima nije ugodno, cak ponekad prelazi u nelagodu. A pogotovo kad na traju tresne na zemlju. Da zaboli trtica.
Upravo tako. Ja sam po zlu zapamtila slijetanje u Porto prije dvije godine. Baš kao da su vreću krumpira bacili s visine. :mad: Ryan i ja izbjegavam otada.



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 25 Mar 2019, 14:40

I tak...

A British Airways flight destined for Dusseldorf in Germany has landed in Edinburgh by mistake, after the flight paperwork was submitted incorrectly.
The passengers only realised the error when the plane landed and the "welcome to Edinburgh" announcement was made.
BA say the pilot wasn't lost at any point, but because the paperwork said Edinburgh, air traffic control allowed the flight to take that route.
The plane took off from London City Airport.



Niko
Posts: 204
Joined: 23 Feb 2017, 16:55

Post by Niko » 25 Mar 2019, 20:59

Wow air pocel sa otkazivanjem letova...izgleda da je to to..



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 28 Mar 2019, 09:49

I sad ih je potpuno otkazao.

Thousands of passengers are stranded this morning as Wow Air cancels all its flights. GROUNDED / Facing financial difficulties, WOW Air has canceled its flights until further notice. Passengers have been informed. The airline’s fleet stands at 11 aircraft, down from 20 in November 2018

The troubled Icelandic airline is heavily in debt and has been seeking a backer for months. Talks with a US financier and the rival carrier, Icelandair, have broken off in the past few days.



Niko
Posts: 204
Joined: 23 Feb 2017, 16:55

Post by Niko » 28 Mar 2019, 11:09

Jep! Game over 😞



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 02 Apr 2019, 16:24

Kod Uniteda vise nema potrebe za definiranjem spola kod kupovine karte, mozete biti rodno neutralni ili Mx.

United Airlines has announced that non-binary gender booking options are now available.

United Airlines has become the first carrier in the world to offer non-binary gender options when booking their flights.

Passengers have the option of selecting the title “Mx.” on the United website.

It is also possible to select the “Mx” title on the airline’s frequent flyer program, MileagePlus.

The airline has worked with LGBTQ organisations The Human Rights Campaign and The Trevor Project on training employees in conjunction with the new update.

The announcement was made on Twitter much to the amusement of its followers.



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 02 Apr 2019, 19:46

Jedan tip za čekiranje kod Ryanaira, a vjerojatno vrijedi i za ostale LCC aviokompanije.

Naime, ako nemate kupljenu rezervaciju sjedala te se čekirate odmah kad se otvori čekin, sustav vam u 99% slučajeva dodjeli srednje sjedalo (B ili E), koje skoro nitko ne voli.
No ako se čekirate 4-5 sati prije puta, 90% vjerojatnost je da ćete dobiti ili sjedalo do prozora ili sjedalo do prolaza. Pošto sustav ta sjedala čuva do zadnjega, tad mu već ponestane srednjih sjedala i mora vas staviti do prozora ili do prolaza.

Prošli put nas je išlo 8. Na polaznom putovanju smo se čekirali odmah kad se otvorio čekin, i osim što smo bili porazbacani po avionu, svi smo dobili srednja sjedala.
Kad smo se vraćali nazad, dvije osobe su se čekirale odmah po otvaranju čekina i dobili su srednja sjedala. Ostali smo se čekirali 4 sata prije puta i svi smo dobili ili do prozora ili do prolaza. Čak su neki dobili i sjedalo 2A (moja malenkost :p).



User avatar
nvnk
Posts: 1885
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 02 Apr 2019, 20:29

Kad se već govori o tim famoznim Ryanovim razbacivanjima putnika s iste rezervacije ak nemaju kupljena sjedala, to nije isključivo LCC-ov "štos", zna se to "omaknuti" i Lufti.

Naravno, samo u iznimnim situacijama, npr. kad je veliki overbooking. Sad kad sam se prije par tjedana vraćao iz Lisabona, dio koji je Lufta furala Frankfurt - Zagreb bio je u baš jako velikom overbookingu i frend i ja smo baš tako i završili. Lako za nas dvojicu što nismo bili skupa (ionako tijekom tog povratka nismo imali čemu nazdravljat), kaj bi bilo da smo bili majka i dijete? Treći pak frend, koji nije bio na istoj rezervaciji, skoro je ostao u Frankfurtu. Dobio je prvo samo BP bez sjedala (tek toliko da može proći airside kontrole do gejta), a za mjesto se je morao dosta šorati (tj. nagovarat lika na gejtu koji je dilao mjesta). Presudilo je to što je imao čekiranu prtljagu koja je već bila na avionu. Navodno je čak osmero ljudi (u avionu sa 100 mjesta) ostalo u Frankfurtu. Ono pak najkurvinskije od strane Lufte je to da su navodno imali nešto praznih mjesta u biznisu, ali im nije bilo na kraj pameti da ih daju ovim prebukiranim iz ekonomske. Radije su ih furali alternativnim putevima, neke možda i drugi dan. :eek:

Ovaj zadnji podatak ne mogu potvrditi, frendu je to navodno rekla njegova frendica koja dela u CA. No, čini mi se malo čudnim, mislim da bi to bio Lufti u stvari veći trošak neg da su ih strpali na avion u biznis. :misli:

Bio sam skroz otraga, tak da nisam mogao vidjet kolko je ljudi naprijed u biznisu.

U svakom slučaju, bio je kaos. :ne zna:



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 02 Apr 2019, 20:41

A čuj, zadnji put kad sam ja ostao u Minhenu... Croatia nas je trebala pričekati samo nekih 20 min, i da su nas pričekali došli bi u Zagreb na vrijeme.

A bilo nas je 6 ili čak 10 koji smo zakasnili, od toga je 6 osoba bilo na istom avionu, što znači da su nas mogli potrpat u kombi i od aviona do aviona.
Ali nisu.
Radije su nam platili hotel, taksi, vauchere i po 400 EUR kompenzacije, jer smo svi išli iz Manchestera. I još sljedeći dan 2 leta, do Stuttgarta i onda do Zagreba, s tim da smo za Eurowings dobili najskuplje karte (recimo sjedio u 1 redu, a to ti je kao biznis klasa na Eurowingsu, dobiješ besplatno i cugu i klopu).



User avatar
Lolita
Posts: 1726
Joined: 22 Feb 2017, 07:29

Post by Lolita » 04 Apr 2019, 21:03

Izvješće o padu Boeinga u Etiopiji. Užas jedan. :(
https://www.index.hr/mobile/clanak.aspx ... id=2076060



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 05 Apr 2019, 06:56

Koliko sam shatio u diskusijama na nekim drugim forumima, glavni problem je što iako su svi sustavi dualni, kod Boeing Max aviona je taj jedan sustav koji uključuje "smrtonosni" MCAS samo jedan jedini senzor. Znači ne u paru, već samo jedan.

A druga stvar je dizajnerske prirode, naime, radi većeg promjera motori su morali biti postavljeni malo bolje naprijed, a to je uzrokovalo izgleda drastične promjene u aerodrinamici a bome i u letnim karakteristikama.

I još kad se tome svemu nadoda nedovoljna edukacija pilota koji su prelazili na novi tip aviona samo na tabletima, bez da su prošli simulatore...

Jao jao. Toliko propusta. Da se radi o nekoj no name firmi, već bi odavno zatvorila vrata.



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 05 Apr 2019, 08:49

DRAMA NA AUSTRIJSKOM NEBU

Putnici vrištali i povračali. Istovremeno. :lol:

A Croatia Airlines de Havilland Dash 8-400, registration 9A-CQF performing flight OU-4456 from Zagreb (Croatia) to Brussels (Belgium) with 31 people on board, was enroute at FL240 about 25nm south of Linz (Austria) when the crew received an APU Fire indication and decided to divert to Munich (Germany), about 110nm from their present position. On approach to Munich the crew advised that the fire indication had ceased. The aircraft landed safely on Munich'S runway 26L, vacated the runway and stopped for an inspection by emergency services, who did not find any evidence of fire, heat or smoke. The aircraft taxied to the apron.

The aircraft is still on the ground in Munich about 5 hours after landing.



User avatar
Lolita
Posts: 1726
Joined: 22 Feb 2017, 07:29

Post by Lolita » 05 Apr 2019, 08:56

Nukac wrote:
05 Apr 2019, 06:56
Jao jao. Toliko propusta. Da se radi o nekoj no name firmi, već bi odavno zatvorila vrata.
I to ozbiljnih, smrtonosnih propusta.

Regulatori su barem dvije godine znali za probleme sa sustavom Boeinga 737 MAX

"Europska agencija za zrakoplovstvo i svemir (EASA) izdala je dozvolu za Boeing 737 MAX uz obrazloženje da će se pilotima kroz dodatne procedure i obuku "nedvojbeno objasniti" "neobične" situacije u kojima će morati manevrirati kutom nosa zrakoplova pomoću rijetko korištenog upravljača."

Nabijem ih (na kolac) sve redom. :mad:



A Dash treba ukinuti skroz. :cerek:



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 5025
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 05 Apr 2019, 10:11

Ustvari je Dash jedan od sigurnijih aviona... :rofl:

Meni je drugi na listi najdražiš aviona za letit.
Prvi su mi Embraeri 170/190.



User avatar
neno1966
Posts: 243
Joined: 23 Feb 2017, 11:54

Post by neno1966 » 05 Apr 2019, 10:18

Piloti su taj sustav mogli isključiti odmah nakon prvog puta a ne čekati da se 4 puta desi ista stvar. Ovo me podsjeća na onaj vic kada je Bog slao pomoć...


I don't spend a nickel, if I can help it, unless it somehow profits my mileage account ... The miles are the goal.