Sicilija
Jeste uzimali sva ona dodatna osiguranja za rent a car na Siciliji? Kažu da je to tamo dobra pa čak i obavezna investicija.
Za rutu još nemamo precizno ništa ali ugrubo bi moglo izgledati ovako nekako: Catania - Taormina - Etna - Cefalu - Palermo - Corleone - Agrigento - Ragusa - Noto - Siracusa - Catania. Koji smjer je bolje uzeti, ovakav ili obrnuto ili je svejedno? Jel ovo previše za 8 dana? Šta kažete za zapad otoka, Trapani, Marsala, Selinunte...? Nismo planirali ali možda bi mogli prilagoditi rutu u tom smjeru.
Za rutu još nemamo precizno ništa ali ugrubo bi moglo izgledati ovako nekako: Catania - Taormina - Etna - Cefalu - Palermo - Corleone - Agrigento - Ragusa - Noto - Siracusa - Catania. Koji smjer je bolje uzeti, ovakav ili obrnuto ili je svejedno? Jel ovo previše za 8 dana? Šta kažete za zapad otoka, Trapani, Marsala, Selinunte...? Nismo planirali ali možda bi mogli prilagoditi rutu u tom smjeru.
Evo ga neki konačni plan. Može se još pomalo mijenjati ali to bi bilo to otprilike. Kako vam se čini, stigne li se sve to tako odraditi?
Auto ćemo imati svo vrijeme. Nismo još uzeli smještaj u Cataniji i pitam se da li ga uopće uzeti u gradu ili možda Acireale ili tako negdje sjeverno od grada. Dvije noći smo tamo. Plan je kako slijedi:
1.dan, 07.05. nedjelja: slijetanje u Cataniu u 12:45, uzimamo auto i idemo prema gradu. Smještaj, obilazak Catanie.
2.dan, 08.05. ponedjeljak: ujutro odlazak autom u Rifugio Sapienzu, žičarom na Etnu, pješke dalje. Nakon silaska odlazak u Taorminu. Može li se ovo stići u jednom danu? Povratak u Cataniu i noćenje.
3.dan, 09.05. utorak: ujutro odlazak u Sirakusu, obilazak Necropolisa i grada. Popodne odlazak u Noto, obilazak grada, noćenje.
4.dan, 10.05. srijeda: Lido di Noto i odlazak u Ragusu, obilazak grada. Možda i Modica ako stignemo. Navečer odlazak u Agrigento, noćenje.
5.dan, 11.05. četvrtak: obilazak Doline hramova, računamo da je 4 sata dovoljno. Nastavak puta prema Trapaniju, možda posjetiti Selinunte ako stignemo (vjerovatno ipak ne). Večernji obilazak Trapanija i noćenje.
6.dan, 12.05. petak: Erice, računamo da je dosta 3-4 sata. Nastavak putovanja prema Palermu. Popodne u Palermu, obilazak grada, noćenje.
7.dan, 13.05. subota: Palermo + Monreale. Drugo noćenje Palermo.
8.dan, 14.05. nedjelja: ujutro odlazak iz Palerma, opcionalno kratki posjet u Caccamo (ako procjenimo da imamo vremena) i nastavak u Cefalu. Računamo da je dovoljno 3-4 sata za Cefalu. Nastavak putovanja u Cataniu, let imamo u 21:55 h.
Auto ćemo imati svo vrijeme. Nismo još uzeli smještaj u Cataniji i pitam se da li ga uopće uzeti u gradu ili možda Acireale ili tako negdje sjeverno od grada. Dvije noći smo tamo. Plan je kako slijedi:
1.dan, 07.05. nedjelja: slijetanje u Cataniu u 12:45, uzimamo auto i idemo prema gradu. Smještaj, obilazak Catanie.
2.dan, 08.05. ponedjeljak: ujutro odlazak autom u Rifugio Sapienzu, žičarom na Etnu, pješke dalje. Nakon silaska odlazak u Taorminu. Može li se ovo stići u jednom danu? Povratak u Cataniu i noćenje.
3.dan, 09.05. utorak: ujutro odlazak u Sirakusu, obilazak Necropolisa i grada. Popodne odlazak u Noto, obilazak grada, noćenje.
4.dan, 10.05. srijeda: Lido di Noto i odlazak u Ragusu, obilazak grada. Možda i Modica ako stignemo. Navečer odlazak u Agrigento, noćenje.
5.dan, 11.05. četvrtak: obilazak Doline hramova, računamo da je 4 sata dovoljno. Nastavak puta prema Trapaniju, možda posjetiti Selinunte ako stignemo (vjerovatno ipak ne). Večernji obilazak Trapanija i noćenje.
6.dan, 12.05. petak: Erice, računamo da je dosta 3-4 sata. Nastavak putovanja prema Palermu. Popodne u Palermu, obilazak grada, noćenje.
7.dan, 13.05. subota: Palermo + Monreale. Drugo noćenje Palermo.
8.dan, 14.05. nedjelja: ujutro odlazak iz Palerma, opcionalno kratki posjet u Caccamo (ako procjenimo da imamo vremena) i nastavak u Cefalu. Računamo da je dovoljno 3-4 sata za Cefalu. Nastavak putovanja u Cataniu, let imamo u 21:55 h.
Vratili se Sicilije prije neki dan, ispunila je i nadmašila sva očekivanja. Pošto mi niste htjeli dati nikakav komentar prije putovaanja (sram i stid vas bilo ) evo nekoliko riječi od mene za buduće putnike.
Pogled na Etnu neposredno pred slijetanje u Cataniju
U Cataniu smo stigli starom dobrom Voloteom iz Verone sa nešto malo zakašnjenja. Uzeli auto odmah na aerodromu, rezerviran unaprijed kao i dodatno osiguranje. Malo blesav način uzimanja auta, dođeš na veliki ekran i pričaš sa čovjekom preko kamere, on je negdje tko zna gdje, pokazuješ mu kreditnu karticu na kameru, skeniraš vozačku i osobnu na skener koji se tamo nalazi...uglavnom ne vidiš živog čovjeka dok ne riješiš sve formalnosti a onda ti samo predaju ključeve. Kreditna kartica jedva prošla, tek iz trećeg pokušaja, barem je tako rekao čiko iz ekrana. Auto smo uzeli fiću, Fiat 500, to nam se činilo prikladnim za Siciliju, auto nov, prešao 4300 km, vratit ćemo ga sa 5500.
Naš fićo spreman za polazak
Promet je tipičan talijanski + malo extra južnjački. To znači da se uključuje onaj tko prije izleti a ne onaj koji ima prednost, žmigavac i ne znači puno tj. ako žmiga da skreće ne znači da će tako i biti i obrnuto, ako ne žmiga ne znači da će proći ravno. Izgleda prilično kaotično ali stvar ipak funkcionira. Najviše nedostaje horizontalna signalizacije koje ili uopće nema ili je toliko izlizana da je kao nema, a onda ono što bi trebalo biti dvije trake lako postane 5-6.
Smještaj smo uzeli malo dalje od centra (gmaps kaže 2,8 km) ali sa free parkingom unutar zgrade. Massimo je domaćin i ne govori engleski što nije nimalo čudno za Talijane, na sreću ja vladam solidno talijanskim tako da smo se razumjeli, za one koji ga ne znaju mogli biste imati poteškoća u sporazumjevanju ali to je uglavnom tako u cijeloj Italiji.
Do grada smo se spustili pješke. Na prvi pogled ne obećava no to je zato što moramo proći kroz predio oko željezničke stanice koji je uvijek najmračniji dio svakog velikog grada. Tamo negdje vidjeli kauč na ulici i na njemu pijanog domoroca kako spava a oko njega dvojica u sličnom stanju žicaju cigare.
U početku Catania baš i ne obećava - kauč na ulici i 3 gospodina nedaleko od željezničkog kolodvora
Glavna ulica grada je Via Etnea, proteže se cijelom dužinom grada prema, kao što joj ime kaže, Etni koja se vidi u svakom trenutku na kraju duge i ravne ulice. Via Etnea je u dijelu koji prolazi kroz sam centar grada i izlazi na katedralu zatvorena za promet tj. pretvorena je u pješačku zonu.
Via Etnea se proteže kroz cijeli grad u smjeru Etne koja se vidi na kraju
Katedrala ili Duomo di Catania je vjerovatno najvažniji i najpoznatiji landmark grada a nalazi se, gle čuda, na Piazza Duomo.
Piazza Duomo, slon je sibol grada a ovaj na trgu je napravljen od vulkanske stijene. Repliku ovoga slona možete kupiti posvuda, mi ćemo jednoga ponijeti doma, također napravljenoga od vulkanske stijene
Odmah do katedrale nalazi se još jedna lijepa crkva jednostavnog imena "Chiesa della Badia di Sant'Agata" no ono što nam je privuklo pažnju na nju je to što vidjeli ljude kako hodaju po njenoj kupoli. Nismo se baš dobro pripremili za ovo putovanje (to zato jer nam niste ništa komentirali ) pa nismo niti znali da postoji javno dostupan vidikovac na vrhu ove kupole. 3 eura po osobi je ulaz.
Katedrala desno i Chiesa della Badia di Sant'Agata lijevo sa kupolom na koju ćemo se kasnije popeti
Pogled sa kupole preko Catanije na Etnu
Piazza Duomo gledana sa kupole
Kasnije na Via Etnei naletjeli na Giardino Bellini koji je BTW najstariji park u gradu. Iz njega dopire rockabilly muzika koja nam je privukla pažnju. Spustili smo se tamo, slušali malo muziku, pratili žamor, popili nekoliko piva i zaputili se doma oko 23 h. Sutra moramo poraniti, dan je planiran za uspon na Etnu a ako stignemo večer za grad Taorminu.
Giardino Bellini
Pogled na Etnu neposredno pred slijetanje u Cataniju
U Cataniu smo stigli starom dobrom Voloteom iz Verone sa nešto malo zakašnjenja. Uzeli auto odmah na aerodromu, rezerviran unaprijed kao i dodatno osiguranje. Malo blesav način uzimanja auta, dođeš na veliki ekran i pričaš sa čovjekom preko kamere, on je negdje tko zna gdje, pokazuješ mu kreditnu karticu na kameru, skeniraš vozačku i osobnu na skener koji se tamo nalazi...uglavnom ne vidiš živog čovjeka dok ne riješiš sve formalnosti a onda ti samo predaju ključeve. Kreditna kartica jedva prošla, tek iz trećeg pokušaja, barem je tako rekao čiko iz ekrana. Auto smo uzeli fiću, Fiat 500, to nam se činilo prikladnim za Siciliju, auto nov, prešao 4300 km, vratit ćemo ga sa 5500.
Naš fićo spreman za polazak
Promet je tipičan talijanski + malo extra južnjački. To znači da se uključuje onaj tko prije izleti a ne onaj koji ima prednost, žmigavac i ne znači puno tj. ako žmiga da skreće ne znači da će tako i biti i obrnuto, ako ne žmiga ne znači da će proći ravno. Izgleda prilično kaotično ali stvar ipak funkcionira. Najviše nedostaje horizontalna signalizacije koje ili uopće nema ili je toliko izlizana da je kao nema, a onda ono što bi trebalo biti dvije trake lako postane 5-6.
Smještaj smo uzeli malo dalje od centra (gmaps kaže 2,8 km) ali sa free parkingom unutar zgrade. Massimo je domaćin i ne govori engleski što nije nimalo čudno za Talijane, na sreću ja vladam solidno talijanskim tako da smo se razumjeli, za one koji ga ne znaju mogli biste imati poteškoća u sporazumjevanju ali to je uglavnom tako u cijeloj Italiji.
Do grada smo se spustili pješke. Na prvi pogled ne obećava no to je zato što moramo proći kroz predio oko željezničke stanice koji je uvijek najmračniji dio svakog velikog grada. Tamo negdje vidjeli kauč na ulici i na njemu pijanog domoroca kako spava a oko njega dvojica u sličnom stanju žicaju cigare.
U početku Catania baš i ne obećava - kauč na ulici i 3 gospodina nedaleko od željezničkog kolodvora
Glavna ulica grada je Via Etnea, proteže se cijelom dužinom grada prema, kao što joj ime kaže, Etni koja se vidi u svakom trenutku na kraju duge i ravne ulice. Via Etnea je u dijelu koji prolazi kroz sam centar grada i izlazi na katedralu zatvorena za promet tj. pretvorena je u pješačku zonu.
Via Etnea se proteže kroz cijeli grad u smjeru Etne koja se vidi na kraju
Katedrala ili Duomo di Catania je vjerovatno najvažniji i najpoznatiji landmark grada a nalazi se, gle čuda, na Piazza Duomo.
Piazza Duomo, slon je sibol grada a ovaj na trgu je napravljen od vulkanske stijene. Repliku ovoga slona možete kupiti posvuda, mi ćemo jednoga ponijeti doma, također napravljenoga od vulkanske stijene
Odmah do katedrale nalazi se još jedna lijepa crkva jednostavnog imena "Chiesa della Badia di Sant'Agata" no ono što nam je privuklo pažnju na nju je to što vidjeli ljude kako hodaju po njenoj kupoli. Nismo se baš dobro pripremili za ovo putovanje (to zato jer nam niste ništa komentirali ) pa nismo niti znali da postoji javno dostupan vidikovac na vrhu ove kupole. 3 eura po osobi je ulaz.
Katedrala desno i Chiesa della Badia di Sant'Agata lijevo sa kupolom na koju ćemo se kasnije popeti
Pogled sa kupole preko Catanije na Etnu
Piazza Duomo gledana sa kupole
Kasnije na Via Etnei naletjeli na Giardino Bellini koji je BTW najstariji park u gradu. Iz njega dopire rockabilly muzika koja nam je privukla pažnju. Spustili smo se tamo, slušali malo muziku, pratili žamor, popili nekoliko piva i zaputili se doma oko 23 h. Sutra moramo poraniti, dan je planiran za uspon na Etnu a ako stignemo večer za grad Taorminu.
Giardino Bellini
- Nukac
- Davorich
- Posts: 6775
- Joined: 11 Feb 2017, 14:02
- Location: Malo tu, malo tam
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 90 times
Nego, jel tko bio na Siciliji u veljači? Vidim da vrijeme i nije nešto.
Baš nešto gledam, kulturni praznik je 8.2. a to je četvrtak, pa sam mislio spojit. A i Volotea ima karata za 38 EUR.
Mislio sam tamo ić do Catanije, a vraćat se iz Palerma.
Baš nešto gledam, kulturni praznik je 8.2. a to je četvrtak, pa sam mislio spojit. A i Volotea ima karata za 38 EUR.
Mislio sam tamo ić do Catanije, a vraćat se iz Palerma.
Jel netko bio ili što mislite o Siciliji u samo ljeto... srpanj/kolovoz? Prijateljica ne može drugačije a i imamo direkt let za Palermo iz Splita pa šteta ne iskoristiti. Tjedan dana. Da se ograničimo na potez od Palerma do Catanije, s obzirom da nemamo toliko vremena ili se može još toga potrpati u 7 dana?
- Tyrion Lannister
- Posts: 892
- Joined: 22 Feb 2017, 09:15
Bili, probali. Nije bilo loše, ali treba izbjegavati putovanje od 13 do 17h.
Ovisi koliko želite vidjeti i kakva ste kompa. Nekom je sve tramak, a netko je avanturist koji žudi za aktivnošću.
Ovisi koliko želite vidjeti i kakva ste kompa. Nekom je sve tramak, a netko je avanturist koji žudi za aktivnošću.
Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.
Ja sam samo Vagabundo.
-
- Posts: 1
- Joined: 18 Mar 2018, 14:50
Slažem se..to je must
Još manje od 3 tjedna imam do odlaska na Siciliju, pa reko' da dignem temu ..
Uglavnom itinerer mi je za cca prvu polovicu detaljnoi razrađen, a za drugu u grubo.
Upravo sam si rezervirao smještaj u Taormini. U tom trenutku više neću imat auto, pa mi je stoga lokacija bila veoma osjetljivo pitanje za izmozgat. Recimo, dolazak u Taorminu vlakom (iz Catanije ili Messine, svejedno), poprilična bi bila greška, jer je vlak dolje, na obali, a sam grad je - gore, na stijeni. Slično vrijedi i za odlazak. Naravno, može se i smještaj uzet kod željezničke stanice, ali tada je svaki odlazak "u grad" ili sat i pol "planinarenja" ili 15 ojara za taxi. Postoji i žičara za 3 eura, ali ona em' nije baš blizu željezničke stanice, em' fura samo do 8 na večer. Zato sam se odlučio na dobitnu kombinaciju dolaska (i odlaska) busom (čiji terminal je "gore") i smještaja na lokaciji između centra i tog terminala. Od te lokacije mi nije daleko ni do gornje postaje spomenut žičare, ak se slučajno zaželim plaže. (Što će se teško dogoditi, ali nikad se ne zna...)
Kak mi ide do sada?
Ima tko od iskusnijih "Šićilijana" kakvu primjedbu?
Uglavnom itinerer mi je za cca prvu polovicu detaljnoi razrađen, a za drugu u grubo.
Upravo sam si rezervirao smještaj u Taormini. U tom trenutku više neću imat auto, pa mi je stoga lokacija bila veoma osjetljivo pitanje za izmozgat. Recimo, dolazak u Taorminu vlakom (iz Catanije ili Messine, svejedno), poprilična bi bila greška, jer je vlak dolje, na obali, a sam grad je - gore, na stijeni. Slično vrijedi i za odlazak. Naravno, može se i smještaj uzet kod željezničke stanice, ali tada je svaki odlazak "u grad" ili sat i pol "planinarenja" ili 15 ojara za taxi. Postoji i žičara za 3 eura, ali ona em' nije baš blizu željezničke stanice, em' fura samo do 8 na večer. Zato sam se odlučio na dobitnu kombinaciju dolaska (i odlaska) busom (čiji terminal je "gore") i smještaja na lokaciji između centra i tog terminala. Od te lokacije mi nije daleko ni do gornje postaje spomenut žičare, ak se slučajno zaželim plaže. (Što će se teško dogoditi, ali nikad se ne zna...)
Kak mi ide do sada?
Ima tko od iskusnijih "Šićilijana" kakvu primjedbu?
Da, idem do Savoce, jedan od onih dana kad budem imao auto.
Krećem od Enne i Piazze Armerine, pa preko Raguse i Nota do Sirakuze. Zatim slijede Etna, pa Savoca i Forza d' Agro te možda još i Castelmola. To sve autom. Dalje javnim prijevozom Catania (možda), Taormina pa (hidrogliserom) Lipari (s naglaskom na Stromboli) ... Završetak u Palermu. Možda uguram tu i još nekaj od okolice, taj dio još nije razrađen. Dovraga, možda tu čak i drugi put uzmem auto na dan ili dva, bumo vidli.
Krećem od Enne i Piazze Armerine, pa preko Raguse i Nota do Sirakuze. Zatim slijede Etna, pa Savoca i Forza d' Agro te možda još i Castelmola. To sve autom. Dalje javnim prijevozom Catania (možda), Taormina pa (hidrogliserom) Lipari (s naglaskom na Stromboli) ... Završetak u Palermu. Možda uguram tu i još nekaj od okolice, taj dio još nije razrađen. Dovraga, možda tu čak i drugi put uzmem auto na dan ili dva, bumo vidli.
Odi u Cefalu, prelijep je gradić, popni se na brdo iznad grada. Također i Caccamo, fora je, samo za to ti treba auto.
-
- Posts: 720
- Joined: 08 Apr 2019, 20:31
- Been thanked: 10 times
Nvnk, vratih se neki dan sa Sicilije. 6 punih dana, 8 noci. Sve bez auta, prosla autobusima i vlakovima. Moze se i bez auta svugdje, cak i u Caccamo.
Autobusi i vlakovi su tocni . Bas svi
Za Taorminu: isli smo vlakom iz Catanie (dosta cesce voze i krace nego bus, a i ljepse) do stanice Taormina-Giardini (Naxos). Najljepsa zelj.stanica na Siciliji, secesija iz 19.st.
Ispred zelj. kolodvora je stanica za mini bus koji vodi do Taormine. Ide vrlo cesto, mislim da se ravna po voznom redu vlakova. Dosta domacih ide tim busem.
Autobus stane i jako blizu donje stanice zicare, tako da smo se spustili zicarom, isprobali Isola bella i drugu uvalu, slikavanje i onda na bus do zelj.stanice.
Terminal za bus u Taormini ti je de facto u centru, pa nije velika Taormina. S istog mjesta ide i bus za selo Castelmola, iznad Taormine: 15 min voznje, puca predivan pogled na Taorminu.
Etnu sam namjerno preskocila, em je vrh stalno bio pod oblacima, em bi cijeli dan otisao na to. Puno snijega na Etni trenutno.
Kakav ti je itinerar?
Ja obisla: Catania, Palermo, Monreale, Caccamo, Cefalu, Siracusa, Noto, Modica, Ragusa, Taormina, Castelmola..plan bio i Erice, ali preskocili smo jer smo htjeli temeljito vidjeti Palermo.
Najmorbidnija stvar: kapucinske katakombe u Palermu.
Najvece iznenadjenje (to sam i otkrila citajuci stare putopise iz 1930-tih): kipovi Franja Vranjanina (Lucijanovog brata), kako u Cataniji, tako u Palermu.
Zao mi je sto nisam bar tri tjedna bila (ionako sam mogla sad dobiti max tjedan dana godisnjeg), forsirala bih sela i manje gradice ala Scicli (vidjela iz vlaka, lijep gradic), Enna, Caltagirone itd itd, razne kastele, ma ima svega. Unutrasnjost je slabo naseljena.
Apulija mi je puno vise sacuvala duh juzne Italije.
Najkorisnije informacije o prijevozu po Siciliji sam iskopala na ruskim putnicckim portalima
Isla sam avionom iz Trsta, Ryanair. Kasnio u polasku 20 min, sletio je u ponoc. Cijena: 44 eura povratna.
A da, odusevilo me sto sad ima i vlak od samog Trsta do trscanskog aerodroma, samo 25 min voznje. Lani je otvorena ta aerodromska zelj. Stanica. Povezana je tunelom.
Autobusi i vlakovi su tocni . Bas svi
Za Taorminu: isli smo vlakom iz Catanie (dosta cesce voze i krace nego bus, a i ljepse) do stanice Taormina-Giardini (Naxos). Najljepsa zelj.stanica na Siciliji, secesija iz 19.st.
Ispred zelj. kolodvora je stanica za mini bus koji vodi do Taormine. Ide vrlo cesto, mislim da se ravna po voznom redu vlakova. Dosta domacih ide tim busem.
Autobus stane i jako blizu donje stanice zicare, tako da smo se spustili zicarom, isprobali Isola bella i drugu uvalu, slikavanje i onda na bus do zelj.stanice.
Terminal za bus u Taormini ti je de facto u centru, pa nije velika Taormina. S istog mjesta ide i bus za selo Castelmola, iznad Taormine: 15 min voznje, puca predivan pogled na Taorminu.
Etnu sam namjerno preskocila, em je vrh stalno bio pod oblacima, em bi cijeli dan otisao na to. Puno snijega na Etni trenutno.
Kakav ti je itinerar?
Ja obisla: Catania, Palermo, Monreale, Caccamo, Cefalu, Siracusa, Noto, Modica, Ragusa, Taormina, Castelmola..plan bio i Erice, ali preskocili smo jer smo htjeli temeljito vidjeti Palermo.
Najmorbidnija stvar: kapucinske katakombe u Palermu.
Najvece iznenadjenje (to sam i otkrila citajuci stare putopise iz 1930-tih): kipovi Franja Vranjanina (Lucijanovog brata), kako u Cataniji, tako u Palermu.
Zao mi je sto nisam bar tri tjedna bila (ionako sam mogla sad dobiti max tjedan dana godisnjeg), forsirala bih sela i manje gradice ala Scicli (vidjela iz vlaka, lijep gradic), Enna, Caltagirone itd itd, razne kastele, ma ima svega. Unutrasnjost je slabo naseljena.
Apulija mi je puno vise sacuvala duh juzne Italije.
Najkorisnije informacije o prijevozu po Siciliji sam iskopala na ruskim putnicckim portalima
Isla sam avionom iz Trsta, Ryanair. Kasnio u polasku 20 min, sletio je u ponoc. Cijena: 44 eura povratna.
A da, odusevilo me sto sad ima i vlak od samog Trsta do trscanskog aerodroma, samo 25 min voznje. Lani je otvorena ta aerodromska zelj. Stanica. Povezana je tunelom.
Last edited by nasmijanonebo on 09 Apr 2019, 09:47, edited 3 times in total.
-
- Posts: 720
- Joined: 08 Apr 2019, 20:31
- Been thanked: 10 times
Zaboravih, postoji besplatni turisticki kruzni minibus po Palermu, ide svakih 10 min, s tim se "svercaju" i domaci.
Ako stigneš, obiđi neko seosko domaćinstvo, agroturismi. Bila sam nekada postavila pitanje o tome.nvnk wrote: ↑08 Apr 2019, 22:11Da, idem do Savoce, jedan od onih dana kad budem imao auto.
Krećem od Enne i Piazze Armerine, pa preko Raguse i Nota do Sirakuze. Zatim slijede Etna, pa Savoca i Forza d' Agro te možda još i Castelmola. To sve autom. Dalje javnim prijevozom Catania (možda), Taormina pa (hidrogliserom) Lipari (s naglaskom na Stromboli) ... Završetak u Palermu. Možda uguram tu i još nekaj od okolice, taj dio još nije razrađen. Dovraga, možda tu čak i drugi put uzmem auto na dan ili dva, bumo vidli.
Ima ih dosta u zaleđu Palerma i Catanije.
Je, znam, Caccamo, Cefalu i Erice. Al vjerojatno ću max jednog moći obići. Osim ak uistinu i tu ne uzmem kakav auto za jedan dan.Gile wrote:Odi u Cefalu, prelijep je gradić, popni se na brdo iznad grada. Također i Caccamo, fora je, samo za to ti treba auto.
Dobro nam došla!nasmijanonebo wrote:Nvnk, vratih se neki dan sa Sicilije. 6 punih dana, 8 noci. Sve bez auta, prosla autobusima i vlakovima. Moze se i bez auta svugdje, cak i u Caccamo.
Autobusi i vlakovi su tocni . Bas svi
Za Taorminu: isli smo vlakom iz Catanie (dosta cesce voze i krace nego bus, a i ljepse) do stanice Taormina-Giardini (Naxos). Najljepsa zelj.stanica na Siciliji, secesija iz 19.st.
Ispred zelj. kolodvora je stanica za mini bus koji vodi do Taormine. Ide vrlo cesto, mislim da se ravna po voznom redu vlakova. Dosta domacih ide tim busem.
Autobus stane i jako blizu donje stanice zicare, tako da smo se spustili zicarom, isprobali Isola bella i drugu uvalu, slikavanje i onda na bus do zelj.stanice.
Terminal za bus u Taormini ti je de facto u centru, pa nije velika Taormina. S istog mjesta ide i bus za selo Castelmola, iznad Taormine: 15 min voznje, puca predivan pogled na Taorminu.
Etnu sam namjerno preskocila, em je vrh stalno bio pod oblacima, em bi cijeli dan otisao na to. Puno snijega na Etni trenutno.
Kakav ti je itinerar?
Ja obisla: Catania, Palermo, Monreale, Caccamo, Cefalu, Siracusa, Noto, Modica, Ragusa, Taormina, Castelmola..plan bio i Erice, ali preskocili smo jer smo htjeli temeljito vidjeti Palermo.
Najmorbidnija stvar: kapucinske katakombe u Palermu.
Najvece iznenadjenje (to sam i otkrila citajuci stare putopise iz 1930-tih): kipovi Franja Vranjanina (Lucijanovog brata), kako u Cataniji, tako u Palermu.
Zao mi je sto nisam bar tri tjedna bila (ionako sam mogla sad dobiti max tjedan dana godisnjeg), forsirala bih sela i manje gradice ala Scicli (vidjela iz vlaka, lijep gradic), Enna, Caltagirone itd itd, razne kastele, ma ima svega. Unutrasnjost je slabo naseljena.
Apulija mi je puno vise sacuvala duh juzne Italije.
Najkorisnije informacije o prijevozu po Siciliji sam iskopala na ruskim putnicckim portalima
Isla sam avionom iz Trsta, Ryanair. Kasnio u polasku 20 min, sletio je u ponoc. Cijena: 44 eura povratna.
A da, odusevilo me sto sad ima i vlak od samog Trsta do trscanskog aerodroma, samo 25 min voznje. Lani je otvorena ta aerodromska zelj. Stanica. Povezana je tunelom.
Itinerer mi je nekakav gore, u prethodnom upisu. Malo jest zbrda-zdola napisan, ali to je to u glavnim crtama.
Sjajan podatak!nasmijanonebo wrote:Zaboravih, postoji besplatni turisticki kruzni minibus po Palermu, ide svakih 10 min, s tim se "svercaju" i domaci.
Uf, .... Izgleda da će i mojih 11 dana biti jaaako prekratko za Siciliju.Lolita wrote:Ako stigneš, obiđi neko seosko domaćinstvo, agroturismi. Bila sam nekada postavila pitanje o tome.
Ima ih dosta u zaleđu Palerma i Catanije.
-
- Posts: 720
- Joined: 08 Apr 2019, 20:31
- Been thanked: 10 times
Nece ti biti kratko 11 dana..ako sam ja puno tog uspjela vidjeti, a sve bez auta, stici ces i ti.
Recimo, Caccamo i Cefalu strpas u manje od 1 dan (a mi svaku ulicu prosli bez trcanja, i jos jeli u Cefalu i pili kavu i jos kasno popodne landrali po Palermu), Monreale ti je 20 min gradskim busom vikendom, autom je onda jos brze, dovoljno je za Monreale 2h (bez sjedenja na kavi i sl).
Noto, Modicu i Ragusu u jednom danu obavis. I to da se proseces laganini (doduse, Ragusa je gore-dole-gore-dole setnja:zubo:)..Siracusa uvrh glave 1 dan (Ortigia+kastel Maniac+arh park)..
U kojim si grsdovima uzeo smjestaj?
Ja bih ovako:
- Catania jedan dan laganini
- Taormina, Castelmola, Savoca 1 dan (sve je to blizu uzajamno)
- Siracusa laganini/chilling 1 dan
- Noto, Modica, Ragusa 1 dan
- Palermo bar 2 dana
- Trapani, Erice, Selinunte 1 dan
- Agrigento (nekako nije nicemu usput, busom od Palerma 2h) 1 dan
- Cefalu, Caccamo, Palermo..
- Etna
Ne znam zasto ne bi stigao sve to u 11 dana i to cak bez auta! Stvarno je sve povezano busevima ili vlakovima koji su tocni (jedino za Savocu ne znam, iako sam fan Kum trilogije). Sto se tice agriturisma, vecinu plantaza drze velike kompanije, mislim da je Apulija bolji izbor (da, nagovaram za Apuliju). Zale mi se Sicilijanci kako im se i to ne isplati (npr. otkupna cijena mandarina 10 centi), preveliki uvoz iz Tunisa itd.
"Autoceste" su jako dobre, samo mi islo " na zivce" da i u najmanjem selu u najuzoj ulici gdje jedva prodje i skuter idu auti..da se nigdje ne mogu mrdnuti bez auta..
Paziti na radno vrijeme crkvi, restorana.
Ja sam si itinerar organizirala po radnom vremenu znamenitosti koje sam htjela obici, da ne gubim previse sati cekajuci da se nesto otvori i taman mi se sve poklopilo.
Recimo, Caccamo i Cefalu strpas u manje od 1 dan (a mi svaku ulicu prosli bez trcanja, i jos jeli u Cefalu i pili kavu i jos kasno popodne landrali po Palermu), Monreale ti je 20 min gradskim busom vikendom, autom je onda jos brze, dovoljno je za Monreale 2h (bez sjedenja na kavi i sl).
Noto, Modicu i Ragusu u jednom danu obavis. I to da se proseces laganini (doduse, Ragusa je gore-dole-gore-dole setnja:zubo:)..Siracusa uvrh glave 1 dan (Ortigia+kastel Maniac+arh park)..
U kojim si grsdovima uzeo smjestaj?
Ja bih ovako:
- Catania jedan dan laganini
- Taormina, Castelmola, Savoca 1 dan (sve je to blizu uzajamno)
- Siracusa laganini/chilling 1 dan
- Noto, Modica, Ragusa 1 dan
- Palermo bar 2 dana
- Trapani, Erice, Selinunte 1 dan
- Agrigento (nekako nije nicemu usput, busom od Palerma 2h) 1 dan
- Cefalu, Caccamo, Palermo..
- Etna
Ne znam zasto ne bi stigao sve to u 11 dana i to cak bez auta! Stvarno je sve povezano busevima ili vlakovima koji su tocni (jedino za Savocu ne znam, iako sam fan Kum trilogije). Sto se tice agriturisma, vecinu plantaza drze velike kompanije, mislim da je Apulija bolji izbor (da, nagovaram za Apuliju). Zale mi se Sicilijanci kako im se i to ne isplati (npr. otkupna cijena mandarina 10 centi), preveliki uvoz iz Tunisa itd.
"Autoceste" su jako dobre, samo mi islo " na zivce" da i u najmanjem selu u najuzoj ulici gdje jedva prodje i skuter idu auti..da se nigdje ne mogu mrdnuti bez auta..
Paziti na radno vrijeme crkvi, restorana.
Ja sam si itinerar organizirala po radnom vremenu znamenitosti koje sam htjela obici, da ne gubim previse sati cekajuci da se nesto otvori i taman mi se sve poklopilo.
-
- Posts: 720
- Joined: 08 Apr 2019, 20:31
- Been thanked: 10 times
Tvoj plan mi se cini razbacan. Kreces bas od Enne, sto avion slijece bas tamo?
Slijećem na catanijski aerodrom, uzimam auto i - pravac Enna!nasmijanonebo wrote:Kreces bas od Enne, sto avion slijece bas tamo?
Spavam, redom, u Piazzi Armerini, Sirakuzi, Rifugio Sapienzi (2 noći), Taormini (2 noći), .... To je ono kaj sam uzeo do sada, a, kako se čini, slijedeće 2 noći su mi na Liparima, pa onda 3 u Palermu.
Il tak nekak.
-
- Posts: 720
- Joined: 08 Apr 2019, 20:31
- Been thanked: 10 times
Sto ti je must see na Siciliji? Ovo ti je malo cik cak.
Etna. Zbog nje sam 2 noći na R. Sapienza. Za slučaj da na planirani dan bude loše vrijeme, imam još jedan "rezervni" dan gore.
Da, naravno, i ja prilagođavam itinerer radnim vremenima. Npr. Neapolis u Sirakuzi ponedjeljkom dela samo do 13:45. Dakle - taj dan mi slijedi rano ustajanje.
Također, na dan kad vozim iz Piazze Armerini prek Raguse za Sirakuzu, isprva "preskačem" Noto kako bih vidio Caravaggia. Jer se to može samo do 4 popodne, ali ne ponedjeljkom.
Itd...
Uglavnom, ak gledaš na kartu, nije mi trajektorija ništa "cik-cak", nego u obliku "puža".
Da, naravno, i ja prilagođavam itinerer radnim vremenima. Npr. Neapolis u Sirakuzi ponedjeljkom dela samo do 13:45. Dakle - taj dan mi slijedi rano ustajanje.
Također, na dan kad vozim iz Piazze Armerini prek Raguse za Sirakuzu, isprva "preskačem" Noto kako bih vidio Caravaggia. Jer se to može samo do 4 popodne, ali ne ponedjeljkom.
Itd...
Uglavnom, ak gledaš na kartu, nije mi trajektorija ništa "cik-cak", nego u obliku "puža".