Rezervacija smještaja (Booking, agoda, expedia, airbnb i ostale tražilice)

Jer ja sam skitnica, daljine me vuku...

Moderator: Nukac

User avatar
cartman
Posts: 227
Joined: 22 Feb 2017, 15:38

Re: Rezervacija smještaja (Booking, agoda, expedia, airbnb i ostale tražilice)

Post by cartman » 02 Jan 2018, 21:53

Zadnje 3 godine iskljucivo koristim samo airbnb, negativno iskustvo s iznajmljivanjem niti jedno :)

i za suport kad sam trebao, samo zbog nekih tehnickih problema, sve potpisujem sto je napisao Gile



User avatar
nvnk
Posts: 1408
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 03 Jan 2018, 09:34

Gile wrote:
02 Jan 2018, 20:19
E jbg, što sam onda pisao toliko.
Džast for d rekord, nisam te ja cimao za ovoliki, očito emotivan odgovor, Tominu si udicu samoinicijativno progutao. :bicedobro:

Kao i ti, smatrao sam raspravu zaključenom na pozicijama tipa "agree to disagree", ali, kad si se već raspisao ... :E

Gile wrote:
02 Jan 2018, 20:06
No nije istina da Air nema nigdje kontakt informacije objavljene, ima ih na puno mjesta samo treba biti ulogiran da bi ih se vidjelo, ako odeš na help odmah dolje je link Contact us a ovisno o problemu koji vas zanima vodit će vas kroz FAQ i ukoliko ne nađete odgovor na pitanje pojavit će vam se kontakt forma. Ako imate trenutno aktivnih rezervacija opet će vas voditi kroz FAQ te pokušati voditi da pitate hosta no uvijek možete kliknuti "My host wasn’t able to answer my question" te u konačnici opet popuniti formu i kontaktirati direktno Airbnb.
Nisam ni rekao da nema kontakt, samo da nema telefonski broj, a to nije isto.

Jedno je slati formulare (to sam "stoput" činio sa sličnim firmama i u 90% slučajeva nikakvog odgovora nije bilo), a nešto sasvim drugo je razgovarat u živo s nekim i od njega/nje moći zahtijevat odgovor omah i na licu mjesta.
Gile wrote:
02 Jan 2018, 20:06
Znam da nije idealno ali ponavljam, ovo je low cost kompanija a imati kontakt centar za milijardu ljudi je jako teško, gotovo pa nemoguće. Odgovore na gotovo sva pitanja moguće je pronaći kroz Help a 99% problema može se riješiti kroz kontakt sa domaćinom, ako baš ne ide imati ćete mogućnost kontaktirati direktno Air. Jbg, nema bolji način jer ljudi su lijeni čitati i lakše im je odmah pitati direktno za svaku glupost. :rolleyes:
Ovi moji problem i jesu nastali zbog domaćina i od strane domaćina, s njima sam sve komunikacije bio iscrpio, dakle preostalo mi je samo da se - na njih požalim Airbnb-u. :ne zna:
Gile wrote:
02 Jan 2018, 20:06
I jedna općenita preporuka, ako želite brzi odgovor kod bilo koje velike kompanije pokušajte prije svega preko društvenih mreža :kokice: na njima su ovi veliki puno aktivniji i dostupniji nego na bilo koji drugi način. Društvene mreže često daju brže pa čak i kompletnije i kompetetnije odgovore.
To je najvjerojatnije točno, i na ovom forumu, a i drugdje, nađe se jako puno svjedočanstava ljudi koji su brojne svoje probleme vrlo efikasno riješili komunikacijom preko Fejsa, pa čak i kad se radilo o velikim (ne-LCC) kompanijama.

Pa ipak, moraš uzet u obzir da to nije dostupno baš svima. Ima nas dosta starih konja koji nismo na Fejsu i ne namjeravamo otvarat profil samo zato da bismo bolje komunicirali s nekom uslužnom kompanijom koja skriva kontakt-telefone ko zmija noge. :durica:
Gile wrote:
02 Jan 2018, 20:06
Probleme koje ste gore naveli su uzrokovani od strane hostova, ne od strane Aira, a koliko vidim na kraju nisu nikoga ni za što zakinuli tj. lovu su vratili.
Oprosti, ali u najvećem broju slučajeva otkazivanja u zadnji čas, samo vratiti lovu jednostavno nije dovoljno, a u nekim je slučajevima to upravo katastrofalno loše.

Nisam bio u toj situaciji, ali, ako se ne varam, kad smještaj rezerviran preko Bookinga otkaže na dan ili dan prije puta, tada ti sam Booking pronađe barem ekvivalentan smještaj bez ikakve nadoplate, tj. eventualnu razliku u cijeni - snosi sam Booking.

Kod Airbnb-a to nije tako, oni ti "pošteno" vrate svu lovu, ali si zato na apsolutnoj vjetrometini glede pronalaženja smještaja. To u praksi izgleda ovako: Ako si ti 3-4 mjeseca prije puta u gradu XY rezervirao neki pristojan smještaj za "100 nečega" i na dan puta ti Airbnb to otkaže i vrati ti tih "100 nečega", teško da ćeš u tom istom gradu XY smještaj jednake vrijednosti (lokacija, komfor itd.) na licu mjesta (za danas, tj. za prvu slijedeću noć) pronaći za manje od "250 nečega", a vrlo vjerojatno u toj klasi koja te zanima nećeš više naći ništa (tj. sve će biti rasprodano), nego ćeš morat ići na bolji hotel (koji ti u načelu uopće ne treba), a kojeg ćeš platit "500 nečega".

Opisani je efekt još drastičniji u slučajevima putovanja vezanih uz planetarne događaje poput nogometnog Svjetskog prvenstva. Ja za jednu od noći u Kalinjingradu imam prek Airbnb-a rezerviran smještaj za nas četvoricu u centru grada kod jedne ženske za 30€, što je, kad se sve uzme u obzir, praktički džaba. Ako njoj do lipnja dođe iz guzice u glavu da za istu stvar može bez problema dobiti 200€ (i da joj se u tom slučaju živo fućka za ikakve "penale" koje bi morala platiti Airbnb-u za otkazivanje), te ako mi otkaz pošalje dan prije ili na dan dolaska kod nje, nas ćemo četvorica vrlo vjerojatno morat iskeširat preko 1000€ za tu jednu noć.

Ili prespavat u parku. :zubo:

(Ili lokat cijelu noć u kakvom sumnjivom bircizu sa živopisnom klijentelom, sveudilj pogledavajući na prtljagu koja će nam biti nagurana u ćošku. :rofl:)



Tajmer
Posts: 146
Joined: 13 Jun 2017, 14:35

Post by Tajmer » 23 Jan 2018, 19:27

Danas sam naletio na anantara štand gdje imaju promociju i ako odslušaš predavanje 90 min dobijes voucher 5000 bahta za masazu ili restoran ili free nocenje. Sad kod ovog free noćenja piše terms and condition apply, pa sam poslao mail s upitom što je to lol

Dal je nekad netko od vas bio na takvim glupostima? Lako odglumim 90 min da me interesira što pričaju samo da ne bude da moram još nešto uzeti ili bukirat joc i druga free.
Ako je dzabe da odem i ja malo u luksuz :zubo:



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 797
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 07 Jun 2018, 10:54

Jučer je bio zadnji dan besplatnog otkaza za smještaj.
Prijatelj ne može ići jer je bolestan.
Kako trebam riješiti stvar s bookingom da mi ne naplate smještaj?


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
nvnk
Posts: 1408
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 07 Jun 2018, 11:18

"Jučer bio zadnji" u smislu da je formalno bilo do 23:59 prekjučer ili u smislu da je formalno bilo 23:59 jučer?

U ovom drugom slučaju treba kontaktirat paralelno Booking i smještaj i pitat do kad je stvarno besplatni otkaz.

Naime, hoteli skoro nikad nemaju uvjet do ponoći. Obično imaju do 18:00 ili tako neku uru, a Booking onda to automatski (jer im je to jednostavnije) pretvori u minutu do ponoći prethodni dan.

Meni se jednom to dogodilo i na taj sam način riješio.

Inaće, jednom mi se čak dogodilo i da se uopće nisam sjetio sve do 5-6 dana nakon što sam tamo morao boravit. Bilo je već prekasno za ikakvu reakciju, bio sam se već pomirio s naplatom, ali ta naplata - nikad nije došla. Barem još za sada, a to je bilo prije mjesec i pol. Pri čemu već tjednima na popisu mojih rezervacija za tu doslovce piše da je besplatno otkazana.

Hvala tom meksičkomn hotelu, kad stvarno odem tamo, odsjedam kod njih makar bili najskuplji.



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 797
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 07 Jun 2018, 11:28

Sutra je check in u 14:00.
Uvjeti otkaza, besplatno: before 23:59 on 5 June.


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
nvnk
Posts: 1408
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 07 Jun 2018, 12:18

Tyrion Lannister wrote:
07 Jun 2018, 11:28
Sutra je check in u 14:00.
Uvjeti otkaza, besplatno: before 23:59 on 5 June.
Još jednom: To je uvjet koji ti je dao Booking.com. Ali postoji realna mogućnost da to nije i hotelov uvjet, tj. da je njihov kasnije. Brzo na telefon i ispitat!



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 797
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 07 Jun 2018, 12:28

Hvala puno na trudu!


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
nvnk
Posts: 1408
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 07 Aug 2018, 11:58

Riona wrote:
06 Aug 2018, 11:08
Alo, putnici, da vas pitam - iskustva s Airbrb-om i bookingom?
imala sam jedno iskustvo s prvim i osjetila potrebu da sve dignem na nivo pismenih žalbi. Nemam namjeru ikad više pokušati s njima bilo što.
Booking... tu imam iskustvo samo kao ponuđač prostora, pa nije bitno za ovo pitanje.
E sad, čitam zadnje dane na "Puturami" da ljudi imaju nevolja, dođu pa ne nađu niti kuću, a kamoli stan ili je stan već nekome iznajmljen; ne mogu dobiti potvrdu, iznajmljivač se ne javlja?
Postoji li treća mogućnost, ja sam strašljivec. :zubo:
Postoji i 4. mogućnost, a to je da ti likovi čije ispovijesti čitaš na "Puturami" nisu dovoljno proaktivni. :ne zna:

Naime, smještaj prek Airbnb-a nije hotelski smještaj, dakle ne možeš se ponašati na način da rezerviraš, isprintaš rezervaciju i samo se onda s tom rezervacijom u ruci na dan od kada vrijedi iskrcaš pred navedenom adresom i "prijaviš na recepciji". :nono:

Nikakve "recepcije" tu ne postoje, najčešće stanuješ u nečijem stanu, dakle ti sa svojim domaćinom moraš imati konstantne povremene kontakte, a naročito ih moraš intenzivirati zadnji tjedan pred put. Detalji poput kako doći (npr. od aerodroma ili od želj. stanice) do smještaja, kada i kako preuzet ključeve i slično jednostavno moraju biti dogovoreni u izravnom kontaktu.

Ako su ti kontakti nezadovoljavajući, ako vidiš da tvoj domaćin te kontakte izbjegava, ako ti daje preopćenite i nezadovoljavajuće odgovore, a naročito ako ne odgovara na tvoje poruke uopće, moraš na vrijeme kontaktirati Airbnb i požaliti se. Prekasno je kad, kako si navela, dođeš tamo i ne možeš naći niti kuću.

Pročitaj glede toga moja iskustva u nastavku ovog upisa.
nvnk wrote:
03 Jan 2018, 09:34
Oprosti, ali u najvećem broju slučajeva otkazivanja u zadnji čas, samo vratiti lovu jednostavno nije dovoljno, a u nekim je slučajevima to upravo katastrofalno loše.

Nisam bio u toj situaciji, ali, ako se ne varam, kad smještaj rezerviran preko Bookinga otkaže na dan ili dan prije puta, tada ti sam Booking pronađe barem ekvivalentan smještaj bez ikakve nadoplate, tj. eventualnu razliku u cijeni - snosi sam Booking.

Kod Airbnb-a to nije tako, oni ti "pošteno" vrate svu lovu, ali si zato na apsolutnoj vjetrometini glede pronalaženja smještaja. To u praksi izgleda ovako: Ako si ti 3-4 mjeseca prije puta u gradu XY rezervirao neki pristojan smještaj za "100 nečega" i na dan puta ti Airbnb to otkaže i vrati ti tih "100 nečega", teško da ćeš u tom istom gradu XY smještaj jednake vrijednosti (lokacija, komfor itd.) na licu mjesta (za danas, tj. za prvu slijedeću noć) pronaći za manje od "250 nečega", a vrlo vjerojatno u toj klasi koja te zanima nećeš više naći ništa (tj. sve će biti rasprodano), nego ćeš morat ići na bolji hotel (koji ti u načelu uopće ne treba), a kojeg ćeš platit "500 nečega".

Opisani je efekt još drastičniji u slučajevima putovanja vezanih uz planetarne događaje poput nogometnog Svjetskog prvenstva. Ja za jednu od noći u Kalinjingradu imam prek Airbnb-a rezerviran smještaj za nas četvoricu u centru grada kod jedne ženske za 30€, što je, kad se sve uzme u obzir, praktički džaba. Ako njoj do lipnja dođe iz guzice u glavu da za istu stvar može bez problema dobiti 200€ (i da joj se u tom slučaju živo fućka za ikakve "penale" koje bi morala platiti Airbnb-u za otkazivanje), te ako mi otkaz pošalje dan prije ili na dan dolaska kod nje, nas ćemo četvorica vrlo vjerojatno morat iskeširat preko 1000€ za tu jednu noć.

Ili prespavat u parku. :zubo:

(Ili lokat cijelu noć u kakvom sumnjivom bircizu sa živopisnom klijentelom, sveudilj pogledavajući na prtljagu koja će nam biti nagurana u ćošku. :rofl:)
Evo, odmah da kažem da mi se gore opisani katastrofičarski scenarij nije dogodio, iako jesam na jednom mjestu doživio relativno kasno otkazivanje.

Ne od spomenute ženske kod koje smo u Kalinjingradu četvorica spavali za 30€ u sred SP. Ona nas je bez problema, uredno i na visokoj razini ugostila kao što je i trebala. Uostalom, ona i nije dio te cijele armije friških "ad-hoc" iznajmljivača koji su pred SP diljem Rusije iznikli kao gljive poslije kiše, očekujući laku i brzu zaradu i od kojih sam očekivao probleme. Ona je već i prije imala status "Superhosta", a zadržala ga je i nakon mog reviewa u kojem sam ju nahvalio do maksimuma. :top:

Problematična je bila jedna druga ženska, isto u Kalinjingradu. Ja sam se, na žalost, zbog velike navale i visokih cijena, u Kalinjingradu morao stalno seljakat, tj. tri noći sam proveo na tri različita mjesta, sve prek Airbnb-a.

Cca tjedan dan prije puta sam krenuo u rutinsko kontaktiranje svih triju domaćina/ca. Kontakte sam inicirao preko Airbnb-ovog sustava poruka, pri čemu sam imao sasvim OK odzive s dviju adresa, a s treće, od jedne ženske - nikakve.

Nakon što mi je dan-dva ignorirala te moje poruke, primijetio sam da je u međuvremenu (otkad sam rezervirao) čak dvaput otkazivala gostima i to oba puta za razdoblje za vrijeme SP (druga polovica lipnja). Tu sam skužio da je vrag odnio šalu, pa sam ju išao nazvati telefonom (srećom mi je Ruski, iako daleko od savršenog, dovoljno dobar za hitne pozive poput tog).

U kraćem razgovoru mi je objasnila da je - prodala stan i više ga ne iznajmljuje. :rofl: Glede pak činjenice da se nije "sjetila" (i meni ko onoj drugoj dvojici) na vrijeme otkazat, nije se detaljnije izjasnila (kaže da je "zaboravila").

E, sad, pokušajte si zamisliti kakav bi to bio šok da ju nisam nazvao, nego da sam se samo ugovorenog datuma nacrtao pred zgradom. :facepalm:

Uglavnom, stvar je nastavljena tako da sam kontaktirao Airbnb gdje su mi objasnili da postoji institucija zahtjeva za otkazivanje. Ako domaćin na taj zahtjev ne reagira u roku od 24 sata, smatra se da je odgovorio pozitivno, tj. da je on (ona u ovom slučaju) otkazao na svoju štetu, a gost tada dobiva punu refundaciju, što se sve i dogodilo.

No, ne samo to, Airbnb me je nakon svega kontaktirao, pa su mi, kao alternativu punoj refundaciji, ponudili kod u vrijednosti cca 120% (nisam siguran jel' točno toliko, ali tu negdje je bilo) od izvorne svote, a koji se može iskoristiti za novu rezervaciju, isti dan i u istom gradu kao izvorna, otkazana rezervacija.

Ne znam je li to u njihovim pravilima ili se radi o jednokratnom potezu dobre volje radi SP, ali iskoristio sam to te sam tek uz neznatnu doplatu sa svoje strane, uzeo smještaj koji je (lokacijski) bio i još bolji od originalnog. Tu je ulogu odigralo i to što se je, neposredno predpočetak SP, tržište u Kalinjingradu malo "ohladilo", tj. iznajmljivači su primijetili da od Hrvata i Nigerijaca ipak ne mogu dignut onoliko bezobrazno puno love koliko su u početku mislili.

Dakle, da zaključim, dvije su tu stvari bitne za primijetit: treba biti proaktivan u konaktima s domaćinom, pa će tada i "kišobran"/zaštita od strane Airbnb-a biti pravovremena i dostatna. :)