Rasprave i upiti o avionskim kartama, kompanijama i putovanjima avionom

Jer ja sam skitnica, daljine me vuku...

Moderators: Nukac, miky0

User avatar
nvnk
Posts: 1645
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Re: Rasprave i upiti o avionskim kartama, kompanijama i putovanjima avionom

Post by nvnk » 06 Mar 2019, 09:43

Gile wrote:
04 Mar 2019, 09:41
Hvala nvnk na detaljnom objašnjenju. :) Nije mi bilo poznato da se nešto u tome mijenja, u biti i dalje nije sigurno mijenja li se išta sve dok ne bude pravomoćnih sudskih odluka ali dobro je znati u kom smjeru to ide.
OK, čini se da Italija ipak jest nešto posebno u cijeloj stvari. Nisi naveo odakle je tvoj citat, a ja sam u međuvremenu naišao na ovo:

https://www.iberia.com/web/product.do?p ... anguage=en
Only in case the ticket has been sold in Italy, the passenger who has missed his first flight or could not take it for any reason, but would like to take the return flight or the rest of legs as originally booked without any change of the fare or surcharge, has to inform IBERIA as soon as possible and in any case no later than:

• 24 hours starting from the time of the scheduled departure of the first segment; or
• if the departure time of the return flight falls within the 24 hours from the first segment, 2 hours before the departure.

The passenger shall call exclusively the following toll-free hotline [+39] 199 101 191 or send an email to CustomerRelationsIT@iberia.com and provide the following information:

• Reservation code/locator
• The no-showed flight number and departure date; and
• The name of the passenger/s within such reservation that was/were unable to fly
• Express his/her will to use the return flight or the rest of legs, as applicable

IBERIA will issue a new electronic ticket for the remaining itinerary and the check-in shall be performed on the IBERIA’s website (if available) or at the airport.

Failing to call within such a timeframe, IBERIA shall be entitled to ask for the payment of the difference between the original ticket purchased and the highest fare in the same class/compartment applicable to the remaining itinerary at the time of ticket reissuance, always subject to still having an available seat on the flight in question.
Ono tvoje je, očito, bilo s nekog foruima, a jedan dio je bio copy/paste iz cijelog Iberijinog teksta, u kojem je ujedno i odgovor na pitanje kako se javiti.

Boldano je zanimljivo zato jer iz toga proizlazi da Iberija ipak i dalje poništava cijele karte nakon što se propusti prvi let, samo što ti u nekim slučajevima (Italija) može besplatno izdati nove karte za ostatak itinerera. :misli:



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4710
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 06 Mar 2019, 14:30

Ako netko putuje ovaj petak, 8.3.

Due to a nationwide transportation strike called in Italy and Spain for Friday, March 8th our regular flight activity may be affected.
We recommend you to calculate longer time on your trip, since there could be difficulties in the access roads to the airport.

I još ovo:

In accordance with EU261 regulations customers will not be entitled to claim for compensation as a result of this kind of disruptions which are considered beyond carrier's control.



User avatar
Gile
Posts: 418
Joined: 23 Feb 2017, 14:20

Post by Gile » 06 Mar 2019, 15:20

nvnk wrote:
06 Mar 2019, 09:43
OK, čini se da Italija ipak jest nešto posebno u cijeloj stvari. Nisi naveo odakle je tvoj citat, a ja sam u međuvremenu naišao na ovo:

https://www.iberia.com/web/product.do?p ... anguage=en

Ono tvoje je, očito, bilo s nekog foruima, a jedan dio je bio copy/paste iz cijelog Iberijinog teksta, u kojem je ujedno i odgovor na pitanje kako se javiti.

Boldano je zanimljivo zato jer iz toga proizlazi da Iberija ipak i dalje poništava cijele karte nakon što se propusti prvi let, samo što ti u nekim slučajevima (Italija) može besplatno izdati nove karte za ostatak itinerera. :misli:
A nije, moj citat je upravo sa Iberie ovaj isti :D tj iz Avios dijela kad si ulogiran ali to je ista stvar. Nisam postao cijeli tekst jer je predug i sama procedura nije bitna za moje pitanje, da li će poništiti cijelu kartu pa dati novu za nastavak putovanja ili ću sa starom kartom samo nastaviti putovanje nakon obavijesti Iberiji mene zaboli kuki, samo me zanimalo ima li netko iskustava sa tim jer je meni bio prvi glas.

Konkretno sam gledao let za Bogotu i mislio se da li da krenem iz Venecije ili iz Madrida jer nisam bio siguran od kuda ću a onda skužio da i ne moram biti siguran nego da prema ovome mogu i odustati od prvog segmenta ako se nađem u Madridu pa predomislim. Sad je samo pitanje da li je i zašto Italija posebna. :misli: Da li pod Italija misle na polaske iz Italije ili na one koji kupuju preko /it inačice ili na talijanske državljane. :ne zna:



User avatar
Gile
Posts: 418
Joined: 23 Feb 2017, 14:20

Post by Gile » 06 Mar 2019, 19:06

Prolaznica wrote:
04 Mar 2019, 11:57
Evo i riječi hvale, 7 dana nakon prijave sjeli su novci na račun :S :S :S
I meni stiglo danas točno 8 radnih dana nakon prijave, predao sam 23.02.



User avatar
nvnk
Posts: 1645
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 06 Mar 2019, 19:27

Gile wrote:
06 Mar 2019, 15:20
Da li pod Italija misle na polaske iz Italije ili na one koji kupuju preko /it inačice ili na talijanske državljane. :ne zna:
Mislim da dosta jasno piše da nema veze odakle se leti niti čiji je državljan kupio, nego da je kupljeno u Italiji.

Ipak, prije nego što navališ na .it OTA-e, jedna opaska: To što ti kupuješ od OTA za koju misliš da je talijanska, ne znači da će kupovina od Iberije biti izvršena iz Italije.

Primjerice, prije nekoliko godina je jedan moj frend kupio Turkishevu kartu od jedne domaće OTA (.hr), a na karti je kasnije pisalo da je kupljena - u Minhenu. :D



User avatar
Gile
Posts: 418
Joined: 23 Feb 2017, 14:20

Post by Gile » 07 Mar 2019, 09:23

Što znači da je kupljeno u Italiji? :misli: Taj dio je podložan interpretaciji. Ja bih recimo kupio na talijanskoj inačici Iberie odnosno ovdje: https://www.iberia.com/it/?language=en Jel to onda znači da je kupljeno u Italiji jer kupujem iz Hrvatske a web je španjolski? Na koji način uopće misle to pratiti. Nije da mi je bitno toliko jer ipak neću preskakati prvi leg, sad me čisto zanima kad smo već ušli u filozofiju. :D I opet se pitam zašto je Italija posebna? Da li zbog nekog zakona, ako da jel to slijedi onda jednako i u ostalim zemljama.

A u ovom slučaju uopće me ne zanimaju OTA-i, kupio bih isključivo direktno kod Iberie jer se radi o kupovini za Aviose. :klopa:



User avatar
nvnk
Posts: 1645
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 07 Mar 2019, 09:44

Heb'ga, kad bi mi to kaj značilo, nazvao bih Iberiju i pitao. Al', kako u ovom trenutku nikom od nas to niš' ne igra - nitko ih ne bu ni nazval. :D



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4710
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 07 Mar 2019, 18:02

Virgin Atlantic je putovao brze od zvuka zahvaljujuci jakom vjetru.

A Virgin Atlantic flight from Los Angeles to London hit a ground speed of at least 801 mph.

A Virgin Atlantic Boeing 787 twin-jet aircraft travelled faster than the speed of sound on a flight from Los Angeles to London on Monday.

Flight VS8 was given a boost by a very strong jet stream while flying at 35,000 feet over Pennsylvania.

“Never ever seen this kind of tailwind in my life as a commercial pilot !! (200 mph tailwind ),” tweeted Peter James, a jet captain.

The speed of sound is approximately 767 mph at sea level. The Virgin Atlantic plane reached ground speeds of at least 801 mph.

However, despite breaking the sound barrier, there was no sonic boom, as the plane’s air speed was not high enough.

Monday’s journey took just 9 hours 13 minutes.



User avatar
nvnk
Posts: 1645
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 08 Mar 2019, 13:23

Da, kao što i kaže, nije on u stvari putovao brže od zvuka, nego bi ta brzina bila brža od zvuka kad bi bila postignuta bez pomoći vjetra.

9 sati iz LA za Europu je hebeno brzo.



User avatar
aaston
Posts: 489
Joined: 23 Feb 2017, 11:38
Location: Tristan da Cunha

Post by aaston » 08 Mar 2019, 21:25

Sto znaci da je opet putovao brze od zvuka ali uz pomoc motora i vjetra.



User avatar
nvnk
Posts: 1645
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 09 Mar 2019, 08:31

aaston wrote:
08 Mar 2019, 21:25
Sto znaci da je opet putovao brze od zvuka ali uz pomoc motora i vjetra.
Baš i ne. Putovati brže od zvuka i putovati nadzvučnom brzinom, dvije su različite stvari.

Da bi avion bio brži od zvuka, morao bi biti ispred zvuka.

A ovo nije bio taj slučaj, jer je kroz medij u kojem se avion nalazio, zvuk putovao brže i bio uvijek ispred njega.

To što je sam taj medij "putovao" u odnosu na tlo velikom brzinom, ništa ne mijenje na stvari.



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4710
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 09 Mar 2019, 09:21

Znaci razlika izmedju ground speed i air speed.
Airspeed mora biti visa od brzine zvuka, a to obicni mlazni motori ne mogu postici.

Inace, dosta cesto je slucaj da na letovima iz USA za Europu groundspeed bude bliska brzini zvuka, posebno u zimskim mjesecima.
Sjecam se da smo jednom prilikom letili cak sat vremena krace nego inace, radi konstantnog vjetra u ledja od cca 100-150 km/h.



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4710
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 12 Mar 2019, 16:28

Boeingu se lose pise.
Polako sve vise zemalja zabranjuje letenje s najnovijim Boeingom 737 Max8.
Cak su i Europske zemlje pocele sa zabranom.



User avatar
J.Poljak fan club
Posts: 254
Joined: 22 Feb 2017, 13:26

Post by J.Poljak fan club » 12 Mar 2019, 18:15

Ja za sat vremena letim sa 737ali max 9

Sent from my SM-G930F using Tapatalk



During the war...

User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4710
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 12 Mar 2019, 18:28

Isto sranje, samo malo vece.
Ajde sretno!



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4710
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 12 Mar 2019, 19:41

Europska agencija za civilno zrakoplovstvo je odlucila prizemljiti sve Boeing 737 max 8 i max 9 zrakoplove.
Vjerojatno to vrijedi i za prelete preko EU teritorija.



User avatar
Lolita
Posts: 1683
Joined: 22 Feb 2017, 07:29

Post by Lolita » 12 Mar 2019, 20:39

Prizemljavaju se lagano i Boeingove dionice na burzi. :rofl:



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4710
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 12 Mar 2019, 20:47

Uf, treba ih prodat cim prije. Dobro da si me sjetila. :rofl:



User avatar
Lolita
Posts: 1683
Joined: 22 Feb 2017, 07:29

Post by Lolita » 12 Mar 2019, 20:54

Kupi porto od zarade. Eto nas na tulum. :D



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 841
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 12 Mar 2019, 22:57

Koliko je ono Ryan naručio Boeinga? :D


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
nvnk
Posts: 1645
Joined: 21 Feb 2017, 12:31

Post by nvnk » 13 Mar 2019, 08:05

https://www.boeing.com/commercial/custo ... anair.page
Boeing launched the newest member of the 737 MAX family with a commitment from Ryanair for 100 airplanes. Europe’s leading low-cost carrier will be the first airline to operate the 737 MAX 200, a variant based on the successful 737 MAX 8 that can accommodate up to 200 seats ....
:lol:

Pronađoh da su ih naručili ukupno 135 komada, ali još ni jedan nije isporučen. Prvi su trebali doći ovih dana. :misli:



User avatar
Tyrion Lannister
Posts: 841
Joined: 22 Feb 2017, 09:15

Post by Tyrion Lannister » 13 Mar 2019, 08:40

Znam. Čitao sam još prošli tjedan o tome.
Riješit će se taj problem.
Iako mislim da u slučaju pada Ryanair zrakoplova Gazda bi plakao za avionom, a ne za putnicima. :rofl:


Ja ti sanjam let, bijelo jedro nasred mora, mene zove nova zora.
Ja sam samo Vagabundo.

User avatar
Lolita
Posts: 1683
Joined: 22 Feb 2017, 07:29

Post by Lolita » 14 Mar 2019, 17:56

Izgleda da su prizemljeni svi BoeinGi 737 MAX. Tvrtka trpi gubitke, tržišna vrijednost joj pala za 25 milijardi dolara.

https://m.vecernji.hr/vijesti/boeing-pr ... ax-1306736



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4710
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 18 Mar 2019, 12:58

Vjerojatno će vam biti totalno nerazmuljivo, ali ako nekoga zanima kako je Boeing uspio na tržište izbacit poluproizvod. I to još uz blagoslov FAA.

Federal Aviation Administration managers pushed its engineers to delegate wide responsibility for assessing the safety of the 737 MAX to Boeing itself. But safety engineers familiar with the documents shared details that show the analysis included crucial flaws.

https://www.seattletimes.com/business/b ... air-crash/



User avatar
Nukac
Davorich
Posts: 4710
Joined: 11 Feb 2017, 14:02
Location: Malo tu, malo tam

Post by Nukac » 18 Mar 2019, 18:11

I dalje...


The French BEA (investigative body that extracted the ET302 flight data recorder memory) issued a statement today, which reads in part: ‘During the verification process of the FDR data, clear similarities were noted by the investigation team between Ethiopian Airlines Flight 302 and Lion Air Flight 610, which will be the subject of further study during the investigation.’