Znanost kao školski predmet

Sve od javnog i tajnog interesa
JPK
Posts: 2096
Joined: 18 Sep 2011, 00:46

Re: Znanost kao školski predmet

Post by JPK » 10 Jan 2012, 12:10

Lastan » wrote: Ne znam točno, ali ne moraju smjerovi biti posve odvojeni. Kao što je sad i kod nas, nastavnički smjer možeš birati tek nakon zajedničke prvostupanjske diplome; sjeti se da je minimalna kvalifikacija za nastavnika magisterij.
Što se prirodnih znanosti tiče, nastavnički smjerovi su potpuno odvojeni i kod nas i u svim zemljama s kojima sam upoznat.
Na što točno misliš pod magisterijem? Magisterij je završni rad magistarskog studija i ne postoji u Finskoj, a već neko vrijeme ni kod nas. Nastavnici u Finskoj završavaju običan diplomski studij (sad sam provjerio), baš kao i nastavnici kod nas, pa ne vidim zašto se to ističe kao finsko čudo.
Osnovnoškolska, srednjoškolska, sveučilišna nastava. Sve je prestižno; nisam baš siguran da je unutar toga nešto posebno prestižnije.

Ne znam koliko je smisleno preslikavati naš sustav vrijednosti na Finsku. Ne čini mi se da to funkcionira.
Ne preslikavam ja naš sustav na Finsku, tako je u cijelom svijetu. Nigdje to nije jednako prestižno.
Netko tko je vrlo talentiran i zainteresiran za matematiku neće ići predavati je u osnovnu školu jer to jednostavno nije intelektualno stimulativno i ne pruža mogućnost za otkrivanje novih stvari i napredovanje.
To nije društvena paradigma koja se razlikuje od države do države, to je tako po prirodi stvari.


Biti i mniti svemiropolisno

JPK
Posts: 2096
Joined: 18 Sep 2011, 00:46

Post by JPK » 10 Jan 2012, 12:14

Emericzy » wrote: Zašto bi bilo neobično da u Finskoj tako bude sa znanošću/obrazovanjem? To su dvije različite aktivnosti, obje sa svojim velikim psihološkim benefitima i obje bi mogle privlačiti 'najbolje' studente. Jedna jedan profil najboljih, a druga drugi.
U tom slučaju nema nikakvog značenja reći da tamo idu "najbolji" studenti, kad ta kategorija nije direktno usporediva čak na tako bliskim slučajevima kao što su student koji ode u nastavu matematike i student koji ode u istraživanje matematike.


Biti i mniti svemiropolisno

User avatar
Emericzy
Posts: 3980
Joined: 20 Sep 2011, 19:00

Post by Emericzy » 10 Jan 2012, 16:39

JPK » wrote: U tom slučaju nema nikakvog značenja reći da tamo idu "najbolji" studenti, kad ta kategorija nije direktno usporediva čak na tako bliskim slučajevima kao što su student koji ode u nastavu matematike i student koji ode u istraživanje matematike.
Jest ako i jedan i drugi na studiju imaju podjednake ocjene. Samo im je izbor profesije različit.



JPK
Posts: 2096
Joined: 18 Sep 2011, 00:46

Post by JPK » 10 Jan 2012, 17:02

Emericzy » wrote: Jest ako i jedan i drugi na studiju imaju podjednake ocjene. Samo im je izbor profesije različit.
Prvo, ocjene nisu jedina bitna stvar, štoviše, nisu ni najbitnija stvar koja čini dobrog studenta. Najbolji studenti će se još za faksa početi baviti znanošću koju studiraju i otići će napraviti diplomski rad na neki svjetski poznati institut. To je u Europi sasvim uobičajena pojava, a nije bila rijetka ni na mom fakultetu. Misliš li da će se ljudi s takvim interesima i energijom zadovoljiti predavanjem djeci u školi?

Drugo, pretpostavljaš da u Finskoj imaju iste smjerove i programe za nastavnike i za inženjere. Imaju li? Ne znam, ali sama ideja mi se čini vrlo bizarnom i neefikasnom. Zamisli da pola generacije matematičara sa MIT-a ode predavati u škole, koji bi to gubitak talenta i obrazovanja bio. Predavanje u školi traži mnoge pedagoške vještine, entuzijazam za vlastiti predmet i rad s djecom, etc, ali sigurno ne zahtijeva poseban talent ni izvrsnost.


Biti i mniti svemiropolisno

User avatar
Lastan
Posts: 2702
Joined: 17 Sep 2011, 22:32
Location: Out of the blue

Post by Lastan » 10 Jan 2012, 19:29

JPK » wrote:Zamisli da pola generacije matematičara sa MIT-a ode predavati u škole, koji bi to gubitak talenta i obrazovanja bio.
Da, stvarno. Koji gubitak.

Prvenstveno za Wall Street, kamo premnogi odlaze raditi da bi pratili tokove novca. :kava:
Predavanje u školi traži mnoge pedagoške vještine, entuzijazam za vlastiti predmet i rad s djecom, etc, ali sigurno ne zahtijeva poseban talent ni izvrsnost.
Kvalitetno predavanje itekako traži i talent i izvrsnost.
Bivša mi je pričala kako je tip koji joj je predavao didaktiku bio zamoran i dosadan – iako je sva predavanja izvodio po točno onim pravilima i principima koje je ispredavao. Jer unatoč svemu što je ispredavao i svemu što je primijenio na svoja predavanja, jednostavno je bio loš predavač.

I ja bih, recimo, bio prilično loš osnovnoškolski nastavnik. Nemam za to ni talenta ni afiniteta.
Mogu imati sva pedagoška znanja i sav entuzijazam, ali teško mi je tako funkcionirati. Srednjoškolcima ili studentima mogu puno bolje predavati.



MightyMe
Posts: 5165
Joined: 07 Oct 2011, 15:32

Post by MightyMe » 10 Jan 2012, 21:43

Lastan » wrote: Kvalitetno predavanje itekako traži i talent i izvrsnost.
Sigurno da kvalitetno predavanje traži talent i izvrsnost, ali ne u onom području za koje se ta osoba školovala. Mislim da JPK govori o tom talentu u svojoj struci. U školi se traži nastavnički talent. Za predavati tamo, a posebno u osnovnoj školi, nije potrebno neko pretjerano znanje barem što se tiče prirodnih znanosti koje ste tu spominjali.



User avatar
Emericzy
Posts: 3980
Joined: 20 Sep 2011, 19:00

Post by Emericzy » 10 Jan 2012, 22:56

Moj je zaključak da JPK-ov pristup proizvodi hrvatske stručnjake. Finski pristup proizvodi finske. Mislim da je finski bolji.



JPK
Posts: 2096
Joined: 18 Sep 2011, 00:46

Post by JPK » 10 Jan 2012, 23:04

Emericzy » wrote:Moj je zaključak da JPK-ov pristup proizvodi hrvatske stručnjake. Finski pristup proizvodi finske. Mislim da je finski bolji.
Zaključak ti je prilično bedast, jer "moj" pristup proizvodi i američke, engleske, njemačke i gotovo sve stručnjake na svijetu, osim možda finskih.
A ni za finske se ne bih kladio, s obzirom na broj legendi o tom sistemu, od "magisterija" nadalje.


Biti i mniti svemiropolisno

JPK
Posts: 2096
Joined: 18 Sep 2011, 00:46

Post by JPK » 10 Jan 2012, 23:13

Osim toga, nigdje ne kažem da finski prosvjetni sustav nije dobar. Možda je i najbolji na svijetu.
Je li tako teško čitati s razumijevanjem?


Biti i mniti svemiropolisno

User avatar
Lastan
Posts: 2702
Joined: 17 Sep 2011, 22:32
Location: Out of the blue

Post by Lastan » 11 Jan 2012, 10:25

MightyMe » wrote: Sigurno da kvalitetno predavanje traži talent i izvrsnost, ali ne u onom području za koje se ta osoba školovala. Mislim da JPK govori o tom talentu u svojoj struci. U školi se traži nastavnički talent. Za predavati tamo, a posebno u osnovnoj školi, nije potrebno neko pretjerano znanje barem što se tiče prirodnih znanosti koje ste tu spominjali.
Zapravo… jest.

Nastavnik koji nema velika znanja iz svojeg područja moći će, možda, prenijeti neke osnove. No pitanje je koliko kvalitetno; baš sam se od PMF-ovaca naslušao komentara o nastavničkim smjerovima, napose na matematici. A vidimo kakav nam je obrazovni sustav kad imamo nastavnike s ne pretjeranim znanjima iz predmeta koje predaju.

Možeš ti ispredavati ono što piše u knjizi čak i ako se samo po toj knjizi pripremaš. Nije to problem.
Problem je prvo pitanje “zašto?” na koje knjiga ne daje odgovor.

Nastavnički talent kurca ne vrijedi ako iza njega ne stoji znanje.



User avatar
Emericzy
Posts: 3980
Joined: 20 Sep 2011, 19:00

Post by Emericzy » 11 Jan 2012, 10:28

JPK » wrote:Osim toga, nigdje ne kažem da finski prosvjetni sustav nije dobar. Možda je i najbolji na svijetu.
Je li tako teško čitati s razumijevanjem?
Meni jest, jer mi se čini da ti na cijelu situaciju gledaš s manjkom razumijevanja.

Cijela poanta i jest u tome da su "američki, engleski, njemačke i gotovo svi stručnjaci" koje spominješ u opadanju. Cijelo svjetsko obrazovanje tone u glib. Finsko obrazovanje je među rijetkim izuzecima -- i to bez metode "tko preživi, pričat će" kakve se upotrebljavaju na Dalekom istoku.

A po čemu se razlikuje finsko obrazovanje od ostalih?

(1) po egalitarnosti
(2) po izuzetnim kriterijima za nastavnike i njihovom (u svjetskim razmjerima) visdokom društvenom statusu.

Da, Bolonja također postavlja takve kriterije za nastavnike. Ali, jebiga, Finci su ih postavili trideset godina ranije, kad je otac Bolonje bio tek sjaj u oku svog oca. I oni već vjerojatno dvadesetak godina imaju rezultate. Bolonja ih tek treba pokazati.



User avatar
ombia
Posts: 4628
Joined: 25 Nov 2011, 23:31

Post by ombia » 12 Jan 2012, 00:26

Lastan » wrote: Da, stvarno. Koji gubitak.

Prvenstveno za Wall Street, kamo premnogi odlaze raditi da bi pratili tokove novca. :kava:


Kvalitetno predavanje itekako traži i talent i izvrsnost.
Bivša mi je pričala kako je tip koji joj je predavao didaktiku bio zamoran i dosadan – iako je sva predavanja izvodio po točno onim pravilima i principima koje je ispredavao. Jer unatoč svemu što je ispredavao i svemu što je primijenio na svoja predavanja, jednostavno je bio loš predavač.

I ja bih, recimo, bio prilično loš osnovnoškolski nastavnik. Nemam za to ni talenta ni afiniteta.
Mogu imati sva pedagoška znanja i sav entuzijazam, ali teško mi je tako funkcionirati. Srednjoškolcima ili studentima mogu puno bolje predavati.
Tako je. Naravno da predavanje trazi talent. Zato i ima hrpa predavaca po skolama, fakultetima itd. a svega manji dio zna prenjeti znanje a kamoli jos na zanimljiv nacin.
Da, za to je potreban talent.
A i velika je odgovornost na takvom zanimanju. Ako podbace u poslu, sjebali su cijelu generaciju i tko ce onda u znanost? :zubo:
Najbolji studenti će se još za faksa početi baviti znanošću koju studiraju i otići će napraviti diplomski rad na neki svjetski poznati institut. To je u Europi sasvim uobičajena pojava
JPK mora da ne zivimo i radimo u istoj Europi.
Koliko mi je studenata proslo vec kroz ruke i ama bas svi su zavrsili faks i napravili diplomski na maticnom fakultetu, samo su radi iskustva znali koji semestar otici na neko inozemno sveuciliste, ali ne da bi se znanstveno profilirali nego zato jer se u Europi internacionalno iskustvo sudiranja cijeni.
Ovo sto ti tvrdis cujem prvi put, a poznajem dobro visoko skolstvo raznih EU zemalja.
Ljudi se vode logikom da profesori uvijek mogu biti,
Afriko koliko znam profesor si kad habilitiras a inace si predavac. Kod nas se ta titula prilicno zloupotrebljava. :ne zna:



JPK
Posts: 2096
Joined: 18 Sep 2011, 00:46

Post by JPK » 12 Jan 2012, 00:47

Emericzy » wrote: Meni jest, jer mi se čini da ti na cijelu situaciju gledaš s manjkom razumijevanja.

Cijela poanta i jest u tome da su "američki, engleski, njemačke i gotovo svi stručnjaci" koje spominješ u opadanju. Cijelo svjetsko obrazovanje tone u glib. Finsko obrazovanje je među rijetkim izuzecima -- i to bez metode "tko preživi, pričat će" kakve se upotrebljavaju na Dalekom istoku.
To se odnosilo na sasvim drugu stvar, stručnjake u visokom školstvu i znanosti, a tu je Amerika uvjerljivo na prvom mjestu, a od malih zemalja se ističu npr. Švicarska i Izrael znatno više od Finske.
A po čemu se razlikuje finsko obrazovanje od ostalih?

(1) po egalitarnosti
(2) po izuzetnim kriterijima za nastavnike i njihovom (u svjetskim razmjerima) visdokom društvenom statusu.

Da, Bolonja također postavlja takve kriterije za nastavnike. Ali, jebiga, Finci su ih postavili trideset godina ranije, kad je otac Bolonje bio tek sjaj u oku svog oca. I oni već vjerojatno dvadesetak godina imaju rezultate. Bolonja ih tek treba pokazati.
Ja ne vidim te veće kriterije u odnosu na predbolonjsko razdoblje. Tada je trajalo 4 godine plus diplomski rad, sad je to razvučeno na 5 godina plus diplomski. Da su se realno povećali kriteriji, pao bi broj diplomiranih studenata, jer to još uvijek sasvim isti profil ljudi upisuje. To se nije desilo.


Biti i mniti svemiropolisno

JPK
Posts: 2096
Joined: 18 Sep 2011, 00:46

Post by JPK » 12 Jan 2012, 00:53

ombia » wrote: JPK mora da ne zivimo i radimo u istoj Europi.
Koliko mi je studenata proslo vec kroz ruke i ama bas svi su zavrsili faks i napravili diplomski na maticnom fakultetu, samo su radi iskustva znali koji semestar otici na neko inozemno sveuciliste, ali ne da bi se znanstveno profilirali nego zato jer se u Europi internacionalno iskustvo sudiranja cijeni.
Ovo sto ti tvrdis cujem prvi put, a poznajem dobro visoko skolstvo raznih EU zemalja.
Pa eto, nije da me čudi što blage veze nemaš s time kako se radi znanost. Znamo i ti i ja zašto. :D

Za primjer, meni je diplomu izdalo Sveučilište u Zagrebu, ali sam diplomski napravio na jednom institutu u Njemačkoj. Jer instituti ne izdaju diplome, niti se bave nastavom, tamo se samo obavlja posao.
Na institutu na kojem trenutno radim znam za valjda 20 studenata koji tu rade MSc ili BSc. A ima ih daleko više.


Biti i mniti svemiropolisno

MightyMe
Posts: 5165
Joined: 07 Oct 2011, 15:32

Post by MightyMe » 12 Jan 2012, 01:56

Lastan wrote: Zapravo… jest.

Nastavnik koji nema velika znanja iz svojeg područja moći će, možda, prenijeti neke osnove. No pitanje je koliko kvalitetno; baš sam se od PMF-ovaca naslušao komentara o nastavničkim smjerovima, napose na matematici. A vidimo kakav nam je obrazovni sustav kad imamo nastavnike s ne pretjeranim znanjima iz predmeta koje predaju.

Možeš ti ispredavati ono što piše u knjizi čak i ako se samo po toj knjizi pripremaš. Nije to problem.
Problem je prvo pitanje “zašto?” na koje knjiga ne daje odgovor.
Mislim da smo se krivo razumijeli. Pod studenta bez velikih znanja sam smatrao prosječnog studenta, tj. onoga koji nije ništa posebno. Za odgovoriti na pitanje zašto postoji ± znak u formuli za rješavanje kvadratne jednadžbe nije potrebno znati rješavati parcijalne diferencijalne jednadžbe(karikiram). Nadam se da razumiješ ono što ti hoću reći.
Nastavnički talent kurca ne vrijedi ako iza njega ne stoji znanje.
Istina.



User avatar
ombia
Posts: 4628
Joined: 25 Nov 2011, 23:31

Post by ombia » 12 Jan 2012, 11:53

JPK » wrote: Pa eto, nije da me čudi što blage veze nemaš s time kako se radi znanost. Znamo i ti i ja zašto. :D

Za primjer, meni je diplomu izdalo Sveučilište u Zagrebu, ali sam diplomski napravio na jednom institutu u Njemačkoj. Jer instituti ne izdaju diplome, niti se bave nastavom, tamo se samo obavlja posao.
Na institutu na kojem trenutno radim znam za valjda 20 studenata koji tu rade MSc ili BSc. A ima ih daleko više.
To da nemam blage veze kako se "radi znanost" je tvoja subjektivna procjena tvog neugodnog karaktera i vjecite potrebe da diskvalificiras sugovornika na osobnoj razini, a onda mu hop drugom prilikom predbacis da se razgovara ad hominem.

Sva sreca sto tvoje misljenje nije relevantno ni ovdje ni u znanosti.
I nije istina da se instituti ne bave nastavom i ne drze pokoju katedru na obliznjem sveucilistu, siris hrpu dezinformacija. :facepalm:
Mimo toga da i poducavanje na faksu je itekakav posao, neki ga recimo nisu u stanju uopce obavljati jer im fale nuzne socijalne vjestine. I bili bi stetni za mladi kadar s kojim bi komunicirali.
Iako mi je cudno da si diplomu napravio u drzavi ciji jezik ne znas.



JPK
Posts: 2096
Joined: 18 Sep 2011, 00:46

Post by JPK » 12 Jan 2012, 12:36

ombia » wrote:
To da nemam blage veze kako se "radi znanost" je tvoja subjektivna procjena tvog neugodnog karaktera i vjecite potrebe da diskvalificiras sugovornika na osobnoj razini, a onda mu hop drugom prilikom predbacis da se razgovara ad hominem.
Pa gle, sve moje tvrdnje o ovome su vrlo lako provjerljive i dokazive. Štoviše, svakome tko je ikad bio u sustavu znanosti su sigurno poznate. Kao što je i dosta ljudi sa fhr-u poznat tvoj opus. Nego, kad već voliš izmišljati, zašto ne izmišljaš stvari koje je teže raskrinkati? :ne zna:
Sva sreca sto tvoje misljenje nije relevantno ni ovdje ni u znanosti.
I nije istina da se instituti ne bave nastavom i ne drze pokoju katedru na obliznjem sveucilistu, siris hrpu dezinformacija. :facepalm:

Katedre drže profesori, sveučilišta imaju pravo izdavanja diploma i doktorata. Postoje i iznimke kao što je KIT, koji je tek udruživanjem s Uni Karlsruhe dobio status sveučilišta, no samostalni instituti u pravilu nemaju ništa s nastavom i izdavanjem diploma.
Ne moraš mi zahvaljivati na besplatnoj edukaciji.
Mimo toga da i poducavanje na faksu je itekakav posao, neki ga recimo nisu u stanju uopce obavljati jer im fale nuzne socijalne vjestine. I bili bi stetni za mladi kadar s kojim bi komunicirali.
Naravno da je posao, no ja sam govorio o poslu koji dolaze obaviti studenti za svoje diplomske radove.
Iako mi je cudno da si diplomu napravio u drzavi ciji jezik ne znas.
Naravno da ti je čudno, kad pojma nemaš o znanosti. Ne znam ni jezik države u kojoj sad radim, bogme ne zna ga ni većina mojih kolega s instituta.


Biti i mniti svemiropolisno

User avatar
ombia
Posts: 4628
Joined: 25 Nov 2011, 23:31

Post by ombia » 12 Jan 2012, 13:15

Kakve veze forum hr ima sa ovom temom? :misli:
Cini mi se da tamo nismo ni isli po istim temama.
Ali ti je svejedno poznat moj opus tamo. :misli:
Pa gle, sve moje tvrdnje o ovome su vrlo lako provjerljive i dokazive. Štoviše, svakome tko je ikad bio u sustavu znanosti su sigurno poznate.
I moje. Kao sto sam do upisa tvog posta bila sigurna da su svima poznate.
Katedre drže profesori, sveučilišta imaju pravo izdavanja diploma i doktorata. Postoje i iznimke kao što je KIT, koji je tek udruživanjem s Uni Karlsruhe dobio status sveučilišta, no samostalni instituti u pravilu nemaju ništa s nastavom i izdavanjem diploma.
Ne moraš mi zahvaljivati na besplatnoj edukaciji.
A gdje sam ja ovo gore napisala?! Dapace ti si taj koji je tvrdio da se diplomski rade po institutima. Daj citaj. :facepalm:
100% provjereno nazvisni institutu sudjeluju u nastavi.
Naravno da ti je čudno, kad pojma nemaš o znanosti. Ne znam ni jezik države u kojoj sad radim, bogme ne zna ga ni većina mojih kolega s instituta.
Nemas ni ti pojma o znanosti. Dok je wikipedije neces propasti. :xlux:
Meni bi bilo ispod casti zivjeti igdje a da jezik ne naucim jer bi mi time citava jedna kultura ostala uskracena.
No da zakljucimo nije znanost osim ako JPK ne radi na tome. :facepalm:

Uglavnom da ponovimo, da nezavisni instituti a kamoli tek oni sveucilisni sudjeluju u predavanju/katedri whatever povremeno. Ne nije svugdje praksa u Europi otici u desetu drzavu napisati diplomski ili na neki institut, obicno diplomski pises kod profa kod kojeg si studirao vec prije i ciji rad poznajes. Iskustva su nam razlicita.

Molim te prekini me vrijedjati, hvala.



JPK
Posts: 2096
Joined: 18 Sep 2011, 00:46

Post by JPK » 12 Jan 2012, 13:35

ombia » wrote:Kakve veze forum hr ima sa ovom temom? :misli:
Cini mi se da tamo nismo ni isli po istim temama.
Ali ti je svejedno poznat moj opus tamo. :misli:
Pa bilo mi je nemalo čudno kako netko može mrtav ozbiljan pisati takve nebuloze i izmišljotine kakve ti pišeš. Pa sam malo proguglao po forumu i otkrio par neobičnih stvari o tvojoj ljubavi prema izmišljanju lažnih identiteta. Pozdravi mice i cimera. :)
No, to nije tema ovdje.
A gdje sam ja ovo gore napisala?! Dapace ti si taj koji je tvrdio da se diplomski rade po institutima. Daj citaj. :facepalm:
100% provjereno nazvisni institutu sudjeluju u nastavi.
Naravno da se diplomski radovi rade po institutima, no diplomu može izdati jedino akreditirano sveučilište.


Biti i mniti svemiropolisno

User avatar
Pješčana
Posts: 8259
Joined: 17 Sep 2011, 22:52
Location: Hrvaška

Post by Pješčana » 12 Jan 2012, 13:41

JPK,
a kako točno ovo ima veze s temom Znanosti kao školskim predmetom?


Men have two emotions: Hungry and Horny. If you see him without an erection, make him a sandwich.

JPK
Posts: 2096
Joined: 18 Sep 2011, 00:46

Post by JPK » 12 Jan 2012, 13:42

Pješčana » wrote:JPK,
a kako točno ovo ima veze s temom Znanosti kao školskim predmetom?
Pa ako sad prestane pisati izmišljotine i zagađivati temu, onda je vrlo korisno za temu. :ne zna:


Biti i mniti svemiropolisno

User avatar
Lastan
Posts: 2702
Joined: 17 Sep 2011, 22:32
Location: Out of the blue

Post by Lastan » 12 Jan 2012, 13:43

Jel može da si vas dvoje nađete sobu pa se tamo poševite, pa o svojim opusima na drugim forumima raspravite bilo u toj sobi bilo na tim drugim forumima?
Nije da ne volim gledati dobru makljažu, ali ljepše je kad ostane koliko-toliko ontopic. :mig:

(Mislim da se zna na koga mislim. Hint: ne na Pješčanu, koja mi se ubacila dok sam ovo pisao. :D)



User avatar
ombia
Posts: 4628
Joined: 25 Nov 2011, 23:31

Post by ombia » 12 Jan 2012, 13:53

JPK » wrote: Pa bilo mi je nemalo čudno kako netko može mrtav ozbiljan pisati takve nebuloze i izmišljotine kakve ti pišeš. Pa sam malo proguglao po forumu i otkrio par neobičnih stvari o tvojoj ljubavi prema izmišljanju lažnih identiteta. Pozdravi mice i cimera. :)
No, to nije tema ovdje.


Naravno da se diplomski radovi rade po institutima, no diplomu može izdati jedino akreditirano sveučilište.
:facepalm:
Kakve veze moj cimer i mice imaju s temom? :misli:

Dalje odakle ti da izmisljam? Ovo sto sam ti danas napisala je lako provjerljivo, mozda je nekome palo na pamet i da radim i slicnom sistemu pa mozda znam.
Dapace ja sam ti zeljela staviti link na moje publikacije, pa si ti rekao da te ne zanimaju studije osim ako nisu nezavisni instituti, sveucilista. Kad sam ja rekla da jesu i dalje sam izmisljala. :facepalm:

Linkove koje si stavio a koji su tekst trolova koji su s pravom tajno banirani necu uopce ni komentirati, toliko nebuloza. :facepalm:
Ono sto ne zelim, je da svako moje neslaganje s tobom popratis uvredama, diskreditiranjima i tko zna cime sve ne.
Ne tako se ne diskutira niti se tako zivi sa suprotnim misljenjem.


@Lastane pa vise ljudi na ovom forumu smeta vrijedanje koje JPK-a dijeli sakom i kapom te njegova asocijalnost. Ukoliko je tebi to prihvatljiva forma komuniciranja onda ja mogu pisati na podforumima gdje se dozvoljava misljenje suprotno JPK-inom a da se pri tom ne bude proglaseno lazljivcem, imaginarnom osobom i cime sve ne.



User avatar
Lastan
Posts: 2702
Joined: 17 Sep 2011, 22:32
Location: Out of the blue

Post by Lastan » 12 Jan 2012, 14:16

ombia » wrote:@Lastane pa vise ljudi na ovom forumu smeta vrijedanje koje JPK-a dijeli sakom i kapom te njegova asocijalnost. Ukoliko je tebi to prihvatljiva forma komuniciranja onda ja mogu pisati na podforumima gdje se dozvoljava misljenje suprotno JPK-inom a da se pri tom ne bude proglaseno lazljivcem, imaginarnom osobom i cime sve ne.
Upozorenje je jednako išlo tebe i njega. Njega možda i više.
Bilo bi lijepo da se oboje počnete baviti temom umjesto jedno drugim.

A ti stavi linkove. Stavi citate. Ako valjaju, sugovornici će ili morati priznati da valjaju ili objasniti zašto misle da ne valjaju.
Ali za osobne rasprave, rekoh: nabavite sobu i poševite se. Fala, bok. :mig:

Nego, ajmo mi na znanost kao školski predmet. Može? :mig:



User avatar
ombia
Posts: 4628
Joined: 25 Nov 2011, 23:31

Post by ombia » 12 Jan 2012, 14:27

Lastan » wrote: Upozorenje je jednako išlo tebe i njega. Njega možda i više.
Bilo bi lijepo da se oboje počnete baviti temom umjesto jedno drugim.

A ti stavi linkove. Stavi citate. Ako valjaju, sugovornici će ili morati priznati da valjaju ili objasniti zašto misle da ne valjaju.
Ali za osobne rasprave, rekoh: nabavite sobu i poševite se. Fala, bok. :mig:

Nego, ajmo mi na znanost kao školski predmet. Može? :mig:
Moze.
Sto se mene tice, s teme se nismo trebali ni maknuti. E sad da cu ovdje na temu stavljati svoje ime i prezime (aka publikaciju) necu, jer ne vidim ni da je itko drugi to ucinio. :zubo:

Evo link (google ih izbaci na stotine) gdje instituti sudjeluju u predavanju/katedri nekog sveucilista. Nista neobicno ni rijetko. Jedino neka iz razloga budzeta moraju odustati od placanja satnice.

http://www.viktorfrankl.org/d/vo_meduni_wien.html

Ovo da ne bi bilo da nema linkova.