Splitski (i drugi) taksisti
- Stitch
- Head Honcho
- Posts: 16389
- Joined: 17 Sep 2011, 23:06
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
- Gender:
- Contact:
Svašta se danas u Dalmaciji događa - osvjedočeni piromani podmeću požare, hotelijeri u špici sezone smanjuju cijene jer im kapaciteti nisu do kraja popunjeni, taksisti na splitskom aerodromu u Resniku premlaćuju konkurenciju i prijete smrću pojedincima koji se usude usprotiviti im... Kako smo, zaboga, do toga došli?
"Ne more se tu zarađivat 500 eura dnevno i ladit jaja, moramo tuć ljude i gotovo", veli jedan kolovođa na snimkama koje su objavili svi portali. "Dnevno se tamo može zaraditi od dvi do tri tisuće kuna, sezona lagano počne već u četvrti misec, a prava špica je od šestog miseca pa dalje. Njih desetak formirali su grupu, u svojim firmama ukupno imaju stotinjak auta i ne dopuštaju nikom sa strane da tamo radi. Oni određuju ko smi tamo doć, ko smi radit sam, a ko može dovest još nekog radnika. Mlate, prite, izvuku čovika iz auta i udaraju ga, jednome koji ih je prijavljiva slikali su kuću, curu, auto i malog brata i rekli mu da povuče prijave ili će biti svega. Nema čime se ne služe", kaže osoba upućena u odnose među taksistima na aerodromu.
Okej, policija je pasivna i vjerojatno potplaćena, teško je svaku kunu zaraditi, pravim taksistima dobit smanjuje neregistrirana konkurencija - ima mnogo razloga za nastajanje takvih fenomena, nećemo se praviti da živimo u uređenoj državi. Ali nema opravdanja za mafijaško ponašanje, nema opravdanja za ozljede i prijetnje. Tko su ti ljudi, znaju manje-više svi u branši. Zabijanje glave u pijesak štetit će dugoročno svima. Danas će u Kaštelima batine dobiti jedan, sutra će u cijelom Splitu premlaćivati taksiste. Problem treba riješiti, a ne nadati se da će ignoriranjem nestati.
"Ne more se tu zarađivat 500 eura dnevno i ladit jaja, moramo tuć ljude i gotovo", veli jedan kolovođa na snimkama koje su objavili svi portali. "Dnevno se tamo može zaraditi od dvi do tri tisuće kuna, sezona lagano počne već u četvrti misec, a prava špica je od šestog miseca pa dalje. Njih desetak formirali su grupu, u svojim firmama ukupno imaju stotinjak auta i ne dopuštaju nikom sa strane da tamo radi. Oni određuju ko smi tamo doć, ko smi radit sam, a ko može dovest još nekog radnika. Mlate, prite, izvuku čovika iz auta i udaraju ga, jednome koji ih je prijavljiva slikali su kuću, curu, auto i malog brata i rekli mu da povuče prijave ili će biti svega. Nema čime se ne služe", kaže osoba upućena u odnose među taksistima na aerodromu.
Okej, policija je pasivna i vjerojatno potplaćena, teško je svaku kunu zaraditi, pravim taksistima dobit smanjuje neregistrirana konkurencija - ima mnogo razloga za nastajanje takvih fenomena, nećemo se praviti da živimo u uređenoj državi. Ali nema opravdanja za mafijaško ponašanje, nema opravdanja za ozljede i prijetnje. Tko su ti ljudi, znaju manje-više svi u branši. Zabijanje glave u pijesak štetit će dugoročno svima. Danas će u Kaštelima batine dobiti jedan, sutra će u cijelom Splitu premlaćivati taksiste. Problem treba riješiti, a ne nadati se da će ignoriranjem nestati.
Potpisi su za budale.
- Šabović Adis
- Inventar
- Posts: 5526
- Joined: 22 Aug 2015, 20:45
- Location: Sarajevo
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Bitno da na kraju krivac plati štetu. I porez. A ko će tačno platit...pa onaj ko ostane živ. To valjda ta zdrva konkurencija nešto.
Potpisujem bjanko smrtne presude :mirko:
- Šabović Adis
- Inventar
- Posts: 5526
- Joined: 22 Aug 2015, 20:45
- Location: Sarajevo
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
- Šabović Adis
- Inventar
- Posts: 5526
- Joined: 22 Aug 2015, 20:45
- Location: Sarajevo
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
- Šabović Adis
- Inventar
- Posts: 5526
- Joined: 22 Aug 2015, 20:45
- Location: Sarajevo
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Ma mlate......sve što ne pobjegne.
http://depo.ba/clanak/133807/masovna-tu ... i-pistolje
http://ba.n1info.com/Vijesti/a323262/Sa ... revoz.html
https://www.klix.ba/vijesti/bih/nocne-m ... /170704103
Samo ne zna se koji su naši a koji njihovi. Sačekaćemo da se prašina slegne, pa koji ostanu živi - ti nisu fejk.
Potpisujem bjanko smrtne presude :mirko:
- Šabović Adis
- Inventar
- Posts: 5526
- Joined: 22 Aug 2015, 20:45
- Location: Sarajevo
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Jao, pa ti ne znaš: naplata poreza jest reguliranje tržišta!
Bez dadžbina tržište bi bilo neregularno tj. Divlji zapad.
Potpisujem bjanko smrtne presude :mirko:
- MmeTipfeler
- Posts: 9913
- Joined: 23 Mar 2012, 21:20
U kojem smislu 'reguliranjem tržišta'? Pa nismo se za to borili! Jesmo li htjeli slobodno tržište? Jesmo. Imamo li ga? Nemamo. Mislim, nemamo tržišta, a pridjev je lako dodati.
- Stitch
- Head Honcho
- Posts: 16389
- Joined: 17 Sep 2011, 23:06
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
- Gender:
- Contact:
Ne govorim o slobodama, govorim o pravima. Tržište reguliraš i tako da procijeniš potrebe građana i potrebe onih koji obavljaju usluge, uskladiš ih, doneseš pravni okvir prema kojem npr. taksisti nikako ne mogu utjecati na izbor lokacije nego se ona stalno mijenja tako da svi dobiju i dobra i loša mjesta te onemogućiš nelojalnu konkurenciju drakonskim kaznama, što uključuje i oduzimanje vozila, a prema potrebi možeš im i doživotno zabraniti bavljenje ikakvim poslom za volanom. Pa da vidiš reda.
Potpisi su za budale.
- MmeTipfeler
- Posts: 9913
- Joined: 23 Mar 2012, 21:20
Ne znam kako je drugdje, ali u Zagrebu, Parizu (prije puno godina, a vjerojatno je i danas tako) i u Beču (isto kao u Parizu) postoje stajališta na kojima taksiji stoje i čekaju. I zna se gdje je su ta mjesta, vidljivo su označena, čak negdje, mislim, postoje i putokazi. I na tim se mjestima zaustavljaju i čekaju putnike svi taksiji. Bez diskriminacije. Kamo bismo stigli kad bi se to stalno mijenjalo!
- Stitch
- Head Honcho
- Posts: 16389
- Joined: 17 Sep 2011, 23:06
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
- Gender:
- Contact:
Ne bi se mijenjala mjesta, mijenjali bi se taksisti koji čekaju na tim mjestima. Ne možeš recimo stalno raditi na autobusnom kolodvoru ili pred nekom bolnicom, gdje je uvijek rijeka prolaznika, nego jedan dan dobiješ atraktivnu lokaciju, a drugi si u predgrađu, Bogu iza nogu.
Potpisi su za budale.
- Šabović Adis
- Inventar
- Posts: 5526
- Joined: 22 Aug 2015, 20:45
- Location: Sarajevo
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
Zamislite da i Taksi spada u Gras, u smislu da i taksisti rade za platu kao i tramvajdžije. A?! A?!
Potpisujem bjanko smrtne presude :mirko:
- MmeTipfeler
- Posts: 9913
- Joined: 23 Mar 2012, 21:20
Besmislica. Taksistu se isplati stati bilo gdje jer će prije ili poslije pobrati mušteriju, a danas se, u mobitelsko doba, na tim stajalištima zapravo načas odmore. Ovo što se zbiva u Splitu mafijaško je ponašanje, a policija vrlo vjerojatno ima prste u tome. Ono što bi trebalo zabraniti jest privatno vlasništvo nad taksi-kompanijom, nego priču riješiti kao udrugu samostalnih obrtnika. I ograničiti cijene usluga, a ujedno i smanjiti porez na dohodak. U Parizu nam je s jednoga kraja grada na drugi, ako bi nas se skupilo četvero, bilo jeftinije ići taksijem nego noćnim metroom. Bečki taksi isto je bio relativno jeftin u odnosu na zagrebački. A da su i taksisti znali i još uvijek znaju varati i vozati mušterije, i to vozati u svakom smislu, i to je istina.Stitch wrote: ↑30 Jul 2019, 14:22Ne bi se mijenjala mjesta, mijenjali bi se taksisti koji čekaju na tim mjestima. Ne možeš recimo stalno raditi na autobusnom kolodvoru ili pred nekom bolnicom, gdje je uvijek rijeka prolaznika, nego jedan dan dobiješ atraktivnu lokaciju, a drugi si u predgrađu, Bogu iza nogu.
Tako da... ovaj je lik iz Splita mafiozo, ali ni ostali baš nisu cvećke.
- Šabović Adis
- Inventar
- Posts: 5526
- Joined: 22 Aug 2015, 20:45
- Location: Sarajevo
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 6 times
A da i Vojsku rasteretimo dužnosti i priznamo im pravo? Ono, profesionalci, kolko se potrudiš tolko zaradiš, no pain - no gain, privatne vojske, pa nek se među sobom kusuraju oko nadležnosti, koje je čije itd...msm, slobodno tržište i to, smo nek plate porez pa nek se kolju kolko oće.
Ili Policiju...a nije da već nemamo zaštitarske agencije.
Potpisujem bjanko smrtne presude :mirko:
- Stitch
- Head Honcho
- Posts: 16389
- Joined: 17 Sep 2011, 23:06
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
- Gender:
- Contact:
Razmisli još jednom. Zakon kaže da svatko s licencijom za taksi-prijevoz ima pravo doći na svako stajalište. Liberalizacija tržišta dovela je do toga da umjesto određenog broja taksista u nekom gradu u Splitu ima previše njih. U Zagrebu ih je navodno premalo.MmeTipfeler wrote: ↑30 Jul 2019, 18:03Besmislica. Taksistu se isplati stati bilo gdje jer će prije ili poslije pobrati mušteriju, a danas se, u mobitelsko doba, na tim stajalištima zapravo načas odmore. Ovo što se zbiva u Splitu mafijaško je ponašanje, a policija vrlo vjerojatno ima prste u tome.
Split je znači sredina koja s jedne strane diskriminira nove, a s druge ima mafijaše koji žele povlaštena (prometnija) mjesta. Zašto bi prvi otpali kad se ustvari želiš riješiti drugih? Možda je među novima velik broj kulturnih, poštenih ljudi koji bi dobrom uslugom pridonijeli reputaciji Splita kao turističkog odredišta. Ovako će ti novi odustati jer za njih neće biti posla, a ostat će debili.
Za Zagreb tvoja matematika još i vrijedi, u Cammeu primjerice tvrde da su zatrpani i da im fali najmanje tridesetak vozila. Idealno bi bilo sagraditi više stajališta, na raznim punktovima. Rotacija ne bi bila potrebna kad mjesta ima za sve. Ne znam koliko ih je prije smjelo biti, možda 200 vozila u cijelom gradu, no zbog tog su ograničenja cijene bile visoke, a ljudi su se taksijem vozili u rijetkim prigodama. Veći broj vozila doveo je do pojeftinjenja usluga, od čega su profitirali građani - danas će svi sjesti u taksi bez mnogo razmišljanja. Ali Zagreb stalno raste, za razliku od Splita. Tu moraš primijeniti drukčiju logiku.
Potpisi su za budale.
- MmeTipfeler
- Posts: 9913
- Joined: 23 Mar 2012, 21:20
Iz onoga što sam pročitala o splitskom slučaju ne vidim da je problem u broju taksista, nego u mafijaškom rješavanju konkurencije. Da policija priču istraži kako valja, a ne da samo prijavljuje prekršaje protiv javnog reda i mira, pa da glavna faca završi u zatvoru, i to ne uvjetno i na nekoliko mjeseci, novima nitko ne bi branio da voze putnike pa tko kvalitetniji, njegov posao.
Ja se u Zagrebu vozim Cammeom jer je najjeftiniji, ili mi je bar tako ostalo, ali im je usluga nekvalitetna. Srećom, rijetko mi trebaju.
Ja se u Zagrebu vozim Cammeom jer je najjeftiniji, ili mi je bar tako ostalo, ali im je usluga nekvalitetna. Srećom, rijetko mi trebaju.
- MmeTipfeler
- Posts: 9913
- Joined: 23 Mar 2012, 21:20
Kad već razgovaramo o taksijima i konkurenciji, jeste li vidjeli ove kupole na Uberovim taksijima. Bar mislim da su Uberovi - ne mogu nigdje naći sliku, ali na krovu im naprijed i otraga piše taxi, a te su dvije pločice povezane nekakvim bijelim krovićem na kojemu sa strane piše "Uber - vraćam se kući". Ili nešto slično. Čak su i napoleonski šeširići u Parizu diskretniji.
Ziv sam i zdrav, jos uvijek, mafijasima unatoc
Sada zaozbiljno, za ovo stanje je kriva drzava s krivo poslozenim novim zakonom o liberalizaciji i zato sto ne provodi i taj los zakon u punom smislu. Kontradiktorno, ali je tako.
Prvo da objasnim, ja s ovim budalama nemam posla, jer ja nisam taxi vec povremeni prijevoz (druga asocijacija, ali u naravi isti posao). Razlika je u tome sto taxisti cekaju na putnike, dok mene cekaju putnici. Taxist stoji na stajalistu dok mu klijent ne dodje, dok ja prikupljam klijenta na x adresi po ranije utvrdjenom prijevozu. Dakle, mi nemamo isto trziste te nemamo zajednickih dodirnih tocaka, odnosno nismo fizicki prisutni jedan drugome.
Najjednostavnije je objasnit razliku izmedju nas u kupcima, postoje putnici koji ne razmisljaju o prijevozu do same potrebe prijevoza (taxi) te postoje putnici koji unaprijed rezerviraju prijevoz (ja/povremeni prijevoz).
Sto se tice ovih budala sa splitskog aeredroma, to su opasni likovi jer su neki pripadnici - policajci.
Sve do ove godine oni su radili na crno i stajali su u zgradi aeredroma i vukli su ljude za rukav s upitom: taxi mejbi ili du ju nid taxi Ocaj
Ove godine su ih zaista odlucili izbacit iz zgrade aeredroma, sto je pohvalno, ali se dio tih ilegalaca legalizirao (btw, ovaj glavni mafijozo sa snimke je otvorio firmu s nazivom: Black Taxi te su sada vanka na taxi stajalistu, jer eto oni jedino imaju pravo tu biti.
Ja sam prije 3 godine imao jedan konflikt s njim, jer sam tek poceo s tim poslom i nisam imao posla pa sam odlucio otici na aeredrom odraditi koju turu za ubit koju kunu. Da pojasnim, to ja ne smijem raditi, dakle iako sam legalan ja ne mogu otici na aeredrom ili bilo gdje traziti putnike. No svejedno sam riskirao...dodjem na aeredrom i na papiru stojim s nekakvim natpisom "to split" i stvarno skupim prvu turu, vratim se evo meni uleti i druga tura i naravno ja se ohrabrio te evo mene po trecu turu te me taj glavni mafijoso primjetio s tim natpisom, dodje on do mene, zagrlija me ko rodjeni brat i kaze: "prijatelju, sto bi ti rekao da ja dodjem kod tebe doma i otvorim ti frizider? Ajde se lipo okreni i odi ca" a ja na to "pa ja sam legalan i ostat cu dok ne uhvatim goste", a na to me okruzu njih 3-4 i ja ih pitam da ali ce mi razbit kombi a ovaj jedan tetovirani kreten kaze: "ja lomim vilice", a ja jak ko rambo kazem njima: "okej" i odo doma plakat
Inace, prosle godine je carina privela 2 interventna policajca koja su ilegalno taxirala. Ne znam kakva im je sudbina u sluzbi, ali sam gusta ka malo dite.
Sada zaozbiljno, za ovo stanje je kriva drzava s krivo poslozenim novim zakonom o liberalizaciji i zato sto ne provodi i taj los zakon u punom smislu. Kontradiktorno, ali je tako.
Prvo da objasnim, ja s ovim budalama nemam posla, jer ja nisam taxi vec povremeni prijevoz (druga asocijacija, ali u naravi isti posao). Razlika je u tome sto taxisti cekaju na putnike, dok mene cekaju putnici. Taxist stoji na stajalistu dok mu klijent ne dodje, dok ja prikupljam klijenta na x adresi po ranije utvrdjenom prijevozu. Dakle, mi nemamo isto trziste te nemamo zajednickih dodirnih tocaka, odnosno nismo fizicki prisutni jedan drugome.
Najjednostavnije je objasnit razliku izmedju nas u kupcima, postoje putnici koji ne razmisljaju o prijevozu do same potrebe prijevoza (taxi) te postoje putnici koji unaprijed rezerviraju prijevoz (ja/povremeni prijevoz).
Sto se tice ovih budala sa splitskog aeredroma, to su opasni likovi jer su neki pripadnici - policajci.
Sve do ove godine oni su radili na crno i stajali su u zgradi aeredroma i vukli su ljude za rukav s upitom: taxi mejbi ili du ju nid taxi Ocaj
Ove godine su ih zaista odlucili izbacit iz zgrade aeredroma, sto je pohvalno, ali se dio tih ilegalaca legalizirao (btw, ovaj glavni mafijozo sa snimke je otvorio firmu s nazivom: Black Taxi te su sada vanka na taxi stajalistu, jer eto oni jedino imaju pravo tu biti.
Ja sam prije 3 godine imao jedan konflikt s njim, jer sam tek poceo s tim poslom i nisam imao posla pa sam odlucio otici na aeredrom odraditi koju turu za ubit koju kunu. Da pojasnim, to ja ne smijem raditi, dakle iako sam legalan ja ne mogu otici na aeredrom ili bilo gdje traziti putnike. No svejedno sam riskirao...dodjem na aeredrom i na papiru stojim s nekakvim natpisom "to split" i stvarno skupim prvu turu, vratim se evo meni uleti i druga tura i naravno ja se ohrabrio te evo mene po trecu turu te me taj glavni mafijoso primjetio s tim natpisom, dodje on do mene, zagrlija me ko rodjeni brat i kaze: "prijatelju, sto bi ti rekao da ja dodjem kod tebe doma i otvorim ti frizider? Ajde se lipo okreni i odi ca" a ja na to "pa ja sam legalan i ostat cu dok ne uhvatim goste", a na to me okruzu njih 3-4 i ja ih pitam da ali ce mi razbit kombi a ovaj jedan tetovirani kreten kaze: "ja lomim vilice", a ja jak ko rambo kazem njima: "okej" i odo doma plakat
Inace, prosle godine je carina privela 2 interventna policajca koja su ilegalno taxirala. Ne znam kakva im je sudbina u sluzbi, ali sam gusta ka malo dite.
- Stitch
- Head Honcho
- Posts: 16389
- Joined: 17 Sep 2011, 23:06
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
- Gender:
- Contact:
Drago mi je da je tako, ali ne misliš li da je bolje organizirati se, prikupiti dokaze i prijaviti te ljude? Možeš ti reći da je država kriva za sve, vjerojatno i jest, no ako joj ne pomogneš, sama to neće riješiti. Kako je Index došao do podataka? Ako može novinar iz Zagreba, vi domaći možete stoput više.
Potpisi su za budale.
Bilo bi to puno jednostavnije da znas da ce kolega stat rame uz rame i da ce se napravit jedan dobar krug ljudi koji ce pruzit otpor mafijasima, ali nismo takvi, uglavnom smo kukavice koji ce okrenit glavu i rec: "dobro je, nije mene istuklo".Stitch wrote: ↑05 Aug 2019, 13:32Drago mi je da je tako, ali ne misliš li da je bolje organizirati se, prikupiti dokaze i prijaviti te ljude? Možeš ti reći da je država kriva za sve, vjerojatno i jest, no ako joj ne pomogneš, sama to neće riješiti. Kako je Index došao do podataka? Ako može novinar iz Zagreba, vi domaći možete stoput više.
Nadalje, za te mafijase voze policajci, pa kakvu pomoc ocekujes od policije?
Idemo jos dalje, u zadnju godinu-dvije je u splitu izgorilo preko 100 automobila, tko je te ljude zastitio?
Nazalost zivimo u drzavi di narod trpi jer je naucio trpit gazenje od kriminalaca koji su stvorili sustav gazenja,odnosmo ajmo to nazvati pravim imenom: Drzava po mjeri kriminalca
Btw, onaj glavni krimos sa snimke je prije 3-4 godine udario policajca nogom u glavu u zgradi splitskog aeredroma
Ovo je sve u svemu jedan veliki K