Ekološka osviještenost prosječnog trkeljaša
- Pješčana
- Posts: 8262
- Joined: 17 Sep 2011, 22:52
- Location: Hrvaška
- Contact:
dokumentarac koji sam gledala govori o ftalatima, spojevima koji, kad uđu u tijelo, glume nešto drugo. na primjer, znam da glume ženkse spolne hormone, pa se tijelo ne trudi izbaciti ih. kod žena se ponašaju kao ženski spolni hormoni što povećava broj oboljelih od raka dojke, kod muškaraca smanjuje zdrave spermije, kod vodozemaca dovodi do toga da nestane mužjaka u određenom području.Ajvi » wrote:Pojebu organizam?
Men have two emotions: Hungry and Horny. If you see him without an erection, make him a sandwich.
- Potjeh
- Posts: 1361
- Joined: 05 Oct 2011, 00:00
Jesi ikada čula za greenmiling koncept?S obzirom da ja nemam putno računalo u svom autu onda potrošnju gledam iz kilometraže po rezervoaru goriva. Ovo su ti moji savjeti.robot jura » wrote: Najbolesnije što trenutno radim je da sumanuto gledam u prosjećnu potrošnju goriva dok vozim. Trenutno sam na 6,9 l/100 km i nisam zadovoljna.
- Provjeravaj tlak guma svakih mjesec-dva. One prirodno gube tlak polagano što povećava trenje.
- Michelin energy saver ljetne gume. Prošle godine sam kupio sve 4 i dobio sam oko 60-80km po rezervoaru. Odlična investicija.
- Najvažnije: Kad možeš pritisni kvačilo i jednostavno se kotrljaj dok je motor na 800o/min. Ovo vrijedi ako si na nekoj nizbrdici primjerice ili ako vidiš da ćeš na neki semafor morati stati. Uglavnom, voziš da kočnice što manje koristiš jer kočnice rasipaju energiju koja je dobivena iz goriva. Ja na ovaj način sam dobio skoro 100km po rezervoaru uz malo smanjenje proječne brzine vožnje. Doduše, tek 30% moje vožnje čini gradski promet.
Ovo štedi tvoj novčanik i još je ekološki a o hibridnim i električnim autima ću razmišljati kada vlada uvede povlastice. Čitao sam jedan zanimljiv članak koji kaže da najekološkije što možeš napraviti je - nastaviti voziti svoj stari auto. Naime, CO2 ispušten prilikom proizvodnje novog auta je enorman tako da je i hibridnom autu potrebno nekoliko godina da 'otplati' tu potrošnju u vidu uštede emisija plinova.
- blue
- Asgard
- Posts: 3913
- Joined: 20 Sep 2011, 10:42
Neobično mi je za čovjeka koji toliko zagovara štedljivi Lidl da ne vidi osobnu računicu u štednji struje ili vodeJPK » wrote: Nadalje, ne štedim ni vodu ni struju jer ne vidim svrhu u tome. Voda je obnovljiv resurs, bar ova koju ja trošim, a struja je iz nuklearke što je vrlo čist izvor.
Možda u bijelom svijet nije tako, ali u Zagrebu, na primjer, ako potrošim manje vode (što ne radim ) ili manje struje ili ako pametno trošim plin, režije su manje. Pa ono, zrno do zrna - sto maraka
nina williams, elektrončić (jel se fakat tako zove taj dio grla ) je savitljiv pa ga se može malo podići da ponovo dira vrh grla žarulje, naravno, treba se temeljito izolirati i podići taj limić nečim plastičnim
-
- Posts: 2096
- Joined: 18 Sep 2011, 00:46
Naravno, zato sam i napisao da se metale isplati reciklirati, pogotovo aluminij. I zato se metali recikliraju sami, tj. postoje ljudi koji će ih skupljati jer postoji ekonomski smisao.Potjeh » wrote: Recikliranje aluminija (limenke npr.) štedi 95% energije u odnosu na proizvodnju aluminija. Aluminij se može beskonačno puta reciklirati.
Da, i 20% energije. No, to je potpuno zanemarivo i besmisleno. Gleda se samo proizvodnja, a ne i npr. gorivo koje je potrošeno da se staklo skupi sa 7500 lokacija umjesto samo jedne.Svaka tona recikliranog stakla uštedi 315kg CO2.
Ovo sa zrakom nije istina. Tj, radi se o spinu. Ako uspoređuješ koliko CO2 emitira recikliranje i proizvodnja novoga, onda je brojka na strani recikliranja. Ali tu nije uračunato koliko drveće eliminira CO2 iz atmosfere prilikom rasta. Proizvodnja novog papira i potom bacanje istog u rupe u zemlji je zapravo zakopovanje CO2 iz atmosfere. I tu se radi o drveću koje je za to specijalno uzgojeno, ideja da se recikliranjem spašavaju šume je bedasti mit (osim toga, šume u Europi se svake godine povećaju za 4000 km^2).Reciklirani papir uštedi 40-60% energije, smanjuje zagađenje vode za 35% i zagađenje zraka za 74%. Papir čini čak trećinu svog otpada u domaćinstvu.
Bitan je i trošak. Nova plastika je daleko jeftinija od reciklirane, isto vrijedi i za dobar dio drugih materijala. Da je recikliranje općenito profitabilno, ne bi ga država subvencionirala i zakonima naređivala, nego bi se ta industrija razvila sama, kao u slučaju recikliranja metala.
Nije tu ništa loše, ali korist nikako ne opravdava svetu misu koja se iz toga radi, tj. radi se o ritualizaciji zelene ideologije, a ne nečemu što je stvarno smisleno.Krmak koji odabere Colu light umjesto obične Cole uštedi si oko 40kalorija/100ml ako se ne varam. Što je tu loše? Zar se moramo ponašati kao ekstremisti - ili žvakat krastavac ili BigMac sa normalnom Colom?!
Biti i mniti svemiropolisno
- nina williams
- Posts: 2961
- Joined: 13 Oct 2011, 18:01
- Has thanked: 1 time
blue » wrote: nina williams, elektrončić (jel se fakat tako zove taj dio grla ) je savitljiv pa ga se može malo podići da ponovo dira vrh grla žarulje, naravno, treba se temeljito izolirati i podići taj limić nečim plastičnim
Ma ne...ovako, ja onaj dio žarulje s kontakrom zovem guzica. Elektrončići su tamo bili u množini, a u smislu struje, lektrike. Znači, s jedne strane imaš guzicu, a s druge elektrončiće od struje. Ako ih spojiš, imaš svjetla.
Znadem i da se kontakt na grlu (onaj limić) može usmjeravat savijanjem.
Nije stvar da ja ne koristim štedne žarulje i nije stvar da ja o tom ne znam ništa. Al ako sad napišem da imam ljestve samo s tri gazišta i da jedva mogu doseć taj kontakt u grlu i da zato žarulje zavrćem nahero i da mi je živa muka gnjavit se s tim i da mi se ne da čekat da mi dragi dođe doma da promijeni žarulju kad crkne...i tako to, nemojte da mi neko kaže kako trebam kupit ljestve s bar četiti gazišta. Znam ja da moram, nemojte da počnem pričat i kako je ta kupovina tekla.
Eko-frikovi.
- robot jura
- Posts: 178
- Joined: 10 Nov 2011, 17:28
Ništa, morat ću prokletu brittu kupit.Pješčana » wrote:što se tiče vode, botulirana voda se kipuća ulijeva u plastiku, i to je nezdravo jer se plastika topi. ja se samo sjetim dokumentarca o ftalatima koji pojebu organizam, a plastika ih je puna.
Ali da se vratim mom pitanju - zašto u trgovinama ne mogu kupiti vodu u staklenim bocama? U restoranima je ima.
Ne vjerujem u reciklažu PET boca.
Poznanik mi je rekao da je vidio dokumentarac u kojem su pokazali kako plastika završava u moru.
"Suzama sam ljepio tapete" nije destilat ljudske gluposti. Ako je iskren, onda je sasvim legitiman poetski izričaj. Osim što je kul.
-
- Posts: 2096
- Joined: 18 Sep 2011, 00:46
Neobično ti je kad ne čitaš s razumijevanjem. Ja ne zagovaram štednju pod svaku cijenu, naprotiv. Ja sam zagovarao Lidl zato što često ima stvari iste kvalitete, a jedina razlika zbog koje je cijena znatno niža je manjak naljepnice branda.blue » wrote: Neobično mi je za čovjeka koji toliko zagovara štedljivi Lidl da ne vidi osobnu računicu u štednji struje ili vode
Možda u bijelom svijet nije tako, ali u Zagrebu, na primjer, ako potrošim manje vode (što ne radim ) ili manje struje ili ako pametno trošim plin, režije su manje. Pa ono, zrno do zrna - sto maraka
S druge strane, otvorena pipa i zatvorena pipa, te upaljena žarulja i ugašena žarulja ne pružaju istu kvalitetu života.
Biti i mniti svemiropolisno
-
- Posts: 2096
- Joined: 18 Sep 2011, 00:46
Ovu ideju si pokupio od ujka Baje iz Mikijevog Almanaha.Potjeh » wrote: - Najvažnije: Kad možeš pritisni kvačilo i jednostavno se kotrljaj dok je motor na 800o/min. Ovo vrijedi ako si na nekoj nizbrdici primjerice ili ako vidiš da ćeš na neki semafor morati stati. Uglavnom, voziš da kočnice što manje koristiš jer kočnice rasipaju energiju koja je dobivena iz goriva. Ja na ovaj način sam dobio skoro 100km po rezervoaru uz malo smanjenje proječne brzine vožnje. Doduše, tek 30% moje vožnje čini gradski promet.
Biti i mniti svemiropolisno
- blue
- Asgard
- Posts: 3913
- Joined: 20 Sep 2011, 10:42
Pamtim Michelin energy saver ostalo primjenjujem, ovo sa kvačilom kad mogu, čak ni iz neke uštede, nego iz navike.Potjeh » wrote: - Provjeravaj tlak guma svakih mjesec-dva. One prirodno gube tlak polagano što povećava trenje.
- Michelin energy saver ljetne gume. Prošle godine sam kupio sve 4 i dobio sam oko 60-80km po rezervoaru. Odlična investicija.
- Najvažnije: Kad možeš pritisni kvačilo i jednostavno se kotrljaj dok je motor na 800o/min. Ovo vrijedi ako si na nekoj nizbrdici primjerice ili ako vidiš
da ćeš na neki semafor morati stati. Uglavnom, voziš da kočnice što manje koristiš jer kočnice rasipaju energiju koja je dobivena iz goriva. Ja na ovaj način
sam dobio skoro 100km po rezervoaru uz malo smanjenje proječne brzine vožnje. Doduše, tek 30% moje vožnje čini gradski promet.
Ovo štedi tvoj novčanik i još je ekološki a o hibridnim i električnim autima ću razmišljati kada vlada uvede povlastice. Čitao sam jedan zanimljiv članak
koji kaže da najekološkije što možeš napraviti je - nastaviti voziti svoj stari auto. Naime, CO2 ispušten prilikom proizvodnje novog auta je enorman tako da
je i hibridnom autu potrebno nekoliko godina da 'otplati' tu potrošnju u vidu uštede emisija plinova.
Pratila sam temu o električnim autima na Fhr-u, problem osim izvedbe, jer još ne dosižu mogućnosti klasičnog auta, je skladištenje baterija.Naime, baterije ko baterije - štetne su Gledala sam prije nekog vremena vrlo zanimljiv dokumentarac o tech izumima koji omogućuju pretvorbu energije u električnu; npr. hodanjem preko nekakvog materijala što glumi tlo (npr. na trgovima i mjestima gdje ima puno ljudi) kinetička energija se pretvara u električnu i jednostavno hodanjem ljudi generiraju dovoljno za pogon nemam pojma čega, ali nečega
nina, ako ti ne možeš stropu, spusti strop k sebi, šifra: knauf
Također je neobično što netko tko navodno čita s razumijevanjem vidi riječ "žarulja" tamo gdje je nema Postoje i drugi načini štednje struje.JPK » wrote: Neobično ti je kad ne čitaš s razumijevanjem. Ja ne zagovaram štednju pod svaku cijenu, naprotiv. Ja sam zagovarao Lidl zato što često ima stvari iste kvalitete, a jedina razlika zbog koje je cijena znatno niža je manjak naljepnice branda.
S druge strane, otvorena pipa i zatvorena pipa, te upaljena žarulja i ugašena žarulja ne pružaju istu kvalitetu života.
- ombia
- Posts: 4628
- Joined: 25 Nov 2011, 23:31
Tih novih zarulja, (nina prestati ce se proizvoditi, negdje ih skoro vise i nema po ducanima) ima i u bijeloj i zutoj boji.blue » wrote:Otpad razvrstavam po kontejnerima, ako su mi u blizini i ako imam više toga za bacit. Baterije bacam u predviđeni kaslić na poslu, plastične boce skupljam posebno i stavljam pored kontejnera. Ne pravim smeće iza sebe Koristim samo žarulje s volframovom niti jer sam se navikla na takvu vrstu svjetlosti i ne volim bijelo svjetlo. Znam da neću još dugo i da je starožaruljašima odzvonilo Ne štedim na vodi, niti namjeravam početi - u stanju sam dugo stajat pod tušem, to me opušta i baš guštam
I nemam problema zavrnuti ih na stare lampe.
Super drzim fige!Uglavnom, želja mi je profesionalno se baviti ekološkim inženjerstvom. Vidjeti ću hoće li se to i ostvariti
I ograniceni resurs, vrlo ogranicen. Cak i u zelenoj Europi. I kostati ce sve vise, a ti trosi koliko zelis.Voda je obnovljiv resurs, bar ova koju ja trošim,
No posto ti citas wikipediju a ne znanstvene studije, nema smisla ovdje te zamarati referencama, samo s ovime gore si potpuno u krivu.
Sa smecem nazalost nisi skroz. Nazalost zbog okolisa, ne tebe.
Sto se nukelarke tice, ja ne zelim ni u okrugu 500 km ni jednu, oni koji zele struju iz nje nek se odsele u mjesta gdje su iste sagradjene.
Odricanja?Osim toga, sva ta sitna osobna odricanja
Imaju sum sad.ad odrastem i budem imala vlastita kola, bit će električna. Samo im još moraju dodati nekakav šum. Malo je spooky kad ti doleti autić bez zvuka.
Fakat nema?Zašto nema staklenih boca za kupit?
- robot jura
- Posts: 178
- Joined: 10 Nov 2011, 17:28
U Hrvatskoj do sad nisam naletila na njih. Sve čekam da mi ovdje netko kaže da ih negdje možda ipak ima.ombia » wrote:Fakat nema?
Samo da naglasim - radi se o negaziranoj vodi. Gazirane i dalje ima u staklenim bocama.
Last edited by robot jura on 03 Jan 2012, 13:41, edited 1 time in total.
"Suzama sam ljepio tapete" nije destilat ljudske gluposti. Ako je iskren, onda je sasvim legitiman poetski izričaj. Osim što je kul.
- ombia
- Posts: 4628
- Joined: 25 Nov 2011, 23:31
Koliko znam ovo se dogadja kad bi bocu vode, plasticnu jel, ostavili nan uzarenom suncu dugo, pa iz nje pili. Mislim da nema opasnosti od plasticne boce skladiste propisno u ducanu.Pješčana » wrote: dokumentarac koji sam gledala govori o ftalatima, spojevima koji, kad uđu u tijelo, glume nešto drugo. na primjer, znam da glume ženkse spolne hormone, pa se tijelo ne trudi izbaciti ih. kod žena se ponašaju kao ženski spolni hormoni što povećava broj oboljelih od raka dojke, kod muškaraca smanjuje zdrave spermije, kod vodozemaca dovodi do toga da nestane mužjaka u određenom području.
Kakvo skladistenje baterija? Mislis na otpad kad vise ne budu u opticaju ili?Pratila sam temu o električnim autima na Fhr-u, problem osim izvedbe, jer još ne dosižu mogućnosti klasičnog auta, je skladištenje baterija.Naime, baterije ko baterije - štetne su Gledala sam prije nekog vremena vrlo zanimljiv dokumentarac o tech izumima koji omogućuju pretvorbu energije u električnu; npr. hodanjem preko nekakvog materijala što glumi tlo (npr. na trgovima i mjestima gdje ima puno ljudi) kinetička energija se pretvara u električnu i jednostavno hodanjem ljudi generiraju dovoljno za pogon nemam pojma čega, ali nečega
Ja elektricni auto vozim svako malo, pa si umisljam da znam nesto o tome.
Na ovaj princip rekuperacije rade elektricni bicikli, ne sad da ces proizvesti tonu struje, a i pitanje je skladistenja iste, ali eto to je taj princip.
E da, pijem vodu iz pipe, odlicna je. Naljevam je u svoju sigg aluminijsku fensi smensi bocu od litre, za po putu.
Blue fakat steta, pokusavam se sjetiti neke drzave zapadne europe gdje u ducanu nema barem pet brandova vode u staklenim bocama.
- nina williams
- Posts: 2961
- Joined: 13 Oct 2011, 18:01
- Has thanked: 1 time
Imaš (za te sam bar ziher) u dućanima koji dostavljaju pića kafićima. Al je ful skupo.robot jura » wrote: U Hrvatskoj do sad nisam naletila na njih. Sve čekam da mi ovdje netko kaže da ih negdje možda ipak ima.
- blue
- Asgard
- Posts: 3913
- Joined: 20 Sep 2011, 10:42
Mislim na otpad, da.ombia » wrote: Kakvo skladistenje baterija? Mislis na otpad kad vise ne budu u opticaju ili?
E da, pijem vodu iz pipe, odlicna je. Naljevam je u svoju sigg aluminijsku fensi smensi bocu od litre, za po putu.
Blue fakat steta, pokusavam se sjetiti neke drzave zapadne europe gdje u ducanu nema barem pet brandova vode u staklenim bocama.
Netko drugi je spominjao vodu u plastičnim/staklenim bocama, al ok
- ombia
- Posts: 4628
- Joined: 25 Nov 2011, 23:31
Blue nisam se na tebe nadovezala ono o vodi, da nespretno sam to izvela.
Hm, negazirane u staklenim bocama ima nesto manje da. Za baterije nakon koristenja, na tome se jos radi. No veliki plus je nezagadjivanje bukom, smradom, cisti zrak i pogon na obnovljivu energiju.
Hm, negazirane u staklenim bocama ima nesto manje da. Za baterije nakon koristenja, na tome se jos radi. No veliki plus je nezagadjivanje bukom, smradom, cisti zrak i pogon na obnovljivu energiju.
- Potjeh
- Posts: 1361
- Joined: 05 Oct 2011, 00:00
@ombia
S obzirom da pratiš tehnologije oko električnih automobila možda bi ti ovaj link bio zanimljiv:
Superkondezatori
Sasvim moguće da već znaš za njega.
S obzirom da pratiš tehnologije oko električnih automobila možda bi ti ovaj link bio zanimljiv:
Superkondezatori
Sasvim moguće da već znaš za njega.
- Potjeh
- Posts: 1361
- Joined: 05 Oct 2011, 00:00
Jedna tona stakla se vjerovatno može skupiti iz 5-6 kontejnera što je posao za jedan kamion i otprilike sat, sat i pol vremena. Postoji neki overhead ali nije ni blizu da bi se cijela stvar nazvala - besmislenom.JPK » wrote: Da, i 20% energije. No, to je potpuno zanemarivo i besmisleno. Gleda se samo proizvodnja, a ne i npr. gorivo koje je potrošeno da se staklo skupi sa 7500 lokacija umjesto samo jedne.
Mislim da zakopavanje starog papira i proizvodnja novog papira ne smanjuje CO2 kad se sve zbroji i oduzme ali svjestan sam debate oko recikliranja papira - reciklirani je lošije kvalitete, ne može se kontinuirano reciklirati i još muku muče sa nečistoćama (tinta npr.). Ali, papir predstavlja značajan udio smeća u razvijenim zemljama a njegovo recikliranje sasvim sigurno NE šteti planeti.Ovo sa zrakom nije istina. Tj, radi se o spinu. Ako uspoređuješ koliko CO2 emitira recikliranje i proizvodnja novoga, onda je brojka na strani recikliranja. Ali tu nije uračunato koliko drveće eliminira CO2 iz atmosfere prilikom rasta. Proizvodnja novog papira i potom bacanje istog u rupe u zemlji je zapravo zakopovanje CO2 iz atmosfere.
Jednom sam čitao gdje sanitat iz nekog grada nije imao riješeno recikliranje pa su skupljeni papir zatrpavali. Otvorilo se pitanje smisla sakupljanja papira ali smisao postoji - u razvijanju svijesti o recikliranju i meni je to dovoljno. Ja neću nikome propovijedati o recikliranju već ću pokazivati primjerom. Tko bude htio vidjeti, vidjet će i u tome je sva moja filozofija. U to ime - podržavam recikliranje pa čak i ako ono ima marginalnu korist. Dakle, zalažem se za ritualizaciju u ime konačnog cilja - ekonomije koja koegzistira sa prirodnim svijetom u nekakvoj ravnoteži.
- ombia
- Posts: 4628
- Joined: 25 Nov 2011, 23:31
Hvala na linku, citala sam o tome malo.Potjeh » wrote:@ombia
S obzirom da pratiš tehnologije oko električnih automobila možda bi ti ovaj link bio zanimljiv:
Superkondezatori
Sasvim moguće da već znaš za njega.
No kako nisam tehnicke struke, moram reci da samo dio, meni bitan dio, te nove tehnologije razumijem.
Ne sve.
Trenutno se koriste litij baterije a pitanje je jel litij ograniceni resurs i sto nakon toga? Zadnji medjunarodni sajmovi automobila nisu nudili neka inovativna rjesenja, vodik je jos nesto bio u igri.
- Potjeh
- Posts: 1361
- Joined: 05 Oct 2011, 00:00
Ukratko, daljnjim razvojem nanotehnologije moguće je napraviti kondezatore koji imaju kapacitet sličan ili veći od današnjih Litij-ionskih baterija. Međutim, prednosti kondezatora su goleme:
- Puno duži vijek trajanja
- Sposobni za ogromna pražnjenja što omogućuje vrlo brzo punjenje (par minuta), puno veća efikasnost regenerativnog kočenja ili ako netko želi jako puno kW za ubrzanja.
- Ne smanjuje se kapacitet tijekom korištenja, nema efekta starenja.
- Bitno su lakši od baterija.
- Nema toksičnih materijala.
- Puno duži vijek trajanja
- Sposobni za ogromna pražnjenja što omogućuje vrlo brzo punjenje (par minuta), puno veća efikasnost regenerativnog kočenja ili ako netko želi jako puno kW za ubrzanja.
- Ne smanjuje se kapacitet tijekom korištenja, nema efekta starenja.
- Bitno su lakši od baterija.
- Nema toksičnih materijala.
- Potjeh
- Posts: 1361
- Joined: 05 Oct 2011, 00:00
Glavni nedostatak je kapacitet. Drugi nedostatak što u slučaju sudara ako se kondezator ošteti dolazi do kratkog spoja a kad kratko spojiš nešto nabijeno sa poprilično kWh dobiješ veliki BUM.
Znanstvenici rade na oba problema. S obzirom na to da su Amerika i Kina već najavili prve autobuse sa ovom tehnologijom pretpostavljam da je drugi problem riješen nekako.
Nanotehnologija je nužna ovdje. Kondezator je napravljen od dvije plohe i dielektrika između njih. Kapacitet je prvenstveno funkcija površine tih ploha tako da ti na malom prostoru treba jako jako velika ploha (nije bitno je li zgužvana, glavno da je neprekinuta i da je dielektrik uvijek između). Kad kažem velika onda govorim o četvornim kilometrima površine.
Znanstvenici rade na oba problema. S obzirom na to da su Amerika i Kina već najavili prve autobuse sa ovom tehnologijom pretpostavljam da je drugi problem riješen nekako.
Nanotehnologija je nužna ovdje. Kondezator je napravljen od dvije plohe i dielektrika između njih. Kapacitet je prvenstveno funkcija površine tih ploha tako da ti na malom prostoru treba jako jako velika ploha (nije bitno je li zgužvana, glavno da je neprekinuta i da je dielektrik uvijek između). Kad kažem velika onda govorim o četvornim kilometrima površine.
- Pješčana
- Posts: 8262
- Joined: 17 Sep 2011, 22:52
- Location: Hrvaška
- Contact:
ne. nedavno je nova studija pokazala da čak i ambalaža dječje kozmetike ima ftalate koji završe u bebama nakon mazanja ali i lizanja ambalaže, jer bebe jedno vrijeme ispituju svijet stavljanjem svega u usta.ombia » wrote:
Koliko znam ovo se dogadja kad bi bocu vode, plasticnu jel, ostavili nan uzarenom suncu dugo, pa iz nje pili. Mislim da nema opasnosti od plasticne boce skladiste propisno u ducanu.
.
stavr je u tome da se ti spojevi polako otapaju u mediju koje se nalazi u toj plastici, svejedno jel to kola, jogurt, baby ulje ili hrana.
nikakvo užareno sunce, držiš doma na polici i opet se događa.
a postoji bezopasna zamjena ali je puno skuplja
Men have two emotions: Hungry and Horny. If you see him without an erection, make him a sandwich.