Promet u našem gradu - razna veselja

Mjesto za mrvu ozbiljnije rasprave
User avatar
Stitch
Head Honcho
Posts: 16389
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 42 times
Been thanked: 31 times
Gender:
Contact:

20 Sep 2018, 22:05

MmeTipfeler wrote:
20 Sep 2018, 21:57
Pa sad, gle, ja se u takvim slučajevima zaustavim kad god mogu i do sad nisam imala bliski susret s biciklom, osim što sam se na mrtvo ime svađala s biciklistima. Jednostavno mi je žao mog auta. Od biciklista možeš odštetu naplatiti jedino u građanskoj parnici, a to em traje, em košta.
Hah, ovisi o tome voziš li se sama ili ne. Ako imaš suvozača, ne možeš odmah uočiti tko ti dolazi zdesna - pogotovo u malom autu.


Potpisi su za budale.
User avatar
haram
persona non grata
Posts: 4820
Joined: 24 Jul 2015, 04:13
Location: scorched earth

20 Sep 2018, 22:09

MmeTipfeler wrote:
20 Sep 2018, 21:45
Pa pročitala sam ga. Tamo piše:

Stoga, ukoliko vozač koji se približava obilježenom pješačkom prijelazu uoči vozača bicikla koji namjerava prijeći rečeni prijelaz upravljajući biciklom preko njega treba smanjiti brzinu kretanja svog vozila kako ne bi došlo do naleta osobnog automobila na vozača bicikla.

Nigdje nije spomenuta obilježena biciklistička staza. Biciklisti na stazi imaju prednost, bez obzira na to što nam se putanje ukrštaju, ali ako staze nema, onda je to isto kao kad jedan auto drugome oduzme prednost.
Nisi pročitala.
Zato postoji i nešto što se zove očevid prometne nesreće. Uglavnom, nemožeš nekoga ubiti samo zato jer se našao u prekršaju, a ti si imala mogućnost izbjegavanja težih posljedica.
Da je sve tako jednostavno ne bi policija toliko svakakvim instrumentima premjeravala mjesto svake prometne nesreće, jer su prometni propisi kristalno jasni ( :D ).
MmeTipfeler wrote:
20 Sep 2018, 21:45
Pa gle, u Zagrebu uglavnom i nemaš puno prilike voziti brže od dopuštenoga jer je promet takav da si sretan ako uopće nekamo uspiješ stići. Kad ne vozim zvijeri, a uglavnom se zbog njih i vozim, auto mi uopće ne treba. Dobro, za veliki špeceraj, ali to ionako obavim na povratku odnekuda sa psima.
Dobro, ne vjerujem da ti baš kuriš gume po cesti.
Glavni razlog za ograničenja brzine je upravo taj da vozač ima vremena reagirati i prilagoditi se na situaciju na cesti, bio netko drugi u prekršaju ili ne.
Last edited by haram on 20 Sep 2018, 22:18, edited 1 time in total.
what we've got here is failure to communicate
User avatar
haram
persona non grata
Posts: 4820
Joined: 24 Jul 2015, 04:13
Location: scorched earth

20 Sep 2018, 22:17

Stitch wrote:
20 Sep 2018, 22:00
Ništa mu nisam napravio, ni jednom ni drugom. Prvi mi se doslovce zabio u prednji dio, bočno. Skretao sam udesno, a s te je strane i on iskrsnuo na zebri. Nije bilo teorije da ga na vrijeme vidim.

Potom sam, možda iste godine, ne sjećam se točno - uspio izbjeći lika, ali okrznuo sam mu kotač pa je još metar-dva vozio cik-cak, a onda se razlijepio po asfaltu. Vratio sam se u rikverc i časak razmišljao o tome da ga pregazim. :E

U tim slučajevima nisam brzo vozio, skretao sam u drugoj, pa je pitanje bespredmetno. Biciklisti su bili barem dvaput brži od mene. :zubeki:
E pa da si kojeg polomio ili usmrtio, nebi došao neki temeljni pajkan s blokićem, nego ekipa za očevid, i pred sudom bi snosio svoj dio odgovornosti u prometu, u slučaju neoprezne vožnje. Vozačka dozvola nije 007 lajsons tu kil.
Osim ako se zoveš Horvatinčić, jasno. :D
what we've got here is failure to communicate
User avatar
MmeTipfeler
Posts: 9913
Joined: 23 Mar 2012, 21:20

20 Sep 2018, 22:19

haram wrote:
20 Sep 2018, 22:09
Dobro, ne vjerujem da ti baš kuriš gume po cesti.
Glavni razlog za ograničenja brzine je upravo taj da vozač vremena reagirati i prilagoditi se na situaciju na cesti, bio netko drugi u prekršaju ili ne.
Bogo moj. Nešto si pobrkao u citiranju, ali odgovorit ću samo na ovo što sam uspjela izlučiti. :D Nitko nema objektivne mogućnosti "kuriti gume po cesti". U gradu je brzina uglavnom ograničena na 50 km/h, osim na parkiralištima, u blizini škola i vrtiće te na velikim prometnicama. Najveća dopuštena brzina u gradu, a i to samo na pojedinim mjestima, iznosi 80 km/h, drugo je na prilazima autocesti i slično, a često nemaš prilike voziti ni 10-20 km brže od toga. Po velikim prometnicama, osim u vrlo ranim jutarnjim satima ili kad mi se posreći, uglavnom je u pitanju promet u mirovanju. :rolleyes: Koji se svakih pet do deset minuta pokrene za par metara. :cerek:
User avatar
Stitch
Head Honcho
Posts: 16389
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Has thanked: 42 times
Been thanked: 31 times
Gender:
Contact:

20 Sep 2018, 22:36

haram wrote:
20 Sep 2018, 22:17
E pa da si kojeg polomio ili usmrtio, nebi došao neki temeljni pajkan s blokićem, nego ekipa za očevid, i pred sudom bi snosio svoj dio odgovornosti u prometu, u slučaju neoprezne vožnje.
Ali stvar i jest u tome da se dosad, barem koliko znam, stalno vrtio isti scenarij: poznanik, frend ili ja zakvačimo biciklista na zebri, on podere laktove i koljena pa prijeti, bjesni i zove muriju - a onda plati petsto kuna kazne.

Izvlačiti iz toga generalno pravilo da su oni uvijek u pravu jednostavno nije točno. :gaah:
haram wrote:
20 Sep 2018, 22:17
Vozačka dozvola nije 007 lajsons tu kil.
Zar sam to igdje tvrdio? ;)
Potpisi su za budale.
User avatar
haram
persona non grata
Posts: 4820
Joined: 24 Jul 2015, 04:13
Location: scorched earth

20 Sep 2018, 22:49

MmeTipfeler wrote:
20 Sep 2018, 22:19
Bogo moj. Nešto si pobrkao u citiranju, ali odgovorit ću samo na ovo što sam uspjela izlučiti. :D Nitko nema objektivne mogućnosti "kuriti gume po cesti". U gradu je brzina uglavnom ograničena na 50 km/h, osim na parkiralištima, u blizini škola i vrtiće te na velikim prometnicama. Najveća dopuštena brzina u gradu, a i to samo na pojedinim mjestima, iznosi 80 km/h, drugo je na prilazima autocesti i slično, a često nemaš prilike voziti ni 10-20 km brže od toga. Po velikim prometnicama, osim u vrlo ranim jutarnjim satima ili kad mi se posreći, uglavnom je u pitanju promet u mirovanju. :rolleyes: Koji se svakih pet do deset minuta pokrene za par metara. :cerek:
Gle, vozila ti unutar ograničenja i po svim mogućim propisima, kad s težim posljedicama udariš pješaka u nepropisnom prelasku ceste, a uviđaj pokaže da nisi poduzela ništa da ga izbjegneš (nisi kočila, skretala) a mogla si, bit ćeš izvedena na sud. Isto je tako i s povrijeđenim/usmrćenim biciklistom na zebri: ako uviđaj pokaže da si ga mogla uočiti prije njegovog nepropisnog prelaska, a nisi smanjila brzinu da možeš pravovremeno stati pred zebrom, opet ideš na sud da tamo utvrde okolnosti i tvoj dio odgovornosti. Kao što i Stiču rekoh: vozačka dozvola nije dozvola za ubojstvo - to je samo šara da si umno i tjelesno sposobna odgovorno upravljati svojim motornim vozilom.
Nadam se da nećeš imati prilike provjeravati ovo u praksi.
what we've got here is failure to communicate
User avatar
haram
persona non grata
Posts: 4820
Joined: 24 Jul 2015, 04:13
Location: scorched earth

20 Sep 2018, 23:14

Stitch wrote:
20 Sep 2018, 22:36
Ali stvar i jest u tome da se dosad, barem koliko znam, stalno vrtio isti scenarij: poznanik, frend ili ja zakvačimo biciklista na zebri, on podere laktove i koljena pa prijeti, bjesni i zove muriju - a onda plati petsto kuna kazne.

Izvlačiti iz toga generalno pravilo da su oni uvijek u pravu jednostavno nije točno. :gaah:

Zar sam to igdje tvrdio? :p
Naravno da po zakonu svaki prekršitelj prometnih pravila treba biti sankcioniran. Samo što se u praksi u takvim slučajevima bez težih posljedica/materijale štete s relativno blagim globama krivica procjenjuje ofrlje. Kud bi prometna policija došla da radi skupe i dugotrajne uviđaje za svaku sitnu intervenciju temeljne po cestama?
Niti meni biciklisti koji isključe mozak pri vožnji nisu dragi, ali oni su ipak najveća opasnost po sebe.
Uostalom, biciklist koji se sam od sebe prospe po cesti i završi na traumi, također plaća globu (mislim oko 3000kn) zbog izazivanja prometne nesreće - premda nije nikoga ugrozio, i jedini oštećeni je on sam - jer, eto, nije prilagodio vožnju uvjetima na prometnici (iza nepreglednog zavoja rasutom šljunku ili ulju, ili poledici, ili jednostavno tramvajskoj tračnici, makadamskoj kocki, rupetini...).
what we've got here is failure to communicate
User avatar
haram
persona non grata
Posts: 4820
Joined: 24 Jul 2015, 04:13
Location: scorched earth

20 Sep 2018, 23:46


:D
what we've got here is failure to communicate
User avatar
MmeTipfeler
Posts: 9913
Joined: 23 Mar 2012, 21:20

21 Sep 2018, 06:59

A da malo smanjimo bijeg ideja? Ovaj ciferšlus nema ama baš nikakve veze s temom, osim ako ga pješaci i biciklisti neće sami postavljati prije nego što počnu prelaziti cestu. :D

Ovo je apsolutno netočno:
haram wrote:
20 Sep 2018, 23:14
(...) ali oni su ipak najveća opasnost po sebe.
Istina je da se biciklističke staze vrlo rijetko obnavljuju, mislim na iscrtavanje, ali i biciklisti su već do sada mogli naučiti propis da se moraju kretati u istome smjeru u kojem se kreće i promet na cesti, pa makar se strelica više najbolje i ne vidi. U praksi to izgleda ovako: staza je iscrtana uz travnjak, pas i ja hodamo suprotno od smjera prometa - ona po travnjaku, ja po stazi, tako da se mogu skloniti sa staze kad vidim da mi ususret dolazi bicikl. Slaba mi vajda od toga jer mi bar polovica biciklista dolazi iza leđa: neki zvone - ljutito, neki zaobilaze, ali nitko ne usporava. Do sada smo dobro prošle - mislim, jasno je da ćemo obje na stradati u slučaju da se bicikl zaleti u nas jer smo vezane lajnom, ali nikad se ne zna. Jednom sam prilikom dobila i sjajno objašnjenje od žene koja mi je bjesomučno zvonila vozeći (1) u suprotnom smjeru i (2) izvan staze, po pješačkom dijelu pločnika: ona vozi izvan staze zato da bi oni koji voze u dobrom smjeru mogli voziti po stazi. :facepalm:

Iscrtavanje biciklističkih staza po trotoaru najveća je moguća glupost. Trebalo bi ih premjestiti na kolnik, a ne bi ih bilo loše ni rubnikom odvojiti.


Image
User avatar
Riona
Posts: 4078
Joined: 25 Feb 2017, 09:01
Location: Zagreb

21 Sep 2018, 09:23

Iju, što ste se raspisali! tema je očito jaka.
Mme, idi pa vidi, shvatit ćeš sve o semaforima i biciklističkim prijelazima. Ja ne prolazim kroz crveno.


Btw, ajmo malo o prometu u mirovanju.

Neki dan ustanovim da su genijalni čistočanci natakarili svoje kontejnere na tri parkirna mjesta. Pored bolnice.
Zašto ne bi. Samo ih je čekalo. IMa, naravno, uokolo mjesta i mjesta, svuda odlože na travu, pa se može prići po nogostupu, ali ne, ovdje im je baš zgodno sjelo.
Pri čemu, sigurno "ne znate", u Zagrebu fali mjesta za parkiranje. Jako puno.
a pored bolnica, stanje je grozno. Jer, naravno, a tko da razmišlja o bolesnim ljudima? Šta su oni nama, a šta smo mi njima? Zašto bi netko brinuo o tome. Grad je "uređen" po mjeri gradonačelnika - ako ga je starost sustigla, pa više ne trčkara na skoro pa privatnom igralištu u blizini kuće, onda ga šofer u službenom autu doveze pred svaka vrata kamo treba otići. Šta njega briga za parkiranje, dostupnost, invalide ili teško pokretne osobe? Šta ga briga za roditelje s djecom, a pogotovo bolesnom djecom?
Šta ga, zapravo, briga za građane? Kako on to lijepo kaže - građani su rekli svoje na izborima. Neka čekaju iduće, ako misle da ne valjam.
User avatar
MmeTipfeler
Posts: 9913
Joined: 23 Mar 2012, 21:20

21 Sep 2018, 10:02

Riona wrote:
21 Sep 2018, 09:23
Mme, idi pa vidi, shvatit ćeš sve o semaforima i biciklističkim prijelazima. Ja ne prolazim kroz crveno.

Prvom prilikom. Iako bi bilo jednostavnije da si napisala koje je to križanje.


Btw, ajmo malo o prometu u mirovanju.
Ajmo.

Najprije o tome kakva su nam parkirna mjesta. Premalena i preuska. Zadržali smo mjere iz vremena fiće i stojadina. Što vozim mali auto, ne pomaže mi puno kad se kraj mene parkira nešto što jedva stane od ruba do ruba svojeg prostora. Što su mnogi auti predugi za parkirno mjesto, dodatan je problem.

Neki dan pokušavam izići iz garaže u Pointu. Malo prije rampe i one cvikalice kamo ubacuješ kartu, smislili su iz nekog razloga malo pomaknuti mjesta, tako da djelomično oduzimaju prostor od voznoga traka. E, i baš tamo parkirao se jedan malo dulji auto pa što će, malo je provirio preko crte. I sad ti izmanevriraj da izađeš. :mad:

Ovo s kontejnerima koji zauzimaju parkirna mjesta viđam svugdje u gradu. :crying:

P. S. Moram samo dodati da mrzim Smartieje: već sam se milijun puta poveselila slobodnome mjestu, a kad tamo - parkiran Smart. :cerek:
User avatar
Riona
Posts: 4078
Joined: 25 Feb 2017, 09:01
Location: Zagreb

21 Sep 2018, 11:26

MmeTipfeler wrote:
21 Sep 2018, 10:02
Prvom prilikom. Iako bi bilo jednostavnije da si napisala koje je to križanje.
Nije križanje. Samo crvena linija preko ceste.

Pa bi ja, da sam biciklist, itekako pripazila.
uzevši u obzir da me se ne vidi na pločniku, da nema klasičnog raskršća, da nema semafora i .. tako da sam praktički vremenska nepogoda.
MmeTipfeler wrote:
21 Sep 2018, 10:02
Ajmo.

Najprije o tome kakva su nam parkirna mjesta. Premalena i preuska. Zadržali smo mjere iz vremena fiće i stojadina. Što vozim mali auto, ne pomaže mi puno kad se kraj mene parkira nešto što jedva stane od ruba do ruba svojeg prostora. Što su mnogi auti predugi za parkirno mjesto, dodatan je problem.

Neki dan pokušavam izići iz garaže u Pointu. Malo prije rampe i one cvikalice kamo ubacuješ kartu, smislili su iz nekog razloga malo pomaknuti mjesta, tako da djelomično oduzimaju prostor od voznoga traka. E, i baš tamo parkirao se jedan malo dulji auto pa što će, malo je provirio preko crte. I sad ti izmanevriraj da izađeš. :mad:

Ovo s kontejnerima koji zauzimaju parkirna mjesta viđam svugdje u gradu. :crying:

P. S. Moram samo dodati da mrzim Smartieje: već sam se milijun puta poveselila slobodnome mjestu, a kad tamo - parkiran Smart. :cerek:
Da, ta isprika sa starim mjerama je fora, ali radi se zapravo o guranju 5 parkirnih mjesta na tri stvarna. To najbolje vidiš u garažama; sve su izgrađene puno poslije nestanka fićeka i stojadina. Invalidska mjesta su samo malo šira od potrebnih "običnih". A ti izmnoži cijenu sata parkiranja sa brojem mjesta - pa razmisli koji bi to "gubitak" bio u kasici, kad bi stvarno ostavili ljudima mjesta.


Ha ha, sjećam se situacije u kojoj je netko isto to mislio za japanske aute - jer su oni manji i prilagođeniji nedostatku prostora. pa kad se među "dugodlake" američke aute uparkira honda, onda ti se čini da je mjesto prazno.
i meni se to događa, samo što ja onda ubacim u brzinu "da li bi mi se isplatilo kupiti smartija, pa da imam mjesta samo za torbicu u "gepeku")
User avatar
MmeTipfeler
Posts: 9913
Joined: 23 Mar 2012, 21:20

21 Sep 2018, 14:34

A ne znam, teško mi je uspoređivati parkirna mjesta iznad zemlje i ona u garažama. Trebalo bi nositi metara sa sobom. :D Zašto ne naprave malo veća ta mjesta, ne znam, ali čini mi se da je svugdje tako - i nad zemljom i pod zemljom. :misli:
User avatar
Riona
Posts: 4078
Joined: 25 Feb 2017, 09:01
Location: Zagreb

21 Sep 2018, 15:31

Svejedno je.
Uzmi cijenu 12 kn po jednom mjestu u prvoj zoni. Od 8-20. Ta su mjesta puna stalno. Nek ih ima 3000 recimo (zona se siri, pa tko zna koliko ih je). Jedno mjesto nosi 144kn dnevno. Puta 3000=432000kn. Dnevno. Minus nedjelje. I minus subota popodne. Mjesecno 10.800.000 kn. Nit orali nit kopali. Dosli, nacrtali linije na postojecem svemu i ubiru lovu.
A sad oduzmi recimo 20% za manji broj mjesta,jer su prikladne sirine. Tko bi se toga odrekao!?

Sent

User avatar
MmeTipfeler
Posts: 9913
Joined: 23 Mar 2012, 21:20

21 Sep 2018, 17:43

Jasna mi je računica odnosno jasno mi je da nitko ne razmišlja o građanskom komoditetu. Mislim, ne moram biti baš invalid pa da želim komotno izići iz auta bez udaranja vratima o susjedni i lomljenja kraljžnice. I da je lova na prvom mjestu. S time da je bezobrazno skupo. U Grazu sam platila otprilike jedan euro za parkiranje do tri sata, u centru. Istina je da nije lako naći parking, ali kad ga nađeš, ne moraš ga ni platiti suhim zlatom. I ne plaća se svugdje, nego baš ako si komotan pa hoćeš doći do "svojeg" dućana.

Međutim, ne znam točno kada se parkiranje u Zagrebu počelo naplaćivati - čini mi se polovicom 90-ih, a onda su se bome već bili počeli voziti "pravi" auti pa se dimenzije parkirnih mjesta tome nisu prilagodile.

P. S. Uvijek sanjarim o tome kako ću jednoga dana premjeriti trakove na našoj i na austrijskoj autocesti, fućkaš Slovence: kad god prijeđem austrijsku granicu, čini mi se da nekako na njihovoj cesti ima više mjesta. :cerek:
User avatar
Riona
Posts: 4078
Joined: 25 Feb 2017, 09:01
Location: Zagreb

21 Sep 2018, 20:29

Mozda je i nes drugo u pitanju, al to cemo na pifi

Sent

User avatar
MmeTipfeler
Posts: 9913
Joined: 23 Mar 2012, 21:20

21 Sep 2018, 20:44

Riona wrote:
21 Sep 2018, 20:29
Mozda je i nes drugo u pitanju, al to cemo na pifi
Znam! Image Štedi se na bijeloj i ostaloj boji!

Inače, kako Beč štedi na bijeloj boji za iscrtavanje oznaka na kolniku? Valjda je tako i drugdje u Austriji, ali za Beč znam. Ne crtaju se zebre na svakom jebenom uglu manjih ulica, samo na semaforima i na velikim raskršćima, ali, ali, ali... na svakom uglu pješak ima prednost i slobodno prelazi ulicu. Nema tu filozofiranja kao s onog Haramova linka: vozač motornog vozila mora usporiti pred svakim raskršćem i provjeriti sprema li se netko prijeći cestu, no nedajbože da pokušaš pretrčati uličicu u uvjerenju da nema auta u blizini, ono, provjerio si, procijenio da auta nema, izračunao brzinu vozila, bla-bla - neće te pogaziti, ali će ti trubiti i psovati sve po spisku.

Doduše, blesavi Austrijanci i svoje klince od malena uče da se pločnikom hoda po sistemu "idi desno, obilazi lijevo". Nema tamo "preko šora pružio se lanac" razlajanih kokošaka sa sladoledom u rukama. Za to postoji kafić: sjedni pa klafraj.
User avatar
Riona
Posts: 4078
Joined: 25 Feb 2017, 09:01
Location: Zagreb

21 Sep 2018, 22:48

Sam ti rekla da pricas na pifi? :zmaj:

Mozda je stos u tome kaj se oni osjecaju kao covjeci, a ne kao canpasta?

sent from T


User avatar
MmeTipfeler
Posts: 9913
Joined: 23 Mar 2012, 21:20

22 Sep 2018, 12:39

Osim biciklista, tu su i skejtbordi. Odnosno oni koji na njima plove po našim uličicama. Ovaj mladi kreten danas imao je sreću što sam ga na vrijeme vidjela. :o
User avatar
Riona
Posts: 4078
Joined: 25 Feb 2017, 09:01
Location: Zagreb

22 Sep 2018, 12:46

Moram vas informirati da je završen "kineski zid" na Mirogoju.

Mislim da je trebalo dvije godine, a možda sam malo u krivu. Nitko nije spreman zabilježiti kad ih krene s radovima, pa onda na kraju ne znaš koliko su vremena potrošili.
Dobra strana:-
- otvorili su jedna vrata u sredini poteza između Mirogoja i Krematorija.
-ostavili su "radni" dio ceste sad za parkiranje, konačno. Neizmjerno me zapanjuje kako njemu ne pada na pamet da uz groblje treba mnogo parkirališnih mjesta. Grad je velik, puno je stanovnika, sprovodi su svaki radni dan, a sad, vidim i subotom. Ljudi posjećuju grobove cijele godine. A parkirnih mjesta ima kao i kad je groblje otvoreno. Skoro. Dodajmo parkiralište na Krematoriju.
-polomili su mnogo zelenja s druge strane ceste, ali to je možda uvjerilo lisice da ljudi nisu dobro društvo.
Loše
-nema više onog travnjaka uz pločnik.
-ne vidi se groblje s ceste. bio je to čaroban pogled oko Svih svetih, kad bi lelujalo svjetlo mora svijeća, lampaša i tko zna kakvih gadgeta.

za Trkeljanje ovog jutra izvještava Riona :zubo:
...
usput rečeno, danas sam skoro izginula. Neki je auto skrenuo iz kolone (suprotan smjer) i poželio vidjeti moje tablice iz bliza, jako iz bliza. Srećom, ipak se na vrijeme vratio u kolonu. Nisam vjerovala svojim očima. Štos je u tome da nije preticao.
User avatar
haram
persona non grata
Posts: 4820
Joined: 24 Jul 2015, 04:13
Location: scorched earth

23 Sep 2018, 19:20

MmeTipfeler wrote:
21 Sep 2018, 06:59
A da malo smanjimo bijeg ideja? Ovaj ciferšlus nema ama baš nikakve veze s temom, osim ako ga pješaci i biciklisti neće sami postavljati prije nego što počnu prelaziti cestu. :D
To je odlična ideja da se prometnice rasterete tijekom dnevnih migracija. Šteta što kod nas neznaju kopirati odlične ideje, umjesto što smišljaju svoje originalno idiotske.
MmeTipfeler wrote:
21 Sep 2018, 06:59
Ovo je apsolutno netočno:...
Nije, Madam... koliko puta si čitala u crmoj kronici "biciklist poginuo zbog slabe vidljivosti" vs. "neoprezni/pijani biciklist usmrtio 19 osoba"?
MmeTipfeler wrote:
21 Sep 2018, 06:59
...
Iscrtavanje biciklističkih staza po trotoaru najveća je moguća glupost. Trebalo bi ih premjestiti na kolnik, a ne bi ih bilo loše ni rubnikom odvojiti.
A jebiga, Madam... većina prometnica u urbanim zajednicama Stare Evrope nastala je u doba zaprežnih prometala i cipelcuga. Teško je sad biti pametan, a da ne razjebeš kompletnu koncepciju i buldožderima ne razvališ gradove, demos-kratos to nebi baš sporcki podnjela -zar ne?
Po meni (i većine biciklista s kojima sam o tom problemu diskutirao), u datoj situaciji najveća moguća glupost je iscrtavanje obaveznog smjera na biciklističkim stazama koje dijele s pješacima. Mislim, nije biciklistički ni pješački promet baš toliko gust da se dva biciklista nemogu mimoići preko pješačke zone (dobro, osim u najužim urbanim centrima u špicama).
A te pupčane vrpce vlasnika pasa s njihovim ljubimcima su i biciklistima crne noćne more.
No sve su to sitni problemčići koji se mogu uz malo strpljenja i moždanih vijuga lako preći, nemora nitko zbog toga poginuti ili ostati invalid (što se na žalost i prečesto događa).
what we've got here is failure to communicate
User avatar
MmeTipfeler
Posts: 9913
Joined: 23 Mar 2012, 21:20

23 Sep 2018, 20:54

haram wrote:
23 Sep 2018, 19:20
To je odlična ideja da se prometnice rasterete tijekom dnevnih migracija. Šteta što kod nas neznaju kopirati odlične ideje, umjesto što smišljaju svoje originalno idiotske.
Ama koju ćeš prometnicu u Zagrebu time rasteretiti? Imaš nekoliko velikih avenija plus obilaznicu i prilaze gradu. Sve imaju maksimalno tri traka, a na semaforima se dodaje još po jedan, kraći, za desno ili lijevo skretanje. Za "dnevnih migracija" odnosno u špicama svi su trakovi zauzeti, auti stoje, eventualno voze prva-kočnica. Što bi tu rasteretio ciferšlusom?
Nije, Madam... koliko puta si čitala u crmoj kronici "biciklist poginuo zbog slabe vidljivosti" vs. "neoprezni/pijani biciklist usmrtio 19 osoba"?
Nisam čitala ni da je biciklist odgovarao zato što je udario u bakicu sa štakom koja je prelazila komad crveno označene biciklističke staze da bi stigla do pješačkoga - ne mora je srušiti, staru i bolesnu osobu dovoljno je udariti biciklom, a onda se veselo odvesti dalje. Ti čitaš onako kako tebi paše: biciklisti na pločniku opasnost su za pješake, a crveni dio staze znači "uspori, idiote!"
A jebiga, Madam... većina prometnica u urbanim zajednicama Stare Evrope nastala je u doba zaprežnih prometala i cipelcuga. Teško je sad biti pametan, a da ne razjebeš kompletnu koncepciju i buldožderima ne razvališ gradove, demos-kratos to nebi baš sporcki podnjela -zar ne?
Pariz je u 17. stoljeću srušio nekadašnje zidine i otvorio prostor za izgradnju velikih ulica. Nikada nije kasno. No uopće nisam govorila o tome: da se biciklistička traka prebaci na kolnik, a autima suzi prostor za vožnju, dobili bismo dva umjesto tri ili jednu umjesto dva traka pa bi se onda malo sporije vozilo, ali više od 50 km/h ionako se ne smije, zar ne? A trotoari bi bili sigurni.
Po meni (i većine biciklista s kojima sam o tom problemu diskutirao), u datoj situaciji najveća moguća glupost je iscrtavanje obaveznog smjera na biciklističkim stazama koje dijele s pješacima. Mislim, nije biciklistički ni pješački promet baš toliko gust da se dva biciklista nemogu mimoići preko pješačke zone (dobro, osim u najužim urbanim centrima u špicama).
Ne dijele oni ništa s pješacima, nego uzurpiraju pješački prostor. Uostalom, ako misle da je glupost, neka traže promjenu zakona. Do tada, neka se drže propisa.
A te pupčane vrpce vlasnika pasa s njihovim ljubimcima su i biciklistima crne noćne more.
Opet iskrivljuješ ono što sam napisala: vodim psa na lajni i sklanjam se biciklu koji mi dolazi u susret, pas hoda po travi i lajna visi iznad trave. Koji kiki to biciklistu ima biti noćna mora? Dakako, ako se drži propisa.
No sve su to sitni problemčići koji se mogu uz malo strpljenja i moždanih vijuga lako preći, nemora nitko zbog toga poginuti ili ostati invalid (što se na žalost i prečesto događa).
Ne, nisu sitni problemčići, nego svakodnevno bezobrazno ponašanje. Spomenula sam gore klinca sa skejtbordom: mali se vozi, izlijeće na pješački skriven parkiranim automobilima i boli ga briga za sve. Ja sam se naučila paziti na budale u prometu pa prije svakog pješačkog skeniram okolni teren kao na vojnoj vježbi pa je, kao što rekoh, imao sreće. Malo dalje, čulo se opako škripanje guma i kočenje.
User avatar
haram
persona non grata
Posts: 4820
Joined: 24 Jul 2015, 04:13
Location: scorched earth

24 Sep 2018, 11:29

what we've got here is failure to communicate
User avatar
MmeTipfeler
Posts: 9913
Joined: 23 Mar 2012, 21:20

24 Sep 2018, 12:05

Nemoj više spamati, može?
User avatar
haram
persona non grata
Posts: 4820
Joined: 24 Jul 2015, 04:13
Location: scorched earth

24 Sep 2018, 12:28

Ubijaš humor na temi :durica:
what we've got here is failure to communicate
Post Reply