Benzin, dizel, plin ili nešto četvrto?

Kante, pile & nježnički nadomjesci
User avatar
Chiro
Posts: 693
Joined: 10 Nov 2011, 21:34

Benzin, dizel, plin ili nešto četvrto?

Post by Chiro » 17 Feb 2012, 14:36

Daklem, koja pogonska goriva pokreću vaša vozila? Jeste li oprezni na gasu, pazite li na potrošnju? Koristite li kakve aditive za poboljšanje svojstava goriva i/li smanjenje potrošnje? Ima li trkeljaša koji voze na plin? Ako da, kakva je potrošnja? Kakav je vaš stav prema hibridnim vozilima, jeste li spremni biti piJoniri elektromobilstva, u nas?


Skinheadsi, takav si!

User avatar
ombia
Posts: 4628
Joined: 25 Nov 2011, 23:31

Post by ombia » 17 Feb 2012, 15:31

Nisam bas pijonir jel oko mene elektrasa ima puno, a kako ne vozim dulje relacije (vecini je domet max. 100 km pa i manje po punjenju) vozim elektro. Ne posjedujem samo vozim.
Nije ga lako voziti jer moras iamti pet pari ociju jer te prolaznici ne cuju.



User avatar
Potjeh
Posts: 1361
Joined: 05 Oct 2011, 00:00

Post by Potjeh » 17 Feb 2012, 15:34

Kod mene Eurosuper 95. Ja svoju potrošnju računam u kilometraži. Nedavno sam bio napisao da sam promijenio malo stil vožnje kako bih uštedio na gorivu i kupio sam nove gume koje su također štedljive. Uglavnom, sa nekih 680-700km sa 52-53l goriva sam nagurao do 820-840km uz istu potrošnju. Nije puno ali nije ni malo.



User avatar
Ze.
Posts: 1098
Joined: 17 Sep 2011, 21:26

Post by Ze. » 17 Feb 2012, 15:40

Prije sam vozio na plin. S obzirom da se to izjalovilo (izgorjeli mi ventili preko nekoliko puta), sad sam na Superu. Koji baš i nije super. :D
Ima neko ovjde da vozi na HHO (tj. na vodik) ili je to samo urbani mit?



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 17 Feb 2012, 16:32

Chiro » wrote:Daklem, koja pogonska goriva pokreću vaša vozila? Jeste li oprezni na gasu, pazite li na potrošnju? Koristite li kakve aditive za poboljšanje svojstava goriva i/li smanjenje potrošnje? Ima li trkeljaša koji voze na plin? Ako da, kakva je potrošnja? Kakav je vaš stav prema hibridnim vozilima, jeste li spremni biti piJoniri elektromobilstva, u nas?
Ja puno vozim i puno mi je kilometara pod guzicom, preko nekoliko desetaka različitih vozilica sam isprobao i s njima odvozio hrpe kilometara. Nekada nisam pazio na potrošnju. Bilo je važno da se ide, i to brzo, što brže.
Aditive ne kupujem. Pokušavam natočiti što kvalitetnije gorivo iako je mrvu skuplje, ali se pridržavanjem nekih pravila može napraviti fina razlika u dosegu s jednim punjenjem spremnika. Čim je gorivo bolje kvalitete više se kilometara prelazi (u određenim uvjetima i pridržavanjem tih pravila)...Iako, plin nisam nikada vozio, osim jednom prilikom nekoliko dana, tako da nemam tu što reći.
Struju sam probao i osjećaj kretanja u takvom vozilu je izvrstan, ali meni kao zastarjelom ovisniku o "revanju" motora se čini i poprilično "beskrvnim"...
Hibridi, da, ali su još uvijek preskupi.


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
ombia
Posts: 4628
Joined: 25 Nov 2011, 23:31

Post by ombia » 17 Feb 2012, 16:39

Pogotvo je pokretanje elektrasa i to kako brzo dosegne brzinu drazesno. :cerek:
Ja bih bila sretna da moji susjedi isto voze tako tihe aute. U centru bi se opet cule pticice. :zubo:



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 17 Feb 2012, 16:47

ombia » wrote:Pogotvo je pokretanje elektrasa i to kako brzo dosegne brzinu drazesno. :cerek:
Ja bih bila sretna da moji susjedi isto voze tako tihe aute. U centru bi se opet cule pticice. :zubo:
Što voziš? Probao sam ovaj HR autek koji se još rađa, DOK-ING i renault...Vozio i BMW na hidrogen i malo je scary osjećaj imati iza leđa onu srebrnu bačvu i nekoliko zabrana od proizvođača (ne parkirati u garaži, ne ovo, ne ono...)...Image


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
ombia
Posts: 4628
Joined: 25 Nov 2011, 23:31

Post by ombia » 17 Feb 2012, 18:06

karambol » wrote:
Što voziš? Probao sam ovaj HR autek koji se još rađa, DOK-ING i renault...Vozio i BMW na hidrogen i malo je scary osjećaj imati iza leđa onu srebrnu bačvu i nekoliko zabrana od proizvođača (ne parkirati u garaži, ne ovo, ne ono...)...Image
Koji je to hrvatski? :)
Od elektricnih najvece razocaranje mi je bio tesla, da smjeli smo ga voziti u promidzbene svrhe par puta i crko nam je nasred autoputa. :facepalm:
Auto rentam i dobri su mi bili nissanov leaf i Mitsubishijev i-miev.
Za kupnju su jos strasno preskupi i tehnika ih muci.
E da morala sam sjesti i u Keweta, nista me nemoj pitati, moj mikser izgleda robusnije.

http://www.puremobility.com/index.php?n ... nn=english

Probala sam i Reva NextGen, kao da si u plasticnoj kutiji, kad smo parkirali u gradu ljudi su kuckali po krovu da vide jel i zvuci tako plasticno. :zubo: Protiv BMW-ovog novog ne bih imala nista.
Da kupujem elekro, kupila bi elektro golfa. Tankanje je trubo jeftino.



User avatar
Pješčana
Posts: 8259
Joined: 17 Sep 2011, 22:52
Location: Hrvaška
Contact:

Post by Pješčana » 17 Feb 2012, 19:58

Vozim na benzin, i uglavnom uzimam Super95, i pokušavam nać onaj s manje sumpora , mada mislim da me tu varaju i da uopće nema manje.

za sve ostalo- nemam pojma. znam da u gradskoj vožnji trošim više, i znam da po snijegu i ovom kijametu u veljači sam skurila više nego ikad.
ne dodajem ništa jer ne znam trebali i što treba dodati.
očito radim nešto dobro jer auto radi svoj posao :ne zna:


Men have two emotions: Hungry and Horny. If you see him without an erection, make him a sandwich.

User avatar
Herp
Nikki Gauda
Posts: 2239
Joined: 18 Sep 2011, 22:42

Post by Herp » 17 Feb 2012, 20:13

Chiro » wrote:Ima li trkeljaša koji voze na plin? Ako da, kakva je potrošnja?
Ima :lux: imaju malih problema s paljenjem na -15 :rofl:

Prekratko ga imam da bih komentirala potrošnju, spritmonitor.de kaže 9 (al' to je prosjek za sve 323-ce), bolja polovica me uvjerava da mogu do Beča s jednim tankom. :lux:


It's always darkest just before the dawn so stay awake with me, let's prove them wrong

User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 10555
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Contact:

Post by Stitch » 19 Feb 2012, 18:12

Benzin. Ako putujem autocestom, ulijem onaj s više oktana. Motor mirnije radi, auto je brži, a i manje troši pa sam otprilike na istom iako je to gorivo skuplje.


Potpisi su za budale.

User avatar
Pješčana
Posts: 8259
Joined: 17 Sep 2011, 22:52
Location: Hrvaška
Contact:

Post by Pješčana » 19 Feb 2012, 18:38

što to znači benzin s više oktana?


Men have two emotions: Hungry and Horny. If you see him without an erection, make him a sandwich.

User avatar
ElliQuinn
Felis nebulosa
Posts: 5409
Joined: 18 Sep 2011, 11:56
Location: Na raskršću, upravo krećem u svim smjerovima.

Post by ElliQuinn » 19 Feb 2012, 19:25

Pješčana » wrote:što to znači benzin s više oktana?
Mislim da je to ona razlika između Eurosupera 95 i Eurosupera 98.

Inače, moj auto vozi na benzin i na plin. Iako se ugradnja plina isplatila već nakon godinu i pol, nedobro odrađen posao u ovlaštenom servisu osjećam poput Damoklovog mača.


Light up, as if you have a choice.

Pričuvni moderator.

User avatar
Tea Tree
Posts: 5378
Joined: 03 Oct 2011, 15:57

Post by Tea Tree » 19 Feb 2012, 19:28

Stitch » wrote:Benzin. Ako putujem autocestom, ulijem onaj s više oktana. Motor mirnije radi, auto je brži, a i manje troši pa sam otprilike na istom iako je to gorivo skuplje.
Sve isto radim iz istih razloga. :D

Tko ne radi, neka proba, praktično je. :D



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 20 Feb 2012, 10:15

Pješčana » wrote:što to znači benzin s više oktana?
Oktanski broj u pravilu određuje kvalitetu goriva, odnosno, njegovu sposobnost ravnomjernog sagorijevanja. Oktanski broj zavisi o sastavu goriva i može ga se povećavati dodavanjem nekih aditiva u gorivo kao što je nekada bilo dodavano olovo jer ima antidetonacijske osobine. Da bi motor radio mora doći do izgaranja, ali je poželjno da detonacijske karakteristike goriva budu što manjih vrijednosti jer sila u tom slučaju djeluje protiv klipa i radi kao kočnica što, naravno, nije poželjno i skraćuje vijek trajnosti svakog motora s unutarnjim izgaranjem.
So...veći oktanski broj donosi bolju iskoristivost goriva, najjednostavnije rečeno. Danas se umjesto olovnih spojeva koriste razne zamjene koje nisu štetne kao olovo...tako kažu... :zubo:
To sve skupa ne znači da je bolje u auto utrpati 100 oktansko gorivo, ako piše da se toči 95 oktansko. Ima i to svojih razloga.
Dizeli imaju cetanski broj, ali nisu ih tržišno uveli kao kod benzinaca...


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 10555
Joined: 17 Sep 2011, 23:06
Contact:

Post by Stitch » 20 Feb 2012, 10:54

ElliQuinn » wrote: Mislim da je to ona razlika između Eurosupera 95 i Eurosupera 98.
Upravo tako.


Potpisi su za budale.

User avatar
ombia
Posts: 4628
Joined: 25 Nov 2011, 23:31

Post by ombia » 20 Feb 2012, 12:09

Cekam jos na to koji je to hrvatski autek koji se radja?



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 20 Feb 2012, 14:24

ombia » wrote:Cekam jos na to koji je to hrvatski autek koji se radja?
DOK-ING
http://www.youtube.com/watch?v=Q-2LEwDG6OQ


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
blue
Asgard
Posts: 3869
Joined: 20 Sep 2011, 10:42

Post by blue » 21 Feb 2012, 21:24

karambol » wrote:
Što voziš? Probao sam ovaj HR autek koji se još rađa, DOK-ING i renault...Vozio i BMW na hidrogen i malo je scary osjećaj imati iza leđa onu srebrnu bačvu i nekoliko zabrana od proizvođača (ne parkirati u garaži, ne ovo, ne ono...)...Image
karambol, kako je voziti te eksperimentalne aute? U čemu je razlika/specifičnost u odnosu na dizel/benzin? Mislim na osjećaj vožnje, naravno :D
Osim toga kako dođeš do toga da voziš eksperimntale aute?

Ja bi probala Nissan Pivo :lux: izgleda mi kao neka mala svemirska igračkica :cerek:



User avatar
ombia
Posts: 4628
Joined: 25 Nov 2011, 23:31

Post by ombia » 21 Feb 2012, 21:32

Hvala. :) Malo sam skepticna na neke podatke, sto misle pod optimal speed 130 km/h? Pa to ni BMW sa svojim elektricnim nije postigao. Ili misle max. udaljenost koju je u stanju prijeci prije ponovnog punjenja? Cak i ako misle to, opet marketinski geg. Sifra tesla roadster. Sve moze ako iskljucite radio ter klimu ljeti i grijanje zimi. :zubo:
Koji dodje i do 100 km je super. I to ako.
I jos me zanima kakav gepek imaju, slicni modeli koje sam probala, u gepek mi nije stala ni osobna torba.



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 22 Feb 2012, 10:04

blue wrote: karambol, kako je voziti te eksperimentalne aute? U čemu je razlika/specifičnost u odnosu na dizel/benzin? Mislim na osjećaj vožnje, naravno :D
Osim toga kako dođeš do toga da voziš eksperimntale aute?

Ja bi probala Nissan Pivo :lux: izgleda mi kao neka mala svemirska igračkica :cerek:
Vozio sam samo taj mali jednom. Neke posebne vozilice nekoliko puta, ali ne bi ih nazvao eksperimentalnim. Osjećaj je sjajan i ubrzanje je linearno i vrlo uvjerljivo. Razlika je u razini buke i nedostatku onog osjećaja na koji smo navikli slušajući okretaje motora. Onog "revanja" i zvuka iz ispuha.
Dođem do njih pomoću prijatelja i veza koji su u tom fahu profesionalno. Ja sam više hobist. Vozim jako dugo i vozim sve i volim se igrati s tim autima - naganjati, vrtjeti, juriti.
ombia wrote:
Hvala. :) Malo sam skepticna na neke podatke, sto misle pod optimal speed 130 km/h? Pa to ni BMW sa svojim elektricnim nije postigao. Ili misle max. udaljenost koju je u stanju prijeci prije ponovnog punjenja? Cak i ako misle to, opet marketinski geg. Sifra tesla roadster. Sve moze ako iskljucite radio ter klimu ljeti i grijanje zimi. :zubo:
Koji dodje i do 100 km je super. I to ako.
I jos me zanima kakav gepek imaju, slicni modeli koje sam probala, u gepek mi nije stala ni osobna torba.

Gepek mu je mali. Doseg mu je takav kakav je i opisan, ali kako je to sve još prototip faza s neizvjesnom serijskom proizvodnjom svašta se može još promijeniti "prilagođavanjem" tržištu.
Love nema, ali ima pametnih i sposobnih ljudi koji nemaju nikakvu podršku niti banaka, niti investitora, niti politike koja bi mogla pomoći, ali je to njima sve tako apstraktno da ne razumiju zašto.
Ima još jedan mladac koji je napravio, u hrvatskim uvjetima, sjajan proizvod, ali je iz istih razloga vrlo upitna njegova budućnost na tržištu. Rimac.
http://www.rimac-automobili.com/


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
ElliQuinn
Felis nebulosa
Posts: 5409
Joined: 18 Sep 2011, 11:56
Location: Na raskršću, upravo krećem u svim smjerovima.

Post by ElliQuinn » 22 Feb 2012, 10:22

Osim prilagođenog BMW-a, Rimčev autić smatra se vapourwareom.


Light up, as if you have a choice.

Pričuvni moderator.

User avatar
ombia
Posts: 4628
Joined: 25 Nov 2011, 23:31

Post by ombia » 22 Feb 2012, 10:27

Cuj deklarativno je i drugima bio takav doseg, ali prakticno nije.
Iako ako su mislili na to onda ne bi napisali optimal nego maximal speed ili?

Ovaj s linka je elektro ili? I domet bi mu bio 600 km? Dosad nigdje vidjeno. Ako je, a zanima me kako to postigao pa nek se obrati velikanima autoindustrije i imati ce love za proizvodnju.



User avatar
Zmaj021
Posts: 3445
Joined: 25 Oct 2011, 17:51

Post by Zmaj021 » 28 Feb 2012, 19:21

Chiro » wrote:Daklem, koja pogonska goriva pokreću vaša vozila? Jeste li oprezni na gasu, pazite li na potrošnju? Koristite li kakve aditive za poboljšanje svojstava goriva i/li smanjenje potrošnje? Ima li trkeljaša koji voze na plin? Ako da, kakva je potrošnja? Kakav je vaš stav prema hibridnim vozilima, jeste li spremni biti piJoniri elektromobilstva, u nas?
Vozio benzinca 1.8, sad dizelaša 3.0. Ista potrošnja. :) Kad mi se vozi brzo ne gledam na potrošnju. Lažem, gledam, al ne hajem. :zubo: Nikakve aditive ne koristim.
Plin? Ima matori u svom autu i ide i troši kao i na benzin. Ja sam ga testirao seljački; zalijepio gas do patosa i poslije nekoliko sekundi prebacio na plin - nema trzanja, nema pada snage, bar ne meni uočljivog. Ne razumijem se nešto u tu tematiku, al sve zavisi od kvaliteta uređaja i načina ubrizgavanja. Za neke automobile je neminovan osjetniji pad snage i povećana potrošnja.
Hibridna vozila - šminkeraj. Elektromobil? Lijepa ideja, al ne bih bio pionir.

Elem, dizelaš ima lijep obrtni moment, al zavrtit benzinca preko 5k obrtaja je ipak neš posebno.. Benzinac s kakvom turbinom bi bio super, al ko bi to napojio. eeh. Ne, ne žalim se na dizelaša, osim na cijene dijelova: homokinetički 4 stoje, plivajući zamajac 5.. i tak to.



User avatar
blackcoffee
Posts: 189
Joined: 24 Feb 2012, 16:22

Post by blackcoffee » 01 Mar 2012, 13:12

Plin je najekonomičniji i moj auto super ide. Jedino što na niskim temperaturama neće da upali bez benzina. Naš benzin je jako loš i auto koji se vozi na plin jako loše s našim benzinom radi. Nedavno sam išla na put i pošto nisam u Austriji našla plin(imaju samo zemni) natankala sam benzin. Motor poludeo kako dobro radi. Čak je i plin bolji u Nemačkoj, Francuskoj a pretpostavljam i u svim ostali evropskim zemljama.



Post Reply