Jedan od vodećih proizvođača automobila u svijetu, južnokorejski Hyundai, razmatra mogućnost pokretanja proizvodnje u Hrvatskoj. Razgovori o tome, kažu upućeni, vode se već dva mjeseca. Još nije poznato kolika bi bila vrijednost Hyundaijeve investicije, no Hyundai bi kao lokaciju najvjerojatnije odabrao Varaždin, gdje već postoje tvrtke koje rade za automobilsku industriju, te bi proizvodio gotov proizvod - automobile, a ne samo dijelove.
Što bi Hrvatska dobila dolaskom Hyundaija? Gospodarska korist, vele, mjerila bi se u milijardama.
"Krajnji učinci takve investicije ovisili bi o veličini investicije, no uzmemo li u obzir iskustva drugih zemalja koje su privukle investicije u automobilsku industriju poput Srbije ili Slovačke, vjerujem da bismo na godišnjoj razini mogli ubrzati gospodarski rast za jedan postotni bod. To podrazumijeva da se radi o masovnoj proizvodnji, u kojoj se barem 60 posto dijelova ovdje proizvodi, a uključuje i učinke te investicije na ostale sektore", ističe Ljubo Jurčić, profesor na zagrebačkom Ekonomskom fakultetu i nekadašnji ministar gospodarstva.
U uvjetima u kojima Hrvatska ostvaruje godišnje stope gospodarskog rasta od dva i pol do tri posto, najmanje među novim članicama EU, povećanje stope rasta za jedan postotni bod u praksi bi značilo povećanje gospodarske aktivnosti otprilike za trećinu. Slična iskustva imaju i druge zemlje koje su privukle značajnija ulaganja u automobilsku industriju, piše Jutarnji list.
Iako se bojim da od svega toga neće biti ništa zato što je Lijepa Naša iznimno "kockasta" država kad je riječ o investicijama - komplicirana i neprijateljska - radovalo bi me poboljšanje gospodarske situacije. A i vozim Hyundai, kvalitetni su to automobili.
Hyundai dolazi u Hrvatsku?
- MmeTipfeler
- Posts: 9913
- Joined: 23 Mar 2012, 21:20
U bivšoj Jugi, gdje je možda bilo i više vjerojatnosti da se to ostvari, čini mi se - osim ako nisam nešto pobrkala - da je Renault htio otvoriti pogon u Sloveniji. Ja, naime, vozim 'renola' i jako ga volim. Već dugo. Ne zato što je ovaj pretjerano star - nije, doduše baš ni u cvijetu mladosti, ali prošla su vremena kada smo svake tri godine kupovali novi auto - nego zato što mi je ovo treći po redu.
Nevažno.
I ja se bojim da od toga ništa neće biti, a da bi nam dobro došlo, došlo bi. Ne znam koliko bi se ekonomska situacija poboljšala, ali pogoršala se sigurno ne bi.
Doduše, kakva smo mi država... sve je moguće.
- Stitch
- Head Honcho
- Posts: 16389
- Joined: 17 Sep 2011, 23:06
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
- Gender:
- Contact:
Jurčić veli da Fiat u Kragujevcu u Srbiji proizvodi 200.000 vozila godišnje. Takva proizvodnja ima velik učinak pa se Srbiji izvoz osjetno povećao.MmeTipfeler wrote: ↑06 Dec 2018, 20:03I ja se bojim da od toga ništa neće biti, a da bi nam dobro došlo, došlo bi. Ne znam koliko bi se ekonomska situacija poboljšala, ali pogoršala se sigurno ne bi.
Potpisi su za budale.
- MmeTipfeler
- Posts: 9913
- Joined: 23 Mar 2012, 21:20
- Nukac
- Davorich
- Posts: 6775
- Joined: 11 Feb 2017, 14:02
- Location: Malo tu, malo tam
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 90 times
Renault ima tvornicu u Slo. Veliku.
Trenutno proizvode twingo, clio ali i Smart. Svakodnevno rijeke kamiona voze aute.
Ali ne samo to. Postoji i velika tvornica kampera zvana Adria.
I sve je to u Novom mestu.
A u Kocevju je velika japanska tvornica industrijskih robota.
Trenutno proizvode twingo, clio ali i Smart. Svakodnevno rijeke kamiona voze aute.
Ali ne samo to. Postoji i velika tvornica kampera zvana Adria.
I sve je to u Novom mestu.
A u Kocevju je velika japanska tvornica industrijskih robota.
- MmeTipfeler
- Posts: 9913
- Joined: 23 Mar 2012, 21:20
Mislim da od toga nece biti nista.
Zato jer imamo apsolutno nerpihvatljiv investicijski potencijal. Visoka davanja i poreze, doprinose i sve ostalo sto dize cijenu proizvoda.
Zasto bi ulagali u nas kad je okruzenje jeftinije i prihvatljivije?
Sasma je druga stvar ako bi drzava izasla ususret takvoj investiciji i investitora rasteretila svih tih davanja, ali se onda postavlja pitanje, zasto se to ne napravi odmah i za sve industrijske potencijale?
Nama bi apsolutno dobrodosla takva investicija, jer turizam nije dovoljan.
Sican se razgovora starijih i mudrijih ljudi na opasku kako drzava moze naprid, a ovako je nekako islo: trecina treba raditi, druga trecina treba usluzivati, a zadnja trecina treba marcapijati
Zato jer imamo apsolutno nerpihvatljiv investicijski potencijal. Visoka davanja i poreze, doprinose i sve ostalo sto dize cijenu proizvoda.
Zasto bi ulagali u nas kad je okruzenje jeftinije i prihvatljivije?
Sasma je druga stvar ako bi drzava izasla ususret takvoj investiciji i investitora rasteretila svih tih davanja, ali se onda postavlja pitanje, zasto se to ne napravi odmah i za sve industrijske potencijale?
Nama bi apsolutno dobrodosla takva investicija, jer turizam nije dovoljan.
Sican se razgovora starijih i mudrijih ljudi na opasku kako drzava moze naprid, a ovako je nekako islo: trecina treba raditi, druga trecina treba usluzivati, a zadnja trecina treba marcapijati
- karambol
- Posts: 8110
- Joined: 09 Jan 2012, 12:55
Čisto sumLJam.
Politika je izbacivanja dizelskih motora i pitanje je kako će se sve veća histerija o progonu dizelskih motora odraziti na prodajne rezultate tako velikih tvrtki i zacrtanih im ciljeva. Vjerojatno će se u sve većem broju okretati elektrifikaciji pogona u nekom obliku zbog novog standarda o ispušnim plinovima - Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure (WLTP). To pak u EU stupa na snagu krajem 2020. Mi do tada ne možemo izdati ni lokacijsku dozvolu za tvornicu.
Iako planiraju smanjiti udio dizelskih motora na 10-15% između 2020. i 2030. unatoč normi Euro 6 koja zadovoljava WLTP i koju svi Hyundai dizelaši već imaju. Šansu za proizvodnju netko ziher ima...jerbo, Hyundai u klasnoj podjeli modela ima mjesta za model koji se u Indiji prodaje kao Carlino, tzv. A segment SUV, a koji planiraju proizvoditi za ostatak svijeta na sasvim novoj platformi i pod nekim drugim nazivom. Osim toga Hyundai nije loš ni u fuel cell tehnologiji s modelom Nexo čija prodaja raste (prvenstveno u Kaliforniji) ... Uz image koji se pronosi Rimac modelom možda netko pomisli kako nije loša ideja otvoriti tvornicu za proizvodnju nekog budućeg Hyundai modela temeljenog na tehnologijama bliske budućnosti.
Doduše, skeptičan sam iz dva razloga - prvi je naša poslovična neposlovnost (mislim na lijenu, neučinkovitu državu), a drugi je Thomas Schmid, Hyundai Europe Chief Operating Officer...On je ipak učinkoviti nijemac.
Politika je izbacivanja dizelskih motora i pitanje je kako će se sve veća histerija o progonu dizelskih motora odraziti na prodajne rezultate tako velikih tvrtki i zacrtanih im ciljeva. Vjerojatno će se u sve većem broju okretati elektrifikaciji pogona u nekom obliku zbog novog standarda o ispušnim plinovima - Worldwide harmonized Light vehicle Test Procedure (WLTP). To pak u EU stupa na snagu krajem 2020. Mi do tada ne možemo izdati ni lokacijsku dozvolu za tvornicu.
Iako planiraju smanjiti udio dizelskih motora na 10-15% između 2020. i 2030. unatoč normi Euro 6 koja zadovoljava WLTP i koju svi Hyundai dizelaši već imaju. Šansu za proizvodnju netko ziher ima...jerbo, Hyundai u klasnoj podjeli modela ima mjesta za model koji se u Indiji prodaje kao Carlino, tzv. A segment SUV, a koji planiraju proizvoditi za ostatak svijeta na sasvim novoj platformi i pod nekim drugim nazivom. Osim toga Hyundai nije loš ni u fuel cell tehnologiji s modelom Nexo čija prodaja raste (prvenstveno u Kaliforniji) ... Uz image koji se pronosi Rimac modelom možda netko pomisli kako nije loša ideja otvoriti tvornicu za proizvodnju nekog budućeg Hyundai modela temeljenog na tehnologijama bliske budućnosti.
Doduše, skeptičan sam iz dva razloga - prvi je naša poslovična neposlovnost (mislim na lijenu, neučinkovitu državu), a drugi je Thomas Schmid, Hyundai Europe Chief Operating Officer...On je ipak učinkoviti nijemac.
Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...
- Stitch
- Head Honcho
- Posts: 16389
- Joined: 17 Sep 2011, 23:06
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
- Gender:
- Contact:
Jest, i ja tako mislim, no ljudski je nadati se. Od nečega, napokon, moramo početi. Kamen je najteže pogurati da krene, ali kad se zakotrlja, ruši sve pred sobom.
Potpisi su za budale.