Page 1 of 1

Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 13:52
by Pero
http://autoklub.jutarnji.hr/produbljuje ... -/1423307/
Da me jebeš, meni ko nekom kurčevom tehničaru nije jasno kako je ovo moguće - da SW lažira sastav ispušnih plinova. :)
Karambole, jel ti to kužiš? :ne zna:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 14:56
by miky0
Pero » wrote:http://autoklub.jutarnji.hr/produbljuje ... -/1423307/
Da me jebeš, meni ko nekom kurčevom tehničaru nije jasno kako je ovo moguće - da SW lažira sastav ispušnih plinova. :)
Karambole, jel ti to kužiš? :ne zna:
Imas tamo na onom forumu temu o ovome na automobilima. Uglavnom su rekli da svi varaju, a njemce ce kaznit zbog njemacke politike koaliranja s rusima.

A izgleda da ne samo kako je to moguce, vec je ocito jasno kako je to moguce jer je i sam VW prizno varanje, i ne u samo po miljuna auta, vec u 10-11 miljuna automobila.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 14:59
by karambol
Ameri kažu da su ugrađivali software koji pri mjerenju očitava manje CO2...Ne znam kako ga oni mjere?
Bosch koji radi sve te komponente za VW se ograđuje od svega izjavom da rade po specifikacijama koje im daje VW, a VW je odgovoran za njihovu ugradnju...
Meni ti se čini da je to:
a. Piechova namještaljka Winterkornu
b. Winterkornova želja da bude najjači šef VW-a u povijesti, a nije tome dorastao
c. Nastavak američanske destabilizacije EU i igra za potpisivanje TTIP-a :Miky: :D
d. Obična posljedica bahatosti i opuštenosti na tržištu kad zaboraviš na oprez

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 15:01
by miky0
Pero » wrote:http://autoklub.jutarnji.hr/produbljuje ... -/1423307/
Da me jebeš, meni ko nekom kurčevom tehničaru nije jasno kako je ovo moguće - da SW lažira sastav ispušnih plinova. :)
Karambole, jel ti to kužiš? :ne zna:
Imas tamo na onom forumu temu o ovome na automobilima. Uglavnom su rekli da svi varaju, a njemce ce kaznit zbog njemacke politike koaliranja s rusima.

A izgleda da ne samo kako je to moguce, vec je ocito jasno kako je to moguce jer je i sam VW prizno varanje, i ne u samo po miljuna auta, vec u 10-11 miljuna automobila.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 15:13
by Pero
Pregledao sam ja tu temu tamo i nisam našao ništa pametno - kako to SW lažira ispušne plinove? S kolegom sam raspravljao o tome - on mi veli da mu je ženin Clio deklariran na 3,7l/100km, a na kraju ispada da troši 4,5. Ja velim da znam da svi lažu u potrošnji, ali kako je moguće lagati u emisiji i to pomoću SW? Gdje npr. nestaje ili kako ne nastaje višak CO2 prilikom testiranja, a u vožnji nastaje? Čitao sam i strane portale i ništa pametno ne navode - specijalan SW koji pazi na položaj volana :zubo: , barometarski pritisak :D i onda kao skuži da je na testu. Umjetna inteligencija koju bi trebalo koristiti za kućne robote. :)

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 15:21
by miky0
Pero » wrote:Pregledao sam ja tu temu tamo i nisam našao ništa pametno - kako to SW lažira ispušne plinove? S kolegom sam raspravljao o tome - on mi veli da mu je ženin Clio deklariran na 3,7l/100km, a na kraju ispada da troši 4,5. Ja velim da znam da svi lažu u potrošnji, ali kako je moguće lagati u emisiji i to pomoću SW? Gdje npr. nestaje ili kako ne nastaje višak CO2 prilikom testiranja, a u vožnji nastaje? Čitao sam i strane portale i ništa pametno ne navode - specijalan SW koji pazi na položaj volana :zubo: , barometarski pritisak :D i onda kao skuži da je na testu. Umjetna inteligencija koju bi trebalo koristiti za kućne robote. :)
Ali vajda to, kad je na testu onda on skuzi da je ma testu, test pozitivno prodje, i on krene na prodaju, auto se proda, kupac ga kupi, dodje inspektor novom kupcu i kaze STOP, ajmo na pregled, i softver ne skuzi da je na testu, i hopla la, ode VW ukurac.

Ali mene muci nesto drugo, sta ce bit sa skodom :ne zna:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 15:41
by karambol
Pero » wrote:Pregledao sam ja tu temu tamo i nisam našao ništa pametno - kako to SW lažira ispušne plinove? S kolegom sam raspravljao o tome - on mi veli da mu je ženin Clio deklariran na 3,7l/100km, a na kraju ispada da troši 4,5. Ja velim da znam da svi lažu u potrošnji, ali kako je moguće lagati u emisiji i to pomoću SW? Gdje npr. nestaje ili kako ne nastaje višak CO2 prilikom testiranja, a u vožnji nastaje? Čitao sam i strane portale i ništa pametno ne navode - specijalan SW koji pazi na položaj volana :zubo: , barometarski pritisak :D i onda kao skuži da je na testu. Umjetna inteligencija koju bi trebalo koristiti za kućne robote. :)
Da, ako postoji taj inteligentni software onda je zaista glupo ga koristiti u tu svrhu. Naravno da svi lažu, ali ovo je karanje s razlogom. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 15:43
by karambol
miky0 » wrote:
Ali vajda to, kad je na testu onda on skuzi da je ma testu, test pozitivno prodje, i on krene na prodaju, auto se proda, kupac ga kupi, dodje inspektor novom kupcu i kaze STOP, ajmo na pregled, i softver ne skuzi da je na testu, i hopla la, ode VW ukurac.

Ali mene muci nesto drugo, sta ce bit sa skodom :ne zna:
Aj kako skuži da je na testu?? Kako?

Neće biti ništa sa Škodom. Vratit će se Favorit i stodvadesetka i vozat dalje. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 15:53
by miky0
karambol » wrote: Aj kako skuži da je na testu?? Kako?
Sta ja znam kako. Mozda je programiran na vremensko razdoblje ili na kilometrrazu, pa se softver samoubije nakon 5-10 km, i aj ca :ne zna:
karambol » wrote: Neće biti ništa sa Škodom. Vratit će se Favorit i stodvadesetka i vozat dalje. :zubo:
O jebem mu, i ja mislim :tuzni:

Mislis li da su skodini inzinjeri toliko sposobni da mogu samostalno gurat skodu na ovoj danasnjoj razini?

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 15:55
by Pero
Škoda nije Amerima zanimljiva, to je auto za istočnu Europu. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 15:58
by karambol
miky0 » wrote:


Mislis li da su skodini inzinjeri toliko sposobni da mogu samostalno gurat skodu na ovoj danasnjoj razini?
Ne sumLJaj u Škodu. VW je od škode uzeo sadašnji 1.4 litreni motor kao bazni mali benzinac za cijeli koncern jer je bolje napravljen od njihovog dotadašnjeg. A to su škodini inženjeri učinili.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 16:04
by Pero
miky0 » wrote:
Sta ja znam kako. Mozda je programiran na vremensko razdoblje ili na kilometrrazu, pa se softver samoubije nakon 5-10 km, i aj ca :ne zna:
Ja sam davno imao gazdu koji je imao fiks ideju da njegovi programeri pišu softver koji radi na svakom hardveru. Neki su šutili i radili svoje, neki su popizdili i otišli iz firme i on je na kraju umro a da nije ostvario svoj san. :crying:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 16:09
by miky0
Pero » wrote:Škoda nije Amerima zanimljiva, to je auto za istočnu Europu. :zubo:
Kolateral je uvijek kolateral :ne zna:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 16:13
by miky0
karambol » wrote:
Ne sumLJaj u Škodu. VW je od škode uzeo sadašnji 1.4 litreni motor kao bazni mali benzinac za cijeli koncern jer je bolje napravljen od njihovog dotadašnjeg. A to su škodini inženjeri učinili.
Znam ja da su cesi jedni od najpametnijih inzinjera, ali bi mi bilo zao da skoda propadne, jer koncern odluci zatvorit tvornicu, pa onda skoda kaze da nema vise superba ili octavije :gaah:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 16:14
by miky0
Pero » wrote: Ja sam davno imao gazdu koji je imao fiks ideju da njegovi programeri pišu softver koji radi na svakom hardveru. Neki su šutili i radili svoje, neki su popizdili i otišli iz firme i on je na kraju umro a da nije ostvario svoj san. :crying:
Aj sad prevedi :misli:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 16:16
by Pero
miky0 » wrote:
Kolateral je uvijek kolateral :ne zna:
Ma ne brini, ako VW propadne, Škodu će kupit Toyota, GM, Ford..., naći se već netko. Neš ti ostat bez originalnog filtera za pelud na godišnjem servisu. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 16:20
by miky0
Pero » wrote: Ma ne brini, ako VW propadne, Škodu će kupit Toyota, GM, Ford..., naći se već netko. Neš ti ostat bez originalnog filtera za pelud na godišnjem servisu. :zubo:
To se sve dogodilo jer sam ja uzea oktavijanca :mad:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 16:24
by karambol
miky0 » wrote:
To se sve dogodilo jer sam ja uzea oktavijanca :mad:
Dobro si kupio. Da si kupio Hondu...
:zubo:
"Onda rečemo neka Hondu kupi vaš brat Jure"
"E, on bi moga. On je budala!"
"Znači za primjer vaš brat Jure kupi japansko auto, jel onda on Japanac?"
"Je...Nije. On je govno, brate"

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 16:29
by Pero
miky0 » wrote:
Aj sad prevedi :misli:
Ajmo probat pojednostavit stvar. Ako imaš, kao ja iPhone, onda imaš Safari na njemu kao web browser za pristup internetu, aplikativni SW prilagođen Appleovom IOS-u koji funkcionalno radi isto što i Chrome/Firefox/Explorer na Windowsima na PC. Gazdina ideja je bila da se piše SW koji isto radi gdje god hoćeš - oćeš na Mac-u, oćeš na PC-ju, oćeš na telefonu, oćeš na PLC-u, oćeš na elektronici vešmašine, oćeš na frekventnom pretvaraču, oćeš u autu.... :zubo: Jel sad jasnije - kupiš jednom SW za geolokaciju kojeg bez problema instaliraš na svom PC-ju, telefonu i svojoj Škodi i on isto radi i isto izgleda svugdje. Jesam malo pojasnio? :)

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 16:40
by Pero
http://www.telegram.hr/biznis-tech/guar ... -sokantni/
Evo, našao sam i ovo - navodno je izgleda riječ o NOx, ali kako, to se opet ne govori.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 17:38
by miky0
Pero » wrote: Ajmo probat pojednostavit stvar. Ako imaš, kao ja iPhone, onda imaš Safari na njemu kao web browser za pristup internetu, aplikativni SW prilagođen Appleovom IOS-u koji funkcionalno radi isto što i Chrome/Firefox/Explorer na Windowsima na PC. Gazdina ideja je bila da se piše SW koji isto radi gdje god hoćeš - oćeš na Mac-u, oćeš na PC-ju, oćeš na telefonu, oćeš na PLC-u, oćeš na elektronici vešmašine, oćeš na frekventnom pretvaraču, oćeš u autu.... :zubo: Jel sad jasnije - kupiš jednom SW za geolokaciju kojeg bez problema instaliraš na svom PC-ju, telefonu i svojoj Škodi i on isto radi i isto izgleda svugdje. Jesam malo pojasnio? :)
Cekaj, zelis rec da ona moja ideja nije izvediva o samounistenju softvera nakon neke rabote :ne zna:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 23 Sep 2015, 17:47
by Pero
miky0 » wrote:
Cekaj, zelis rec da ona moja ideja nije izvediva o samounistenju softvera nakon neke rabote :ne zna:
Je, bez brige, ja sam osobno radio stvari kako bi npr. nakon isteka određenog vremena stvar prestala funkcionirati. To smo koristili kad smo izvozili opremu u neke malo platežno problematičnije države, kako bi se osigurali da nam plate npr. zadnjih 10% ukupnog iznosa kad postrojenje proradi. Ne plate li do određenog roka, SW prestane funkcionirati, iako istina nikad se to nije zaista dogodilo, bilo je natezanja, al su platili. Ali mene muči priča kako se na temelju položaja volana, pritiska i co (kako sam na više mjesta pročitao) može zaključiti da je vozilo na testiranju - što imaju senzor kad mu gurne onu cijev u auspuh? :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 26 Sep 2015, 22:54
by ..a unda
slabo, skoro nista nisam pratio ovo sa vw, samo sam vidio da se radi o nekom laziranju tih nekih ispusnih plinova.

sad ovdje vidim da se radi i o softveru koji to nesto kao lazira.

menio sve to izgleda vrlo moguce, tj nista nesto pretjerano da se ne bi dalo izvest.
ali ovako..

1. zasto bi uopce to vw lazirao?

tu mi je samo jedan odgovor.. lova. profit. dakle, imamo to nesto sto se zove.. trzista, pa profiti, pa onda neke zakonske regulative, opet vezane s nekim tehnoloskim i tehnickim standardima, itd, i treba zadovoljiti te neke danas kriterije tehnoloske, robne, jucer su bili jedni standardi, danas drugi, sutra treci, ali za zadovoljavanje tih standarda treba mijenjat i neke tehnologije, pristupe, pronalaziti neka rjesenja i sve to kosta.
meni je logicno da se tu zeli prevarit, tj zajebat. mislim, ako to evc nisu osnove eknomije, ond asu sigurno kapitalizma, samo je pitanje u kojem dijelu procesa do konacnog obracuna prfita (barem onog koji se predocava sluzbeno u nekoj bilanci stanja) odvijaju ti neki zajebi.

dakle, ili je vw htio nekako ustedit, tj smanjit troskove za ne znam, licence, razvoj, nabavke neke ili je.. sta? ne znam sta drugo moze bit.
mozda neko pranje, nesto fiktivno da je nabavio, napravio, ugradio, pa onda nije to napravio, nabavio, ugradio, mislim..najprije mi nije jasan motiv ili barem taj dio zasto se to tako odlucilo (a izgleda da se odlucilo, nesto je vw priznao, ali ne znam sto tocno), ali ako je bilo te neke prevare, tko je sve znao za to, kako se to moglo odlucit i kad?

2) pise da se radi o nekom softveru. ok, meni je to isto sasvim moguce, ali ni tu nisam uspio nesto vise saznat.
tj, kako su to amerikanci otkrili, o kakvim mjerenjima se radi, kako se to radi, na koji nacin, kad se rade ta testiranja?
jel to ono, tehnicki pregled neki, dakle, nesto stalno, konstantno, jel se tu radi o nekim uzorcima, kako se to radi i sto se to sve mjeri?
jesu li isti standardi tih testiranja npr u eu i americi?
jel mozda moguce da se radi o nekoj gresci, o nekom losem kalibriranju, o nekom bagu?
a opet, vw je kako vidim priznao laziranje.
dakle, ako postoje neki standardi, ako se zna dapostoji tri, cetri, pet ili jedan nacin na koji se vrse ta mjerenja, tj u ili pod kakvim uvjetima, mislim da je moguce prilagodit ili napravit softver koji ce davat pogresne podatke.

3) da se radi o softveru, meni je isto to najlogicnije. ne znam kakav je hardver potreban za ta mjerenja, ali mislim da je jeftinije to softverski rijesit, nego nekako drugacije.
ocito se tu radi o nekom bekdoru, taj softver sigurno radi jos zajedno s nekim drugim softverima, mozda ima i neki os, tj mora imat neki os, bilo gdje, a opet, i hardverski tu neki uvjeti moraju bit, pa il je i u startu kokstrukcijskom hardverski tu nesto predvidjeno ili se mozda naknado uocio neki sw/hw, recimo nedostatak ili mogucnost da se softver prilagodi i iskoristi tu rupu, pilaz, pristup..

e, sad, jest da se radi o softveru, ali sve kosta, trebalo bi zaista imat srece da netko kaze.. a gle ovo, dosad to nismo vidjeli, a sad kad je vec tako, amo mi to iskoristit, tj ako se islo s nekom prevarom, islo se dakle unaprijed, od inzinjerske neke ranije faze, i to, kazem, kosta, a ako kosta, mora, kao prvo, postojat neki trag, a kao drugo, morala se napravit kalkulacija da se vidi da ce se taj, jel, trosak isplatit.

nadalje, ako se svjesno islo varat, sigurno su tu konzultirani i pravnici, predvidjali su se tu neki rizici i s te strane i ako su imali sve informacije, a odlucili su se za tu prevaru, znaci da su bili dosta sigurni da se ta prevara nece otkriti. ono, pristali su na taj ukalkulirani rizik neki.

eto, pada mi jos pitanja na pamet, ali sad mi je ovo nekako interesantno.. :kokice:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 26 Sep 2015, 23:25
by miky0
Izgleda da se istraga prosiruje na cijelu VAG grupu, svicarci stopirali prodaju dizelaskih skoda :tuzni:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 27 Sep 2015, 12:33
by Pero
http://www.vox.com/2015/9/23/9383663/vw ... ndal-photo
Ovo bi trebao biti hardware za ustanovljavanje prave emisije NOx. :) Sad mi je tek još manje jasno kako software lažira. :zubo: I koliko je truda netko uložio u VW. I kako nema buke za ostale proizvođače, ne mogu vjerovati da VW sam radi "prljave" diesele. :misli:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 27 Sep 2015, 13:10
by ..a unda
Pero » wrote:http://www.vox.com/2015/9/23/9383663/vw ... ndal-photo
Ovo bi trebao biti hardware za ustanovljavanje prave emisije NOx. :) Sad mi je tek još manje jasno kako software lažira. :zubo: I koliko je truda netko uložio u VW. I kako nema buke za ostale proizvođače, ne mogu vjerovati da VW sam radi "prljave" diesele. :misli:
ma sigurno svi muljaju, nekako, na neki nacin, negdje u nekom dijelu ili konstrukcijskom ili marketinskom, financijskom, ne znam gdje sve.

ali to sam htio rec, neki trud je tu ulozen dfa se to lazira, a ocito se tu radi o citavom nekom pristupu, sustavu, a taj trud, tj citavi ti troskovi (pitanje je od koje faze se uopce krece tom idejom laziranja), ocito je sasvim proporcionalno dovoljan da se ostari njime neki profit ili cak rast profita ili cak stopa rasta profita.
kazem, moguce je da se ta mogucnost pojavila odjednom negdje, da je neki njihov tamo programer ili analiticar rekao.. slucajno sam uocio to i to i to bi se vrlo jednostavno moglo napravit tako i tako.. ali nekako, premala mi je vjerojatnost za to.

nadalje, da sad ne idem okolo trazit, a vi vec to sve znate :D, uopce kao ide to neko testiranje, te npr meisije plinova medjuostalim?

tj, jel npr vw (ili bilo koji veliki proizvodjac) on ima neke valjda zadane, dogovorene kriterije testiranja, ima neke krirerije koje taj proizvod mora zadovoljit, npr, to mora bit tako, ovo tako, kolicina emisije tog i tog plina u tim i tim uvjetima takva is ad, sta?
jel vw ima svoje laboratorije koji imaju neki certifikat i tos e priznaje kao mjerodavno?
jel postoji neki kao nezavisni laboratotij koji vrsi testove i ateste?
jel mozda ima..ne znam, neki hardver u autima koji sam prati sve te neke parametre, pa ga onda prikljusis na dijagnosticku stanicu neku i onda vidis kako radi motor, kakve su kocnice, kakva je lektronika, kakav je ispuh, itd..

tj, ako su lazirali, a izgleda za sad da jesu, gdje su to lazirali? u autu, u tvornici, u laboratoriju, u nekom proracunu, u nekoj kalibraciji, u podesavanju nekih parametara?

tj, kako je to tek sada vidjeno, otkriveno? kako to da su u vw prevarili mozda neke druge laboratorije i te testne hardvere, a ovaj nisu uspjeli?
misloim, ne razumijem uopce problem. ne znam odakle uopce dolazi pitanje da se radi o softveru koji prepoznaje testiranje?

mislim, kako, sta.. mozda ima na board kompu neka mogucnost da ti u svakom ternutku mozes ocitat sto ispusta, toliko co, co2, toliko ovog, toliko onog i onda kad mu stavis onu sondu u straznji lonac, e onda on pocne pokazivat drugacije? ne pocne pokazivat drugacije? mislim sta, kako, di.. :D

manji mi je problem da softver (dakle i neki hardver ) moze prepoznavat kad se autu utakne ovaj hardver sa slike, nije to neizvedivo, ali ono sto me zanima jest u kojem trenutku se to lazira?
sta, vw napise u nekim dokumentima..emisije plina tog auta/agregata su pod tim uvjetima su takve i takve i sad dodju amerikanci i kazu..lazete, krivo ste napisali?
mislim, ono, amerikanci onda ustvari osporavaju deklaraciju? tj , al je problem napisat na papiru bilo sta i napisat, poput.. ovaj auto je lip, pametan, sestan ka sta sam i sam? :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 27 Sep 2015, 15:31
by Zmaj021
objašnjenje

epa je već hvatala katerpilar i volvo u sličnim rabotama, a i neke proizvođače teških mašina.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 27 Sep 2015, 15:48
by Stitch
Zmaju, nije problem u tome koga jesu uhvatili nego u tome koga nisu. ;)

Re: Amerikanci i VW

Posted: 27 Sep 2015, 16:08
by Zmaj021
pa ok, nego dat je i graf za x5.

očekuju se veći iznosi zagađenja pri eksploataciji, slično kao i s potrošnjom goriva, al ovi ga pretjeraše. jasno, sad će zakulisne igre, trgovina, al to se tako oduvijek kotrlja.
činjenica da se s tim izašlo u javnost mi je interesantnija od same priče. velike su sume u pitanju što će reći i veliki pritisak, a sad čemu treba da posluži, koje se to ideje vrte u nekim krugovima, jel se to nešto prevenira ili usmjerava.. haj ga znaj :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 27 Sep 2015, 16:27
by Zmaj021
testiranja vrši icct. na njihovom sajtu se mogu vidjeti trendovi emisije co2, odstupanja, itd.

koliko sam shvatio, icct je prijavila vw epa-i.
možda i nema neke urote, al igara će svakako biti. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 27 Sep 2015, 17:06
by Zmaj021
..a unda » wrote:..
ali to sam htio rec, neki trud je tu ulozen dfa se to lazira, a ocito se tu radi o citavom nekom pristupu, sustavu, a taj trud, tj citavi ti troskovi (pitanje je od koje faze se uopce krece tom idejom laziranja), ocito je sasvim proporcionalno dovoljan da se ostari njime neki profit ili cak rast profita ili cak stopa rasta profita.
kazem, moguce je da se ta mogucnost pojavila odjednom negdje, da je neki njihov tamo programer ili analiticar rekao.. slucajno sam uocio to i to i to bi se vrlo jednostavno moglo napravit tako i tako.. ali nekako, premala mi je vjerojatnost za to.
..
nema tu neke mistike.. zavisno od parametara ecu-a mijenja se kriva momenta, potrošnje goriva, emisije gasova.. nekad su se mijenjali čipovi, danas se stvar završi programiranjem. raja je čipovala auta radi kojeg konja više, a u fabrici je stvar složenija jer valja mislit i o zadovoljenju standarda o gasovima, potrošnji goriva, habanju dijelova, itd.

trošak za mogućnost različitog parametriziranja ekua je minoran.. malo veći eprom, il kakva već memorija, i parče logike za prepoznavanje režima rada..
scenarij kako je došlo do toga da se to ipak radi jeste interesantan. il je svjesna diverzija, il je glupost nekog na nižem nivou. :D najmanje mi je vjerovatno da su ljudi u vrhu išli na to da se neće okriti.. biće da je ovo posljednje :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 28 Sep 2015, 15:47
by Pero
http://www.poslovni.hr/svijet-i-regija/ ... stu-302409
Evo kao i Audi priznao. Još uvijek mi ništa nije jasno. Mijenjao bih sve softvere koje sam u životu napisao za taj. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 28 Sep 2015, 16:14
by karambol
Pero » wrote:http://www.poslovni.hr/svijet-i-regija/ ... stu-302409
Evo kao i Audi priznao. Još uvijek mi ništa nije jasno. Mijenjao bih sve softvere koje sam u životu napisao za taj. :D
Ovako su to Ameri objasnili, ali još me kužim kako fercera... :misli:

As described in the NOV, a sophisticated software algorithm on certain Volkswagen vehicles detects when the car is undergoing official emissions testing, and turns full emissions controls on only during the test. The effectiveness of these vehicles’ pollution emissions control devices is greatly reduced during all normal driving situations. This results in cars that meet emissions standards in the laboratory or testing station, but during normal operation, emit nitrogen oxides, or NOx, at up to 40 times the standard. The software produced by Volkswagen is a “defeat device,” as defined by the Clean Air Act.

I ovi su modeli "okrivljeni"

•Jetta (MY 2009 – 2015)
•Jetta Sportwagen (MY 2009-2014)
•Beetle (MY 2012 – 2015)
•Beetle Convertible (MY 2012-2015)
•Audi A3 (MY 2010 – 2015)
•Golf (MY 2010 – 2015)
•Golf Sportwagen (MY 2015)
•Passat (MY 2012-2015)

Re: Amerikanci i VW

Posted: 28 Sep 2015, 17:01
by Zmaj021
haj ovo (za dizele)

nekad su se mijenjali epromi u kojima su bile smještene lukap tabele, a danas se to preprogramira. ok, možda su danas dovoljno brzi procesori pa se svi parametri izračunavaju u letu, al najvjerovatnije se koristi kombinacija ove dvije metode.

šta su oni radili? očito su optimizovali rad motora po različitim kriterijumima za različite uslove rada. kad se mjeri - optimizacija zagađenja, kad ne - optimizacija performansi.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 28 Sep 2015, 17:04
by Zmaj021
Pero » wrote:http://www.poslovni.hr/svijet-i-regija/ ... stu-302409
Evo kao i Audi priznao. Još uvijek mi ništa nije jasno. Mijenjao bih sve softvere koje sam u životu napisao za taj. :D
šta pišeš? gdje je zapelo?

i ti bi da mućkaš.. pero, pero. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 28 Sep 2015, 17:11
by Zmaj021
..nekad sam radio simulacije drag trke na osnovu krive momenta motora, koef. otpora, br. obrtaja na kojima se mijenjaju brzine, itd. i mogu vam reć da je opel davao tačne podatke.. ono, poklapalo se s praksom, čak i max brzina.

kod mene u autu nije bilo rds-a na displeju, nego vrijeme na 402m, izlazna brzina i takve stvari.. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 28 Sep 2015, 18:48
by Stitch
Jasno da VW pušta previše plina, Hitlerov je to auto.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 28 Sep 2015, 19:10
by miky0
Jeli iko zna, sta ce bit s mojom skodom, posto je 100% i ona kontaminirana :ne zna:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 29 Sep 2015, 16:17
by ..a unda
Stitch » wrote:Jasno da VW pušta previše plina, Hitlerov je to auto.
:D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 29 Sep 2015, 16:23
by ..a unda
Zmaj021 » wrote:
nema tu neke mistike.. zavisno od parametara ecu-a mijenja se kriva momenta, potrošnje goriva, emisije gasova.. nekad su se mijenjali čipovi, danas se stvar završi programiranjem. raja je čipovala auta radi kojeg konja više, a u fabrici je stvar složenija jer valja mislit i o zadovoljenju standarda o gasovima, potrošnji goriva, habanju dijelova, itd.

trošak za mogućnost različitog parametriziranja ekua je minoran.. malo veći eprom, il kakva već memorija, i parče logike za prepoznavanje režima rada..
scenarij kako je došlo do toga da se to ipak radi jeste interesantan. il je svjesna diverzija, il je glupost nekog na nižem nivou. :D najmanje mi je vjerovatno da su ljudi u vrhu išli na to da se neće okriti.. biće da je ovo posljednje :D
ok, dobro, nema mistike, vjerojatno je bilo app, ako prodje prodje, a izgleda da je dovoljno dobro prolazilo dok evo, sad, ne treba te troskove platit zajedno s kaznom i zateznim kamatama.. :D

kolko ono miljardi? nije to bas mala lova. valjda misle to pokrit nekim buducim nastimanvanjem softvera. :D

ali kad smo kod mistike, najprije afera da amerikanci spijuniraju njemce uzduz i poprijeko. pa onda podatak da su amerikanci do zadnjeg trena pregovora instruirali tsiprasa. pa onda ovo. pitam se, sto je sljedece.. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 29 Sep 2015, 16:33
by karambol
..a unda » wrote:
ok, dobro, nema mistike, vjerojatno je bilo app, ako prodje prodje, a izgleda da je dovoljno dobro prolazilo dok evo, sad, ne treba te troskove platit zajedno s kaznom i zateznim kamatama.. :D

kolko ono miljardi? nije to bas mala lova. valjda misle to pokrit nekim buducim nastimanvanjem softvera. :D

ali kad smo kod mistike, najprije afera da amerikanci spijuniraju njemce uzduz i poprijeko. pa onda podatak da su amerikanci do zadnjeg trena pregovora instruirali tsiprasa. pa onda ovo. pitam se, sto je sljedece.. :D
Zaboravio si kako im trpaju ekipu iz Sirije... :D

Mislim ono...ta priča je smiješna. Ta s ispušnim plinovima i tak... :raspa:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 29 Sep 2015, 16:58
by ..a unda
karambol » wrote:
Zaboravio si kako im trpaju ekipu iz Sirije... :D

Mislim ono...ta priča je smiješna. Ta s ispušnim plinovima i tak... :raspa:
ma to sa sirijom spada pod tsiprasa. :D

smijesna prica kako kome. mislim, jel sam dobro ja to shvatio, sedam miljardi dolara traze amerikanci? :D
zbog puno manje love je nastao neki rat u bivsoj jugi. dobro, to je sica za ameriku i njemacku, ali jebiga, sad postoji problem i sad se otvara prostor za pregovore, cjenkanje, ali nesto ce se nekako morat platit.
mislim, mogli su to otkrit i prije, mozda i jesu, ali eto, sad je tako, kako je, njemacka ce morat nesto nekom platit za nesto, jebiga. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 29 Sep 2015, 17:55
by Zmaj021
..a unda » wrote:
ok, dobro, nema mistike, vjerojatno je bilo app, ako prodje prodje, a izgleda da je dovoljno dobro prolazilo dok evo, sad, ne treba te troskove platit zajedno s kaznom i zateznim kamatama.. :D

kolko ono miljardi? nije to bas mala lova. valjda misle to pokrit nekim buducim nastimanvanjem softvera. :D
app mi je i dalje posljednja varijanta. znali su da se vrše testiranja, znali su da su neki već popasli.. haj, možda su imali svoje ljude u icct-u, možda su imali info o naštimavanjima drugih, pa ono, kad je bal.. :D

u međuvremenu su otpustili direktore razvojnih centara.. možda su od njih tražili previše, pa se ovi dosjetili kako.. :D
ali kad smo kod mistike, najprije afera da amerikanci spijuniraju njemce uzduz i poprijeko. pa onda podatak da su amerikanci do zadnjeg trena pregovora instruirali tsiprasa. pa onda ovo. pitam se, sto je sljedece.. :D
trebalo bi malo posložit stvari, pogledat hronologiju događaja.. nikad mi nije bilo jasno zašto se novinari ne bave političarima na taj način. :naiva: :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 04 Oct 2015, 20:20
by miky0
Interesting a test the BBC undertook last week, they fitted full emission test equipment to a 2014 EU5 VW Passat 2.0TDI that has the cheat software installed and a 2015 EU6 Ford Focus TDCI. Both cars were driven in real world driving conditions including town and open roads. The VW
produced 4X the official test NOX and the Ford 5X the official test (albeit EU6 has a much lower NOX limit).

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 07:48
by Pero
Jel ti sada lakše radi tvog Škodilaka? :D Jel ovo počelo generalno razapinjanje dizelaša na križ? :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 11:26
by miky0
Pero » wrote:Jel ti sada lakše radi tvog Škodilaka? :D Jel ovo počelo generalno razapinjanje dizelaša na križ? :zubo:
Tamo sam na onom forumu procitao ustvari kako je ovo jedan veliki kurac, i udarac na dizelase opcenito, jer je navodno proivodnja dizelasa, turbodizelasa vec dosla do svog vrhunca, i da ne mogu biti bolji i cisci nego jesu, tako da sva ova ocekivanja svih ovih jebackih agencija za ECO nisu realna. Bar tako kazu :ne zna:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 13:15
by Pero
Miki, to ti je američka zavjera. Oni ne šljive dizele, većina vozi benzinske SUV-ove s barem 15l/100km. :D Mi smo ti svojedobno u firmi za poslove po autocestama kupili Grand Cherokee iz treće ruke koji je pripadao Vjeku Slišku :zubo: , trošio je bez problema 22l/100km. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 17:13
by miky0
Kazem i ja da je to sve americka agresija na njemacku. Ali unda to ne kuzi ;)

Inace, ima jedan u splitu suburban, vajda se tako zove :misli: i kad tek krenes, ode potrosnja na 40-50l al poslin se normalizira oko 20-30l :rofl:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 18:04
by MightyMe
Prvo šta mi pada na pamet je da taj softver funkcionira na način da mjeri tlak zraka na ulazu u motor koji bi se trebao mijenjat s obzirom na to jel se auto giba u fluidu ili ne. Ne znam koliko mi teorija ima smisla pošto ne znam točno kako je to izvedeno i gdje su senzori.

Ili mogu precizno provjeravat brzinu rasta temperature na izlazu iz kilera ili nečega koja bi trebala manja ako se auto stvarno vozi.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 18:31
by Zmaj021
MightyMe » wrote:Prvo šta mi pada na pamet je da taj softver funkcionira na način da mjeri tlak zraka na ulazu u motor koji bi se trebao mijenjat s obzirom na to jel se auto giba u fluidu ili ne. Ne znam koliko mi teorija ima smisla pošto ne znam točno kako je to izvedeno i gdje su senzori.

Ili mogu precizno provjeravat brzinu rasta temperature na izlazu iz kilera ili nečega koja bi trebala manja ako se auto stvarno vozi.
ima maf senzor - senzor za maseni protok vazduha, i kontam da mora bit neki senzor pritiska za kontrolu rada turbine, samo što bi taj za turbinu išao iza. nagađam, jel.
al mislim da to nije potrebno za ovaj softver.

kontam da se testovi rade po utvrđenoj proceduri i da je softver napravljen da prepozna tu proceduru. to mi je nekako najlogičnije, jer šta znači zadati limit zagađenja koji neki motor ne smije prebacit, ako se ne zna tačno pri kojim uslovima..
mjerenje u fabrici, ako se ne odvija u istim uslovima kao i mjerenje u nezavisnoj laboratoriji, ne bi značilo ništa i proizvođač ne bi mogao znat da li je zadovoljio neku normu.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 18:43
by MightyMe
Pa šta nije da se ispušni plinovi ne mjere i na svakom tehničkom? Ono, zabije sondu u auspuh i to? Ili san ja nešto krivo svatija?
Čini mi se da bi kod prepoznavanja procedure moga bit problem šta bi auto moglo tek kasnije svatit da je bilo na tehničkom ili bi moga neko slučajno aktivirat taj algoritam tijekom vožnje.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 18:45
by Zmaj021
MightyMe » wrote:Pa šta nije da se ispušni plinovi ne mjere i na svakom tehničkom? Ono, zabije sondu u auspuh i to? Ili san ja nešto krivo svatija?
Čini mi se da bi kod prepoznavanja procedure moga bit problem šta bi auto moglo tek kasnije svatit da je bilo na tehničkom ili bi moga neko slučajno aktivirat taj algoritam tijekom vožnje.
očito se ne mjeri ista stvar, jer bi se provalilo pri prvoj registraciji.. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 18:55
by MightyMe
E, a ako nije ista stvar, zašto jednostavno nisu mogli prominit proceduru po kojoj to rade i testirat sve na valjcima nego su čitavu opremu u auto natrpali?
Očito je da je svim testovima zajednički faktor da auto stoji na mistu dok se testira. Mislim da je najpametnije iskoristit tu činjenicu jer je ona više-manje najpouzdanija. :ne zna:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 19:05
by Zmaj021
ne kužim te baš.. uzmi u obzir da sam u drndavoj atmosferi.. čitaj klinci su oko mene. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 19:43
by Pero
MightyMe » wrote:E, a ako nije ista stvar, zašto jednostavno nisu mogli prominit proceduru po kojoj to rade i testirat sve na valjcima nego su čitavu opremu u auto natrpali?
Očito je da je svim testovima zajednički faktor da auto stoji na mistu dok se testira. Mislim da je najpametnije iskoristit tu činjenicu jer je ona više-manje najpouzdanija. :ne zna:
To mi se čini nešto kao prediktivni softver. :D Znaš da se volan ne okreće - kao da voziš ravno. Znaš da su ti pogonski kotači (ako nije 4x4) na valjcima i znaš da imaš neku predefiniranu sekvencu ubrzavanja i usporavanja koja glumi gradski ciklus i autoput. :D Ali za sve to moraš imati neke jebene senzore, ne može softver sam od sebe ustanoviti da mu se volan ne miče. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 05 Oct 2015, 20:01
by Zmaj021
ciklusi za testiranje potrošnje goriva i emisije gasova.

..da prestanete fantazirat s kojekakvim senzorima :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 06 Oct 2015, 14:05
by Pero
I tebi je veliš nakon svih tih grafikona sve jasno. :D Meni nije. Možeš li starom glupom isluženom softverašu napisati funkcionalni opis programa za varanje na testu ili blok dijagram, ako već nemaš source code? :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 06 Oct 2015, 14:20
by miky0
Aj dajte mi koju sugestiju, imam sad vremena i zelje kopat po skodilaku...di bi mogao biti taj softver? Ono, otvorim haubu i di trazit :ne zna:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 06 Oct 2015, 16:04
by karambol
miky0 » wrote:Aj dajte mi koju sugestiju, imam sad vremena i zelje kopat po skodilaku...di bi mogao biti taj softver? Ono, otvorim haubu i di trazit :ne zna:
http://skoda-auto.cm/en/mini-apps/owner ... ls/octavia



Evo. Tu moš i na mob skinuti pa čeprkati... :zubo:

http://www.abc.net.au/science/articles/ ... 306444.htm :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 06 Oct 2015, 16:32
by Zmaj021
Pero » wrote:I tebi je veliš nakon svih tih grafikona sve jasno. :D Meni nije. Možeš li starom glupom isluženom softverašu napisati funkcionalni opis programa za varanje na testu ili blok dijagram, ako već nemaš source code? :zubo:
može li u asembleru? :D

evo kako bih ja to.. prosto, jašta. :D

svaki start motora bi bio u test režimu, a u (ne :D)regularni režim bi se prelazilo kad se otkloni sumnja da se vrši testiranje. džast in kejs, svako spuštanje ispod recimo 900 o/min, a duže od 3 sekunde bi povlačilo test režim rada. (ovdje bi turio ? kao napomenu da stvar treba razraditi :D)

funkcija za raspoznavanje da li je auto na testu nije big dil, jer imaš one grafove. auto je na valjcima i vjerovatno tehničar dobija signale kad na koliko da ubrza i to ide po šemi. npr. u ece 15, imaš 3 sekvence: ubrzanje na 16km/h, pa održavanje brz. 10sek, pa usporenje na nulu, pa sljedeća, itd. sad, ako stvar radi tehničar, biće sitnih odstupanja, al sve se to lako uzme u obzir.

to što će motor radit u test režimu neko kratko vrijeme, vozač ne može skontat.
koliko vidim, test počinje s hladnim motorom, pa se i to može uzet kao kriterij za regularni mod rada, itd. ..a i ne mora. (džast in kejs :D)

--
pogledaj grafove 2 i 3, tačno se vide momenti šaltanja brzina.. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 06 Oct 2015, 18:03
by Pero
Zmaj021 » wrote: svaki start motora bi bio u test režimu, a u (ne :D)regularni režim bi se prelazilo kad se otkloni sumnja da se vrši testiranje. džast in kejs, svako spuštanje ispod recimo 900 o/min, a duže od 3 sekunde bi povlačilo test režim rada. (ovdje bi turio ? kao napomenu da stvar treba razraditi :D)
Pa tebi je jasno, što bi još trebao razrađivati kad je jasno?
Zmaj021 » wrote: funkcija za raspoznavanje da li je auto na testu nije big dil, jer imaš one grafove. auto je na valjcima i vjerovatno tehničar dobija signale kad na koliko da ubrza i to ide po šemi. npr. u ece 15, imaš 3 sekvence: ubrzanje na 16km/h, pa održavanje brz. 10sek, pa usporenje na nulu, pa sljedeća, itd. sad, ako stvar radi tehničar, biće sitnih odstupanja, al sve se to lako uzme u obzir.
A ako stvar ne radi tehničar, onda nema odstupanja, pa se još lakše uzme u obzir. :D
Zmaj021 » wrote: to što će motor radit u test režimu neko kratko vrijeme, vozač ne može skontat.
koliko vidim, test počinje s hladnim motorom, pa se i to može uzet kao kriterij za regularni mod rada, itd. ..a i ne mora. (džast in kejs :D)
Softver koji može i ne mora uzeti u obzir i svejedno radi. :zubo: Dobar neki. Svaka čast.
Zmaj021 » wrote: pogledaj grafove 2 i 3, tačno se vide momenti šaltanja brzina.. :D
A kako softver prepoznaje momente šaltanja brzine? Sam od sebe ili mu to neki špijun dojavljuje, kad su već senzori obsolete? :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 06 Oct 2015, 19:00
by karambol
Jebiga, mislim da je sw u cijeloj prici manje bitan. Ocito je da svi koji nude dizelski pogon farbaju na mile i nemile nacine. Usudio bih se pomisliti kako je stvar globalno dogovorena, a da je farsa prikrivena izmisljanjem uloge nekog softvera...
Razlozi zasto je bas puklo na VW grupi su iz drugih sfera inicirani. Nisu tehnoloske ni ekoloske pozadine, ziher. Jerbo se i dalje nikoga ne spominje osim VWa unatoc tome sto i svi ostali za nekoliko desetaka puta prekoracuju tzv. propisane norme i unatoc priznanjima da muljaju, farbaju i varaju.
:D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 15:02
by Zmaj021
Pero » wrote: Pa tebi je jasno, što bi još trebao razrađivati kad je jasno?

A ako stvar ne radi tehničar, onda nema odstupanja, pa se još lakše uzme u obzir. :D

Softver koji može i ne mora uzeti u obzir i svejedno radi. :zubo: Dobar neki. Svaka čast.

A kako softver prepoznaje momente šaltanja brzine? Sam od sebe ili mu to neki špijun dojavljuje, kad su već senzori obsolete? :D
pero, sad si ko nodens :zubo:

ovo su ti ideje iz rukava.. da radim u fauveu, da imam pristup valjcima, autu, itd. odradio bih to bez problema. :D

misliš da je stvar složenija nego što jeste. softver i ne mora znati u kojoj je brzini auto, mada mislim da postoje neki prekidači, slično kao za rikverc ili kvačilo. šaltanje se očitava s grafa kao mali pad brzine u kratkom vremenskom intervalu. tamo je sve neprecizno, al na trećem grafu se mislim može raspoznat. pritisak na kvačilo oduzima silu guranja i pad brzine je neminovan, jer ti ostaju sile otpora vazduha, trenja kotrljanja, itd. a koje djeluju u kontra smjeru, jel. sjeti se frajera s jabukom. :D

s obzirom da se procedura za testiranje sastoji iz precizno zadatih sekvenci, neće biti da je detekcija testiranja rokit sajens.

evo ti za vježbu :D
napravi elektroniku i isprogramiraj čip za prikaz podataka na displeju auta umjesto rds signala iz radija.

šta ste ono još spominjali.. ugao zakretanja točkova? pa raspoznavanje da li je auto na valjcima ili ne.. eto, može i tako.. na svakom točku postoji i senzor brzine (wss). sastoji se od nazubljenog prstena i senzora hol efekta. signali wss-a služe za abs, prikaz brzine, povećanje/smanjenje glasnoće radija u zavisnosti od brzine, itd. dovoljno bi bilo detektovati istu brzinu s prednjih točkova da bi se znalo da je auto na valjcima.

..mada bi to jebalo drag trkače :D

neam pojma šta se sve danas očitava, za šta postoje senzori, al i od ovih matorih bi se dalo štošta napravit.
ja sam koristio signal wss-a.. ono skido ga s džeka radija, četvrtke od 12v, s tim što moraš znat broj zubaca onog prstena i efektivni promjer točka da bi dobio brzinu kretanja, jel. i tako dalje, i tako bliže.. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 15:21
by Zmaj021
..kud ne radim u fauveu, napravio bi im sistem da ih nikad ne uhvate. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 16:21
by miky0
A zamislite samo koje licemjerje od amera...uvatili VW u prevari jer im zagadjuje ameriku, al zato ti isti ameri nece potpisat sporazum iz Kijota da legitimno mogu zagadjivat cili svit :facepalm:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 21:47
by Pero
Zmaj021 » wrote:
pero, sad si ko nodens :zubo:
Dobro, ja sam kao nodens, a ti pomalo priznaješ da ti za softver koji bi časkom napravio za VW trebaju neki senzori. :D Ne njih puno, al ti trebaju. Nisi baš stoposto siguran koji su ti potrebni da specificiraš hardversku konfiguraciju al da ti daju u ruke da im napišeš softver, ti bi iz priloženih dijagrama testiranja to napravio u čas posla. :D Meni je svojedobno trebalo jedno tjedan dana da u C-u napišem algoritam koji određuje da li je točka unutar ili izvan proizvoljno zadanog poligona sa proizvoljnim brojem vrhova i to još kad sam bio mlad. :zubo: Al gdje bih se ja mogao mjeriti s tobom. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 21:52
by MightyMe
Jel radilo na nekonveksnim polionima? :kokice:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 21:59
by Pero
MightyMe » wrote:Jel radilo na nekonveksnim polionima? :kokice:
Pa ako sam napisao na poligonima s proizvoljnim brojem vrhova, to je naravno uključivalo i nekonveksne. Zapravo me najviše jebao zahtjev da vrhova poligona može biti koliko se nekom sprdi, oš 10, oš 100, oš 1000.... Koliko ih nađeš u ulaznoj tablici dok ti pointer ne bude NULL.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 22:03
by Zmaj021
Pero » wrote: Dobro, ja sam kao nodens, a ti pomalo priznaješ da ti za softver koji bi časkom napravio za VW trebaju neki senzori. :D Ne njih puno, al ti trebaju. Nisi baš stoposto siguran koji su ti potrebni da specificiraš hardversku konfiguraciju al da ti daju u ruke da im napišeš softver, ti bi iz priloženih dijagrama testiranja to napravio u čas posla. :D
pero, nisi koncentrisan. :D
Meni je svojedobno trebalo jedno tjedan dana da u C-u napišem algoritam koji određuje da li je točka unutar ili izvan proizvoljno zadanog poligona sa proizvoljnim brojem vrhova i to još kad sam bio mlad. :zubo: Al gdje bih se ja mogao mjeriti s tobom. :zubo:
šta, negdje 6. dan si se sjetio izmislit neki senzor i stvar se raspetljala. :D

..dobro, mučio si se, al zato sad znaš kako pristupit problemu. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 22:09
by Pero
Zmaj021 » wrote: pero, nisi koncentrisan. :D
Jebi ga, multitasking multiuser. Glavno da je za tebe to čas posla. Samo šteta da se jedno 2007 nisi javio VW. :zubo:

Zmaj021 » wrote: šta, negdje 6. dan si se sjetio izmislit neki senzor i stvar se raspetljala. :D

..dobro, mučio si se, al zato sad znaš kako pristupit problemu. :D
Nisam, to ti je ko tvoj softver na VW. Bez senzora. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 22:16
by MightyMe
Stvar je da sam igrom slučaja pokušavao nešto prije par dana isprogramirat u C#, neku grafiku, i to mi je trebalo pa sam tražio gotovu funkciju, jer bi u .netu trebalo bit svega. Pa sam usput negdje pročitao da su nekonveksni zajebani.

Ako se radi samo o konveksnima, mislim da mogu to u pola sata, sat isprogramirat. s proizvoljnim brojem vrhova. Čini mi se da imam dobru ideju.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 22:38
by karambol
Nego... a jel se to sto pricate moze drukcije nekako primjeniti?
Da ima zena s proizvoljno toga necega, svejedno mi jel konveksno ili ne, i da se moze programirati? Za senzore bi naknadno razmislio.
:zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 22:41
by Zmaj021
Pero » wrote: Jebi ga, multitasking multiuser. Glavno da je za tebe to čas posla. Samo šteta da se jedno 2007 nisi javio VW. :zubo:



Nisam, to ti je ko tvoj softver na VW. Bez senzora. :D
pero, ne ljuti se.. i čitaj pažljivije. :D

nigdje nisam rekao bez senzora, samo sam rekao da ih ne treba izmišljat. wss postoji odavno i imaš test koji se radi po onim grafovima, gdje se određena brzina postiže i održava u određenim vremenskim intervalima. sad ti meni reci jel to već dovoljna osnova za ideju kako samo na osnovu toga napraviti softver.. sve preko što ima, super, vjerovatno se može iskoristit, al i ovo je dovoljno, bar liči. :D

matrica ti je data i treba da je prepoznaš. ne znam šta je problem.. :D

očitavaš senzor, detektuješ odstupanja od zadatih konstanti, računaš neku težinsku grešku uzimajući u obzir i vremenski okvir, itd.
nije poso od po sata, al nije ni rokit sajens.

opet, to je jedna od ideja, iz rukava.. dakle da ponovim, iz rukava. :D

šta ti čitaš i shvataš preozbiljno, druga je stvar. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 22:50
by Zmaj021
karambol » wrote:Nego... a jel se to sto pricate moze drukcije nekako primjeniti?
Da ima zena s proizvoljno toga necega, svejedno mi jel konveksno ili ne, i da se moze programirati? Za senzore bi naknadno razmislio.
:zubo:
kar, ne shvatam baš problem..

jel se ovo žališ na ženu, šta? :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 23:05
by karambol
:[quote]

kar, ne shvatam baš problem..

jel se ovo žališ na ženu, šta? :zubo:[/quote]

Ma jok, kajgod... Ona je meni kao Porsche. :cerek:

Nego kad je Majti spomenuo da ima ideju krenuh odmah razmisljat o profitu. I kao u autoindustriji - o hiperprodukciji i profitu.

Ah! Penzija, penzija...

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 23:13
by karambol
A nisam nista pio danas... :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 07 Oct 2015, 23:14
by Zmaj021
karambol » wrote:A nisam nista pio danas... :zubo:
sad si na pravom putu! :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 09 Oct 2015, 12:58
by Pero
Zmaj021 » wrote: nigdje nisam rekao bez senzora, samo sam rekao da ih ne treba izmišljat. wss postoji odavno i imaš test koji se radi po onim grafovima, gdje se određena brzina postiže i održava u određenim vremenskim intervalima. sad ti meni reci jel to već dovoljna osnova za ideju kako samo na osnovu toga napraviti softver.. sve preko što ima, super, vjerovatno se može iskoristit, al i ovo je dovoljno, bar liči. :D

matrica ti je data i treba da je prepoznaš. ne znam šta je problem.. :D

očitavaš senzor, detektuješ odstupanja od zadatih konstanti, računaš neku težinsku grešku uzimajući u obzir i vremenski okvir, itd.
nije poso od po sata, al nije ni rokit sajens.

opet, to je jedna od ideja, iz rukava.. dakle da ponovim, iz rukava. :D

šta ti čitaš i shvataš preozbiljno, druga je stvar. :D
I taj softver, na osnovu senzora koji izgleda ipak postoje, smanjuje količinu NOx djelujući na omjer smjese diesela i zraka i vrijeme ubrizgavanja 10 i više puta. Tebi je to sve jasno. Ja sam malo priglup, pa mi nije. :zubo: Što ćeš - ti si iz članaka na internetu izvukao zaključak koji je meni malo čudnovat, ali takvi su ljudi. :)

Re: Amerikanci i VW

Posted: 09 Oct 2015, 18:01
by Zmaj021
Pero wrote: I taj softver, na osnovu senzora koji izgleda ipak postoje, smanjuje količinu NOx djelujući na omjer smjese diesela i zraka i vrijeme ubrizgavanja 10 i više puta. Tebi je to sve jasno. Ja sam malo priglup, pa mi nije. :zubo: Što ćeš - ti si iz članaka na internetu izvukao zaključak koji je meni malo čudnovat, ali takvi su ljudi. :)
ma jok, ba.. mijenja se geometrija motora.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 09 Oct 2015, 18:08
by Pero
Zmaj021 » wrote:
ma jok, ba.. mijenja se geometrija motora.
Pa da, ušrinka se kad je na testu. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 09 Oct 2015, 18:10
by Zmaj021
Pero » wrote: Pa da, ušrinka se kad je na testu. :zubo:
eto, vidiš da nije neki problem :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 09 Oct 2015, 18:27
by Pero
Zmaj021 » wrote: eto, vidiš da nije neki problem :D
Nego ja vozim dizela koji je kao EURO5 i troši brat-bratu 20% više nego što mu je deklarirano i nije iz VW koncerna. Jel se i ja trebam zabrinut ko miki za svoju Škodu?

Re: Amerikanci i VW

Posted: 09 Oct 2015, 19:56
by Zmaj021
Pero » wrote: Nego ja vozim dizela koji je kao EURO5 i troši brat-bratu 20% više nego što mu je deklarirano i nije iz VW koncerna. Jel se i ja trebam zabrinut ko miki za svoju Škodu?
što bi se brinuo? za brigu je kad ti potrošnja skoči van uobičajenih vrijednosti.
..a i teško je skontat koliko bi bilo ok. ono, hrpa je faktora tu: loše gorivo, loši brojači na pumpama, odometar laže, stil vožnje, uslovi vožnje..

litar na pet nije previše. :ne zna:

probaj pronać neki forum, pa uporedit.

meni potrošnja u gradu maltene ne odstupa od deklarisane. za izvangradsku piše 5,7, a meni je minimala bila 6,3 na putu ns-sa-ns, znači, maltene bez autoputa, al po selima i planinama i nešto gradske vožnje po sa. mjereno dopunjavanjem goriva do vrha i lažljivim odometrom. :D
dva puta.

kad idem van države, onda bude oko 8, al to je skoro isključivo autoput, do 130 km/h.
..ne računajući njemačku, tu bome skoči. razbahatim se samo tako.. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 09 Oct 2015, 21:02
by miky0
Ukuca sam broj sasije na skodinu stranicu, i pise da mi je skodilac zdrav :lux: :lux: :lux:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 13 Oct 2015, 19:22
by Pero
Evo ovi tvrde da ti Škodilak izgleda ipak nije zdrav:
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... tware.html
Oš tužit VW da ti Škodu zamijene s BMW-om? :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 14 Oct 2015, 12:15
by miky0
Pero » wrote:Evo ovi tvrde da ti Škodilak izgleda ipak nije zdrav:
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... tware.html
Oš tužit VW da ti Škodu zamijene s BMW-om? :D
A kako bas znas da je i moja skoda ukurcu :misli:

Inace sam na onom tamo forumu procita da motori od iljadu sesto kubika zahtjevaju kompliciranu doradu jer se treba svasta nesto u motoru doradit-odeardit, dok u 2,0 ne treba zadirat u motor .ne zna:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 14 Oct 2015, 12:15
by miky0
Pero » wrote:Evo ovi tvrde da ti Škodilak izgleda ipak nije zdrav:
http://www.telegraph.co.uk/finance/news ... tware.html
Oš tužit VW da ti Škodu zamijene s BMW-om? :D
A kako bas znas da je i moja skoda ukurcu :misli:

Inace sam na onom tamo forumu procita da motori od iljadu sesto kubika zahtjevaju kompliciranu doradu jer se treba svasta nesto u motoru doradit-odeardit, dok u 2,0 ne treba zadirat u motor :ne zna:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 14 Oct 2015, 14:47
by Pero
miky0 » wrote:
A kako bas znas da je i moja skoda ukurcu :misli:

Inace sam na onom tamo forumu procita da motori od iljadu sesto kubika zahtjevaju kompliciranu doradu jer se treba svasta nesto u motoru doradit-odeardit, dok u 2,0 ne treba zadirat u motor :ne zna:
Ne znam, ovi pišu i o Škodama i ne prave razliku jel motor 1.6 ili 2.0. A zašto misliš da ne bi varali na jačem motoru koji logično proizvodi i više CO2 i NOx?

Re: Amerikanci i VW

Posted: 14 Oct 2015, 19:18
by miky0
Pero » wrote: Ne znam, ovi pišu i o Škodama i ne prave razliku jel motor 1.6 ili 2.0. A zašto misliš da ne bi varali na jačem motoru koji logično proizvodi i više CO2 i NOx?
Ne kazem da ne bi varali, samo kazem da je ispravak kod jaceg motora jednostavniji, dok je u slabijeg kompliciraniji jer zahtjeva nekakve radnje unutar samog motora. Navodno.

Inace, ako moju skodu trebaju tako ispizdit, ne zelim takav auto. Ko zna koliko ce onda imat slabije reference.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 15 Oct 2015, 14:57
by nodens
Pero » wrote:Dobro, ja sam kao nodens, a ti pomalo priznaješ da ti za softver koji bi časkom napravio za VW trebaju neki senzori. :D Ne njih puno, al ti trebaju. Nisi baš stoposto siguran koji su ti potrebni da specificiraš hardversku konfiguraciju al da ti daju u ruke da im napišeš softver, ti bi iz priloženih dijagrama testiranja to napravio u čas posla. :D Meni je svojedobno trebalo jedno tjedan dana da u C-u napišem algoritam koji određuje da li je točka unutar ili izvan proizvoljno zadanog poligona sa proizvoljnim brojem vrhova i to još kad sam bio mlad. :zubo: Al gdje bih se ja mogao mjeriti s tobom. :zubo:
Ja nisam više tako ni mlad, ali evo za pola minute mozganja mislim da imam rješenje. :zubo:

Znači, imaš neku točku, i proizvoljni broj vrhova, poredanih tako da tvore bilo kakav poligon. Može biti i konkavan, no nagađam da se valjda ne mogu bridovi poligona 'sjeći'. :zubo: (ako mogu, onda ovo dolje rješenje mislim da ne bi ferceralo)

Evo ti algoritam:

1. Nađeš bilo koju točku koja se nalazi izvan poligona (npr. zato što su joj obje koordinate manje od minimalne dotične koordinate svih vrhova). Ta točka skupa s točkom koja se testira, tvori 'testnu dužinu'.

2. Za sve bridove poligona (od točke n. do n+1) pogledaš siječe li se taj brid s testnom dužinom.

3. Ako testna dužina siječe neparni broj bridova, onda je točka unutar poligona, inače je izvan.


Ako se testna dužina točno preklapa s bilo kojim bridom, onda ima 2 mogućnosti: ako je testna točka baš na tom bridu, onda se može valjda računati da je 'unutar' poligona; a ako nije na tom bridu, nego je brid sadržan u testnoj dužini (to je jedina druga mogućnost s obzirom da je točka iz prvog koraka izvan cijelog poligona), onda dotični brid treba ignorirati (kao da se ne siječe, ne mijenja 'parnost' iz trećeg koraka).


Što ti se čini? :D Nisam doduše provjerio bi li ovo radilo, no ovako napamet mi se čini da bi svakako moralo, ne vjerujem da bi mi trebalo više od pol sata za to iskodirat. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 15 Oct 2015, 18:22
by Pero
nodens » wrote:
Znači, imaš neku točku, i proizvoljni broj vrhova, poredanih tako da tvore bilo kakav poligon. Može biti i konkavan, no nagađam da se valjda ne mogu bridovi poligona 'sjeći'. :zubo: (ako mogu, onda ovo dolje rješenje mislim da ne bi ferceralo)
Bridovi poligona se mogu sjeći - zapravo možeš imati sastav od više nezavisnih poligona koji se dodiruju u jednoj točki ili stranici. Sve ovisi o poretku vrhova u ulaznoj tablici. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 15 Oct 2015, 18:43
by nodens
Hm ok, (iako si to trebao napomenuti) :rofl:

Dakle, trebalo bi se prvo naći skup 'svih' bridova, tako što nađeš eventualna sjecišta bilo koja 2 brida (to bi onda bilo O(n^2) sporo), ta sjecišta onda postaju novi vrhovi, čini mi se da bi algoritam i tako funkcionirao. Jer, ako ti novi bridovi sačinjavaju npr. 2 poligona koji se 'dodiruju' u nekoj točki sjecišta 2 brida, opet vrijedi da bi točka 'unutar' bilo kojeg od tih dodirujućih poligona, morala sjeći neparni broj bridova kad 'odlazi ravnom linijom u beskonačnost'. A ti svi proračuni sjecišta su relativno jednostavna analitička geometrija, istina je da sam to sve pozaboravljao no nagađam da bih se lako ufurao natrag u to. :zubo:


S tim da bi se moralo posebno provjeravati jesu li ta sjecišta točno u nekom od vrhova, pa ih ne računati 2 puta nego samo jednom. Enivej, nije trivijalno... no kako si ti to onda riješio, na kraju?

Re: Amerikanci i VW

Posted: 15 Oct 2015, 18:44
by nodens
Ups, krivo, moralo bi se specijalno hendlat slučaj kad ta testna dužina slučajno prolazi točno kroz neko sjecište 2 brida. :rofl:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 15 Oct 2015, 18:49
by MightyMe
nodens » wrote:
Ja nisam više tako ni mlad, ali evo za pola minute mozganja mislim da imam rješenje. :zubo:

Znači, imaš neku točku, i proizvoljni broj vrhova, poredanih tako da tvore bilo kakav poligon. Može biti i konkavan, no nagađam da se valjda ne mogu bridovi poligona 'sjeći'. :zubo: (ako mogu, onda ovo dolje rješenje mislim da ne bi ferceralo)

Evo ti algoritam:

1. Nađeš bilo koju točku koja se nalazi izvan poligona (npr. zato što su joj obje koordinate manje od minimalne dotične koordinate svih vrhova). Ta točka skupa s točkom koja se testira, tvori 'testnu dužinu'.

2. Za sve bridove poligona (od točke n. do n+1) pogledaš siječe li se taj brid s testnom dužinom.

3. Ako testna dužina siječe neparni broj bridova, onda je točka unutar poligona, inače je izvan.


Ako se testna dužina točno preklapa s bilo kojim bridom, onda ima 2 mogućnosti: ako je testna točka baš na tom bridu, onda se može valjda računati da je 'unutar' poligona; a ako nije na tom bridu, nego je brid sadržan u testnoj dužini (to je jedina druga mogućnost s obzirom da je točka iz prvog koraka izvan cijelog poligona), onda dotični brid treba ignorirati (kao da se ne siječe, ne mijenja 'parnost' iz trećeg koraka).


Što ti se čini? :D Nisam doduše provjerio bi li ovo radilo, no ovako napamet mi se čini da bi svakako moralo, ne vjerujem da bi mi trebalo više od pol sata za to iskodirat. :zubo:
Dobra ideja. Meni je palo napamet da ne idem po bridovima nego po kutovima. Kompliciranije od ovoga, ali mislim da mi se isto moglo napravit da radi za svakakve poligone.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 15 Oct 2015, 19:45
by nodens
MightyMe » wrote: Dobra ideja. Meni je palo napamet da ne idem po bridovima nego po kutovima. Kompliciranije od ovoga, ali mislim da mi se isto moglo napravit da radi za svakakve poligone.

Usput sam još malo ovlaš razmišljao i algoritam fulava u slučaju da testna dužina točno prolazi kroz neki od vrhova. Te slučajeve bi trebalo posebno hendlat da se ustanovi jel ta točka 'siječe' kut koji zatvaraju dva brida (onda se broji 'jednom') ili pak 'dodiruje' taj kut (onda dvaput, tj. nijednom).

Pitam se je l' to uopće potrebno ili bi se moglo heuristički, onak, uzet 'random' točku izvan 'bounding rectangle' od poligona, pa ako se slučajno testna dužina dodiruje s bilo kojim od vrhova, onda naprosto uzeti drugu slučajnu točku. Čini mi se da je vjerojatnost tog slučaja toliko mala da bi već za 2-3 iteracije postala nanoskopski mala :rofl:

A u tom slučaju, nije uopće ni potrebno tražiti eventualna sjecišta bridova. Jer, ako testna dužina nekim slučajem čak i prolazi točno jednim od tih sjecišta, to znači da prolazi 'točno između' dva dodirujuća poligona, a tada je sasvim ok da se računa kao da 'siječe 2 brida'. Nego dakle, dovoljno je odabrati slučajnu točku izvan bounding rectangle svih vrhova, provjeriti prolazi li dužina od te točke do testne kroz bilo koji od vrhova, pa ako prolazi - uzeti drugu slučajnu točku... i onda ono dalje. Pogledati koliko bridova siječe, ako je neparan broj - točka je unutar poligona.

Re: Amerikanci i VW

Posted: 15 Oct 2015, 22:49
by MightyMe
Pa i nije to toliko kompliciran slučaj. Budući da funkcija koja bi gledala sijeku li se dužine mora znat početnu i krajnju točku brida, to je jednostavno detektirat. Najjednostavnije rješenje bi bilo onda da izađe iz svega i da random izabere novu točku. Ili možeš malo komplicirat pa da ti ta funkcija vraća točno kroz koji vrh prolazi pa da onda ne provjeravaš drugi brid. Ali to nije u dugu prethodnog koda koji radi na KISS principu. :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 16 Oct 2015, 13:10
by nodens
LOL, radi. :rofl:

Code: Select all

package hr.abf.example;

import java.awt.Point;
import java.awt.Rectangle;
import java.util.ArrayList;
import java.util.Iterator;
import java.util.List;
import java.util.Random;


public class Polygon implements Iterable<Point> {

  private List<Point> vertices;
  
  public Polygon() {
    vertices = new ArrayList<Point>();
  }
  
  public void reset() {
    vertices.clear();
  }
  
  public void addVertex(Point v) {
    vertices.add(v);
  }
  
  public int count() {
    return vertices.size();
  }
  
  @Override
  public Iterator<Point> iterator() {
    return vertices.iterator();
  }
  
  public boolean contains(Point tp) {
    if (edgesContain(tp)) return true;
    
    Rectangle bounds = findBoundingRectangle();
    
    Point out = getRandomPointOutside(bounds);
    while (vertIntersectsWith(tp, out))
      out = getRandomPointOutside(bounds);
    
    int intersections = 0;
    Point lv = null;
    for (Point v: vertices) {
      if (lv != null && edgeIntersectsWith(lv, v, tp, out))
        ++intersections;
      lv = v;
    }
    if (edgeIntersectsWith(lv, vertices.get(0), tp, out))
      ++intersections;
    
    return intersections % 2 == 1;
  }
  
  private boolean edgesContain(Point p) {
    Point lv = null;
    for (Point v: vertices) {
      if (lv != null && lineContainsPoint(lv, v, p)) return true;
      lv = v;
    }
    return lineContainsPoint(lv, vertices.get(0), p);
  }
  
  private Rectangle findBoundingRectangle() {
    if (vertices.size() == 0) return new Rectangle(0, 0, 0, 0);
    
    int minx = vertices.get(0).x, miny = vertices.get(0).y;
    int maxx = minx, maxy = miny;
    
    for (Point v: vertices) {
      if (v.x < minx) minx = v.x;
      if (v.x > maxx) maxx = v.x;
      if (v.y < miny) miny = v.x;
      if (v.y > maxy) maxy = v.x;
    }
    return new Rectangle(minx, miny, maxx - minx, maxy - miny);
  }
  
  private Point getRandomPointOutside(Rectangle bounds) {
    Random r = new Random();
    int dx = r.nextInt(bounds.width), dy = r.nextInt(bounds.height);
    if (r.nextBoolean()) {
      dy += bounds.y;
      dx = (dx < bounds.width / 2) ? bounds.x - 1 - dx : bounds.x + bounds.width / 2 + 5 + dx;  
    } else {
      dx += bounds.x;
      dy = (dy < bounds.height / 2) ? bounds.y - 5 - dy: bounds.y + bounds.height / 2 + 5 + dy;
    }
    return new Point(dx, dy);
  }
  
  private boolean lineContainsPoint(Point from, Point to, Point p) {
    return p.x >= Math.min(from.x, to.x) && p.x <= Math.max(from.x, to.x) &&
           p.y >= Math.min(from.y, to.y) && p.y <= Math.max(from.y, to.y) && 
        isParallelWith(p, to, from, to);
  }
  
  private boolean vertIntersectsWith(Point from, Point to) {
    for (Point v: vertices) 
      if (lineContainsPoint(from, to, v)) return true;
    
    return false;
  }
  
  private boolean edgeIntersectsWith(Point v1, Point v2, Point from, Point to) {
    if (isParallelWith(v1, v2, from, to)) return false;
    
    return isPointBelow(v1, from, to) != isPointBelow(v2, from, to) &&
        isPointBelow(from, v1, v2) != isPointBelow(to, v1, v2);
  }
  
  private boolean isParallelWith(Point v1, Point v2, Point from, Point to) {
    return (v1.y - v2.y) * (from.x - to.x) == (v1.y - v2.x) * (from.y - to.y); 
  }
  
  private boolean isPointBelow(Point p, Point from, Point to) {
    return (p.y - from.y) * (from.x - to.x) - (from.y - to.y) * (p.x - from.x) > 0;
  }
}
Paz kak sam lijepo našao jel se dvije dužine sijeku. :zubo: Prvo sam htio čisto onako - analitička geometrija, jednadžbe pravca, rješavanje sustava jednadžbi i provjera rubova - no onda bih morao petljat s realnim brojevima, ovako je sve lijepo integer. To je ova metoda 'edgeIntersectsWith'.


A evo i male klase za vizualno testiranje ovog gore:

Code: Select all

package hr.abf.example;

import java.awt.BorderLayout;
import java.awt.Dimension;
import java.awt.FlowLayout;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.Point;
import java.awt.event.ActionEvent;
import java.awt.event.ActionListener;
import java.awt.event.MouseAdapter;
import java.awt.event.MouseEvent;

import javax.swing.JButton;
import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JLabel;
import javax.swing.JPanel;

public class Poly extends JFrame {
  
  private Polygon main = new Polygon();
  private View scr = new View();
  private JLabel status = new JLabel();
  
  private JButton start = new JButton("Reset");
  private JButton test = new JButton("Test");
  
  private boolean testing = false;
  private Point last = null;

  public Poly() {
    setLayout(new BorderLayout());
    scr.setPreferredSize(new Dimension(800, 600));
    
    JPanel up = new JPanel(new FlowLayout());
    up.add(start);
    up.add(test);
    
    getContentPane().add(scr);
    getContentPane().add(up, BorderLayout.NORTH);
    getContentPane().add(status, BorderLayout.SOUTH);
    
    test.setEnabled(false);
    start.addActionListener(new ActionListener() {
      @Override
      public void actionPerformed(ActionEvent e) {
        main.reset();
        testing = false;
        last = null;
        scr.repaint();
        status.setText("");
        
        test.setEnabled(false);
      }
    });
    test.addActionListener(new ActionListener() {
      @Override
      public void actionPerformed(ActionEvent e) {
        testing = true;
        scr.repaint();
        status.setText("");
        
        test.setEnabled(false);
      }
    });
    
    scr.addMouseListener(new MouseAdapter() {
      @Override
      public void mouseClicked(MouseEvent e) {
        if (testing) testPoint(e.getPoint());
        else {
          main.addVertex(e.getPoint());
          if (main.count() > 2) test.setEnabled(true);
          scr.repaint();
        }
      }
    });
  }
  
  void testPoint(Point p) {
    last = p;
    scr.repaint();
    status.setText("The point is" + (main.contains(p) ? "" : " NOT") + " inside the polygon");
  }
  
  Point getLastPoint() {
    return last;
  }
  
  public static void main(String[] args) {
    Poly p = new Poly();
    p.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
    p.pack();
    p.setVisible(true);
  }
  
  boolean isTestMode() {
    return testing;
  }
  
  public class View extends JPanel {
    @Override
    public void paint(Graphics g) {
      g.setColor(getBackground());
      g.fillRect(getX(), getY(), getWidth(), getHeight());
      g.setColor(getForeground());
      Point vp = null, fp = null;
      for (Point p: main) {
        if (vp != null) g.drawLine(vp.x, vp.y, p.x, p.y);
        else fp = p;
        vp = p;
      }
      if (isTestMode()) { 
        g.drawLine(vp.x, vp.y, fp.x, fp.y);
        Point p = getLastPoint();
        if (p != null) {
          g.drawLine(p.x - 2, p.y, p.x + 2, p.y);
          g.drawLine(p.x, p.y - 2, p.x, p.y + 2);
        }
      }
    }
  }
}

:rofl:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 16 Oct 2015, 13:20
by Pero
Svaka čast ako radi - ne znam Javu, pa ne mogu provjeriti. :zubo: Moj kod u C-u je davno spremljen na nekim 5,25" disketama u Veroni. :)

Re: Amerikanci i VW

Posted: 16 Oct 2015, 13:49
by nodens
Pero » wrote:Svaka čast ako radi - ne znam Javu, pa ne mogu provjeriti. :zubo: Moj kod u C-u je davno spremljen na nekim 5,25" disketama u Veroni. :)
A kako je radio? Ako nije prekomplicirano za objasnit... :D

Re: Amerikanci i VW

Posted: 16 Oct 2015, 14:08
by Pero
nodens » wrote:
A kako je radio? Ako nije prekomplicirano za objasnit... :D
Firma za koju sam radio imala je svoju vlastitu SCADU tada - ono softver za vizualizaciju postrojenja koji se upotrebljavao i za upravljanje sa posebnim custom rađenim modulima. Jedan kupac je iz ne znam kojih razloga imao potrebu za tim algoritmom. Napisao sam ga u C-u i vizualizirao na ekranu (nacrtao polinom i točku) čiji je SW također bio pisan u C-u - s dvije kućice - TRUE/FALSE. Nemam više pojma ni zašto je to trebalo, bilo je pred više od 20 godina. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 16 Oct 2015, 14:16
by nodens
Pero » wrote: Firma za koju sam radio imala je svoju vlastitu SCADU tada - ono softver za vizualizaciju postrojenja koji se upotrebljavao i za upravljanje sa posebnim custom rađenim modulima. Jedan kupac je iz ne znam kojih razloga imao potrebu za tim algoritmom. Napisao sam ga u C-u i vizualizirao na ekranu (nacrtao polinom i točku) čiji je SW također bio pisan u C-u - s dvije kućice - TRUE/FALSE. Nemam više pojma ni zašto je to trebalo, bilo je pred više od 20 godina. :zubo:
Mislio sam, kojim cca. 'algoritmom' si provjeravao jel unutar ili izvan? A ne kako je program izvana izgledao. :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 16 Oct 2015, 14:23
by Pero
nodens » wrote:
Mislio sam, kojim cca. 'algoritmom' si provjeravao jel unutar ili izvan? A ne kako je program izvana izgledao. :zubo:
Puno tražiš od mene da se sjetim nečega od prije dvadeset godina. :zubo: Mislim da od točke formirao 2 pravca, paralelna s x i y osi i onda gledao sjecišta sa stranicama, prvo po x, pa ako je zadovoljilo, onda po y. Al je zbilja bilo davno. :)

Re: Amerikanci i VW

Posted: 16 Oct 2015, 15:49
by nodens
Ok ok :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 17 Oct 2015, 07:52
by miky0
Nodense, steta sta ti je priroda dala puno u glavu a nista u vrsnjaku. Veca korist bi bila za njezniji spol ;) Ah, steta sta sam u banani pa ne mos procitat i ovu moju umotvorinu :)

Re: Amerikanci i VW

Posted: 27 Oct 2015, 13:32
by karambol
Evo, ako nekoga interesira kako je afera s ispušnim plinovima utjecala na prodaju u EU. :zubo:

http://europe.autonews.com/assets/PDF/CA1019941016.PDF

:raspa:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 28 Jan 2017, 12:11
by Stitch
Već neko vrijeme na parkiralištu hotela preko puta autobusnoga kolodvora u Držićevoj viđam prekrasni Bentley, vjerojatno Continental GT. Neki luksuzno-sportski model, uglavnom. Izgleda predobro. VW je pravi posao s tim brendom napravio. :cerek:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 28 Jan 2017, 15:28
by miky0
Stitch wrote:
28 Jan 2017, 12:11
Već neko vrijeme na parkiralištu hotela preko puta autobusnoga kolodvora u Držićevoj viđam prekrasni Bentley, vjerojatno Continental GT. Neki luksuzno-sportski model, uglavnom. Izgleda predobro. VW je pravi posao s tim brendom napravio. :cerek:
Auto je prejebacki :top:

Kupit cu ga i ja, samo da zaradim ka vozac :raspa:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 29 Jan 2017, 14:23
by Stitch
Nije baš jeftin, znaš. ;)

Re: Amerikanci i VW

Posted: 29 Jan 2017, 14:25
by miky0
Stitch wrote:
29 Jan 2017, 14:23
Nije baš jeftin, znaš. ;)
A bas me moras ubit u pojam :zubo:

Re: Amerikanci i VW

Posted: 29 Jan 2017, 14:27
by Stitch
Pogrešno to čitaš. Motiviram te. Sad imaš bolju vizualizaciju. :D