Amerikanci i VW

Kante, pile & nježnički nadomjesci
User avatar
..a unda
Undaminator
Posts: 21128
Joined: 18 Sep 2011, 16:27

Re: Amerikanci i VW

Post by ..a unda » 27 Sep 2015, 13:10

Pero » wrote:http://www.vox.com/2015/9/23/9383663/vw ... ndal-photo
Ovo bi trebao biti hardware za ustanovljavanje prave emisije NOx. :) Sad mi je tek još manje jasno kako software lažira. :zubo: I koliko je truda netko uložio u VW. I kako nema buke za ostale proizvođače, ne mogu vjerovati da VW sam radi "prljave" diesele. :misli:
ma sigurno svi muljaju, nekako, na neki nacin, negdje u nekom dijelu ili konstrukcijskom ili marketinskom, financijskom, ne znam gdje sve.

ali to sam htio rec, neki trud je tu ulozen dfa se to lazira, a ocito se tu radi o citavom nekom pristupu, sustavu, a taj trud, tj citavi ti troskovi (pitanje je od koje faze se uopce krece tom idejom laziranja), ocito je sasvim proporcionalno dovoljan da se ostari njime neki profit ili cak rast profita ili cak stopa rasta profita.
kazem, moguce je da se ta mogucnost pojavila odjednom negdje, da je neki njihov tamo programer ili analiticar rekao.. slucajno sam uocio to i to i to bi se vrlo jednostavno moglo napravit tako i tako.. ali nekako, premala mi je vjerojatnost za to.

nadalje, da sad ne idem okolo trazit, a vi vec to sve znate :D, uopce kao ide to neko testiranje, te npr meisije plinova medjuostalim?

tj, jel npr vw (ili bilo koji veliki proizvodjac) on ima neke valjda zadane, dogovorene kriterije testiranja, ima neke krirerije koje taj proizvod mora zadovoljit, npr, to mora bit tako, ovo tako, kolicina emisije tog i tog plina u tim i tim uvjetima takva is ad, sta?
jel vw ima svoje laboratorije koji imaju neki certifikat i tos e priznaje kao mjerodavno?
jel postoji neki kao nezavisni laboratotij koji vrsi testove i ateste?
jel mozda ima..ne znam, neki hardver u autima koji sam prati sve te neke parametre, pa ga onda prikljusis na dijagnosticku stanicu neku i onda vidis kako radi motor, kakve su kocnice, kakva je lektronika, kakav je ispuh, itd..

tj, ako su lazirali, a izgleda za sad da jesu, gdje su to lazirali? u autu, u tvornici, u laboratoriju, u nekom proracunu, u nekoj kalibraciji, u podesavanju nekih parametara?

tj, kako je to tek sada vidjeno, otkriveno? kako to da su u vw prevarili mozda neke druge laboratorije i te testne hardvere, a ovaj nisu uspjeli?
misloim, ne razumijem uopce problem. ne znam odakle uopce dolazi pitanje da se radi o softveru koji prepoznaje testiranje?

mislim, kako, sta.. mozda ima na board kompu neka mogucnost da ti u svakom ternutku mozes ocitat sto ispusta, toliko co, co2, toliko ovog, toliko onog i onda kad mu stavis onu sondu u straznji lonac, e onda on pocne pokazivat drugacije? ne pocne pokazivat drugacije? mislim sta, kako, di.. :D

manji mi je problem da softver (dakle i neki hardver ) moze prepoznavat kad se autu utakne ovaj hardver sa slike, nije to neizvedivo, ali ono sto me zanima jest u kojem trenutku se to lazira?
sta, vw napise u nekim dokumentima..emisije plina tog auta/agregata su pod tim uvjetima su takve i takve i sad dodju amerikanci i kazu..lazete, krivo ste napisali?
mislim, ono, amerikanci onda ustvari osporavaju deklaraciju? tj , al je problem napisat na papiru bilo sta i napisat, poput.. ovaj auto je lip, pametan, sestan ka sta sam i sam? :D



User avatar
Zmaj021
Posts: 3445
Joined: 25 Oct 2011, 17:51

Post by Zmaj021 » 27 Sep 2015, 15:31

objašnjenje

epa je već hvatala katerpilar i volvo u sličnim rabotama, a i neke proizvođače teških mašina.



User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 10746
Joined: 17 Sep 2011, 23:06

Post by Stitch » 27 Sep 2015, 15:48

Zmaju, nije problem u tome koga jesu uhvatili nego u tome koga nisu. ;)


Potpisi su za budale.

User avatar
Zmaj021
Posts: 3445
Joined: 25 Oct 2011, 17:51

Post by Zmaj021 » 27 Sep 2015, 16:08

pa ok, nego dat je i graf za x5.

očekuju se veći iznosi zagađenja pri eksploataciji, slično kao i s potrošnjom goriva, al ovi ga pretjeraše. jasno, sad će zakulisne igre, trgovina, al to se tako oduvijek kotrlja.
činjenica da se s tim izašlo u javnost mi je interesantnija od same priče. velike su sume u pitanju što će reći i veliki pritisak, a sad čemu treba da posluži, koje se to ideje vrte u nekim krugovima, jel se to nešto prevenira ili usmjerava.. haj ga znaj :D



User avatar
Zmaj021
Posts: 3445
Joined: 25 Oct 2011, 17:51

Post by Zmaj021 » 27 Sep 2015, 16:27

testiranja vrši icct. na njihovom sajtu se mogu vidjeti trendovi emisije co2, odstupanja, itd.

koliko sam shvatio, icct je prijavila vw epa-i.
možda i nema neke urote, al igara će svakako biti. :D



User avatar
Zmaj021
Posts: 3445
Joined: 25 Oct 2011, 17:51

Post by Zmaj021 » 27 Sep 2015, 17:06

..a unda » wrote:..
ali to sam htio rec, neki trud je tu ulozen dfa se to lazira, a ocito se tu radi o citavom nekom pristupu, sustavu, a taj trud, tj citavi ti troskovi (pitanje je od koje faze se uopce krece tom idejom laziranja), ocito je sasvim proporcionalno dovoljan da se ostari njime neki profit ili cak rast profita ili cak stopa rasta profita.
kazem, moguce je da se ta mogucnost pojavila odjednom negdje, da je neki njihov tamo programer ili analiticar rekao.. slucajno sam uocio to i to i to bi se vrlo jednostavno moglo napravit tako i tako.. ali nekako, premala mi je vjerojatnost za to.
..
nema tu neke mistike.. zavisno od parametara ecu-a mijenja se kriva momenta, potrošnje goriva, emisije gasova.. nekad su se mijenjali čipovi, danas se stvar završi programiranjem. raja je čipovala auta radi kojeg konja više, a u fabrici je stvar složenija jer valja mislit i o zadovoljenju standarda o gasovima, potrošnji goriva, habanju dijelova, itd.

trošak za mogućnost različitog parametriziranja ekua je minoran.. malo veći eprom, il kakva već memorija, i parče logike za prepoznavanje režima rada..
scenarij kako je došlo do toga da se to ipak radi jeste interesantan. il je svjesna diverzija, il je glupost nekog na nižem nivou. :D najmanje mi je vjerovatno da su ljudi u vrhu išli na to da se neće okriti.. biće da je ovo posljednje :D



User avatar
Pero
Posts: 2159
Joined: 20 May 2012, 22:31

Post by Pero » 28 Sep 2015, 15:47

http://www.poslovni.hr/svijet-i-regija/ ... stu-302409
Evo kao i Audi priznao. Još uvijek mi ništa nije jasno. Mijenjao bih sve softvere koje sam u životu napisao za taj. :D



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 28 Sep 2015, 16:14

Pero » wrote:http://www.poslovni.hr/svijet-i-regija/ ... stu-302409
Evo kao i Audi priznao. Još uvijek mi ništa nije jasno. Mijenjao bih sve softvere koje sam u životu napisao za taj. :D
Ovako su to Ameri objasnili, ali još me kužim kako fercera... :misli:

As described in the NOV, a sophisticated software algorithm on certain Volkswagen vehicles detects when the car is undergoing official emissions testing, and turns full emissions controls on only during the test. The effectiveness of these vehicles’ pollution emissions control devices is greatly reduced during all normal driving situations. This results in cars that meet emissions standards in the laboratory or testing station, but during normal operation, emit nitrogen oxides, or NOx, at up to 40 times the standard. The software produced by Volkswagen is a “defeat device,” as defined by the Clean Air Act.

I ovi su modeli "okrivljeni"

•Jetta (MY 2009 – 2015)
•Jetta Sportwagen (MY 2009-2014)
•Beetle (MY 2012 – 2015)
•Beetle Convertible (MY 2012-2015)
•Audi A3 (MY 2010 – 2015)
•Golf (MY 2010 – 2015)
•Golf Sportwagen (MY 2015)
•Passat (MY 2012-2015)


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
Zmaj021
Posts: 3445
Joined: 25 Oct 2011, 17:51

Post by Zmaj021 » 28 Sep 2015, 17:01

haj ovo (za dizele)

nekad su se mijenjali epromi u kojima su bile smještene lukap tabele, a danas se to preprogramira. ok, možda su danas dovoljno brzi procesori pa se svi parametri izračunavaju u letu, al najvjerovatnije se koristi kombinacija ove dvije metode.

šta su oni radili? očito su optimizovali rad motora po različitim kriterijumima za različite uslove rada. kad se mjeri - optimizacija zagađenja, kad ne - optimizacija performansi.



User avatar
Zmaj021
Posts: 3445
Joined: 25 Oct 2011, 17:51

Post by Zmaj021 » 28 Sep 2015, 17:04

Pero » wrote:http://www.poslovni.hr/svijet-i-regija/ ... stu-302409
Evo kao i Audi priznao. Još uvijek mi ništa nije jasno. Mijenjao bih sve softvere koje sam u životu napisao za taj. :D
šta pišeš? gdje je zapelo?

i ti bi da mućkaš.. pero, pero. :D



User avatar
Zmaj021
Posts: 3445
Joined: 25 Oct 2011, 17:51

Post by Zmaj021 » 28 Sep 2015, 17:11

..nekad sam radio simulacije drag trke na osnovu krive momenta motora, koef. otpora, br. obrtaja na kojima se mijenjaju brzine, itd. i mogu vam reć da je opel davao tačne podatke.. ono, poklapalo se s praksom, čak i max brzina.

kod mene u autu nije bilo rds-a na displeju, nego vrijeme na 402m, izlazna brzina i takve stvari.. :D



User avatar
Stitch
Experiment 626
Posts: 10746
Joined: 17 Sep 2011, 23:06

Post by Stitch » 28 Sep 2015, 18:48

Jasno da VW pušta previše plina, Hitlerov je to auto.


Potpisi su za budale.

User avatar
miky0
Site Leader
Posts: 10425
Joined: 29 Sep 2012, 09:38

Post by miky0 » 28 Sep 2015, 19:10

Jeli iko zna, sta ce bit s mojom skodom, posto je 100% i ona kontaminirana :ne zna:



User avatar
..a unda
Undaminator
Posts: 21128
Joined: 18 Sep 2011, 16:27

Post by ..a unda » 29 Sep 2015, 16:17

Stitch » wrote:Jasno da VW pušta previše plina, Hitlerov je to auto.
:D



User avatar
..a unda
Undaminator
Posts: 21128
Joined: 18 Sep 2011, 16:27

Post by ..a unda » 29 Sep 2015, 16:23

Zmaj021 » wrote:
nema tu neke mistike.. zavisno od parametara ecu-a mijenja se kriva momenta, potrošnje goriva, emisije gasova.. nekad su se mijenjali čipovi, danas se stvar završi programiranjem. raja je čipovala auta radi kojeg konja više, a u fabrici je stvar složenija jer valja mislit i o zadovoljenju standarda o gasovima, potrošnji goriva, habanju dijelova, itd.

trošak za mogućnost različitog parametriziranja ekua je minoran.. malo veći eprom, il kakva već memorija, i parče logike za prepoznavanje režima rada..
scenarij kako je došlo do toga da se to ipak radi jeste interesantan. il je svjesna diverzija, il je glupost nekog na nižem nivou. :D najmanje mi je vjerovatno da su ljudi u vrhu išli na to da se neće okriti.. biće da je ovo posljednje :D
ok, dobro, nema mistike, vjerojatno je bilo app, ako prodje prodje, a izgleda da je dovoljno dobro prolazilo dok evo, sad, ne treba te troskove platit zajedno s kaznom i zateznim kamatama.. :D

kolko ono miljardi? nije to bas mala lova. valjda misle to pokrit nekim buducim nastimanvanjem softvera. :D

ali kad smo kod mistike, najprije afera da amerikanci spijuniraju njemce uzduz i poprijeko. pa onda podatak da su amerikanci do zadnjeg trena pregovora instruirali tsiprasa. pa onda ovo. pitam se, sto je sljedece.. :D



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 29 Sep 2015, 16:33

..a unda » wrote:
ok, dobro, nema mistike, vjerojatno je bilo app, ako prodje prodje, a izgleda da je dovoljno dobro prolazilo dok evo, sad, ne treba te troskove platit zajedno s kaznom i zateznim kamatama.. :D

kolko ono miljardi? nije to bas mala lova. valjda misle to pokrit nekim buducim nastimanvanjem softvera. :D

ali kad smo kod mistike, najprije afera da amerikanci spijuniraju njemce uzduz i poprijeko. pa onda podatak da su amerikanci do zadnjeg trena pregovora instruirali tsiprasa. pa onda ovo. pitam se, sto je sljedece.. :D
Zaboravio si kako im trpaju ekipu iz Sirije... :D

Mislim ono...ta priča je smiješna. Ta s ispušnim plinovima i tak... :raspa:


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
..a unda
Undaminator
Posts: 21128
Joined: 18 Sep 2011, 16:27

Post by ..a unda » 29 Sep 2015, 16:58

karambol » wrote:
Zaboravio si kako im trpaju ekipu iz Sirije... :D

Mislim ono...ta priča je smiješna. Ta s ispušnim plinovima i tak... :raspa:
ma to sa sirijom spada pod tsiprasa. :D

smijesna prica kako kome. mislim, jel sam dobro ja to shvatio, sedam miljardi dolara traze amerikanci? :D
zbog puno manje love je nastao neki rat u bivsoj jugi. dobro, to je sica za ameriku i njemacku, ali jebiga, sad postoji problem i sad se otvara prostor za pregovore, cjenkanje, ali nesto ce se nekako morat platit.
mislim, mogli su to otkrit i prije, mozda i jesu, ali eto, sad je tako, kako je, njemacka ce morat nesto nekom platit za nesto, jebiga. :D



User avatar
Zmaj021
Posts: 3445
Joined: 25 Oct 2011, 17:51

Post by Zmaj021 » 29 Sep 2015, 17:55

..a unda » wrote:
ok, dobro, nema mistike, vjerojatno je bilo app, ako prodje prodje, a izgleda da je dovoljno dobro prolazilo dok evo, sad, ne treba te troskove platit zajedno s kaznom i zateznim kamatama.. :D

kolko ono miljardi? nije to bas mala lova. valjda misle to pokrit nekim buducim nastimanvanjem softvera. :D
app mi je i dalje posljednja varijanta. znali su da se vrše testiranja, znali su da su neki već popasli.. haj, možda su imali svoje ljude u icct-u, možda su imali info o naštimavanjima drugih, pa ono, kad je bal.. :D

u međuvremenu su otpustili direktore razvojnih centara.. možda su od njih tražili previše, pa se ovi dosjetili kako.. :D
ali kad smo kod mistike, najprije afera da amerikanci spijuniraju njemce uzduz i poprijeko. pa onda podatak da su amerikanci do zadnjeg trena pregovora instruirali tsiprasa. pa onda ovo. pitam se, sto je sljedece.. :D
trebalo bi malo posložit stvari, pogledat hronologiju događaja.. nikad mi nije bilo jasno zašto se novinari ne bave političarima na taj način. :naiva: :D



User avatar
miky0
Site Leader
Posts: 10425
Joined: 29 Sep 2012, 09:38

Post by miky0 » 04 Oct 2015, 20:20

Interesting a test the BBC undertook last week, they fitted full emission test equipment to a 2014 EU5 VW Passat 2.0TDI that has the cheat software installed and a 2015 EU6 Ford Focus TDCI. Both cars were driven in real world driving conditions including town and open roads. The VW
produced 4X the official test NOX and the Ford 5X the official test (albeit EU6 has a much lower NOX limit).



User avatar
Pero
Posts: 2159
Joined: 20 May 2012, 22:31

Post by Pero » 05 Oct 2015, 07:48

Jel ti sada lakše radi tvog Škodilaka? :D Jel ovo počelo generalno razapinjanje dizelaša na križ? :zubo:



User avatar
miky0
Site Leader
Posts: 10425
Joined: 29 Sep 2012, 09:38

Post by miky0 » 05 Oct 2015, 11:26

Pero » wrote:Jel ti sada lakše radi tvog Škodilaka? :D Jel ovo počelo generalno razapinjanje dizelaša na križ? :zubo:
Tamo sam na onom forumu procitao ustvari kako je ovo jedan veliki kurac, i udarac na dizelase opcenito, jer je navodno proivodnja dizelasa, turbodizelasa vec dosla do svog vrhunca, i da ne mogu biti bolji i cisci nego jesu, tako da sva ova ocekivanja svih ovih jebackih agencija za ECO nisu realna. Bar tako kazu :ne zna:



User avatar
Pero
Posts: 2159
Joined: 20 May 2012, 22:31

Post by Pero » 05 Oct 2015, 13:15

Miki, to ti je američka zavjera. Oni ne šljive dizele, većina vozi benzinske SUV-ove s barem 15l/100km. :D Mi smo ti svojedobno u firmi za poslove po autocestama kupili Grand Cherokee iz treće ruke koji je pripadao Vjeku Slišku :zubo: , trošio je bez problema 22l/100km. :D



User avatar
miky0
Site Leader
Posts: 10425
Joined: 29 Sep 2012, 09:38

Post by miky0 » 05 Oct 2015, 17:13

Kazem i ja da je to sve americka agresija na njemacku. Ali unda to ne kuzi ;)

Inace, ima jedan u splitu suburban, vajda se tako zove :misli: i kad tek krenes, ode potrosnja na 40-50l al poslin se normalizira oko 20-30l :rofl:



MightyMe
Posts: 5165
Joined: 07 Oct 2011, 15:32

Post by MightyMe » 05 Oct 2015, 18:04

Prvo šta mi pada na pamet je da taj softver funkcionira na način da mjeri tlak zraka na ulazu u motor koji bi se trebao mijenjat s obzirom na to jel se auto giba u fluidu ili ne. Ne znam koliko mi teorija ima smisla pošto ne znam točno kako je to izvedeno i gdje su senzori.

Ili mogu precizno provjeravat brzinu rasta temperature na izlazu iz kilera ili nečega koja bi trebala manja ako se auto stvarno vozi.



User avatar
Zmaj021
Posts: 3445
Joined: 25 Oct 2011, 17:51

Post by Zmaj021 » 05 Oct 2015, 18:31

MightyMe » wrote:Prvo šta mi pada na pamet je da taj softver funkcionira na način da mjeri tlak zraka na ulazu u motor koji bi se trebao mijenjat s obzirom na to jel se auto giba u fluidu ili ne. Ne znam koliko mi teorija ima smisla pošto ne znam točno kako je to izvedeno i gdje su senzori.

Ili mogu precizno provjeravat brzinu rasta temperature na izlazu iz kilera ili nečega koja bi trebala manja ako se auto stvarno vozi.
ima maf senzor - senzor za maseni protok vazduha, i kontam da mora bit neki senzor pritiska za kontrolu rada turbine, samo što bi taj za turbinu išao iza. nagađam, jel.
al mislim da to nije potrebno za ovaj softver.

kontam da se testovi rade po utvrđenoj proceduri i da je softver napravljen da prepozna tu proceduru. to mi je nekako najlogičnije, jer šta znači zadati limit zagađenja koji neki motor ne smije prebacit, ako se ne zna tačno pri kojim uslovima..
mjerenje u fabrici, ako se ne odvija u istim uslovima kao i mjerenje u nezavisnoj laboratoriji, ne bi značilo ništa i proizvođač ne bi mogao znat da li je zadovoljio neku normu.