Promet, smrt, prevencija...

Kante, pile & nježnički nadomjesci
User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Promet, smrt, prevencija...

Post by karambol » 12 Sep 2012, 10:29

Znate li da dnevno 3500 ljudi pogiba u prometu? Da je 2010. godine bilo 50 milijuna ozlijeđenih u prometnim udesima? i da će, ukoliko se ništa ne promijeni, 2020. godine biti skoro 2 milijuna ljudi koji će smrtno stradati u nekom prometnom udesu?
Da je to vodeći uzrok smrtnosti mladih ljudi između 15 i 29 godina?
Prestrašno...

Zanima me mislite li kako one kvrge na cesti koje zovemo usporivačima prometa ili "ležećim policajcima" nešto preveniraju ili su tu samo kako bi se glumatalo ozbiljnost?
Mislite li da biciklističke staze u npr. Zagrebu pridonose sigurnosti ili je i to amatersko, politički izvedeno i ušminkano rješenje za dobivanje glasova?
Mislite li da dječica znaju koje ih opasnosti vrebaju nevezane u autu, bez sjedalica ili prilikom prelaska ceste?
Mislite li da su svi koji se voze bez zaštitne kacige dovoljno kažnjeni novčanom kaznom? Ili da se oni koji divljaju (obijesno voze!) i jure preko svih ograničenja dovoljno kažnjeni ili se radi prevencije takvima treba trajno uzeti dozvola i ne dozvoliti im voziti aute? Kao npr. Gazimiru Čačiću i onima koji su nakon bezbroj prometnih prekršaja, na koncu, i ubili nekoga nevinog...

Kako bi po vama trebao izgledati promet i kakve bi trebale biti kazne kako bi se smanjio broj stradalih i mrtvih u prometu?


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
Emericzy
Posts: 3980
Joined: 20 Sep 2011, 19:00

Post by Emericzy » 12 Sep 2012, 11:09

karambol » wrote:Znate li da dnevno 3500 ljudi pogiba u prometu? Da je 2010. godine bilo 50 milijuna ozlijeđenih u prometnim udesima? i da će, ukoliko se ništa ne promijeni, 2020. godine biti skoro 2 milijuna ljudi koji će smrtno stradati u nekom prometnom udesu?

...

Kako bi po vama trebao izgledati promet i kakve bi trebale biti kazne kako bi se smanjio broj stradalih i mrtvih u prometu?
U napadu na World Trade Center poginulo je manje od 3000 ljudi. A Amerikanci su kao odgovor na to pokrenuli ratove u Afganistanu i Iraku. Znači, trebalo bi protiv nesavjesnih vozača pokrenuti oko dva rata dnevno.



User avatar
Pješčana
Posts: 8259
Joined: 17 Sep 2011, 22:52
Location: Hrvaška
Contact:

Post by Pješčana » 12 Sep 2012, 11:13

bio je prilog na tv neki dan o tome koliko su vozači u prometu odgovorni pomoći unesrećenima.
ja bih rado prošla tečaj prve pomoći još jednom, ono što sam s 18 "položila" za vozačku je smijurija, a ne tečaj. zna li itko ima li toga i, ako da, gdje?

prevencija. uvijek i opet. vezanje u autu, kaciga klincima, autosjedalice. i kad pomislim da je svima jasno da to spašava živote, naletim na nekog tko tvrdi da to nije tako bitno.
inače, kad će se počet vezati u autobusima? po čemu su autobusi izvan pojasne kategorije?


Men have two emotions: Hungry and Horny. If you see him without an erection, make him a sandwich.

User avatar
vrrrlet
Posts: 4029
Joined: 22 Sep 2011, 13:16

Post by vrrrlet » 12 Sep 2012, 11:45

Pješčana » wrote: inače, kad će se počet vezati u autobusima? po čemu su autobusi izvan pojasne kategorije?
Trebali bi uvesti obavezno nošenje kacige u automobilu. Statistički, potrebnija je kaciga u automobilu nego na biciklu.

I u kupaonicama bi trebali nositi kacige, pri tuširanju pogotovo.

Tobus je vanpojasni jer je nekoliko puta teži od tonobila i ide manjim brzinama, pa ljudi ne lete toliko kad se tobus sudari.


Svi sisavci su braća. Pogotovo rovke.

User avatar
Pero
Posts: 2159
Joined: 20 May 2012, 22:31

Post by Pero » 12 Sep 2012, 11:50

Kazneni zakon
Članak 90.
Tko drugoga usmrti, kaznit će se kaznom zatvora najmanje pet godina. :misli:



MightyMe
Posts: 5163
Joined: 07 Oct 2011, 15:32

Post by MightyMe » 12 Sep 2012, 12:01

Ipak je ovo:
KZ:
Izazivanje prometne nesreće
Članak 272.
(1) Tko kršenjem propisa o sigurnosti prometa tako ugrozi promet da izazove nesreću u kojoj je neka druga osoba teško tjelesno ozlijeđena, ili je drugome prouzročena imovinska šteta velikih razmjera,
kaznit će se kaznom zatvora od šest mjeseci do pet godina.
(2) Ako je kazneno djelo iz stavka 1. ovoga članka počinjeno iz nehaja,
počinitelj će se kazniti novčanom kaznom ili kaznom zatvora do tri godine.
(3) Ako je kaznenim djelom iz stavka 1. ovoga članka prouzročena smrt jedne ili više osoba,
počinitelj će se kazniti kaznom zatvora od tri do deset godina.
(4) Ako je kaznenim djelom iz stavka 2. ovoga članka prouzročena smrt jedne ili više osoba,
počinitelj će se kazniti kaznom zatvora od šest mjeseci do pet godina.



MightyMe
Posts: 5163
Joined: 07 Oct 2011, 15:32

Post by MightyMe » 12 Sep 2012, 12:05

Pješčana » wrote:bio je prilog na tv neki dan o tome koliko su vozači u prometu odgovorni pomoći unesrećenima.
ja bih rado prošla tečaj prve pomoći još jednom, ono što sam s 18 "položila" za vozačku je smijurija, a ne tečaj. zna li itko ima li toga i, ako da, gdje?
Članak 273.
(1) Vozač motornog vozila ili drugog prijevoznog sredstva koji ostavi bez pomoći osobu koja je teško tjelesno ozlijeđena tim motornim vozilom ili prijevoznim sredstvom,
kaznit će se kaznom zatvora od tri mjeseca do tri godine.
(2) Ako je kaznenim djelom iz stavka 1. ovoga članka prouzročena smrt jedne ili više osoba,
počinitelj će se kazniti kaznom zatvora od šest mjeseci do pet godina.

Raspitaj se u Crvenom križu za taj tečaj, u Splitu oni drže to, ali u Zagrebu je možda drukčije.



User avatar
Tea Tree
Posts: 5378
Joined: 03 Oct 2011, 15:57

Post by Tea Tree » 12 Sep 2012, 12:29

MightyMe » wrote:Ipak je ovo:
KZ:
Izazivanje prometne nesreće
Članak 272.
Da. :D
Pero, ono je ako ga usmrti npr. iz pištolja ili dobrosusjedski sjekirom. :zubo:
karambol » wrote: Zanima me mislite li kako one kvrge na cesti koje zovemo usporivačima prometa ili "ležećim policajcima" nešto preveniraju ili su tu samo kako bi se glumatalo ozbiljnost?
Preveniraju. Većina ljudi usporava prelazeći preko toga. Previše vole svoj automobil, ako ništa drugo, a i novac za amortizere itd. Ovo ako idem u krajnost i pretpostavim da ih čak nije briga hoće li nekoga usmrtiti.
Mislite li da biciklističke staze u npr. Zagrebu pridonose sigurnosti ili je i to amatersko, politički izvedeno i ušminkano rješenje za dobivanje glasova?
Ijao. Često i prečesto vidim bicikliste na kolniku tamo gdje postoji komotna i široka biciklistička staza. Ne znam zašto su na kolniku pored staze, zdrave i žive. :D
Npr. u Novom Zagrebu i na Jarunu. Nervira me to, da. :lastan:
Mislite li da su svi koji se voze bez zaštitne kacige dovoljno kažnjeni novčanom kaznom?
Pa čime bih ih se (još) trebalo kazniti? Ako ih nije briga za vlastitu sigurnost, a ta novčana kazna i jest upravo kako bi ih se natjeralo da vode računa o tome, što bi se još moglo/trebalo poduzeti? :ne zna:
Ili da se oni koji divljaju (obijesno voze!) i jure preko svih ograničenja dovoljno kažnjeni ili se radi prevencije takvima treba trajno uzeti dozvola i ne dozvoliti im voziti aute? Kao npr. Gazimiru Čačiću i onima koji su nakon bezbroj prometnih prekršaja, na koncu, i ubili nekoga nevinog...
Ufff, ne volim ovu formulaciju "ubili nekog nevinog". Što znači naglašavanje nevinosti u tom slučaju? Da u prometu bude usmrćen netko tko je upravo odgulio zatvorsku kaznu npr. baš radi neke druge prometne nezgode u kojoj je netko smrtno stradao, onda ne bi bio problem da takav bude u prometu "ubijen", jer eto nije nevin?
Ne mislim da si to htio reći, ali to naglašavanje "nevinosti" žrtava prometnih nezgoda ima za cilj nepotrebnu (najčešće novinarsku) dramatizaciju ionako teških situacija.
Prometne nezgode sa smrtnim ishodom se ne događaju samo onima koji divljaju na cesti. To bi mogao znati svaki vozač koliko malo je potrebno za katastrofu čim se radi o vožnji na otvorenoj cesti.
Ne, nisam usmrtila nikoga u prometu :zubo: , samo ukazujem da ne treba baš plošno gledati na stvari.
Kako bi po vama trebao izgledati promet i kakve bi trebale biti kazne kako bi se smanjio broj stradalih i mrtvih u prometu?
Eh, ovo ne znam. Ne pada mi trenutno na pamet ništa bolje od postojećeg sustava, što ne znači da ne postoji bolje rješenje. Samo se čini da ih do sada ni pametniji od mene nisu smislili.



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 12 Sep 2012, 12:45

Pješčana » wrote: prevencija. uvijek i opet. vezanje u autu, kaciga klincima, autosjedalice. i kad pomislim da je svima jasno da to spašava živote, naletim na nekog tko tvrdi da to nije tako bitno.
Prevencija, da...ovi podaci se u 90% sličajeva odnose na tzv. zemlje u razvoju. U onima najrazvijenijima je u zadnjih 30 godina broj stradalnika u prometu smanjen za više od 50% unatoč ogromnom porastu broja vozila i prometa uopće.
Ono što su radili i što rade te zemlje se zove "road design", fokusiranje na sigurnost pješaka, proizvodnja sigurnijih vozilica (o tome se može raspravljati, ali su definitivno sigurnija nego prije), upotreba pojasa i kaciga, vozačko usavršavanje i licenciranje te smanjivanje brzine kretanja (sve s visokim kaznama za nepoštivanje propisa) i u novije doba telefoniranje u vožnji...
Štete koje najpogođenije zemlje imaju su, financijski gledano, gotovo jednake sveukupnoj novčanoj pomoći koju primaju iz raznoraznih fondova i UN-a.

Najveća kočnica razvoja je nedostatak političke volje i angažmana.
Mislim da se i kod nas to radi traljavo i nestručno. Kao da su one grbe po zagrebačkim ulicama i cestama postavljene nakon neke studije i s nekim razlogom koji nije bio skupljanje političkih bodova pred izbore ili namještanje rodijačkoj firmi posao na koji je grubo nalaziti prigovore... Isto je i s crtanjem biciklističkih staza po gradu. To je napravio netko tko je završio neku školu za to?? Treba ga ponovno poslati u tu školu i dati mu otkaz.
To što kaže Pješčana o prvoj pomoći...Koga je, zaista, briga za to? Važnije je novce ulupati u besmislene fontane - klizališta ili nešto još bizarnije poput Bundek festa...
Koga je, zaista, briga koliko osnovnoškolci i srednjoškolci znaju o odgovornosti i ponašanju u prometu?
Koliko se još može učiniti? Puno, ali te političke volje nema. Osim u predizborno vrijeme ili, čisto onak', zbog nekih dnevnopolitičkih učinaka na umivanju i sređivanju vlastitog političkog obličja...


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 12 Sep 2012, 13:03

Tea Tree » wrote: Da. :D

Preveniraju. Većina ljudi usporava prelazeći preko toga. Previše vole svoj automobil, ako ništa drugo, a i novac za amortizere itd. Ovo ako idem u krajnost i pretpostavim da ih čak nije briga hoće li nekoga usmrtiti.



Pa čime bih ih se (još) trebalo kazniti? Ako ih nije briga za vlastitu sigurnost, a ta novčana kazna i jest upravo kako bi ih se natjeralo da vode računa o tome, što bi se još moglo/trebalo poduzeti? :ne zna:

Što znači naglašavanje nevinosti u tom slučaju?


.
Naravno da usporavaju kretanje, ali koliko imaju smisla na bezbroj mjesta na koja su postavljeni, a pred, npr. nekom školom nisu? U toj priči je debilna logika i upitna stručnost kojom su pobacani po gradu i njihov učinak u stvarnosti.
I ne usporavaju sve. One s terencima i veće limuzine i dalje prelijeću preko njih bez ikakvih posljedica...

E sad...ulovim te jednom bez kacige pa ti naplatim 1000 kuna. Drugi put ti uzmem 5000 kuna. Treći put te oderem za 10000 kuna i uzmem ti zauvijek dozvolu i motor...Mislim da bi takve kazne imale učinka. Isto i slično s drugim prekršiteljima, a ne da ima 29 prekršajnih prijava za prebrzu vožnju i dalje vozi...I još bi uveo, kad bi se moglo, reciprocitetne kazne. Kerumu i Mamiću bih za prebrzu vožnju naplatio milijun kuna ili 10 milijuna kuna za prvi takav prekršaj, a ne da se cereka dajući 2000 kuna i odjuri dalje...
Nevini su oni sudionici koji su stradali, a nisu nikako sudjelovali već su bili isključivo žrtve. Kao one dvije djevojke u Makarskoj prije par godina koje je pobrao neki kretenov sin s beemvejom (s čim bi drugim?) i ubio obje... Bio bi nevin u tom slučaju i Kerum ili Breivik ili bilo tko drugi (unatoč naslađivanju mnogih)...


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
Pero
Posts: 2159
Joined: 20 May 2012, 22:31

Post by Pero » 12 Sep 2012, 13:03

Tea Tree » wrote: Pero, ono je ako ga usmrti npr. iz pištolja ili dobrosusjedski sjekirom. :zubo:
OK, nisam tražio baš za promet, ono je bila prva kazna u zakonu. Pa mi se nekako učinilo malo. A za smrti u prometu su vidim još i manje.



User avatar
Tea Tree
Posts: 5378
Joined: 03 Oct 2011, 15:57

Post by Tea Tree » 12 Sep 2012, 13:03

Karambol, reklo bi se da si pomalo ljut, ali čini se da ti neke stvari promiču. :D
Ne znam je li ti poznato da se prometni propisi ne razlikuju bitno kod nas u odnosu na ostatak Europe.
Politička volja i angažman slabo ima veze s prometnom sigurnošću u ovom trenutku. Nije situacija bajna, ali nismo ni Bolivija, pobogu. :D
Kultura vozača se pomalo mijenja. Sporo, ali se mijenja.

Kad spominješ smanjivanje brzine kretanja, na što točno misliš? Imajući u vidu naših 130 km/h koliko je maksimalna dopuštena brzina igdje, ne čini mi se to baš tako velika brzina za autocestu. Pa znaš da npr. u Njemačkoj postoje ceste koje uoopće nemaju ograničenje brzine.

I nisam baš shvatila na koje štete (financijski gledano) misliš kad kažeš da ih imaju najpogođenije zemlje? To uvelike ovisi o tome na koji način su reguliranja obvezna osiguranja u prometu.
Ako pričamo o regiji tj. o europskim zemljama, opet je sustav osiguranja skoro isti u svim zemljama. Šteta je svakog života, naravno, ali, ne znam možemo li u tom slučaju pričati o financijskoj šteti određene zemlje.
Obvezna osiguranja u prometu i jesu obvezna upravo radi takvih i sličnih slučajeva.



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 12 Sep 2012, 13:17

Tea Tree » wrote:I nisam baš shvatila na koje štete (financijski gledano) misliš kad kažeš da ih imaju najpogođenije zemlje?
Ma, papir (znak) svašta trpi. Ne znam koliko se često voziš po našim autocestama, ali koliko se njih vozi preko tog ograničenja od 130? Usudio bih se reći - skoro svi. Kobre te, u principu, ne zaustavljaju dok ne pregaziš 156 km/h... Tolerancija na prekoračenje u gradu bi trebala biti 0%.
Politička volja i angažman su jako bitni, ali kako će se angažirati za disciplinu u prometu i disciplinu u naplati kazni oni koji se najbrže voze i kojima je kršenje prometnih propisa uobičajeno ponašanje?
Ofskroz da nismo Bolivija ili Bangladeš, ali da se može još mnogo učiniti - može. Da se može unaprijediti auto škole, osnovno obrazovanje o prometnoj kulturi - može...
A ovo o financijskoj strani nisam baš objasnio pa... odnosi se na štete (gubitke) koje nastaju od troškova liječenja i gubitka radno sposobnog stanovništva nastradalog u prometnim udesima, a koji ostaju trajno nesposobni ili u određenom postotku invalidni...


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
Margarita
Posts: 4060
Joined: 20 Sep 2011, 21:52

Post by Margarita » 12 Sep 2012, 13:22

karambol » wrote:
Naravno da usporavaju kretanje, ali koliko imaju smisla na bezbroj mjesta na koja su postavljeni, a pred, npr. nekom školom nisu? U toj priči je debilna logika i upitna stručnost kojom su pobacani po gradu i njihov učinak u stvarnosti.
Staviš ih tamo gdje trebaju biti a onda ti stanari pišu peticiju da im smetaju, da im uništavaju automobile i da im stvaraju buku (ovi kojima su prozori prema cesti).
Ako hoćeš premjestiti stajalište autobusa jer je preblizu križanja i stvara gužvu, onda oper stanari pišu peticiju jer ne žele da im se pomaknu kante za smeće na čije mjesto bi trebalo doći novo stajalište. Nije sve ni do političara.
E sad...ulovim te jednom bez kacige pa ti naplatim 1000 kuna.
Drugi put nek si razbije glavu.


"Ili seri ili marš sa školjke!" - judolino.

User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 12 Sep 2012, 13:49

Margarita » wrote: Staviš ih tamo gdje trebaju biti a onda ti stanari pišu peticiju da im smetaju, da im uništavaju automobile i da im stvaraju buku (ovi kojima su prozori prema cesti).
Ako hoćeš premjestiti stajalište autobusa jer je preblizu križanja i stvara gužvu, onda oper stanari pišu peticiju jer ne žele da im se pomaknu kante za smeće na čije mjesto bi trebalo doći novo stajalište. Nije sve ni do političara.
Nije sve, ali je puno do njih. Da se nisu tako razbacivali najjednostavnijim rješenjem za usporavanje prometa koje bi smislio klinac u vrtiću, a samo je moderniziranija varijanta balvana na cesti, ne bi im se niti ljudi bunili toliko koliko su se bunili...I ne, nisu ih stavljali samo tamo gdje trebaju biti. Stavljali su ih na mnogo mjesta bez ikakvog razloga i dojam je da ih je trebalo negdje postaviti jer su, eto, kupili malo više njih, a tko će k vragu razmišljati kamo sad s njima - pa ajmo ih sad uvaliti negdje gdje će malo ljudi brundati...

Da su im bili sposobni objasniti zašto se to radi i koji su učinci - umjesto što su se glasali poput tuljana nerazgovjetno mrmljajući parole o sigurnosti u prometu - možda bi ih oni pametniji i prihvatili kao nešto korisno svima, a ne samo njima koji ih postavljaju...
I kada su se vladajući, uopće, obazirali na peticije? :ne zna:


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
Tea Tree
Posts: 5378
Joined: 03 Oct 2011, 15:57

Post by Tea Tree » 12 Sep 2012, 13:52

karambol » wrote: Ma, papir (znak) svašta trpi. Ne znam koliko se često voziš po našim autocestama, ali koliko se njih vozi preko tog ograničenja od 130? Usudio bih se reći - skoro svi. Kobre te, u principu, ne zaustavljaju dok ne pregaziš 156 km/h... Tolerancija na prekoračenje u gradu bi trebala biti 0%.
Politička volja i angažman su jako bitni, ali kako će se angažirati za disciplinu u prometu i disciplinu u naplati kazni oni koji se najbrže voze i kojima je kršenje prometnih propisa uobičajeno ponašanje?
Pa čim ovo kažeš, mogu ti reći da bi se iznenadio da znaš postoji popriličan angažman i mala mogućnost izbjegavanja plaćanja kazne, kako novčane tako i one o zabrani upravljanja. Zastara prekršajnog progona nastupa nakon 4 godine od počinjenog prekršaja. Taj Prekršajni zakon je u primjeni od 01.01.2008.g. Gotovo je nemoguće je otegnuti postupak u toj mjeri da se dođe do zastare.
Ofskroz da nismo Bolivija ili Bangladeš, ali da se može još mnogo učiniti - može. Da se može unaprijediti auto škole, osnovno obrazovanje o prometnoj kulturi - može...
A ovo o financijskoj strani nisam baš objasnio pa... odnosi se na štete (gubitke) koje nastaju od troškova liječenja i gubitka radno sposobnog stanovništva nastradalog u prometnim udesima, a koji ostaju trajno nesposobni ili u određenom postotku invalidni...
Hmmm, znaš za neku zemlju koja nema nezaposlenih? Koja baš trpi financijsku štetu zbog gubitka radno sposobnog stanovništva jer nema tko raditi?
Troškovi liječenja i eventualne tuđe pomoći koja je potrebna osobi koja je nakon prometne nezgode ostala invalidna terete osiguranje onoga tko je skrivio prometnu nezgodu.



MightyMe
Posts: 5163
Joined: 07 Oct 2011, 15:32

Post by MightyMe » 12 Sep 2012, 13:59

Margarita » wrote:Drugi put nek si razbije glavu.
A ko će plaćat porez? Koliko god glup taj bio koji se vozi bez kacige ipak od njega ima nekakve koristi. Je, okrutno je, ali to je tako.



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 12 Sep 2012, 14:14

Tea Tree » wrote: Pa čim ovo kažeš, mogu ti reći da bi se iznenadio da znaš postoji popriličan angažman i mala mogućnost izbjegavanja plaćanja kazne, kako novčane tako i one o zabrani upravljanja. Zastara prekršajnog progona nastupa nakon 4 godine od počinjenog prekršaja. Taj Prekršajni zakon je u primjeni od 01.01.2008.g. Gotovo je nemoguće je otegnuti postupak u toj mjeri da se dođe do zastare.

Hmmm, znaš za neku zemlju koja nema nezaposlenih? Koja baš trpi financijsku štetu zbog gubitka radno sposobnog stanovništva jer nema tko raditi?
Troškovi liječenja i eventualne tuđe pomoći koja je potrebna osobi koja je nakon prometne nezgode ostala invalidna terete osiguranje onoga tko je skrivio prometnu nezgodu.
Mhm...Mogu ti reći da sam svojim pregovaranjem i glumatanjem u Hrvatskoj i okolnim zemljama, gotovo uvijek, znao izmaknuti novčanoj kazni. To sam mogao ja koji nemam nikakve veze, čista nula, pa se pitam što se sve može kad nekakva veza postoji? Gotovo nemoguće je otegnuti postupak ne znači da nije moguće...
A ovo drugo, ha gle, podatci se odnose na zemlje u razvoju (glupo mi to zvuči)... U te se brojke uračunavaju troškovi na školovanje, troškovi liječenja i skrbi, sve uloženo u tog nekog tko je ili poginuo ili je invalid...Pa sad, nisam siguran koliko se u jednoj Indiji, Bangladešu, Nigeriji i sličnim zemljama možeš naplatiti iz eventualne police osiguranja... :ne zna:
Sve to, donekle, funkcionira u Europi, Sjevernoj Americi i još možda ponegdje, ali da je to tako glatko i pitko u ostatku svijeta ne bi bilo takvih brojki koje se iznose...


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
ali
Posts: 4904
Joined: 22 Sep 2011, 10:31

Post by ali » 12 Sep 2012, 17:39

Pješčana » wrote:bio je prilog na tv neki dan o tome koliko su vozači u prometu odgovorni pomoći unesrećenima.
ja bih rado prošla tečaj prve pomoći još jednom, ono što sam s 18 "položila" za vozačku je smijurija, a ne tečaj. zna li itko ima li toga i, ako da, gdje?
Koliko se sjećam, tečajeve PP je za autoškole oduvijek držao Crveni križ i posebno ga se plaćalo (ne školi nego CK-u). Pitaj kod njih, trebalo bi biti jednostavno - platiš i ubace te u neku grupu koja ti je usput :ne zna:
(i ne moraš polagati ispit :top: :zubo: )



MightyMe
Posts: 5163
Joined: 07 Oct 2011, 15:32

Post by MightyMe » 12 Sep 2012, 17:46

Ja mislim da je čak tečaj besplatan ako ti ne treba potvrda da si ga slušao. Bar je tako ovdje. :misli:



User avatar
ali
Posts: 4904
Joined: 22 Sep 2011, 10:31

Post by ali » 12 Sep 2012, 17:51

MightyMe » wrote:Ja mislim da je čak tečaj besplatan ako ti ne treba potvrda da si ga slušao. Bar je tako ovdje. :misli:
Eto, još bolje.

( a to kod vas u Zagrebu?
:zubo:)



User avatar
Tea Tree
Posts: 5378
Joined: 03 Oct 2011, 15:57

Post by Tea Tree » 13 Sep 2012, 15:04

karambol » wrote: Mhm...Mogu ti reći da sam svojim pregovaranjem i glumatanjem u Hrvatskoj i okolnim zemljama, gotovo uvijek, znao izmaknuti novčanoj kazni. To sam mogao ja koji nemam nikakve veze, čista nula, pa se pitam što se sve može kad nekakva veza postoji? Gotovo nemoguće je otegnuti postupak ne znači da nije moguće...
Možeš mi reći da si uspijevao izmaknuti novčanoj kazni. :D Okolne zemlje su zemlje nastale nakon raspada Jugoslavije, Slovenija excluded. :zubo:
Neće ni kod njih veselje još dugo trajati. Mijenjaju i usklađuju zakone. I oni bi u EU, znaš kako je. :zubo:
A ovo drugo, ha gle, podatci se odnose na zemlje u razvoju (glupo mi to zvuči)... U te se brojke uračunavaju troškovi na školovanje, troškovi liječenja i skrbi, sve uloženo u tog nekog tko je ili poginuo ili je invalid...Pa sad, nisam siguran koliko se u jednoj Indiji, Bangladešu, Nigeriji i sličnim zemljama možeš naplatiti iz eventualne police osiguranja... :ne zna:
Sve nabrojane i nenabrojane troškove i štete nastale kao posljedica ozljede u prometnoj nezgodi u svim donekle uređenim zemljama plaća osiguranje onoga tko je skrivio nezgodu.
Što se tiče Indije, Bangladeša i sličnih zemalja, podsjetit ću te da oni imaju daleko većih problema od broja poginulih u prometu. U takvim zemljama dnevno umire poveći broj ljudi zbog različitih razloga, od kojih su neki poprilično bizarni. Spominješ zemlje u kojima nije neobično vidjeti truplo na kolniku i nitko se na to naročito ne obazire. Sumnjam nekako da njihova ekonomija pati baš zbog stradalih u prometu.
Sve to, donekle, funkcionira u Europi, Sjevernoj Americi i još možda ponegdje, ali da je to tako glatko i pitko u ostatku svijeta ne bi bilo takvih brojki koje se iznose...
U Americi (US) čak i nije baš sjajno riješeno. Iznenađujuće (ili ne?), kod nas je sustav obveznih osiguranja u prometu čak znatno bolji.
Nego, gdje se iznose te brojke i iz kojih izvora? Jesi li siguran da su to relevantni izvori ili je samo novinarska odokativna procjena i napuhavanje?



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 27 Sep 2012, 13:43

http://youtu.be/sh0YTnWp3CI

Kažu da ovaj komad tehnologije može smanjiti broj udesa za četvrtinu i da se kuha priprema kako bi se zakonom propisao kao obvezan na novim autima...


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

User avatar
Pero
Posts: 2159
Joined: 20 May 2012, 22:31

Post by Pero » 27 Sep 2012, 14:23

karambol » wrote:http://youtu.be/sh0YTnWp3CI

Kažu da ovaj komad tehnologije može smanjiti broj udesa za četvrtinu i da se kuha priprema kako bi se zakonom propisao kao obvezan na novim autima...
Da mogu poskupiti za jedno soma eura. :zubo:



User avatar
karambol
Posts: 8021
Joined: 09 Jan 2012, 12:55

Post by karambol » 09 Nov 2012, 09:16

Spot koji bi trebao natjerati vozače da razmisle prije potezanja iz boce...

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Sk9BgNUOAk

:nono:


Ja cijeli život sanjam kako odlazim uz rijeku starim parobrodom koji vozi sol
I da nosim jednu davnu nikad prežaljenu ljubav tanku, dugačku cigaru i par mamuza od zlata...

Post Reply