Kada u školu?
- dimnjak
- Posts: 2430
- Joined: 17 Sep 2011, 23:24
Nije on izoliran primjer ex. Na zalozt. I ljudi nisu sjebani jer su se takvi rodili vec jer ih se u nekom periodu zivota sjebalo.
Dans gledam klince koji su jos samo prije godinu dana bila otvorena, vesela, pricljiva djeca. Sada su povucena, zatvorena i nesretna. Roditelji pate skup s njima. Krenuli su prerano. Prosle godine prerano. Ne po godinama, one su nebitne vec prerano. Nespremni.
Ti si bila spremna i nije se s tobom fulalo. Mnogi nisu i s njima se je.
Ono sto ja ne zelim je da fulam sa s svojim djetetom. Zato sam trazila misljenje roditelja i struke koji imaju iskustva da mi skrenu paznju na sta da ja obratim paznju.
Na kraju se topic pretvorio u sve i svasta. I previse osobno.
Dans gledam klince koji su jos samo prije godinu dana bila otvorena, vesela, pricljiva djeca. Sada su povucena, zatvorena i nesretna. Roditelji pate skup s njima. Krenuli su prerano. Prosle godine prerano. Ne po godinama, one su nebitne vec prerano. Nespremni.
Ti si bila spremna i nije se s tobom fulalo. Mnogi nisu i s njima se je.
Ono sto ja ne zelim je da fulam sa s svojim djetetom. Zato sam trazila misljenje roditelja i struke koji imaju iskustva da mi skrenu paznju na sta da ja obratim paznju.
Na kraju se topic pretvorio u sve i svasta. I previse osobno.
mogu te prožvakati, al te moraju i ispljunuti
-
- Posts: 21733
- Joined: 18 Sep 2011, 18:25
Mislila sam da ih se ne može sjebati samim polaskom u školu već da ih sjebu isključivo roditelji. Okolina je bitna, ali ne i presudna. Zato mislim da nemaš razloga za brigu.dimnjak » wrote:Nije on izoliran primjer ex. Na zalozt. I ljudi nisu sjebani jer su se takvi rodili vec jer ih se u nekom periodu zivota sjebalo.
Dans gledam klince koji su jos samo prije godinu dana bila otvorena, vesela, pricljiva djeca. Sada su povucena, zatvorena i nesretna. Roditelji pate skup s njima. Krenuli su prerano. Prosle godine prerano. Ne po godinama, one su nebitne vec prerano. Nespremni.
Ti si bila spremna i nije se s tobom fulalo. Mnogi nisu i s njima se je.
Ono sto ja ne zelim je da fulam sa s svojim djetetom. Zato sam trazila misljenje roditelja i struke koji imaju iskustva da mi skrenu paznju na sta da ja obratim paznju.
Na kraju se topic pretvorio u sve i svasta. I previse osobno.
Iskreno, prvi put čujem za to prerano kretanje.
- Herp
- Nikki Gauda
- Posts: 2239
- Joined: 18 Sep 2011, 22:42
Ja sad mogu nabrojiti masu primjera gdje su se djeca sjebala krenuvši u školu prekasno. Em su patili zbog okruženja (osjetno) mlađim klincima, em su nerijetko bili na meti tih mlađih klinaca zbog svojih godina, fizičke razvijenosti itd. I što ćemo time dokazati? Ništa.
Dimnjak, ti si očito već odlučila slati dijete kasnije u školu. Neupitno je da ga ti najbolje poznaješ i da možeš, makar pretpostaviti (jer sa sigurnošću nikad ne možeš znati) što je za njega najbolje. No, kad si već otvorila temu i pitaš moj glas ide za što ranije slanje.
Dimnjak, ti si očito već odlučila slati dijete kasnije u školu. Neupitno je da ga ti najbolje poznaješ i da možeš, makar pretpostaviti (jer sa sigurnošću nikad ne možeš znati) što je za njega najbolje. No, kad si već otvorila temu i pitaš moj glas ide za što ranije slanje.
It's always darkest just before the dawn so stay awake with me, let's prove them wrong
- Lord Byron
- Posts: 2972
- Joined: 18 Sep 2011, 09:37
Kome je bilo do praćenja teme, pročitao je moje mišljenje.Margarita » wrote: Imaš li i neko svoje mišljenje o polasku u školu (ili o bilo čemu) ili samo seciraš tuđa?
- Margarita
- Posts: 4076
- Joined: 20 Sep 2011, 21:52
Eto, opet to radiš. Prosuđuješ je li nekome do praćenja teme ili nije. I naravno, nije onima koji ne čitaju tvoje postove. Zato sam ih davno počela preskakati, još na onom forumu.Lord Byron » wrote: Kome je bilo do praćenja teme, pročitao je moje mišljenje.
Da se vratim u školu. Pristalica sam kasnijeg polaska. Uvijek mi je bilo draže da mi je dosadno (jer sam se onda stigla više baviti stvarima koje su me zanimale) nego naporno. I dobro mi je došao vozački na kraju trećeg.
"Ili seri ili marš sa školjke!" - judolino.
- Lord Byron
- Posts: 2972
- Joined: 18 Sep 2011, 09:37
Da, zaključujem da netko tko me, nakon što sam uredno napisao svoje mišljenje, sarkastično podjebava sa "imaš li ti svoje mišljenje o ovome ili o bilo čemu, ili samo komentiraš tuđa", ne prati temu. Imaš neki bolji termin za onog tko ne čita postove?Margarita » wrote: Eto, opet to radiš. Prosuđuješ je li nekome do praćenja teme ili nije.
Krvarim zbog tvog preskakanja postova. I ovdje, i tamo, i bilo gdje.
- dejzi
- Posts: 4649
- Joined: 17 Sep 2011, 23:30
Moram priznat da mi nije baš jasno to zalaganje za kasniji odlazak u školu, ne vidim što je u tome 1+1=2.
Moji su isto imali te ideje "nek se dijete igra", "bezbrižno doba", "ima vremena za školu", bla. Meni se jako išlo u školu, većina vrtićke grupe je kretala u istu i ostala bih sama i najstarija. Teta u vrtiću savjetovala je roditeljima da me pošalju na testiranje jer osim gubitka grupe, značilo je da ću i ponavljat vrtićki program. Nitko sretniji od mene kad su mi dozvolili upis. Uvijek sam bila najmlađa, od cure u razredu čak i godinu i pol mlađa, i ništa mi nije falilo, nit sam imala problema zbog sprdanja s godinama nit sam imala problema sa samom školom.
Nisam znala čitati kad sam krenula u školu, poznavala sam slova, ali ih nisam mogla povezat u riječi.
Frendicu su roditelji poslali kasnije u školu pa požalili, bilo joj je dosadno i nezanimljivo i uvijek je za ekipu iz razreda govorila da su balavci. Brata su joj zato poslali ranije pa pogriješili opet, bio je sasvim drugačiji, prezaigran i nezainteresiran za knjigu.
Jasno mi je da nisu sva djeca spremna za školu sa šest, ali zato treba svako dijete pojedinačno proučavat, a ne zagovarat općeniti kasniji upis kako bi se dijete igralo. Jebalo vas igranje, kao da to nestane zato što se krene u školu.
Moji su isto imali te ideje "nek se dijete igra", "bezbrižno doba", "ima vremena za školu", bla. Meni se jako išlo u školu, većina vrtićke grupe je kretala u istu i ostala bih sama i najstarija. Teta u vrtiću savjetovala je roditeljima da me pošalju na testiranje jer osim gubitka grupe, značilo je da ću i ponavljat vrtićki program. Nitko sretniji od mene kad su mi dozvolili upis. Uvijek sam bila najmlađa, od cure u razredu čak i godinu i pol mlađa, i ništa mi nije falilo, nit sam imala problema zbog sprdanja s godinama nit sam imala problema sa samom školom.
Nisam znala čitati kad sam krenula u školu, poznavala sam slova, ali ih nisam mogla povezat u riječi.
Frendicu su roditelji poslali kasnije u školu pa požalili, bilo joj je dosadno i nezanimljivo i uvijek je za ekipu iz razreda govorila da su balavci. Brata su joj zato poslali ranije pa pogriješili opet, bio je sasvim drugačiji, prezaigran i nezainteresiran za knjigu.
Jasno mi je da nisu sva djeca spremna za školu sa šest, ali zato treba svako dijete pojedinačno proučavat, a ne zagovarat općeniti kasniji upis kako bi se dijete igralo. Jebalo vas igranje, kao da to nestane zato što se krene u školu.
Hand over the chocolate and nobody gets hurt.
- Lord Byron
- Posts: 2972
- Joined: 18 Sep 2011, 09:37
[quote="dejzi »"zato treba svako dijete pojedinačno proučavat, a ne zagovarat općeniti kasniji upis kako bi se dijete igralo.[/quote]
Ne zagovaram što kasniji polazak kao jedinu moguću i jedinu ispravnu opciju - ali, da se poslužim parafrazom omiljene "when in doubt, fuck!": ako čovjek u dvojbi onda je manja pogreška poslati dijete "prekasno" u školu.
Naravno da sa školom ne prestaje igra - ali, ipak se radi o temeljitoj promjeni u odnosu na vrtić. Između ostalog, "požari se gase zimi": dijete se od prvog razreda navikava na "strukturu", na obvezu svajkodnevnog bavljenja školom, pa i u uzrastu u kojem mu je dovoljno biti pametno i steći hrpu petica samo na temelju pamćenja onog što se radilo u školi.
Ne može se od, ne znam, petaša očekivati da niotkud odjednom počne revno i redovno učiti i raditi, ako ga se do tada puštalo da se igra škole.
Ne zagovaram što kasniji polazak kao jedinu moguću i jedinu ispravnu opciju - ali, da se poslužim parafrazom omiljene "when in doubt, fuck!": ako čovjek u dvojbi onda je manja pogreška poslati dijete "prekasno" u školu.
Naravno da sa školom ne prestaje igra - ali, ipak se radi o temeljitoj promjeni u odnosu na vrtić. Između ostalog, "požari se gase zimi": dijete se od prvog razreda navikava na "strukturu", na obvezu svajkodnevnog bavljenja školom, pa i u uzrastu u kojem mu je dovoljno biti pametno i steći hrpu petica samo na temelju pamćenja onog što se radilo u školi.
Ne može se od, ne znam, petaša očekivati da niotkud odjednom počne revno i redovno učiti i raditi, ako ga se do tada puštalo da se igra škole.
-
- Posts: 6
- Joined: 20 Oct 2011, 21:27
- Location: Zagreb
Bok svima - ja sam tu novi, i mislim da dobro raspravljate o temi.
Moja je situacija sljedeća: imam blizance rođene početkom travnja, i sad je naravno, po procjeni moje drage, teta u vrtiću i psihologice da je jedan za školu ("prijevremenu", tjedan dana) a jedan baš i ne, po nekoj emotivnoj i psihološkoj zrelosti. Ona kaže vi odlučite.
Osobno mislim da bi djecu trebalo čim ranije staviti u strukturirani obrazovni sustav (u Skandinaviji i Nizozemskoj kreću s 4 godine) jer roditelji ionako malo rade s njima, a i u našim vrtićima vrlo malo rade. A važno je da nauče nešto raditi, a ne da samo gledaju crtiće ne?
Međutim, moja draga iznosi slične argumente kao i Ashtaroth, Lord Byron i Dimnjak, s kojima se ja mogu složiti, djetetu će biti lakše, bit će glavni frajer, itd. Ali s druge strane, kao da gube godinu dana.
Konačna je odluka (moje drage) da idu ipak sa 7 i pol, zbog ovog blizanca koji jos nije za . Naravno, razdvajanje ne dolazi u obzir. Ja ih cak ne bih razdvojio ni u razlicite razrede (to isto savjetuju psiholozi, kolegica je sa svojim blizancima to napravila) - ako im je Bog dao da imaju brata vrsnjaka, zasto ne iskoristiti tu srecu
Moja je situacija sljedeća: imam blizance rođene početkom travnja, i sad je naravno, po procjeni moje drage, teta u vrtiću i psihologice da je jedan za školu ("prijevremenu", tjedan dana) a jedan baš i ne, po nekoj emotivnoj i psihološkoj zrelosti. Ona kaže vi odlučite.
Osobno mislim da bi djecu trebalo čim ranije staviti u strukturirani obrazovni sustav (u Skandinaviji i Nizozemskoj kreću s 4 godine) jer roditelji ionako malo rade s njima, a i u našim vrtićima vrlo malo rade. A važno je da nauče nešto raditi, a ne da samo gledaju crtiće ne?
Međutim, moja draga iznosi slične argumente kao i Ashtaroth, Lord Byron i Dimnjak, s kojima se ja mogu složiti, djetetu će biti lakše, bit će glavni frajer, itd. Ali s druge strane, kao da gube godinu dana.
Konačna je odluka (moje drage) da idu ipak sa 7 i pol, zbog ovog blizanca koji jos nije za . Naravno, razdvajanje ne dolazi u obzir. Ja ih cak ne bih razdvojio ni u razlicite razrede (to isto savjetuju psiholozi, kolegica je sa svojim blizancima to napravila) - ako im je Bog dao da imaju brata vrsnjaka, zasto ne iskoristiti tu srecu
These old hopes and fears still at my side
- ElliQuinn
- Felis nebulosa
- Posts: 5424
- Joined: 18 Sep 2011, 11:56
- Location: Na raskršću, upravo krećem u svim smjerovima.
-
- Posts: 2096
- Joined: 18 Sep 2011, 00:46
Ma nema kod nas psihometrije i takvih pizdarija, jedino je pitanje hoće li ga podjebavat manje ili više, a tu je glavno da nije debeo ili Srbin, nedajbože debeli Srbin.ElliQuinn » wrote:Evo zanimljivog članka o britanskim iskustvima: http://www.bbc.co.uk/news/magazine-15490760
Biti i mniti svemiropolisno
- Stitch
- Head Honcho
- Posts: 16389
- Joined: 17 Sep 2011, 23:06
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
- Gender:
- Contact:
I ja bih tako napravio.konjich » wrote:(...) Konačna je odluka (moje drage) da idu ipak sa 7 i pol, zbog ovog blizanca koji jos nije za . Naravno, razdvajanje ne dolazi u obzir. Ja ih cak ne bih razdvojio ni u razlicite razrede (to isto savjetuju psiholozi, kolegica je sa svojim blizancima to napravila) - ako im je Bog dao da imaju brata vrsnjaka, zasto ne iskoristiti tu srecu
Potpisi su za budale.
- dimnjak
- Posts: 2430
- Joined: 17 Sep 2011, 23:24
konjich, ja bi uvijek tako napravila jer mislim da je najveca steta ucinjena ako ih se razdvoji.
onda ostaje sta je veca steta odnosno sta moze imati za vece ili teze posljedice: preran odlazak u skolu ili prekasan. i uvjerena sam da preran odlazak moze uciniti vise stete nego prekasan.
onda ostaje sta je veca steta odnosno sta moze imati za vece ili teze posljedice: preran odlazak u skolu ili prekasan. i uvjerena sam da preran odlazak moze uciniti vise stete nego prekasan.
mogu te prožvakati, al te moraju i ispljunuti
- Lord Byron
- Posts: 2972
- Joined: 18 Sep 2011, 09:37
(Ne)razdvajanje blizanaca u odvojene razrede nije najjednostavnija odluka na svijetu. Pamtim slučaj čovjeka koji je imao ozbiljan problem jer je jedan od blizanaca u istom razredu pokazivao lošiji uspjeh na svim poljima. Taj bi problem sigurno postojao i da ih je razdvojio, ali ne bi bio toliko izražen.
U blizanačkom životu ima, još više nego u nevršnjačkom bratsko-sestrinskom odnosu, lijepi broj trenutaka kad se blizanac ne gleda kao sreća .
U blizanačkom životu ima, još više nego u nevršnjačkom bratsko-sestrinskom odnosu, lijepi broj trenutaka kad se blizanac ne gleda kao sreća .
- Stitch
- Head Honcho
- Posts: 16389
- Joined: 17 Sep 2011, 23:06
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 31 times
- Gender:
- Contact:
Svejedno, iz iskustva znam da je imati buraza u istom razredu i lijepo i zabavno i korisno.Lord Byron » wrote:U blizanačkom životu ima, još više nego u nevršnjačkom bratsko-sestrinskom odnosu, lijepi broj trenutaka kad se blizanac ne gleda kao sreća .
Potpisi su za budale.
- Lord Byron
- Posts: 2972
- Joined: 18 Sep 2011, 09:37
U svim "regularnim" situacijama, i meni se to čini kao puno bolja opcija. Osim toga, mo'š si mislit' "razdvajanja" od par sati dnevno, nakon kojeg su blizanci ostatak dana opet zajedno.Hekatonhir » wrote:
Svejedno, iz iskustva znam da je imati buraza u istom razredu i lijepo i zabavno i korisno.
Ali, ova situacija u kojoj jedan blizanac stalno gleda uspješnijega drugog, pa kad onda još i neki mudri prosvjetar izvali "a vidi kako je Marko to lijepo napravio..." , eto ti sranja.
-
- Posts: 6
- Joined: 20 Oct 2011, 21:27
- Location: Zagreb
Dimnjak, iskreno ja ne mislim da ista od toga moze napraviti "stete" djeci. Razvoj ce se iznivelirati prije ili kasnije, pitanje je samo, s obzirom na naš obrazovni sustav, hoće li roditelji više ili manje raditi s njima doma, odnosno ako kasnije idu u školu bit će im lakše i ti ćeš morat manje raditi s njima, ali gube sigurno godinu sustavnog obrazavanja - jer je predškolski odgoj preslab u našim vrtićima. Ako pak idu ranije, onda tebi ko roditelju ne preostaje nego da šljakaš više s djetetom doma. Tak ja to gledam...dimnjak » wrote:konjich, ja bi uvijek tako napravila jer mislim da je najveca steta ucinjena ako ih se razdvoji.
onda ostaje sta je veca steta odnosno sta moze imati za vece ili teze posljedice: preran odlazak u skolu ili prekasan. i uvjerena sam da preran odlazak moze uciniti vise stete nego prekasan.
These old hopes and fears still at my side
-
- Posts: 6
- Joined: 20 Oct 2011, 21:27
- Location: Zagreb
Svejedno, iz iskustva znam da je imati buraza u istom razredu i lijepo i zabavno i korisno.[/quote]
I ja tak mislim, baš gledam kak je mojim klincima odlično. Ok, stalno se bore za pažnju, ali inače stalno imaju društvo za igranje i psine. Pretpostavljam da je kasnije kad odrastu to još važnije...
I ja tak mislim, baš gledam kak je mojim klincima odlično. Ok, stalno se bore za pažnju, ali inače stalno imaju društvo za igranje i psine. Pretpostavljam da je kasnije kad odrastu to još važnije...
These old hopes and fears still at my side
- Lord Byron
- Posts: 2972
- Joined: 18 Sep 2011, 09:37
Moram priznati da malo previše spominješ "rad" u svojim rečenicama. To su ipak samo djeca - polako, radit će cijelog života.konjich » wrote:
Tak ja to gledam...
- dimnjak
- Posts: 2430
- Joined: 17 Sep 2011, 23:24
ja uopce ne gledam na rad s djetetom sto se tice gradiva. ono je samo posljedica neceg sto je, po meni, puno bitnije.
mislim na "radu" na sebi koji je nuzan (i koji spontano dolazi neprekinutim odrastanjem, kad dijete ide svojim tokom i svojim tempom) da bi se uopce moglo dalje nadogradjivati, pa makar u obliku znanja o kojem ti pricas i na koje se obicno misli kad se prica spremnost ili ne za skolu i potencijalne "poteskoce"-.
govorim o (ne)sigurnosti. djetetovoj. u sebe i okolinu. s naglaskom u sebe.
s druge strane, ja sam jako zadovoljna s nasim predskolskim odgojem. uz to daje im ono sto nikad vise nece dobiti- individualan pristup istoj "materiji" u cilju sto svrhovitijeg usvajanja i prelaska na sljedeci "level".
pri tome pod nasim mislim nas vrtic, nasu grupu i nase tete.
mislim na "radu" na sebi koji je nuzan (i koji spontano dolazi neprekinutim odrastanjem, kad dijete ide svojim tokom i svojim tempom) da bi se uopce moglo dalje nadogradjivati, pa makar u obliku znanja o kojem ti pricas i na koje se obicno misli kad se prica spremnost ili ne za skolu i potencijalne "poteskoce"-.
govorim o (ne)sigurnosti. djetetovoj. u sebe i okolinu. s naglaskom u sebe.
s druge strane, ja sam jako zadovoljna s nasim predskolskim odgojem. uz to daje im ono sto nikad vise nece dobiti- individualan pristup istoj "materiji" u cilju sto svrhovitijeg usvajanja i prelaska na sljedeci "level".
pri tome pod nasim mislim nas vrtic, nasu grupu i nase tete.
mogu te prožvakati, al te moraju i ispljunuti
-
- Posts: 6
- Joined: 20 Oct 2011, 21:27
- Location: Zagreb
Zakaj a priori mislis da bi dijete bilo nesigurno. Nece biti ako mu doma dajes da samo uspije napraviti nesto. Sumnjam da skola tu moze puno promijeniti. Ključno je kolko ti doma "radiš" s njim, ne znam drugu riječ. Naravno da niko ne stigne dovoljno...dimnjak » wrote:ja uopce ne gledam na rad s djetetom sto se tice gradiva. ono je samo posljedica neceg sto je, po meni, puno bitnije.
mislim na "radu" na sebi koji je nuzan (i koji spontano dolazi neprekinutim odrastanjem, kad dijete ide svojim tokom i svojim tempom) da bi se uopce moglo dalje nadogradjivati, pa makar u obliku znanja o kojem ti pricas i na koje se obicno misli kad se prica spremnost ili ne za skolu i potencijalne "poteskoce"-.
govorim o (ne)sigurnosti. djetetovoj. u sebe i okolinu. s naglaskom u sebe.
Kajaznam, možda imaš sreće. Individualni pristup je teško moguć ako imaš 25 djece po teti...dimnjak » wrote: s druge strane, ja sam jako zadovoljna s nasim predskolskim odgojem. uz to daje im ono sto nikad vise nece dobiti- individualan pristup istoj "materiji" u cilju sto svrhovitijeg usvajanja i prelaska na sljedeci "level".
pri tome pod nasim mislim nas vrtic, nasu grupu i nase tete.
These old hopes and fears still at my side
- dimnjak
- Posts: 2430
- Joined: 17 Sep 2011, 23:24
zato sto svaka osoba kad se nadje u neobranom grozdju gubi na sigurnosti.
pitanje je onih nekih temelja koje vec ima i koje zida tokom zivota koliko ce se u toj nesigurnosti izgubiti i pogubiti, a koliko skockati i izaci.
naravno, postoje osobe koje ce se uvijek izborit za sebe, jos od jaslica. od onih koji ce mlatnut drugog da bi uzeli ili oteli ono sto zele do onih koji ce samo gledati kako da zadovolje sebe ne mareci za druge ili grupu. ni oni nisu socijalizirani, jednako kao sto nisu oni koji se uopce ne mogu izborit za sebe i dopustaju da ih skupina proguta. samo sto, eto, ovi prvi bolje prolaze.
osim samopouzdanja i samosvjesti bitan je i karakter. u odraslih ih je lako slomiti, koliko je krhak onda u djece.
ne mislim da ih treba drzat pod staklenim zvonima, naprotiv, al mislim da ih se ne treba ni nepotrebno dovoditi u rizik da se slome ili pogube, nespremni.
mislim da je moja duznost i obaveza da kao roditelj osluskujem djetetove potrebe i usmjeravam ga da se one zadovolje.
ako imam izbor pruziti djetetu pravovremenost odnosno "pogurnuti ga u skoku u razvoju" kad on za to bude spreman, ne vidim zasto ne
to mi je identicno kao: mora nauciti samo spavati sa xy mjeseci. zasto? ako MENI to ne predstavlja problem, zasto ga forsirati na nesto ako nije spremno samo zato jer, neka knjiga, savjet, dr.magistar necega tako kaze? zasto ako imam mogucnost ne pustit njega da vodi i cini razvojno-zivotne skokove kad je za to spremno?
mislim da stjecanjem sigurnosti u djetinjstvu stjece sigurnost za zivot da se upusta u neistrazene i nepoznate situacije, bez straha, jer temelj ima.
ne znam ima li ovo smisla nekom ko cita i koliko sam s uspijehom prenjela razmisljanja na niz recenica, koje su, vjerujem, malo pobacane, al to je zato sto u glavi imam jasnu sliku koja je za mene nesto "difoltno" pa imam problema s verbalnim opisom iste
trenutno ih ima 30 u grupi
i ja sam impresionirana kako dopru do svakog djeteta. zaista.
a imala sam priliku i vidjeti i nacine. sasvim slucajno.
i tetama :hail: komada tri.
pitanje je onih nekih temelja koje vec ima i koje zida tokom zivota koliko ce se u toj nesigurnosti izgubiti i pogubiti, a koliko skockati i izaci.
naravno, postoje osobe koje ce se uvijek izborit za sebe, jos od jaslica. od onih koji ce mlatnut drugog da bi uzeli ili oteli ono sto zele do onih koji ce samo gledati kako da zadovolje sebe ne mareci za druge ili grupu. ni oni nisu socijalizirani, jednako kao sto nisu oni koji se uopce ne mogu izborit za sebe i dopustaju da ih skupina proguta. samo sto, eto, ovi prvi bolje prolaze.
osim samopouzdanja i samosvjesti bitan je i karakter. u odraslih ih je lako slomiti, koliko je krhak onda u djece.
ne mislim da ih treba drzat pod staklenim zvonima, naprotiv, al mislim da ih se ne treba ni nepotrebno dovoditi u rizik da se slome ili pogube, nespremni.
mislim da je moja duznost i obaveza da kao roditelj osluskujem djetetove potrebe i usmjeravam ga da se one zadovolje.
ako imam izbor pruziti djetetu pravovremenost odnosno "pogurnuti ga u skoku u razvoju" kad on za to bude spreman, ne vidim zasto ne
to mi je identicno kao: mora nauciti samo spavati sa xy mjeseci. zasto? ako MENI to ne predstavlja problem, zasto ga forsirati na nesto ako nije spremno samo zato jer, neka knjiga, savjet, dr.magistar necega tako kaze? zasto ako imam mogucnost ne pustit njega da vodi i cini razvojno-zivotne skokove kad je za to spremno?
mislim da stjecanjem sigurnosti u djetinjstvu stjece sigurnost za zivot da se upusta u neistrazene i nepoznate situacije, bez straha, jer temelj ima.
ne znam ima li ovo smisla nekom ko cita i koliko sam s uspijehom prenjela razmisljanja na niz recenica, koje su, vjerujem, malo pobacane, al to je zato sto u glavi imam jasnu sliku koja je za mene nesto "difoltno" pa imam problema s verbalnim opisom iste
trenutno ih ima 30 u grupi
i ja sam impresionirana kako dopru do svakog djeteta. zaista.
a imala sam priliku i vidjeti i nacine. sasvim slucajno.
i tetama :hail: komada tri.
mogu te prožvakati, al te moraju i ispljunuti
- schmokljan
- Posts: 2411
- Joined: 18 Sep 2011, 16:19
- Location: www.mordor.hr
U isti razred, apsolutno. Da sam ja imao brata blizanca pokorio bih svijet! :hitler:
-
- Posts: 8
- Joined: 11 Nov 2011, 20:23
eto,ovo je krasno napisano.....sročila si sve u par redaka,a napisane su knjige na tu temu,dimnjak » wrote: osim samopouzdanja i samosvjesti bitan je i karakter. u odraslih ih je lako slomiti, koliko je krhak onda u djece.
ne mislim da ih treba drzat pod staklenim zvonima, naprotiv, al mislim da ih se ne treba ni nepotrebno dovoditi u rizik da se slome ili pogube, nespremni.
mislim da je moja duznost i obaveza da kao roditelj osluskujem djetetove potrebe i usmjeravam ga da se one zadovolje.
ako imam izbor pruziti djetetu pravovremenost odnosno "pogurnuti ga u skoku u razvoju" kad on za to bude spreman, ne vidim zasto ne
to mi je identicno kao: mora nauciti samo spavati sa xy mjeseci. zasto? ako MENI to ne predstavlja problem, zasto ga forsirati na nesto ako nije spremno samo zato jer, neka knjiga, savjet, dr.magistar necega tako kaze? zasto ako imam mogucnost ne pustit njega da vodi i cini razvojno-zivotne skokove kad je za to spremno?
mislim da stjecanjem sigurnosti u djetinjstvu stjece sigurnost za zivot da se upusta u neistrazene i nepoznate situacije, bez straha, jer temelj ima.
no....rijetko pročitala da je svako dijete individua za sebe,i da mu tako treba i pristupiti